Przetargi.pl
Kompleksowe świadczenie usługi w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Łańcucie wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych

Sąd Okręgowy w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35959 Rzeszów, Pl. Śreniawitów
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 178 756 200 , fax. 178 756 299
  • Data zamieszczenia: 2017-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Rzeszowie
    Pl. Śreniawitów 3
    35959 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 178 756 200, fax. 178 756 299
    REGON: 32425700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://rzeszow.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: sądowictwo

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe świadczenie usługi w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Łańcucie wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usługi w zakresie stałej ochrony fizycznej osób, mienia i budynku Sądu Rejonowego w Łańcucie wraz z usługą ochrony w systemie monitorowania z transmisją danych. Przedmiot zamówienia został opisany przez dwa zakresy, które odnoszą się do następujących usług: a/ Ochrona fizyczna osób i mienia w systemie stacjonarnej ochrony na terenie obiektu Sądu Rejonowego w Łańcucie, przy ul. Grunwaldzkiej 10, 37-100 Łańcut, która stanowi zakres I zamówienia, b/ Ochrona budynku i mienia Sądu Rejonowego w Łańcucie, przy ul. Grunwaldzkiej 10, 37-100 Łańcut w systemie w monitorowania z transmisją danych, która stanowi zakres II zamówienia, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Zamawiający zaleca i umożliwi dokonanie wizji lokalnej przed złożeniem oferty. W tym celu należy skontaktować się z pracownikiem Zamawiającego tj. Artur Opaliński tel. 17 8756276 lub 725754466 w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. 3. Zamawiający wymaga przy realizacji przedmiotowego zmówienia stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy Pzp zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników według poniższych zasad: 3.1. zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z ochroną fizyczną osób, mienia i budynków oraz w zakresie ochrony budynków i mienia w systemie monitorowania, stanowiących przedmiot zamówienia, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) - stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2017, poz. 1579 ze zmianami – zwanej dalej w skrócie ustawą Pzp) 3.2. Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia ich do realizacji przedmiotowego zamówienia. Nie może stanowić spełnienie warunku określonego w ust. 3. pkt 3.1. samo tylko zatrudnienie osób z ust. 3. pkt 3.1., którzy następnie nie będą uczestniczyli w wykonaniu przedmiotowego zamówienia. W związku z tym Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 3.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3. pkt 3.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.4. Zamawiający przewidując wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, a które opisał w ust. 3. pkt 3.1.określa: • sposób udokumentowania zatrudnienia tych osób – wykonawca lub podwykonawca w terminie do 10 dni licząc od daty podpisania umowy, lecz przed przystąpieniem do wykonywania prac i czynności objętych przedmiotem zamówienia, przedstawi Zamawiającemu pisemne oświadczenie zawierające co najmniej informacje dotyczące prawidłowej formy zatrudnienia wymaganych osób z podaniem ich imienia i nazwiska oraz funkcji, które będą wykonywane w trakcie realizacji prac, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis/sy osoby/sób uprawnionej/nych do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3.5. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3. pkt 3.1.czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w paragrafie 9 wzoru umowy (zał. Nr 6 do SIWZ) w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3. pkt 3.1.czynności. 3.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4. Dodatkowo Zamawiający wymaga przy realizacji przedmiotowego zamówienia stosownie do art. 29 ust.4 pkt 1 ustawy Pzp w ramach tzw „klauzuli społecznej” zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osoby/osób bezrobotnej/nych (w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) według poniższych zasad: 4.1. Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia musi zatrudniać co najmniej 1 osobę bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy na okres min. 6 miesięcy - zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami (zwaną również w skrócie SIWZ) i ofertą Wykonawcy. 4.2. Nie może stanowić spełnienie warunku określonego w ust. 4 pkt 4.1. samo tylko zatrudnienie bezrobotnego, który następnie nie będzie uczestniczyli w wykonaniu przedmiotowego zamówienia. Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest udokumentować zatrudnianie bezrobotnych osób, o których mowa w ust. 4 pkt 4.1. W związku z tym Wykonawca lub podwykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez te osoby w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 4.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób bezrobotnych wskazanych w ust. 4 pkt 4.1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4.4. Zamawiający przewidując wymóg, który opisał w ust. 4 pkt 4.1. określa: • sposób udokumentowania zatrudnienia takiej osoby – wykonawca lub podwykonawca w terminie do 10 dni licząc od daty zatrudnienia takiej osoby, lecz przed oddelegowaniem tej osoby do wykonywania prac i czynności objętych przedmiotem zamówienia, przedstawi Zamawiającemu pisemne oświadczenie zawierające co najmniej informacje o zatrudnieniu osoby bezrobotnej z podaniem jej imienia i nazwiska oraz funkcji, którą będzie wykonywać w trakcie realizacji prac, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu i okresu na jaki ta osoba została zatrudniona oraz podpis/sy osoby/sób uprawnionej/nych do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4.5. W sytuacji, gdy bezrobotny w okresie realizacji zamówienia rozwiąże stosunek pracy lub gdy uczyni to Wykonawca lub podwykonawca, Wykonawca czy podwykonawca zobowiązany jest do spełnienia warunków określonych w ust. 4. poprzez zatrudnienie w miejsce tej osoby innej osoby bezrobotnej. 4.6. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób bezrobotnych wskazanych w ust. 4 pkt 4.1. zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w paragrafie 9 wzoru umowy (zał. Nr. 6 do SIWZ)w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób bezrobotnych - traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób bezrobotnych wskazanych w ust. 4 pkt 4.1. 4.7.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.22 ust.1b pkt1) ustawy Pzp w następujący sposób: a) poprzez złożenie wraz z ofertą (art. 25a ust.1 ustwy Pzp) w zakresie niniejszego warunku oświadczenia/eń (zgodnie z załącznikiem Nr 3 do SIWZ) aktualnego/nych na dzień składania ofert. Informacje zawarte w powyższym/ch oświadczeniu/niach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu i b) poprzez złożenie Zamawiającemu (w terminie wyznaczonym w trakcie postępowania w wezwaniu Zamawiającego – zgodnie z art. 26 ust.2 ustawy Pzp) aktualnej/nych na dzień złożenia koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1099 ze zm.), zwanej dalej ustawą o ochronie osób i mienia. Informacje zawarte w złożonej/nych koncesji/sjach stanowią potwierdzenie, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w zakresie wymaganego dokumentu. Informacje dodatkowe: - Wykonawca zgodnie z zapisami VIII.5.1) SIWZ musi również posiadać w okresie wykonywania całego zamówienia aktualną/ne koncesję/e, i przedłożyć ją/je Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. - W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia niniejszy warunek udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą spełniać wspólnie w taki sposób, że działalność wymagająca w/w koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia może być wykazana poprzez złożenie w/w koncesji przez tego/tych Wykonawcę/ców, który/rzy będzie /dą wykonywał/li czynność/ci w procesie realizacji zamówienia, co do których wymagane jest posiadanie w/w koncesji. - Wstępnie potwierdzająca ocena, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego/nych przez Wykonawcę wraz z ofertą wymaganego/nych oświadczenia/eń (zał. Nr 3 do SIWZ)- na zasadzie : spełnia- nie spełnia. Następnie ocena potwierdzająca, że Wykonawca (zgodnie z art.26 ust.2 ustawy Pzp) spełnia niniejszy warunek udziału w postępowaniu w zakresie wymaganego/nych wezwaniem Zamawiającego w trakcie postępowania oświadczenia/eń, dokumenu/ntów zostanie dokonana - na zasadzie : spełnia- nie spełnia. - Wykonawca nie może w celu wykazania spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu skorzystać z zasobów innych podmiotów(w związku z art.22a ust.1ustawy Pzp)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: III.7.1. WYKONAWCA składa Zamawiającemu (na podstawie art.24 ust.11 ustawy Pzp) w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji (po otwarciu ofert), o których mowa w art. 86 ust.5 ustawy Pzp – oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp - zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej każdy z wykonawców może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócania konkurencji w postępowaniu Powyższe oświadczenie/nia z pkt.III.7.1.ogłoszenia o zamówieniu wykonawca składa pisemnie w oryginale w języku polskim. III.7.2. PODMIOT TRZECI a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w swoich oświadczeniach z art. 25a ust.1 pkt 1 ustawy Pzp tj.: - w swoim oświadczeniu dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ ( pkt. III.3. ogłoszenia o zamówieniu) , podpisanym przez wykonawcę i - w swoim oświadczeniu dotyczącym spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ (pkt. III.3. ogłoszenia o zamówieniu) , podpisanym przez wykonawcę. b) Ponadto w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda również od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: - zgodnie z wymaganiami pkt. III.4.1. ogłoszenia o zamówieniu aktualny na dzień złożenia odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. c) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.2 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wraz z ofertą już na etapie składania ofert składa powyższe zobowiązanie z art. 22a ust.2 ustawy Pzp podmiotu trzeciego, z którego musi wynikać: zakres udostępnianych zdolności przez podmiot trzeci oraz to w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot ten będzie wykonywał zamówienie, jak również musi wynikać, że zdolności te będą dostępne przez cały czas realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie , zapewniającym należyte wykonanie zamówienia. III.7.3. PODWYKONAWCY niebędący PODMIOTEM, na którego zasoby powołuje się wykonawca Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w swoim oświadczeniu z pkt. III.3. ogłoszenia o zamówieniu (z art. 25a ust.1pkt1 ustawy Pzp) dotyczącym przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ, podpisanym przez wykonawcę. III.7.4. Wykonawcy zagraniczni. a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4.1. ogłoszenia o zamówieniu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokumenty, o których mowa w pkt. III.7.4. lit.a) ogłoszenia o zamówieniu, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. c) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.7.4. lit.a) ogłoszenia o zamówieniu, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. III.7.4. lit.b) ogłoszenia o zamówieniu stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. f) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych w niniejszym postępowaniu w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. INFORMACJE DODATKOWE III.7.5.)FORMA OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW A)Oświadczenia, o których mowa w niniejszej SEKCJI III pn INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (w tym zobowiązanie tych podmiotów, o którym mowa w art.22a ust.2 ustawy Pzp) oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale w języku polskim. B)Dokumenty, o których mowa w niniejszej SEKCJI III pn INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM inne niż oświadczenia, o których mowa w w/w pkt III.7.5,lit A składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. C)Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. D)Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej E) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w niniejszej SEKCJI III pn: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM i TECHNICZNYM innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. F)Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski G)Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. (zgodnie z par.10 ust.1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia(Dz. U. z dnia 27 lipca 2016 r.). III.7.6.) UZUPEŁNIANIE DOKUMENTÓW. A)Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. B)Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. C) Jeżeli zajdzie taka potrzeba to Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1. ustawy Pzp. D) PODMIOT TRZECI Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1ustawy Pzp (na którego zasoby powołuje się wykonawca), nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia (w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania), zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust.1ustawy Pzp w zakresie zgodnym z wymaganiami niniejszego postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach