Przetargi.pl
„Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych na potrzeby działalności gospodarczej w Dąbrowie Górniczej”- Roboty budowlane dla makroniwelacji terenu i zagęszczenia gruntu.

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2018-05-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych na potrzeby działalności gospodarczej w Dąbrowie Górniczej”- Roboty budowlane dla makroniwelacji terenu i zagęszczenia gruntu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą Pzp, o wartości zamówienia poniżej 5.548.000,00 EUR. II. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest makroniwelacja terenu i zagęszczenie gruntu metodą zagęszczenia dynamicznego. Zakres prac obejmuje: 1) Roboty przygotowawcze wraz z wycinką drzew i krzewów 2) Makroniwelację z odwozem nadmiaru ziemi 3) Likwidację nieczynnego uzbrojenia 4) Uzdatnianie nasypów wraz z wykonaniem projektu wykonawczego uzdatniania. 5) Niwelację terenu po zagęszczeniu z podziałem na działki i przypisanie im wysokość n.p.m. Trwałe oznakowanie punktów granicznych w terenie z podaniem ich wysokości n.p.m. Po wykonaniu makroniwelacji Wykonawca zobowiązany jest zagęścić grunt metodą zagęszczenia dynamicznego do osiągnięcia następujących parametrów: - stopień zagęszczenia ID≥0,50 - wskaźnik zagęszczenia IS≥0,95. Uzyskanie powyższych parametrów ma zagwarantować spełnienie warunków stanów granicznych nośności oraz stanów granicznych użytkowania dla nośności granicznej 150 kPa przy sztywności podłoża gruntowego (podatność podłoża KZ) 6MN/m3. W celu udokumentowania powyższych wartości Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przeprowadzenie badania przez niezależne laboratorium geotechniczno-inżynieryjne w ilości 10 punktów na 1 hektar, metodą sondowania podłoża gruntowego sonda dynamiczną (zaleca się wykorzystanie sond dynamicznych typu DPSH)-głębokość sondowania min. 8,0m. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zlecenia przeprowadzenia powtórnych badań kontrolnych przez inne niezależne laboratorium geotechniczno-inżynieryjne tą samą metodą i przy użyciu tego samego sprzętu pomiarowego. Odbiór robót odbędzie się po uzyskaniu pozytywnych wyników badań przeprowadzonych przez dwa niezależne laboratoria, potwierdzających uzyskanie wymaganych parametrów zagęszczenia gruntu oraz na podstawie dokumentacji odbiorowej obejmującej poza wynikami badań dokumentację powykonawczą zawierającą: - podział na działki z wytyczeniem w terenie i trwałym oznakowaniem punktów granicznych (ze stabilizacją – granicznikami betonowymi) -podanie wysokości n.p.m. każdej z wytyczonych działek poprzez zaniwelowanie punktów granicznych oraz pomiar sytuacyjno – wysokościowy w siatce min.20mx20m -podanie parametrów gruntu uzyskanego w wyniku zagęszczenia (wyniki badań: stopnia zagęszczenia, wskaźnika zagęszczenia, sztywności i nośności gruntu dla każdej z wytyczonych działek). W strefie oddziaływania na obiekty Wykonawca winien dobrać taką metodę zagęszczenia gruntu, aby skutki jej oddziaływania były jak najmniejsze i nie przekraczały wartości normowych. W przypadku konieczności częściowej wymiany gruntu w miejscach gdzie nie można osiągnąć wymaganych parametrów zagęszczenia, sztywności i nośności podłoża, należy wykorzystać wyselekcjonowany grunt przeznaczony na odwóz. W tym celu Wykonawca powinien przewidzieć możliwość składowania w pobliżu lub na placu budowy pewnej ilości gruntu z makroniwelacji, który zapewni spełnienie wymaganych parametrów technicznych. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlano-wykonawczy, STWiOR-y, przedmiar robót które stanowią załącznik nr 8 do SIWZ. 2. Wizja lokalna. 2.1. Zamawiający wymaga by przed złożeniem oferty Wykonawca dokonał wizji lokalnej. 2.2. Wizja lokalna musi być poprzedzona zgłoszeniem do Wydziału Inwestycji Miejskich na adres mailowy lub nr faksu podany w pkt. 27 SIWZ w terminie nie krótszym niż 1 dzień roboczy przed planowaną wizją. 2.3. Zgłoszenie winno zawierać co najmniej nazwę i dane adresowe firmy, imiona i nazwiska osób, wyznaczonych do przeprowadzenia wizji lokalnej oraz proponowany termin przeprowadzenia wizji. 2.4. Osoby wyznaczone do przeprowadzenia wizji winny stawić się w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej ul. Graniczna 21 (przy stanowisku Informacja) w dniu 07.06.2018r. o godzinie 12.00. 2.5. Fakt dokonania wizji lokalnej przez Wykonawcę zostanie odnotowany. 2.6. Z uwagi na fakt, ze wycena ma charakter ryczałtowy wizja lokalna na przyszłym placu budowy może stanowić podstawę do wnioskowania o złożenie dodatkowych wyjaśnień przez Zamawiającego. 3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: 3.1. Ustawą z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.) 3.2. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz.U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650 z późn. zm.). 4. Rozwiązania równoważne 4.1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 4.2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 4.3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4.4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 4.5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 4.6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). 5. Ubezpieczenia. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP i obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, na jedno i na wszystkie zdarzenia w całym okresie wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. 6. Gwarancja i rękojmia 6.1. Na przedmiot niniejszego zamówienia, ustala się okres gwarancji jakości, który wynosi dla robót budowlanych i instalacyjnych 5 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 6.2. Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art.581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół odbioru pogwarancyjnego. 6.3. Na wykonane roboty budowlane i instalacyjne Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres 5 lat od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 7. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 7.1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonywania czynności w pełnym zakresie rzeczowym wyszczególnionym w przedmiarach robót były zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy.(Dz.U. z 2018 r., poz. 108 z późn. zm.). Wymaganie nie dotyczy Kierowników Budowy i Robót. 7.2. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. 6, 7,8 oraz 9 projektu umowy. 8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. W związku z charakterem przedmiotu usługi nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp. 9. Aspekt ekologiczny. Zagospodarowanie antropogenicznych terenów do formy użytkowej poprzez uzdatnienie nasypów niekontrolowanych przez ich dogęszczenie oraz modyfikację ich składu. 10. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania); 2. Potwierdzenie wniesienia wadium; 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy –jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 4. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności: 4.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 4.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4.4. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Zestawienie materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (o ile Wykonawca zastosuje materiały równoważne). 6. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach