Przetargi.pl
Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Miasto Mysłowice.

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41-400 Mysłowice, Ul. Powstańców 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2013-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1 1
    41-400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.myslowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Miasto Mysłowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Część I: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Miasto Mysłowice. Zakres zamówienia obejmuje: - ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych; - ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku; - ubezpieczenie przedmiotów szklanych od stłuczenia; - ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej; - ubezpieczenie sprzętu elektronicznego. 2. Część II: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Miasto Mysłowice. Zakres zamówienia obejmuje: - obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów na terenie państw należących do Systemu Zielonej Karty; - ubezpieczenie pojazdów od uszkodzenia i utraty AUTO CASCO; - ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów; - ubezpieczenie assistance. 3. Część III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Miasto Mysłowice. Zakres zamówienia obejmuje ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP oraz MDP. 4. Część IV: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków osób uprawiających sport, pracowników oraz osób, które wykonują nieodpłatną, kontrolowaną pracę na cele społeczne. Zakres zamówienia obejmuje ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. 5. Część V: Ubezpieczenie zasobów komunalnych Gminy Miasto Mysłowice administrowanych przez Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej. Zakres zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Załącznik nr 1: Dane do oceny ryzyka oraz postanowienia ogólne dotyczące wszystkich ubezpieczeń - części I, II, III i IV zamówienia. Załącznik nr 1a (w formacie excel): Wykaz mienia deklarowanego do ubezpieczenia, dotyczący części I, II i V zamówienia. Załącznik nr 1b: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne dla ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Miasto Mysłowice, dotyczący części I zamówienia. Załącznik nr 1c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne dla ubezpieczenia pojazdów mechanicznych Gminy Miasto Mysłowice, dotyczący części II zamówienia. Załącznik nr 1d: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne dla ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Miasto Mysłowice, dotyczący części III zamówienia. Załącznik nr 1e: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne dla ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków osób uprawiających sport, pracowników oraz osób, które wykonują nieodpłatną, kontrolowaną pracę na cele społeczne, dotyczący części IV zamówienia. Załącznik nr 1f: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierający warunki obligatoryjne dla ubezpieczenia zasobów komunalnych Gminy Miasto Mysłowice administrowanych przez Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej, dotyczący części V zamówienia. Załącznik nr 4: Warunki obligatoryjne - definicje pojęć i obligatoryjna treść klauzul dodatkowych, dotyczące części I, II, III, IV i V zamówienia. Załącznik nr 5: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne, dotyczące części I zamówienia. Załącznik nr 7: Przebieg ubezpieczeń (wypłacone odszkodowania, ustanowione rezerwy), dotyczący części I, II, III, IV i V zamówienia. 3. Prawo opcji. Przedstawiony w załącznikach do SIWZ przedmiot i zakres zamówienia zostanie zrealizowany przez Zamawiającego w sposób pewny, za wyjątkiem konieczności zmiany treści umowy, zgodnie z przewidzianymi w niej okolicznościami i warunkami wprowadzenia zmiany. Umowa będzie realizowana w oparciu o składki i stawki jednostkowe za poszczególne ryzyka ubezpieczeniowe zaproponowane przez wykonawcę w ofercie najkorzystniejszej, z zastrzeżeniem, że całkowite wynagrodzenie wykonawcy wynikające z realizacji umowy nie może przekroczyć wysokości środków finansowych przyznanych na ten cel. Informacja o wysokości tych środków zostanie przekazana wykonawcom podczas otwarcia ofert. Jednocześnie Zamawiający na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy zastrzega sobie Prawo do jednostronnego w ramach prawa opcji rozszerzenia zamówienia do wysokości środków finansowych przyznanych na ten cel, w kwocie nie większej niż 10% wartości zamówienia podstawowego. Faktyczne potrzeby Zamawiającego będą zgłaszane w trakcie obowiązywania umowy, w następującym zakresie: - dla części I zamówienia: a. ubezpieczenia nowo nabywanych składników mienia, b. przywrócenia limitów odpowiedzialności w ubezpieczeniu mienia systemem pierwszego ryzyka - w przypadku ich wyczerpania po wypłacie odszkodowania, c. przywrócenia sum ubezpieczenia w ubezpieczeniu mienia systemem sum stałych w przypadku ich zmniejszenia po wypłacie odszkodowania, d. zwiększenia sumy ubezpieczenia mienia w związku z jego modernizacją, przeprowadzonymi inwestycjami itp. e. objęcia ochroną ubezpieczeniową nowych jednostek organizacyjnych lub instytucji kultury powołanych przez Zamawiającego. - dla części II zamówienia: a. ubezpieczenia nowo nabywanych pojazdów w zakresie odpowiedzialności cywilnej, lub/i auto casco, lub/i następstw nieszczęśliwych wypadków, lub/i assistance, b. zwiększenia sumy ubezpieczenia pojazdów w związku z ponowną ich wyceną bądź zmianą wyposażenia, c. rozszerzenia zakresu terytorialnego ubezpieczenia auto casco lub/i assistance, d. zwiększenia limitu kilometrów w odniesieniu do usługi holowania pojazdów. - dla części III zamówienia: a. ubezpieczenia nowych osób, które staną się członkami OSP lub MDP, b. ubezpieczenia nowych jednostek OSP lub MDP powołanych przez Zamawiającego. - dla części IV zamówienia: a. ubezpieczenia nowych osób. - dla części V zamówienia: a. ubezpieczenia nowo nabywanych składników mienia, b. przywrócenia limitów odpowiedzialności w ubezpieczeniu mienia systemem pierwszego ryzyka - w przypadku ich wyczerpania po wypłacie odszkodowania, c. przywrócenia sum ubezpieczenia w ubezpieczeniu mienia systemem sum stałych w przypadku ich zmniejszenia po wypłacie odszkodowania, d. zwiększenia sumy ubezpieczenia mienia w związku z jego modernizacją, przeprowadzonymi inwestycjami itp. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji wykonawca będzie zobligowany zastosować warunki, składki i stawki ubezpieczeniowe zgodne ze złożoną ofertą. W sytuacji, gdy w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający stanie się posiadaczem mienia albo pojazdu, którego rodzaj, typ, marka nie są aktualnie deklarowane do ubezpieczenia, wykonawca zastosuje wobec takiego mienia lub pojazdu warunki, stawki i składki identyczne, jakie w złożonej ofercie przedstawił wobec mienia lub pojazdów o podobnym, najbardziej zbliżonym charakterze. Gdyby zaś nowo nabytego przez Zamawiającego mienia lub pojazdu nie można było odnieść do żadnego składnika majątku deklarowanego do ubezpieczenia, wykonawca zastosuje wobec takiego mienia lub pojazdu maksymalne zniżki, a na wysokość składki w żadnym z opisanych wyżej przypadków nie będzie miała wpływu szkodowość powstała w trakcie realizacji zamówienia. W ramach prawa opcji będą wykorzystywane tylko ryzyka objęte niniejszym zamówieniem. Jeśli kwota przeznaczona przez Zamawiającego na realizację prawa opcji okaże się niewystarczająca Zamawiający przystąpi do udzielania zamówień uzupełniających. 4. Postanowienia obligatoryjne dotyczące realizacji zamówienia. 1. Zamawiający zastrzega, że podany w niniejszej specyfikacji wykaz mienia i osób może ulec zmianie przed rozpoczęciem wykonywania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do objęcia ochroną ubezpieczeniową od dnia 01.01.2014 r. osób i mienia według stanu na dzień 31.12.2013 r., w tym nowo zakupionego, według stawek jednostkowych i składek zgodnych ze złożoną ofertą. Zaktualizowaną ilość i wartość przedmiotu ubezpieczenia zawierać będą wnioski o wystawienie dokumentów ubezpieczeniowych, złożone po rozstrzygnięciu niniejszego postępowania. 2. Wykonawca wykonując usługę będzie obejmował ochroną ubezpieczeniową wszystkie ryzyka i mienie wskazane w załącznikach nr 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 1e i 1f do SIWZ, na warunkach wyznaczonych treścią SIWZ i zgodnych ze złożoną ofertą. 3. Wykonawca akceptuje treść oraz zakres klauzul i definicji podanych w załącznikach nr 4 i 5 do SIWZ. 4. Ogólne i szczególne warunki ubezpieczenia, którymi posługuje się wykonawca (aktualne na dzień składania ofert) i które wskazuje w dokumencie potwierdzającym ochronę ubezpieczeniową w zakresie ryzyk określonych w SIWZ mają zastosowanie tylko w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ i umowie - oznacza to, że zapisy SIWZ i umowy zawsze mają bezwzględne pierwszeństwo przed innymi ustaleniami i zapisami. 5. Przez cały okres wykonywania zamówienia wykonawca gwarantuje niezmienność ogólnych i szczególnych warunków ubezpieczenia, na podstawie których udzielana będzie ochrona ubezpieczeniowa. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny będzie w przypadku zmian Kodeksu Cywilnego i ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych w zakresie, w jakim zmiany te dotyczyć będą postanowień umów ubezpieczenia wskazanych w SIWZ. 6. Wykonawca gwarantuje niezmienność warunków, stawek i składek rocznych wynikających ze złożonej oferty, przez cały okres wykonywania zamówienia i we wszystkich rodzajach ubezpieczeń. 7. Wykonawca akceptuje proporcjonalną zmianę ceny ochrony ubezpieczeniowej w stosunku do ceny ofertowej z uwagi na zmienność w czasie ilości i wartości przedmiotu ubezpieczenia, a także w związku z wyrównaniem okresów wszystkich ubezpieczeń majątkowych oraz możliwością wyrównania okresów ubezpieczeń komunikacyjnych. 8. Wykonawca akceptuje wystawianie polis na okres krótszy niż 1 rok, z naliczaniem składki co do dnia za faktyczny okres ochrony, według stawek rocznych zgodnych ze złożoną ofertą, bez stosowania składki minimalnej z polisy. 9. Zamawiający wymaga, aby podmioty objęte postępowaniem nie były zobowiązane do pokrywania strat wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity: Dz. U z 2013 r., poz. 950). 10. Statut towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych musi przewidywać, że towarzystwo będzie ubezpieczało także osoby niebędące członkami towarzystwa. Zamawiający w przypadku wyboru oferty wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych nie jest zobligowany do zostania jego członkiem i do wnoszenia opłaty członkowskiej. 11. Zamawiający korzysta z usług brokera ubezpieczeniowego, Inter-Broker Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 665160000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.myslowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach