Przetargi.pl
KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH I DEZYNFEKCYJNYCH Z NAJMEM BIELIZNY

Samodzielny Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina ogłasza przetarg

  • Adres: 05-320 Mrozy, Rudka, Al. Teodora Dunina 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 757 43 43 , fax. 25 757 43 43
  • Data zamieszczenia: 2014-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej im. dr. Teodora Dunina
    Rudka, Al. Teodora Dunina 1 1
    05-320 Mrozy, woj. mazowieckie
    tel. 25 757 43 43, fax. 25 757 43 43
    REGON: 00029051200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudka.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOMPLEKSOWE ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH I DEZYNFEKCYJNYCH Z NAJMEM BIELIZNY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych pełnego asortymentu prania należącego do Zamawiającego oraz bielizny szpitalnej (poszwy, poszewki i prześcieradła) wynajętej od Wykonawcy. 2.Zakres wykonywanej usługi obejmuje: odbiór (z załadunkiem) pełnego asortymentu prania (brudnego), dezynfekcja, pranie, pranie na sucho, suszenie, maglowanie lub prasowanie, segregowanie, drobne naprawy (zszywanie, cerowanie, przyszywanie guzików itp.), pakowanie i transport (z rozładunkiem) czystego prania do magazynu Zamawiającego. 3.Usługi pralnicze obejmują oznakowany trwałym znakiem (Rudka) następujący asortyment prania: -prześcieradła /białe bawełniane, kolorowe z kory/, -poszwy /białe bawełniane, kolorowe z kory/, -powłoczki /białe bawełniane, kolorowe z kory, -odzież ochronna i robocza; fartuchy, spodnie, spódnice, żakiety i bluzy białe kolorowe; ubrania i kurtki ocieplane, -obrusy /białe i kolorowe/, -mopy, -materace z gąbki + pokrowce, -zasłony, firany, serwetki białe i kolorowe, ściereczki, ręczniki /frote, płócienne/, -kołdry i poduszki z anilany, koce, -odzież osobista pacjentów z Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego oraz wynajmowaną bieliznę szpitalną (poszwy, poszewki i prześcieradła) oznakowaną przez Wykonawcę. 4.Pranie brudne Zamawiającego będzie umieszczane w workach z folii polietylenowej koloru: pranie ogólne - pomarańczowego, pranie zakaźne - czerwonego, pranie wysoce zakaźne - żółtego. Pranie brudne (wynajęte) Wykonawcy będzie umieszczane w workach z folii polietylenowej koloru: pranie ogólne - niebieskiego, pranie zakaźne - czerwonego, pranie wysoce zakaźne - żółtego. 5.Wykonawca asortyment czysty umieszcza w workach z folii polietylenowej przezroczystej. 6.Wykonawca z dniem rozpoczęcia świadczenia usługi doposaży Zamawiającego w formie wynajmu na czas trwania umowy w następujący asortyment bielizny szpitalnej: 110 kompletów pościeli (poszwa, poszewka, prześcieradło). 7.Świadczenie usługi objętej niniejszym zamówieniem odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia oraz aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 8.Zamówienie zostanie wykonane z użyciem preparatów dopuszczonych do stosowania na terenie Polski, tj. piorąco-dezynfekujących posiadających wpis w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych na produkty przeznaczone do dezynfekcji bielizny i dopuszczone do obrotu zgodnie z ustawą z dnia 13 września 2002 r. o produktach biobójczych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252, ze zm.). Wykonawca wskaże w załączniku do umowy preparaty, które będzie stosował przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza stosowania preparatów, środków piorących i dezynfekujących z zawartością aktywnego chloru i jego związków. Informacja o preparatach, których Wykonawca będzie używał do wykonywania usługi, winna być sporządzona zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ. Wykonawca odpowiada za dobór odpowiedniej technologii prania z dezynfekcją, zapewniającej używanie środków piorąco-dezynfekujących o szerokim spektrum działania, w tym na bakterie łącznie z prątkami gruźlicy, grzyby, wirusy i spory bakterii z rodzaju Clostridium. Stosowane środki piorąco-dezynfekujące na wymienione spektrum muszą działać skutecznie w temperaturze 600C w czasie 10 minut. Wykonawca będzie wykonywał zamówienie zgodnie z dołączonymi do oferty: aktualnymi dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie środków i preparatów do obrotu, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ich stosowania w podmiotach leczniczych, (pozwolenie, wpis do rejestru, itp.), opisem technologii prania i dezynfekcji podpisanym przez technologa producenta środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta środków piorących. W trakcie wykonywania zamówienia będą sporządzane raporty serwisowe potwierdzające nadzór nad stosowaną przez Wykonawcę technologią prania, podpisane przez technologa producenta środków piorących lub autoryzowanego przedstawiciela producenta tych środków, minimum 1 raport w miesiącu. 9.Wykonawca przez cały okres trwania umowy dysponował będzie środkiem transportu posiadającym aktualne zezwolenie Państwowego Inspektora Sanitarnego. 10.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru czystości mikrobiologicznej powierzchni i bielizny, tj. do wykonywania badań: a)z powierzchni na stronie czystej - 1 raz w miesiącu, b)z bielizny czystej - 1 raz w miesiącu, c)komory dezynfekcyjnej - 1 raz na kwartał, d)z powierzchni załadunkowej czystej samochodu - 1 raz w miesiącu. Kopie wyników badań Wykonawca będzie przekazywał do Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania własnych badań mikrobiologicznych bielizny czystej oraz powierzchni załadunkowej czystej samochodu transportowego. Koszty wyników badań ujemnych są kosztami Zamawiającego. Kosztem wyników badań dodatnich (stwierdzone zabrudzenia) będzie obciążony Wykonawca usługi. Badania będą wykonywane przez pielęgniarkę epidemiologiczną w sytuacjach uzasadnionych epidemiologicznie bez wcześniejszego informowania Wykonawcy. Badania będą wykonane przez laboratorium posiadające certyfikat systemu jakości na zgodność z normą PN-EN ISO 17025. 11.Odbiór brudnego i dostawa czystego asortymentu będą dokonywane z pomieszczeń centralnej stacji przygotowania łóżek SSZZOZ w Rudce (magazynu). 12.Usługa prania świadczona będzie dwa razy w tygodniu: w środy i piątki, oprócz dni świątecznych, w godzinach ustalonych przez strony. W przypadku, gdy dzień odbioru/dostawy przedmiotu umowy wypada w dzień świąteczny strony każdorazowo ustalą termin wykonania usługi. 13.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał w miejscu wykonywania usługi wdrożony i funkcjonujący system pozwalający na monitoring ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej wraz z możliwością generowania raportów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Wykonawca udostępni aplikację internetową umożliwiającą wgląd do systemu monitoringu ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej oraz dokona przeszkolenia personelu. 14.Łączna ilość bielizny szpitalnej wynajmowanej i własnej Zamawiającego objętej usługą będzie wynosić około 2400kg miesięcznie. 15.Czynność przekazania i dostarczenia bielizny zostanie każdorazowo udokumentowana w miejscu jej odbioru i dostarczenia wg protokołu zdawczego/odbiorczego Wzór protokołu zdawczo-odbiorczego stanowi załącznik do umowy. Protokół zdawczo/odbiorczy stanowi podstawę rozliczeń. 16.Usługa będzie wykonywana z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: 1)ustawy z dnia z dnia 5 grudnia 2008 roku o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. Nr 234, poz. 1570 z późn. zm.), 2)ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późń. zm.), 3)rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 kwietnia 2005 r. w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki (Dz. U. Nr 81, poz. 716), 4)rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000 r. (Dz. U. nr 40 poz. 469) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach, i bieżącej sytuacji epidemiologicznej Zamawiającego. 17.Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego wdrożenia wszelkich wymogów, wynikających ze zmian przepisów prawa lub decyzji organów administracji publicznej, dotyczących postępowania z materiałem skażonym. 18.Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni posiadającym pozytywną opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego o spełnianiu warunków techniczno-sanitarnych wymaganych dla pralni świadczących usługi w zakresie prania bielizny szpitalnej. 19.Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni posiadającym barierę higieniczną jako warunek całkowitego wyeliminowania stykania się bielizny czystej z brudną i pracowników obu stref. 20.Urządzenia pralnicze muszą posiadać techniczną możliwość załadunku i rozładunku odpowiednio w obszarze czystym i brudnym. 21.Urządzenia pralnicze muszą być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekujące oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji i na każde żądanie Zamawiającego zostaną przedstawione do wglądu. 22.Wykonawca będzie realizował zamówienie urządzeniami pralniczymi wyposażonymi w system kontroli wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej, z możliwością automatycznego dozowania środka neutralizującego w przypadku przekroczenia zadanych parametrów. 23.Dla bielizny z Zakładu Opiekuńczo Leczniczego wymagane jest oddzielne pranie. 24.Brudny asortyment prania jest segregowany, w tym odzież ochronna personelu. Czysta odzież ochronna personelu dostarczona ma być na wieszakach będących własnością Wykonawcy i ofoliowana. 25.Zamawiający ma prawo reklamować niewłaściwą jakość wykonanej usługi, w ciągu 24 godzin, a Wykonawca winien uzasadnioną reklamację załatwić w ciągu 24 godz.,tj.: a)w sytuacji niedoprania bielizny - ponowne pranie lub wymiana na czystą na koszt Wykonawcy; b)porwanie/zniszczenie - naprawa lub wymiana na koszt Wykonawcy; c)zaginięcie - uzupełnienie stanu nowym na koszt Wykonawcy; d)brak reakcji na uwagi - stwierdzany 3 razy w danym miesiącu będzie podstawą do nałożenia kar umownych. 26.W sytuacjach wyjątkowych Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego oddania bielizny czystej w ciągu 6 godzin po telefonicznym zawiadomieniu. 27.Wymagania dla środków dezynfekcyjnych. Wykonawca wśród środków dezynfekcyjnych musi posiadać jeden preparat ze spektrum: B, G, V, S, Tbc. Bielizna prana w środkach B, G, V, S, Tbc- to szczególna sytuacja epidemiologiczna (bielizna pochodząca od pacjentów zakażonych bakteriami wytwarzającymi spory-zarodniki). Bielizna taka jest oznakowana. Przy zakażeniach bakteriami zarodnikującymi musi być odebrana niezwłocznie po zdjęciu z łóżek (nie może być przechowywana w oddziale). Inna bielizna szpitalna skażona (od pacjentów izolowanych) - oznakowana wymaga dezynfekcji chemicznej lub termicznej ze spektrum B, G, V. 28.Wykonawca będzie dysponował pralnią zastępczą w celu zapewnienia ciągłości świadczenia usług pralniczych w przypadku awarii bądź wystąpienia innych okoliczności uniemożliwiających realizację umowy. Pralnia zastępcza winna spełniać wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie stosowania określonej technologii prania i dezynfekcji oraz dysponować system pozwalającym na monitoring ewidencji i obiegu wynajmowanej bielizny szpitalnej wraz z możliwością generowania raportów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, kompatybilnym z takim systemem w pralni podstawowej. Wykonawca przedstawi aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej. 29.Wymagania dla bielizny wynajmowanej: 1)Prześcieradło 240cm x 160cm, bawełna 100%, 2)Podkład 90cm x 120cm, bawełna 100%, 3)Poszwa rozmiar 200cm x 160cm x 30cm(zakładka), 4)Poszewka rozmiar 70cm x 80cm x 20 cm(zakładka). Opis tkaniny z pozycji 3 i 4. Materiał na bieliznę pościelową w kolorze białym / ecru. Wymagane parametry tkaniny: tkanina pościelowa skład: bawełniana 65%, PES 35%; możliwość prania wyrobu w temp. 600 C; wyrób odporny na działanie standardowych środków dezynfekcyjnych używanych w szpitalach. 30.Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 1 lit. b Pzp Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał przy wykonywaniu zamówienia osoby niepełnosprawne wskazane w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.). Ilość pracowników będzie stanowiła nie mniej niż 50% stanu zatrudnienia Wykonawcy (obowiązuje przelicznik etatowy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.rudka.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach