Przetargi.pl
Kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu ich zamieszkania w Gminie Swarzędz.

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 62-020 Swarzędz, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 651 26 50 , fax. 61 651 26 54
  • Data zamieszczenia: 2019-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Poznańska 25
    62-020 Swarzędz, woj. wielkopolskie
    tel. 61 651 26 50, fax. 61 651 26 54
    REGON: 63100018700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsswarzedz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu ich zamieszkania w Gminie Swarzędz.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie 55 fabrycznie nowych opasek do teleopieki (wraz z ładowarkami i kartami SIM) oraz kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki wraz z usługą telekomunikacyjną dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, w ramach projektu pn.: „Nowoczesne usługi asystenckie i opiekuńcze w Gminie Swarzędz” w ramach Poddziałania 7.2.2. Usługi społeczne i zdrowotne - projekty konkursowe, Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zakres świadczenia kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, obejmuje w szczególności: 1) Dostarczenie 55 fabrycznie nowych opasek do teleopieki (wraz z ładowarkami i kartami SIM) o następujących parametrach (tabela nr 1): Tabela nr 1 – wymagania dla opaski do teleopieki Tabela nr 1 – wymagania dla opaski do teleopieki Wymagana łączna ilość: 55 Lp. Parametr wymagany 1 Instalacja, konfiguracja, uruchomienie, dostawa opasek do teleopieki, przeprowadzenie testów oraz usuwanie awarii w ramach systemu teleopieki. 2 Wszystkie dostarczone urządzenia muszą być opatrzone znakiem CE i być fabrycznie nowe w oryginalnym opakowaniu producenta. 3 Maksymalnie prosta w obsłudze, wodoodporna opaska na rękę dla osoby w podeszłym wieku, niepełnosprawnej, schorowanej. 4 Minimum jeden przycisk - SOS wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem. Zalecane rozwiązanie zabezpieczające przed przypadkowym naciśnięciem przycisku. 5 Możliwość prowadzenia rozmowy z opaski w sytuacji awaryjnej z zaprogramowanym numerem centrum. 6 Funkcja głośnomówiąca. 7 Wyposażone w karty SIM. 8 Czujnik upadku wywołujący połączenie z zaprogramowanym numerem. 9 Uśredniona pojemność baterii wystarczająca na minimum 72 godziny czuwania oraz minimum 100 minut rozmowy. 10 Wyposażenie w pomiar tętna. 11 W komplecie ładowarka. Nie obligatoryjne, ale zalecane ładowanie indukcyjne, bez kabla podłączeniowego. 12 Komunikaty głosowe generowane przez opaskę w języku polskim w sytuacji próby połączenia, uruchomienia urządzenia. 13 Możliwość monitorowania z poziomu Centrum Monitorowania stanu naładowania baterii opasek. 14 Żywotność baterii co najmniej 2 lata od daty przekazania. Jeżeli żywotność baterii jest krótsza, wykonawca powinien przewidzieć ich wymianę w ramach zamówienia bez dodatkowej opłaty. 15 Możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania opaski bez konieczności obsługi serwisowej. 16 Wykonawca dostarczy nowe kompletne opaski (wraz z kartami SIM) w przypadku ich kradzieży, utraty, uszkodzenia z winy Użytkownika w okresie trwania umowy w tej samej stawce i specyfikacji usług co w ofercie pierwotnej. 17 Czas pracy punktu serwisowego pon.-pt. 8.00-16.00. Wykonawca wskazuje adres punktu w formularzu oferty. Czas reakcji (naprawa) – 7 dni od momentu zgłoszenia awarii. 2) Dostarczenie kart SIM oraz świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz (opis – tabela nr 2). Tabela nr 2 – usługi telekomunikacyjne – mobilne, świadczone w oparciu o dostarczone karty SIM ( Data + Głos ) Tabela nr 2 – usługi telekomunikacyjne – mobilne, świadczone w oparciu o dostarczone karty SIM ( Data + Głos ) Wymagana łączna ilość: 55 Lp. Parametr wymagany 1 Taryfa no limit na połączenia krajowe na wszystkich kartach. 2 Transfer danych min. 3 GB/miesiąc, a po wykorzystaniu transferu jego spowolnienie. 3 Możliwe zamówienia uzupełniające na aktywacje nowych usług w tej samej stawce i specyfikacji usług co w ofercie pierwotnej, w każdym czasie obowiązywania umowy. 4 Naliczanie sekundowe od pierwszej sekundy połączenia. 5 Usługa identyfikacji numeru przychodzącego. 6 Powiadomienie o próbie połączenia. 7 Wyłączanie usługi roamingu. 8 Domyślnie włączona blokada połączeń o podwyższonych opłatach PREMIUM. 9 Możliwość ograniczenia wykonywania połączeń z kart SIM do zamkniętej grupy abonentów. 10 Bezpłatna wymiana kart SIM (na wypadek uszkodzenia, kradzieży, itp.). 11 Bezpłatny dostęp do aplikacji do zarządzania kontem abonenta. 12 Bezpłatny biling w formie elektronicznej. 13 Karta SIM posiada możliwość wyłączenia kodu PIN. 14 Karty SIM typu wieloformatowego ( standard, mikroSIM, nanoSIM). 15 Karty SIM mają być aktywne od dnia przekazania Zamawiającemu do dnia 31.08.2021 r. 16 Wykonawca zapewni bezpłatną wymianę wadliwej karty SIM w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia. 3) Zapewnienie świadczenia usług całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz oraz zapewnienie bezawaryjnego działania dostarczonego wyposażenia przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021r. (opis – tabela nr 3). Tabela nr 3 – usługi monitoringu zestawów do zdalnej opieki Wymagana łączna ilość w miesiącach: 55 urządzeń x szacunkowa ilość miesięcy Lp. Parametr wymagany 1 System monitorujący zarządzany przez dostawcę usługi. Dostęp do systemu dla uprawnionych pracowników Zamawiającego w roli Opiekun. 2 System monitorujący gwarantuje pracę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 3 System monitorujący powinien być zaprojektowany w sposób zapewniający gromadzenie danych osobowych w tym danych wrażliwych w sposób bezpieczny zgodny z dobrymi praktykami normy ISO27001. 4 System monitorujący musi zapewniać możliwość eksportu danych zgromadzonych w systemie w szczególności danych pacjentów do formatu XML. (częstotliwość korzystania z monitoringu, jakiego typu zdarzenia były monitorowane – czy były to zdarzenia przypadkowe). 5 Dostęp do danych systemu monitorującego ograniczony w zależności od uprawnień użytkowników (role). Minimum następujące grupy uprawnień: 1. Administrator – konfiguracja systemu i uprawnień 2. Ratownik – dostęp do danych medycznych gromadzonych w systemie, możliwość ich podglądu, zmiany, gromadzenia itp. 3. Opiekun – dostęp do podstawowej karty pacjenta 4. Koordynator – pełen dostęp do bazy danych 6 Funkcjonalności niezbędne do zapewnienia integracji z opaskami do teleopieki i zapewniające integralność danych. 1. Indywidualny numer pacjenta, którym oznaczane będą wszelkie rekordy w bazie oraz dołączana dokumentacja skanowana. 2. Powiązanie z numerem karty SIM znajdującej się w opasce przydzielonej pacjentowi. 3. Możliwość powiązania podopiecznego z innymi numerami (telefon stacjonarny, komórkowy ) z których podopieczny może dzwonić. 7 System powinien umożliwiać odbieranie sygnałów z przycisku SOS, czujnika upadku, pozycji GPS, czujnika tętna, dostarczonych opasek do teleopieki. 8 Usługa monitorowania świadczona przez ratowników medycznych. 9 Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny ratownika z beneficjentem jeden raz w miesiącu celem nadzoru stanu zdrowia. 10 Wykonawca będzie przetwarzać i zabezpieczać dane użytkowników opasek zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innymi powszechnie obowiązującymi w zakresie ochrony danych osobowych przepisami. 11 Wykonawca zapewnia szkolenie dla beneficjentów (w miejscu zamieszkania beneficjenta) pod nadzorem pracownika OPS. 12 Wykonawca zapewnia przeszkolenie nowego beneficjenta w przypadku zmiany użytkownika opaski. 13 Wykonawca zapewnia możliwość ciągłości usługi po zakończonym projekcie. 4) Zainstalowanie u wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Swarzędzu, 55 podopiecznych (beneficjentów), opasek z przyciskiem SOS (wraz z ładowarkami i kartami SIM) w miejscu ich zamieszkania. W przypadku wystąpienia zmiany podopiecznych, którym będzie świadczona kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. Teleopieka lub pojawienia się nowego podopiecznego Wykonawca zobowiązany będzie do przeniesienia opaski, aktywacji usługi i rozpoczęcia świadczenia usługi u nowego podopiecznego w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku. Przypadki zmiany podopiecznych dotyczą sytuacji: zgonu podopiecznego, zmiany miejsca zamieszkania podopiecznego poza Gminę Swarzędz i/lub umieszczenia podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej, a także w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie. 5) Utrzymywanie w gotowości przez okres trwania umowy Centrum operacyjno-alarmowego, wyposażonego w nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, pozwalające na monitorowanie dostarczonych opasek, przez cały okres trwania projektu, tj. od dnia podpisania umowy do dnia 31.08.2021 r. 6) Wprowadzenie do bazy danych Centrum operacyjno-alarmowego danych identyfikujących podopiecznych, ich opiekunów i sytuacji zdrowotnej, w celu właściwej obsługi zgłoszeń pochodzących od podopiecznych wyposażonych w opaski w ciągu maksymalnie 21 dni od dnia podpisania umowy. 7) Wykonywanie opracowanych przez Wykonawcę, uzgodnionych z Zamawiającym procedur po otrzymaniu alertu o zdarzeniu zagrażającym zdrowiu lub życiu, a także po zanotowaniu zdarzenia odbiegającego od standardowego (np. nagła zmiana parametrów życiowych użytkownika, upadek). 8) Podejmowanie stosownych interwencji przez Centrum operacyjno-alarmowe w przypadku odebrania sygnału z identyfikacją podopiecznego na skutek wciśnięcia przez niego przycisku SOS (np.: nawiązuje kontakt z podopiecznym, powiadamia wskazane osoby z listy kontaktu oraz w razie konieczności powiadamia odpowiednie służby ratunkowe), od dnia uruchomienia usługi do dnia 31.08.2021 r. 9) Telefoniczny nadzór nad przebiegiem sytuacji od chwili zgłoszenia alertu do przybycia wezwanych osób/służb. 10) Telefoniczne udzielanie wsparcia podopiecznemu aż do przybycia w/w osób/służb. 11) Zatrudnienie w odpowiedniej ilości przeszkolonych pracowników (ratowników medycznych) do obsługi Centrum operacyjno-alarmowego, gwarantujące ciągłość obsługi przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, przez cały okres trwania projektu, tj. od podpisania umowy do dnia 31.08.2021 r. 12) Do zadań ratowników medycznych będzie należało w pierwszej kolejności odbieranie alertów i reagowanie na zdarzenia zagrażające zdrowiu lub życiu, a także kontakt z podopiecznym po zanotowaniu zdarzenia odbiegającego od standardowego np. nagła zmiana parametrów życiowych użytkownika, upadek (w dalszej kolejności, jeżeli zaistnieje taka potrzeba również monitorowanie zdarzeń technicznych np. niski stan baterii, wyłączenie opaski itp.). 13) Raportowanie zdarzeń zgłaszanych przez podopiecznych i podjętych interwencji w ramach, kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu ich zamieszkania w Gminie Swarzędz, za każdy miesiąc świadczenia usługi. Nie rzadziej niż raz w miesiącu, do 8 dnia następnego miesiąca za poprzedni miesiąc. 14) Warunki wykonywania, kompleksowej usługi całodobowego monitoringu tzw. Teleopieki, dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania w Gminie Swarzędz, określać będzie umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a wybranym wykonawcą. 15) Zamawiający oczekuje, aby proponowane rozwiązanie w zakresie centrum przetwarzania danych, w którym gromadzone będą dane użytkowników spełniało najwyższe standardy bezpieczeństwa teleinformatycznego. 16) Funkcjonalność systemu telekomunikacyjnego musi zapewnić obsługę połączeń przychodzących z możliwością kolejkowania i dystrybucji połączeń do ratowników medycznych. System zapowiedzi, możliwość nagrywania połączeń. 17) Wszystkie urządzenia, sprzęty oraz elementy wyposażenia powinny spełniać obowiązujące wymogi BHP. 18) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia, montażu oraz uruchomienia objętych zamówieniem urządzeń (opaski) oraz przeprowadzenia podstawowego szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi w siedzibie Zamawiającego. 19) Wykonawca zagwarantuje, że w przypadku awarii/usterki danej opaski (wraz z ładowarką i kartą SIM), na czas naprawy/wymiany, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 24 godzin od zgłoszenia awarii/usterki, dostarczone zostanie urządzenie zastępcze o tych samych parametrach technicznych. 20) Opaski muszą być oznakowane zgodnie z wytycznymi w zakresie oznakowania projektów oraz Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji. 21) Zamawiający nie dopuszcza naliczania dodatkowej opłaty za aktywację usług będących przedmiotem ofert. 22) Równoważnymi są produkty lub rozwiązania, które odpowiadają pod względem jakości produktom lub rozwiązaniom wskazanym przez Zamawiającego w powyższych tabelach. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Oferencie. 23) Wynagrodzenie za świadczenie kompleksowej usługi rozliczane będzie proporcjonalnie do liczby dni świadczenia usługi w danym miesiącu. 2. Wymagania niefunkcjonalne: W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca powinien: 1) Wyznaczyć kierownika projektu odpowiadającego za realizację całości przedmiotu umowy. 2) Udostępnić telefon serwisowy czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz zapewnić natychmiastową reakcję ratowników medycznych na sygnał SOS. 3) Zatrudnić w odpowiedniej liczbie przeszkolonych pracowników (ratowników medycznych) do obsługi Centrum operacyjno-alarmowego gwarantującej ciągłość obsługi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 4) Delegować pracowników na cykliczne spotkania projektowe, nie częściej niż 1 raz w miesiącu, w siedzibie Zamawiającego. 5) Zapewnić zgodność systemów z obowiązującym w Polsce prawem, w szczególności z zakresu ochrony danych osobowych. 6) Zapewnić dostępność usługi monitoringu przez okres trwałości projektu na warunkach komercyjnych, tj. dostępność centrum monitoringu i gotowość zawarcia umowy z Zamawiającym po zakończonym projekcie. 7) Udzielić Zamawiającemu gwarancji na sprzedawane urządzenia na okres 36 miesięcy, liczony od dnia spisania bezusterkowego protokołu odbioru. 8) Udzielić Zamawiającemu rękojmi za wady fizyczne i prawne sprzedawanych urządzeń na okres 36 miesięcy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64200000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4.000,00 zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Forma wadium. Wadium może być wniesione w:  pieniądzu;  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych;  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 4. Miejsce wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy: konto nr 97 1600 1462 1849 8439 1000 0026 – wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione, jeśli (przed terminem składania ofert) kwota określona w pkt. 1 powyżej znajduje się na powyższym rachunku Zamawiającego. 2) Miejsce wniesienia wadium w innej dopuszczalnej formie: – w przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.); – Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub poręczenia w Sekcji Finansowo – Księgowej Ośrodka Pomocy Społecznej pok. 206 (wadium w tych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert). 5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż w pieniądzu dokument ten musi zawierać następujące zapisy: 1) dane gwaranta; 2) gwarancję wypłacenia całej kwoty w następujących przypadkach:  gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,  gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, • gdy zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,  gwarancję wypłacenia całej kwoty w okresie związania ofertą, określonym w rozdziale X poniżej, ust. 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  podpisy umożliwiające identyfikację osób podpisujących (czytelne lub potwierdzone imienną pieczątką). 6. Zwrot albo utrata wadium następować będzie zgodnie z treścią art. 46 Ustawy Pzp. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniu lub gwarancji, wykonawca winien przedłożyć zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp tj. zatrzymania wadium przez Zamawiającego wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach