Przetargi.pl
Kompleksowy nadzór inwestorski przy realizacji zadania pn.: Rozbudowa Wyłuszczarni nasion w Lasowicach Małych.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kluczbork ogłasza przetarg

  • Adres: 46-200 Kluczbork, ul. A. Mickiewicza 8
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4182540, 4186565, 4180105 , fax. 077 4182323
  • Data zamieszczenia: 2009-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kluczbork
    ul. A. Mickiewicza 8 8
    46-200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 077 4182540, 4186565, 4180105, fax. 077 4182323
    REGON: 53055930000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowy nadzór inwestorski przy realizacji zadania pn.: Rozbudowa Wyłuszczarni nasion w Lasowicach Małych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn.: Rozbudowa Wyłuszczarni Nasion w Lasowicach Małych, ul.Odrodzenia 63. 2.Lokalizacja usługi będącej przedmiotem zamówienia: Wyłuszczarnia Nasion, ul. Odrodzenia 63 Lasowice Małe. 3.Zamówienie polega na sprawowaniu nadzoru nad realizacją powyższej inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy Prawo Budowlane(w zakresie określonym w art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zmian.)w następujących branżach: 3.1.budowlanej, 3.2.elektrycznej i teletechnicznej, 3.3.sanitarnej, 3.4.drogowej, 3.5.innej, która będzie wymagana aktualnie obowiązującymi przepisami prawa dla w/w inwestycji, oraz w zakresie określonym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia (zwanej dalej SIWZ), a w szczególności: a)prowadzeniu kontroli nad działaniami kierownika budowy i ich zgodności z przepisami ww. Ustawy Prawo budowlane, b)prowadzeniu kontroli dziennika budowy i odpowiednich zapisów z czynności kontrolnych i inspektorskich oraz dokumentacji budowy, c)kontroli jakości wykonanych prac budowlano - montażowych, zgodności robót z dokumentacją, przepisami techniczno - budowlanymi i sztuka budowlaną, d)prowadzeniu kontroli stosowanych materiałów i urządzeń w zakresie dopuszczenia do obrotu i parametrów zgodnych z dokumentacją techniczną, e)rozstrzygania wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, f)czuwanie nad przestrzeganiem przepisów BHP w czasie realizacji inwestycji, g)bieżące informowanie Inwestora o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji, h)organizowanie odbiorów częściowych i odbioru końcowego inwestycji ( z udziałem przedstawiciela Inwestora), i)uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku, j)egzekwowanie od Wykonawcy robót wszystkich warunków realizacji umowy zawartej pomiędzy Inwestorem, a Wykonawcą, w tym usunięcie usterek stwierdzonych w trakcie realizacji i na dzień odbioru. 4.Do obowiązków nadzoru inwestorskiego w porozumieniu z Zamawiającym należeć będzie również: 4.1.Przygotowania dokumentów niezbędnych do przekazania wykonawcy placu budowy i uczestnictwo w tym przekazaniu. 4.2.Bieżąca kontrola zgodności realizacji inwestycji z zawartymi umowami, kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowanych elementów i materiałów, zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, specyfikacjami technicznymi, przepisami techniczno-budowlanymi, normami i przepisami BHP, P-POŻ oraz ochrony środowiska naturalnego; 4.3.Na etapie realizacji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych lub Zamawiającemu do projektu budowlanego i dokonywanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień; 4.4. Przyjmowanie faktur i dokumentów rozliczeniowych od wykonawcy, bieżąca kontrola i zatwierdzanie faktur i dokumentów rozliczeniowych ( w tym książki obmiaru)pod względem merytorycznym i rachunkowym i przekazywanie ich Zamawiającemu. 4.5. Informowanie Zamawiającego o postępie w realizacji inwestycji w okresach miesięcznych; 4.6.Przygotowanie całokształtu spraw do odbioru inwestycji przez Zamawiającego, w tym w szczególności dokonania odbioru końcowego inwestycji lub udziału w odbiorach częściowych poszczególnych elementów robót, w tym robót ulegających zakryciu i zanikających. Inspektor nadzoru potwierdzi zgłoszoną przez Wykonawcę gotowość do odbioru, dokona odbioru, przekaże zamawiającemu niezbędna dokumentację odbioru (protokoły wraz z załącznikami i dokumentami) oraz dokumentację podwykonawczą jak i dokona ostatecznego odbioru obiektu po upływie okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą. Inspektor nadzoru będzie także uczestniczył w przeglądach między gwarancyjnych i nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek; 4.7. Przygotowanie materiałów umożliwiających uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu celem ich złożenia do właściwego organu nadzoru budowlanego, w tym: złożenie oświadczenia na piśmie o prawidłowości wykonanych prac (zgodność z umową, projektem, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz technologią); 4.8.Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie założenie i wypełnienie książek obiektów budowlanych ; 4.9.Sporządzenie rozliczenia finansowo-rzeczowego inwestycji; 4.10.Przygotowanie informacji do sporządzenia dowodów przekazania - przejęcia na majątek środków trwałych OT; 4.11.Wykonanie czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady wykonanych robót. 4.12. W ramach obowiązków wymienionych w ust. 3.1.2 Inspektor Nadzoru w każdej branży jest zobowiązany do wizytacji budowy w trakcie jej realizacji. Częstotliwość pobytów na budowie może być zmienna w zależności od potrzeb w poszczególnych okresach realizacji, a także w zależności od branży nadzoru, przy ostatecznym zachowaniu łącznej ilości pobytów. 5.Zakres rzeczowy robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego określony jest w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych opracowanych przez Zespół Usług Projektowych PRO-LAS s.c., al. Słowackiego 17 A, 31-159 Kraków, a ich realizacja odbywała się będzie na podstawie umowy, którą Zamawiający zawrze z wykonawcą robót budowlanych wyłonionym w wyniku odrębnie przeprowadzonego przetargu. Zamawiający dopuszcza możliwość zapoznania się z w/w dokumentami, dostępnymi w siedzibie Zamawiającego. (pokój nr 2). 6. Zakres rzeczowy świadczonej usługi nadzoru inwestorskiego obejmuje także nadzór nad wszystkimi robotami zamiennymi i dodatkowymi, które mogą wyniknąć w trakcie realizacji inwestycji. 7. Dane ogólne dotyczące inwestycji: 7.1.Charakterystyka obiektu: Wyłuszczarnia Nasion w Lasowicach Małych to kompleks budynków dwukondygnacyjnych połączonych korytarzem składającym się z następujących części: - murowany budynek chłodni, w którym zlokalizowane są: chłodnie, biuro Wyłuszczarni, węzeł sanitarny, pokój socjalny ochrony, laboratorium, kotłownia, hala szaf łuszczarskich, hala separatorów, hala termoterapii dęba; - drewniany magazyn szyszek, w którym zlokalizowana jest: hala przyjęcia szyszek, szyb windy towarowej, magazyn szyszek. Budynek w większości procesów wykorzystuje energię elektryczną, dostarczaną poprzez przyłącz transformatorowy, zasilanie w wodę następuje z wodociągu wiejskiego. System centralnego ogrzewania oparty jest o kocioł CO. Plac manewrowy, wjazd z drogi powiatowej i wyjazd z podwórza Wyłuszczarni jest wyasfaltowany. Podwórze ogrodzone jest siatką na słupkach metalowych z cokołem betonowym. 7.2.Inwestycja będąca przedmiotem nadzoru inwestorskiego składa się z (wg założeń projektowych): - wybudowanie nowego budynku przechowalni nasion z hala wjazdową wraz ze wszystkimi robotami ziemnymi( wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt i urządzenia) - modernizację istniejącego budynku Wyłuszczarni i Magazynu Szyszek wraz ze zmianą funkcji pomieszczeń ( wraz z wyposażeniem w niezbędny sprzęt i urządzenia) - modernizacja układu zasilania elektrycznego z baterią kondensatorów niezbędnych do ograniczenia zużycia energii elektrycznej; - przebudowa przyłącza i wewnętrznej sieci wodociągowej; - wykonanie nowego ogrodzenia wraz z bramami wjazdowymi; - przebudowa wjazdów na teren Wyłuszczarni Nasion; - wykonanie ekologicznej oczyszczalni ścieków; - wykonanie separatora na ścieki niebezpieczne; - wykonanie wewnętrznej sieci komputerowej, telefonicznej; - modernizacja układu centralnego ogrzewania; - modernizacja sieci wod.-kan.; - dostosowanie do nowych warunków placu manewrowego; - modernizacja oświetlenia obiektu; - modernizacja systemu zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektu; - architektura zielona; - opracowanie systemu ochrony i monitoringu obiektu; - wyposażenie w urządzenia i sprzęt niezbędny do prawidłowego funkcjonowania Wyłuszczarni( chłodnia, magazyny, stacja oceny nasion). Prace modernizacyjne planowane do wykonania na istniejącym budynku będą obejmowały w szczególności: zmianę przeznaczenia niektórych pomieszczeń; uzupełnienie i poprawienie (wymiana) izolacji termicznych w chłodniach; zwiększenie powierzchni magazynowych w chłodniach; przebudowa instalacji wod.-kan.-co. i ee.; wykonanie nowej instalacji przeciwpożarowej oraz wykonanie systemu monitoringu i ochrony; modernizacja windy towarowej - dostosowanie do wymogów Urzędu Dozoru Technicznego. 7.3.Szacowana wartość inwestycji wg. kosztorysów inwestorskich 4.800,00 zł netto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do 05.06.2009 do godz. 10.30. Zamawiający ustala wadium na kwotę: 2000,00 złotych (słownie: dwa tysiące złotych 00/100 Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj.30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień składania ofert. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: -pieniądzu; -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.42/07 poz.275).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 6.1.1.Nie są wykluczeni z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych; 6.1.1.1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w poszczególnych branżach związanych z nadzorowaniem prac budowlanych; 6.1.1.2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Powyższy warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli: a)udokumentuje, iż w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej dwie usługi nadzoru inwestorskiego nad realizacją roboty budowlanej w obiekcie użytkowym o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł. netto, odpowiadającą swym zakresem przedmiotowi zamówienia. UWAGA:W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek musi spełniać, co najmniej jeden podmiot. b) dysponują lub będą dysponować osobami z wymaganymi uprawnieniami do nadzorowania robotami budowlanymi (wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi będącym przedmiotem zamówienia) w branżach: budowlanej bez ograniczeń, elektrycznej bez ograniczeń, sanitarnej bez ograniczeń, drogowej bez ograniczeń i innych wymaganych aktualnie obowiązującymi przepisami prawa dla ww inwestycji - w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zmian.) zwanej dalej Prawo budowlane , uzyskanych przed dniem wejścia w życie ustawy Prawo budowlane, wpisanymi na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa (Art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późniejszymi zmianami): Wykonawcy muszą wykazać się, iż dysponują lub będą dysponować co najmniej 1 osobą w każdej z wyżej wymienionych branż zdolną do wykonania zamówienia posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie funkcji inspektora nadzoru przy realizacji przedmiotu inwestycji. Każda z wyżej wymienionych osób musi posiadać co najmniej 5-cio letni staż w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robót budowlanych (wykonywanie nadzoru inwestorskiego) oraz wykazać się doświadczeniem polegającym na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na co najmniej dwóch zrealizowanych (zakończonych) budowach. 6.1.2.3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Powyższy warunek zostanie uznany za spełniony przez Wykonawcę, jeżeli: a) udokumentuje on, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł. 6.1.3.Sposób oceny spełniania warunków: 1.Ocena spełniania warunków dokonana zostanie wg formuły spełnia-nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7 SIWZ, dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia wymienione warunki. Uzupełnienie wymaganych dokumentów będzie możliwe po upływie terminu składania ofert, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 2. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art.25 ust.1 PZP, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art.25 ust.1 PZP, zawierające błędy ,lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)formularz ofertowy ( na lub wg załączonego druku zał. Nr 1 do SIWZ); 2)uzupełniony i parafowany projekt umowy na wykonanie zadania ( zał. Nr.3 do SIWZ); 3)oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia stanowi integralną część wzoru formularza ofertowego; 4)oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ ; 5)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7)aktualne zaświadczenie naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ; 8)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności , wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 9) pełnomocnictwo do podpisania oferty i załączników, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców, upoważniające jednego z Wykonawców do reprezentowania pozostałych -; 10)wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia( na lub wg. Załącznika nr 4 do SIWZ)- do wykazu należy dołączyć uwierzytelnione kserokopie dokumentów potwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do nadzorowania budowy oraz przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego bądź izby inżynierów budownictwa i tym samym posiadają wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej - DOKUMENTY DOŁĄCZA WYKONAWCA; 11)Wykaz usług wykonywanych przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy - w tym okresie (wg wzoru - załącznik nr 5):wykonawca wykaże się należytym wykonaniem co najmniej dwóch usług pełnienia funkcji inspektora nadzoru w branżach: budowlanej, drogowej, sanitarnej, elektrycznej oraz teletechnicznej na jednej budowie o wartości tej usługi nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł oraz załączą dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie; 12)uwierzytelniona kserokopia polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00zł ; 13)oświadczenie o zamiarze powierzenia części zamówienia podwykonawcom(na lub wg. Załącznika nr 6 do SIWZ)- w przypadku, gdy oferent zamierza powierzyć część zadania podwykonawcom - wymagane jest z złożenie oświadczenia precyzującego, która część zamówienia będzie wykonywana przez podwykonawcę; 14)oświadczenie podwykonawcy o przyjęciu części zadania do realizacji ( na lub wg. Wzoru Załącznika nr 7 do SIWZ); 15) Dowód wniesienia wadium, 16)Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna): W przypadku, gdy Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, ich oferta musi spełniać następujące wymagania: 1)Wykonawcy muszą dołączyć do oferty pełnomocnictwo, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców, 2)wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z Wykonawcą wskazanym i upoważnionym w pełnomocnictwie przez pozostałych Wykonawców, 3)oferta musi być podpisana w taki sposób, aby skutecznie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, 4)każdy z Wykonawców odrębnie ma obowiązek oświadczyć, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek wykluczenia z postępowania, określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych - wzór oświadczenia jest załącznikiem nr 3 do SIWZ, 5)wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, a nie dane pełnomocnika.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/kluczbork/przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach