Przetargi.pl
Kompleksowe usługi pralnicze dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr S. Jasińskiego w Zakopanem

Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr S. Jasińskiego w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Ciągłówka
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2068066 w. 22 , fax. 182 068 141
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny im. dr S. Jasińskiego w Zakopanem
    ul. Ciągłówka 9
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 018 2068066 w. 22, fax. 182 068 141
    REGON: 29544900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rehabilitacja.zakopane.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe usługi pralnicze dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr S. Jasińskiego w Zakopanem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1) Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne kompleksowe świadczenie usług pralniczych dla potrzeb Wojewódzkiego szpitala Rehabilitacyjnego w Zakopanem. Zakres usługi obejmuje: - odbiór brudnej bielizny w tygodniu (bielizna pościelowa z oddziałów, koce, poduszki, firany, zasłony, odzież ochronna, piżamy, ścierki, itp.), zwane dalej bielizną z siedziby Zamawiającego własnym transportem, Wykonawca usługi zobowiązany jest do wyniesienia brudnej bielizny z magazynu i załadowania jej na przeznaczony do tego celu środek transportu, - pranie bielizny z dezynfekcją chemiczno-termiczną, - prasowanie i maglowanie bielizny, - pakowanie czystej bielizny, - oznakowanie przekazywanej do prania bielizny w sposób odpowiedni dla Zamawiającego, - doręczanie do Zamawiającego własnym transportem upranej bielizny i odzieży wraz z wniesieniem jej do wskazanych miejsc. Transport bielizny i odzieży musi się odbywać z uwzględnieniem podziału na transport „czysty” i „brudny”. Oznacza to, że odbierana od Zamawiającego brudna bielizna nie może być przewożona równocześnie z upraną bielizną dostarczaną do Zamawiającego, Wykonawca usługi zobowiązany jest do wyniesienia brudnej bielizny z magazynu i wniesienia czystej bielizny do magazynu, Usługa obejmować będzie poniższy asortyment: a) Bielizna pościelowa, - wymagane pozytywne opinie PZH na stosowane środki piorące lub równoważne, b) Odzież ochronna (fartuchy, spódnice i spodnie itp.) – posiadanie pozytywnych opinii PZH na stosowane środki piorące lub równoważne c) Materace, poduszki, koce, piżamy – wymagane pozytywne opinie PZH na stosowane środki dezynfekcyjne lub równoważne; d) Pozostałe (firanki, itp.) – wymagane pozytywne opinie PZH na stosowane środki piorące lub równoważne. Przewidywana ilość bielizny do prania w skali miesiąca została szczegółowo określona w załączniku nr 1 do SIWZ. Zamawiający zastrzega, że przewidywana ilość prania służy do obliczenia wartości zamówienia. Faktyczny zakres usługi uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego (związanych z ilością hospitalizowanych pacjentów), dlatego w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu), jednakże zmniejszenie zakresu usługi nie przekroczy 20% całości zamówienia. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu nie zrealizowania umowy w całości. NIżej wymienione opinie i dokumenty nie są wymagane do złożenia wraz z ofertą. Usługa musi być wykonywana zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi obowiązującymi w pralniach wykonujących usługi na rzecz Zakładów Opieki Zdrowotnej z zastosowaniem środków piorąco - dezynfekcyjnych skutecznie działających na B, F, V, Tbc, co muszą potwierdzać odpowiednie atesty Państwowego Zakładu Higieny, 3. 2.) Warunki techniczne jakim muszą odpowiadać pomieszczenia pralni: a) aktualne pozytywne zaświadczenie Sanepidu na wykonywanie usługi prania i dezynfekcji bielizny ogólnoszpitalnej, b) pralnia piorąca bieliznę ogólnoszpitalną powinna: - Mieć zapewnioną barierę higieniczną między stroną brudną i czystą poprzez fizyczny i funkcjonalny podział na strefę brudną i czystą - Stosować technologię przystosowaną do prania bielizny szpitalnej. - W pralni musi znajdować się dział mycia i dezynfekcji pojemników i wózków do transportu brudnej bielizny z zastosowaną barierą higieniczną oddzielającą strefę brudną od czystej. Musi posiadać ścianę dzielącą pomieszczenia w której powinny być wmontowane automatyczne urządzenia myjąco-dezynfekcyjne przeznaczone do tego celu. - Pralnia powinna być zlokalizowana w wydzielonym budynku. - Pomieszczenia pralni powinny być urządzone w sposób zapewniający zachowanie bariery higienicznej rozumianej jako całkowite wyeliminowanie stykania się bielizny czystej z brudną oraz pracowników z tych dwóch stref. - Pralnia musi posiadać wydzielone strefy z wmontowanymi urządzeniami pralniczymi z oddzielonymi otworami do załadowania i rozładowania odpowiednio w obszarze czystym i brudnym. - Maszyny pralnicze powinny być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz w urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji. - Śluza między częścią brudną i czystą powinna składać się z zespołu sanitarnego z natryskiem, ustępem i umywalką, uruchamianą bez kontaktu z dłonią, oraz szatni czystej. Pralnia świadcząca usługi dla szpitala przyjmuje bieliznę szpitalną, rozumiana jako zanieczyszczoną drobnoustrojami dotyczy bielizny w workach czerwonych dlatego też powinna poddawać ją zabiegom higienicznym usuwającym nie tylko brud, ale także drobnoustroje. Bielizna taka musi być prana i dezynfekowana. Procesy prania i dezynfekcji bielizny powinny być przeprowadzane wyłącznie w urządzeniach piorąco – dezynfekujących. Każdy typ i rodzaj bielizny szpitalnej powinien podlegać pełnemu procesowi prania i dezynfekcji przebiegającym jednoczasowo z obróbką - termiczną w temp. 93 – 95°C, lub – termiczno-chemiczną w temp. 60 – 65°C, W trakcie trwania umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do oględzin pralni Wykonawcy, która winna spełniać warunki techniczne określone przepisami prawa oraz zapisane w wymaganiach dotyczących kompleksowej usługi pralniczej, oraz zastrzega sobie prawo wglądu w wymienione niżej dokumenty: - pozytywną opinię Inspektora Sanitarnego, że pralnia spełnia wymogi techniczno – sanitarne na wykonanie usługi prania i dezynfekcji bielizny ogólnoszpitalnej, - pozytywną opinię Państwowego Zakładu Higieny (lub równoważną) na stosowane środki piorące na asortyment: bielizna pościelowa, w tym ubrania i fartuchy, ręczniki, ubrania lekarskie, koce, piżamy, poduszki itp., - atesty PZH lub równoważne na środki piorąco – dezynfekcyjne skutecznie działające na B, F, V, Tbc. - certyfikaty CE na środki piorące, - pozytywną opinię sanitarną PPIS dotyczącej środka transportu do przewozu bielizny czystej i brudnej. Nie później niż w dniu zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do wglądu opinie wymienione wyżej oraz na każde żądanie Zamawiającego, 3.3.) Proces prania winien odbywać się zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ze szczególnym uwzględnieniem wymagań i zaleceń obowiązujących w Zakładach Opieki Zdrowotnej, oraz wszystkimi innymi wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3.4.) Wymagania stawiane Wykonawcy: Odbiór i transport brudnej bielizny szpitalnej: a) Odbiór brudnej bielizny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 14.00, dni ustalone z zamawiającym. b) Każdorazowe przekazanie brudnej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo – ilościową. c) Maksymalny czas prania bielizny – 4 dni od momentu odbioru bielizny od Zamawiającego do momentu przekazania czystej bielizny do Zamawiającego. e) W razie braku czystej bielizny w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego asortymentu. f) W okresie kumulacji dni wolnych, w dniu poprzedzającym święto, dodatkowy odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny. g) Transport bielizny brudnej i czystej winien odbywać się oddzielnymi środkami transportu h) Wykonawca odpowiada za przejęty ładunek brudnej bielizny szpitalnej z chwilą jego pobrania i załadunku. i) Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć ładunek brudnej bielizny szpitalnej przed uszkodzeniem, dostępem osób trzecich, wpływem czynników zewnętrznych oraz wpływem ładunku na otoczenie. Pranie brudnej bielizny: a) Wykonawca gwarantuje nie mieszanie bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek. b) Pranie bielizny powinno odbywać się według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranej odzieży (zarówno pod względem bakteriologicznym i higienicznym). c) Do prania winny być używane środki piorące, wybielające i dezynfekujące dopuszczone do obrotu i użytkowania posiadające atesty PZH lub inne dokumenty odpowiednio potwierdzające dopuszczenie do obrotu i użytkowania, przeznaczone do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) Zastosowane przez Wykonawcę metody prania, suszenia, maglowania i prasowania muszą być dostosowane do odebranego asortymentu oraz nie mogą powodować zmian struktury, koloru i kształtu tego asortymentu. Do prania zabrudzonej bielizny należy używać białych worków z materiały uszytego w taki sposób, aby worek po umieszczeniu go w pralnicy samoistnie się rozwiązał się i uwolnił zawartość, w przypadku prania bielizny skażonej umieszcza się ją w podwójnych workach, wewnętrznym rozpuszczalnym w wodzie i zewnętrznym w kolorze czerwonym. e) Maszyny i urządzenia używane w procesie prania muszą być w dobrym stanie technicznym oraz muszą odpowiadać normie CE w zakresie bezpieczeństwa (jeśli nie posiadają znaku CE, to powinny być dostosowane do obowiązujących przepisów). f) Maglowanie lub prasowanie bielizny należy prowadzić w sposób ograniczający jej kontakt z innymi powierzchniami i czynnikami, które mogłyby spowodować jej zakażenie lub zabrudzenie, a następnie opakowanie w folię. g) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak również w czasie transportu. Jeśli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych i/lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem. Dostawa i transport czystej bielizny: a) Dostawy czystej bielizny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 10.00 dni ustalone z zamawiającym jednak nie dłuże j jak 4 dni od dnia złożenia zamówienia; b) Czysta bielizna powinna być szczelnie zapakowana w worki foliowe, a w czasie transportu w dodatkowy worek tak aby zabezpieczyć bieliznę przed zabrudzeniem, w przypadku przekazania prania bielizny skażonej wykonawca dostarczy worki typu hydrobag do transportu. c) Czysta bielizna będzie dostarczana posegregowana asortymentowo w opakowaniach zabezpieczających przed wtórnym zabrudzeniem (skażeniem), umożliwiających odbiór rodzajowo-asortymentowy bez konieczności otwierania opakowania (opakowanie foliowe). f) Każdorazowe przekazanie czystej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo – ilościową. Pozostałe warunki: a) Bielizna szpitalna jest odbierana w rozliczeniu sztukowym i oddawana Szpitalowi w tym samym systemie. b) Organizacja transportu, załadunku i rozładunku bielizny szpitalnej ma gwarantować nie krzyżowanie się dróg czystych i brudnych oraz wykluczać kontakt czystej bielizny z brudną. c) Pralnia, w której wykonywane będą usługi musi posiadać zezwolenie właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego na pranie bielizny dla Zakładów Opieki Zdrowotnej. d) Wykonawca ponosi koszty związane z: transportem (w tym zabezpieczenia bielizny na czas transportu – worki typu hydro-bag dostarczone do szpitala, folia), odkupieniem rzeczy zgubionych, zniszczonych oraz dostarczeniem druków wymaganych do rozliczenia ze Szpitalem. e) Wykonawca jest odpowiedzialny za gospodarkę odpadami powstałymi w wyniku realizowania przedmiotu zamówienia. Ocena stanu higienicznego: a) Wykonawca zobowiązany jest do okresowego wykonywania badań mikrobiologicznych w pralni potwierdzających skuteczność dezynfekcji (strefa brudna, czysta, z magla, urządzenia do prasowania, regałów do czystej bielizny, jałowości pranej bielizny, rąk personelu - dwóch pracowników, komory ładunkowej samochodu transportowego) wykonywanych przez stację sanitarno – epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium mikrobiologiczne. Wyniki badań mikrobiologicznych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu na żądanie dwa razy w roku. b) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć kopię dokumentacji z kontroli przeprowadzonych przez właściwą stację sanitarno-epidemiologiczną raz na pół roku. c) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dbać o właściwy stan sanitarno-epidemiologiczny pomieszczeń pralni, otoczenia oraz środków transportu stosując odpowiednie procedury, które udostępni Zamawiającemu, niezwłocznie po zawarciu umowy. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania audytów i kontroli jakości usługi u Wykonawcy. e) Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry, nie gorsze niż opisane w przedmiocie zamówienia. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. f) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu procedury prania bielizny brudnej i skażonej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.1. szczegółowy opis pozycji zawartych w kompleksowej usłudze pralniczej zał. nr 1 do siwz) potwierdzający wartości ilościowe. 12.2. oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw) lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika; 12.3. wypełniony formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do specyfikacji (wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść musi być zgodna z treścią formularza załączonego do specyfikacji);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach