Przetargi.pl
„Kompleksowa termomodernizacja budynku dydaktycznego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1.”

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, Żwirki i Wigury
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2017-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    Żwirki i Wigury 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://powiat_mikolow.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa termomodernizacja budynku dydaktycznego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: kompleksowa termomodernizacja budynku dydaktycznego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ul. Dworcowej 1 obejmująca swoim zakresem w szczególności: docieplenie ścian zewnętrznych poniżej i powyżej terenu wraz z kolorystyką elewacji (łączna powierzchnia docieplenia: 3 200 m2),wymiana stolarki okiennej i drzwiowej (powierzchnia okien: 670 m2, powierzchnia drzwi: 32 m2),docieplenie dachu budynku szkoły, sali gimnastycznej, łącznika styropapą (łączna powierzchnia docieplenia: ( 1 632 m2);wymiana wewnętrznej instalacji c.o.;wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku szkoły; wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody deszczowe z dachów budynków oraz z terenów utwardzonych.Przedmiot zamówienia obejmuje także pełną obsługę geodezyjną zgodnie z zapisem punktu 4 do 4.2. 1. OPIS ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH 1.1 BUDYNEK DYDAKTYCZNY – SZKOŁA, ŁĄCZNIK, SALA GIMNASTYCZNA I. Roboty podstawowe: - Ocieplenie dachu styropapą systemową - Ocieplenie ścian zewnętrznych ociepleniem systemowym NRO - Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i piwnicznych - Ocieplenie ścian fundamentowych i piwnicznych styrodurem - Wymiana części stolarki okiennej oraz wszystkich drzwi zewnętrznych - Otynkowanie budynku tynkiem silikonowym zgodnie z projektem kolorystyki - Otynkowanie ścian przyziemia tynkiem mozaikowym - Wymiana wewnętrznej instalacji c.o. (rurarz, grzejniki, zawory termostatyczne) - Wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku z podłączeniem do nowoprojektowanej kanalizacji deszczowej - Wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody deszczowe z dachu budynków oraz terenów utwardzonych 1.2 Docieplenie Zaprojektowano wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych metodą ETICS (dawniej lekką mokrą) na styropianie samogasnącym grafitowym o grubości 10 cm – współczynnik przenikania ciepła λ≤0,031 [W/mK], oraz ścian fundamentowych w budynku niepodpiwniczonym do poziomu min. 100 cm poniżej gruntu metodą ETICS (dawniej lekką mokrą) styrodurem XPS o grubości 12 cm (współczynnik przenikania ciepła λ≤0,035 [W/mK]) wraz z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej pionowej ścian przy gruncie do poziomu ław fundamentowych oraz wywinięcie izolacji 45 cm ponad poziomem gruntu. Ściany piwniczne w części podpiwniczonej budynku do poziomu ław fundamentowych zaprojektowano metodą ETICS (dawniej lekką mokrą) styrodurem XPS o grubości 12 cm (współczynnik przenikania ciepła λ≤0,035 [W/mK]) wraz z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej pionowej ścian przy gruncie do poziomu ław fundamentowych oraz wywinięcie izolacji 45 cm ponad poziomem gruntu. Przewiduje się prace związane z wykonaniem pełnego zakresu termomodernizacji tj. docieplenia całej wysokości ściany obiektu wraz z wcześniejszym przygotowaniem frontu robot (np. demontaż wszystkich elementów elewacji itp.) i właściwym przygotowaniem istniejącego podłoża pod roboty dociepleniowe. Każdy zastosowany system do wykonania ocieplenia ścian zewnętrznych musi być sklasyfikowany jak NRO i posiadać Certyfikaty Zgodności ITB. Przy wykonywaniu prac należy przestrzegać reżimu technologicznego, stosować wyłącznie elementy systemu określone w Specyfikacji Technicznej oraz Aprobacie Technicznej danego systemodawcy. 1.3 Okna i drzwi Zgodnie z zaleceniami „Audytu energetycznego” i wskazanym w nim optymalnym wariancie energetyczno-ekonomicznym przedsięwzięcia termomodernizacyjnego dotyczącego stolarki okiennej i drzwiowej projektuje się następujące rozwiązanie – wymiana starych okien i drzwi na okna wykonane z profili PCV i drzwi wykonane z profili aluminiowych. Okna stare o współczynniku przenikania ciepła U=3,50 [W/m2K] wymagają wymiany na nowe, wykonane z profili PCV, o współczynniku przenikania ciepła U≤1,10 [W/m2K], wyposażone w nawiewniki higrosterowane montowane w górnych ramach okiennych. Wszystkie okna w poziomie parteru wykonać jako antywłamaniowe, okna o odporności RC2 – dla klasy odporności P4. Wszystkie okna w poziomie parteru wykonać jako antywłamaniowe. Drzwi zewnętrzne stare drewniane i stalowe o współczynniku przenikania ciepła U=2,60 [W/m2K] wymagają wymiany na nowe zgodne z normą, aluminiowe, antywłamaniowe ocieplone o współczynniku przenikania ciepła U≤1,50 [W/m2K]. Drzwi przeszklone wyposażyć w szkło antywłamaniowe bezpieczne. Okna wykonane z profili PCV, 5-komorowe; współczynnik przenikania ciepła dla całego okna U≤1,10 [W/m2K]; współczynnik izolacyjności akustycznej Rw>33dB; okucia uchylnorozwierane; okucia rozszczelniające w skrzydle uchylno-rozwiernym; szyby zespolone, ciepłochronne float 4/16/4; 3-uszczelka – modyfikowane tworzywo, nawiewniki higrosterowane dwustrumieniowe. Drzwi zaprojektowano z profili aluminiowych ciepłych – ościeżnica i skrzydła drzwiowe, ocieplone; szyba bezpieczna, współczynnik przenikania ciepła dla całych drzwi U≤1,50 [W/m2K]; współczynnik izolacyjności akustycznej Rw>30dB; 3-uszczelka – modyfikowane, zawiasy wzmacniane, regulowane, wyposażone w samozamykacz i zamek patentowy z kompletem kluczy. Robotom dotyczącym wymiany wyżej wymienionych okien towarzyszyć będzie montaż nowych parapetów zewnętrznych wykonanych z blachy stalowej powlekanej oraz nowych parapetów wewnętrznych wykonanych z PCV. Dodatkowo wymienione zostaną wszystkie parapety zewnętrzne w wymienionych już oknach. 1.4 Docieplenie stropodachu wentylowanego nad budynkiem głównym Należy zdemontować ręcznie z przestrzeni stropodachu wentylowanego wełnę mineralną, która stanowiła ocieplenie stropu budynku. Po usunięciu warstwy wełny mineralnej przestrzeń stropodachu wentylowanego należy oczyścić i zaimpregnować grzybobójczo. W związku z tym, że projektuje się ocieplenie dachu styropapą należy zamurować otwory wentylacyjne w stropodachu wentylowanym po uprzednim demontażu wełny mineralnej z przestrzeni. Istniejące pokrycie dachu należy zdemontować, powierzchnie dachu należy dokładnie oczyścić i skuć nierówności, uzupełnić ubytki w wylewce cementowej i całą powierzchnię zabezpieczyć środkiem grzybobójczym oraz zagruntować. W przypadku złego stanu technicznego wylewki cementowej należy ja skuć i wykonać nowa grubości 7 cm ( grubość taka sama jak istniejącej). Po wykonaniu wylewki należy wykonać nowe pokrycie dachowe systemowe ze styropapy przewodności λ=0,038 gr. 20 cm. Dodatkowo należy wymienić obróbki blacharskie, rynny oraz rury spustowe. 1.5 Docieplenie stropodachu nad łącznikami i salą gimnastyczną Istniejące pokrycie dachu należy zdemontować, powierzchnie dachu należy dokładnie oczyścić i skuć nierówności, uzupełnić ubytki w wylewce cementowej i całą powierzchnię zabezpieczyć środkiem grzybobójczym oraz zagruntować. W przypadku złego stanu technicznego wylewki cementowej należy ja skuć i wykonać nową grubości 7 cm ( grubość taka sama jak istniejącej). Po wykonaniu wylewki należy wykonać nowe pokrycie dachowe systemowe ze styropapy przewodności λ=0,038 gr. 15 cm. Dodatkowo należy wymienić obróbki blacharskie, rynny oraz rury spustowe. 2. INSTALACJE 2.1 Wymiana wewnętrznej instalacji c.o. Instalację centralnego ogrzewania zaprojektowano w systemie pompowym dwururowym z rur stalowych ocynkowanych na zewnątrz, łączonych za pomocą prasowania wtłaczanego. Przewody rozprowadzające zaprojektowano pod stropem piwnicy. W piwnicy wykorzystać dotychczasowy przebieg przewodów rozprowadzających. Przewody poziome zasilania grzejników segmentu G, H, L poprowadzić w istniejącym kanale instalacyjnym. Piony i podejścia do grzejników zaprojektowano po ścianie lub od posadzki. Przejścia przewodów przez posadzki/stropy i ściany zaprojektowano w tulejach ochronnych oraz zabezpieczyć termicznie i akustycznie wełną mineralną. Należy przestrzegać zasad kompensacji wydłużeń zgodnie z wytycznymi producentów rur. Projektowaną instalację CO należy włączyć do rozdzielacza DN100 zabudowanego na ścianie pomieszczenia technicznego nr B001 a następnie czynnik grzewczy doprowadzić do projektowanych grzejników. Odpowietrzenie instalacji zaprojektowano poprzez ręczne zawory odpowietrzające w które wyposażone są grzejniki oraz automatyczne odpowietrzniki zamontowane w najwyższych punktach instalacji. Połączenie grzejników kompaktowych z przewodami zasilającymi zaprojektowano za pomocą zaworu RA-N lub RA-DV, natomiast przewodów powrotnych poprzez zawory odcinające np. RLV Zawory odcinające umożliwiają indywidualne odcinanie grzejnika np. w celu przeprowadzenia konserwacji bez wpływu na pozostałe grzejniki w instalacji CO. Wkładki zaworowe należy wyposażyć w głowice termostatyczne, które umożliwią indywidualną regulację temperatury w każdym pomieszczeniu. Na grzejnikach usytuowanych w ciągach komunikacyjnych i na sali gimnastycznej zaprojektowano obudowy. Regulację instalacji zaprojektowano za pomocą: nastaw na zaworach termostatycznych, automatycznych zaworów regulacyjnych różnicy ciśnień montowanych na przewodach powrotnych współpracujących z zaworami termostatycznymi instalowanych na przewodach zasilających. Zawory regulacyjne montować parami pod stropem piwnicy w miejscach oznaczonych na rysunkach. (zał. nr 10 – instalacja c.o.) Nie należy wyceniać przyłącza zewnętrznego z rur preizolowanych projektowanego pomiędzy budynkami Internatu a szkołą – zakres ten został wyłączony z opracowania. 2.2 Wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku szkoły Projektowany drenaż ma za zadanie zebranie wód gruntowych zalegających przy ławach fundamentowych, które powodują pojawianie się wody w pomieszczeniach piwnicznych. Rury drenarskie będą ułożone na wysokości ławy fundamentowej ze spadkiem minimalnym 0,3%. Instalacja odwodnienia doświetleń piwnicznych ma za zadanie odprowadzić wodę zebraną w korpusach projektowanych doświetleń do projektowanej instalacji kanalizacji deszczowej (wg odrębnego opracowania). 2.3 Wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody deszczowe z dachów budynków oraz z terenów utwardzonych. Projektuje się wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach przy ulicy Dworcowej 1 w zakresie - instalacji odprowadzającej wody deszczowe z dachów budynku,- instalacji odprowadzającej wody deszczowe z terenów utwardzonych, Wody opadowe i roztopowe z powierzchni dachów będą odprowadzane rurami spustowymi, a następnie rurami PVC-U Ø110 do studni rewizyjnych z tworzywa sztucznego Ø425 lub do studni betonowych DN600. Wody opadowe i roztopowe z chodników będą spływały do wpustów ulicznych. Projektuje się wpusty uliczne składające się kręgu dennego osadnikowego o wysokości roboczej 0,5 m, kręgu roboczego (w którym nawiercony będzie otwór pod instalację Ø110 bądź Ø160), pierścienia odciążającego oraz płyty pod ruszt. Jako zwieńczenie wpustu należy zastosować ruszt żeliwny 300x500 o klasie obciążenia D400. Projektuje się rury kanalizacyjne wykonane z PVC-U o ściance litej SDR34 z wydłużonym kielichem w zakresie średnic Ø110-Ø250, łączone kielichowo na uszczelkę gumową. Wszelkie zmiany kierunków przewodów grawitacyjnych prowadzonych w ziemi należy wykonać poprzez studzienki. Przewody kanalizacji deszczowej należy układać zgodnie z profilami podłużnymi.Wycenę robót należy skalkulować na podstawie zestawienia materiałów w projekcie technicznym – zestawienie materiałów w opisie technicznym projektu na stronie 7 pkt 8, a także w oparciu o zestawienie materiałów wyszczególnionych w przedmiarze robót na stronie 8 i 9. W przypadku skrzyżowań projektowanych przewodów kanalizacyjnych z istniejącym uzbrojeniem (teletechnika, energetyka, ciepłociąg i wodociąg) należy nałożyć na istniejącym uzbrojeniu rurę ochronną.Przewidziano wykonanie zbiorczych studni drenarskich wraz z włączeniem przewodu do studni kanalizacji Wykonanie opaski drenarskiej w zakresie budynku szkoły. 3. CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU – STAN ISTNIEJĄCY Budynek jest wolnostojącym obiektem użyteczności publicznej (budynek dydaktyczny- szkoła), połączonym łącznikiem z salą gimnastyczną z zapleczem. 3.1 Budynek szkoły Konstrukcja - szkielet słupkowo ryglowy prefabrykowany Obiekt 3-kondygnacyjny podpiwniczony z dachem płaskim z płyt korytkowych ułożonych na ścianach ażurowych z cegły dziurawki Stropodach wentylowany. Ściany osłonowe warstwowe gr. 42 cm z cegły kratówki na zaprawie cementowej Ścianki działowe z cegły dziurawki gr.12 cm na zaprawie cementowej Stropy z płyt kanałowych prefabrykowanych gr 24 cm Izolacja termiczna : Stropodach - 10 cm wełny mineralnej Nadproża i wieńce - styropian gr. 5 cm Ściany warstwowe - płyty z wełny mineralnej gr 5 cm Stolarka drzwiowa i okienna typowa 3.2 Budynek sali gimnastycznej, łącznik Budynek sali gimnastycznej z łącznikiem parterowym, nie podpiwniczony o układzie szkieletowo- ryglowym Konstrukcja nośna: słupy żelbetowe prefabrykowane Ściany murowane z trzpieniem żelbetowym Stropodach z blachy fałdowanej ułożonej na dźwigarach stalowych o rozstawie co 3,0m Budynek łącznika oddylatowany od sali gimnastycznej. Konstrukcja murowana ze stropodachem wentylowanym z płyt korytkowych opartych za pomocą ścianek ażurowych na płytach stropowych prefabrykowanych kanałowych. ściany przyziemia - warstwowe z cegły pełnej lub kratówki gr. 25 i 38 cm ocieplone wełna mineralna 5 cm. Ściany zewnętrzne 3- warstwowe ocieplone gr. 42 cm - cegła na zaprawie cementowej 25 cm - wełna mineralna - 5 cm - cegła gr 12 cm Stolarka okienna w większości nie wymieniona, nie spełniająca normatywnych wymagań przenikalności cieplnej Podstawowe dane budynku: Konstrukcja/technologia budynku - Szkielet słupowo-ryglowy prefabrykowany Kubatura budynku - 11677,80 m3 Kubatura ogrzewania - 11655,03 m3 Powierzchnia netto budynku - 3458,67 m2 Współczynnik kształtu - 0,43 m-1 Ilość uczniów - 230,00 Ściany w stosunkowo dobrym stanie technicznym, w warstwie tynku cienkowarstwowego i podkładu tynkarskiego nieznaczne ubytki, nierówności, pęknięcia, zabrudzenia, łuszczenia, mikrospękania. W narożach, w miejscach odprowadzenia wody deszczowej przez rury spustowe, widoczna korozja biologiczna. W miejscach montażu wsporników niektórych elementów elewacji widoczne zacieki. Obróbki blacharskie uszkodzone, przerdzewiałe i pofałdowane. Rynny i rury spustowe stalowe, przerdzewiałe i uszkodzone. Stan techniczny budynku pod względem izolacyjności cieplnej jest niezadowalający. Ściany zewnętrzne, ściany piwnic przy gruncie, stropodach oraz podłoga na gruncie nie spełniają wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późniejszymi zmianami). Część okien została wymieniona na nowe PCV. Okna są w dobrym stanie technicznym niebudzącym zastrzeżeń. Stan okien starych i drzwi budzi zastrzeżenia zarówno pod względem technicznym jak i energooszczędnym i zgodnie z Audytem Energetycznym zostały one zakwalifikowane do wymiany. Przewidziano do wymiany całą stolarkę drzwiową zewnętrzną. Ze względu na zły stan techniczny drzwi niewymienionych oraz nieprzepisowe wymiary wszystkie drzwi zakwalifikowano do wymiany. 4.Pełna obsługa geodezyjna w zakresie wytyczenia obiektów budowlanych (sieci, uzbrojenia,budynki i nowe obiekty) oraz innych koniecznych pomiarów dla celu prawidłowej realizacji przedmiotowego zakresu robót objętych niniejszym zamówieniem. 4.1.Wykonanie zgłoszenia prac geodezyjnych do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w zakresie: geodezyjne sieci uzbrojenia ( kanalizacja deszczowa) geodezyjna inwentaryzacja sieci (pomiar powykonawczy). Dokumentacja geodezyjna powinna zawierać wszystkie dane potrzebne do aktualizacji geodezyjnych baz danych w związku z pomiarem powykonawczym: bazy danych ewidencji gruntów i budynków EGiB, bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu GESUT, bazy danych BDOT500. 4.2.Wykonawca przekaże zamawiającemu kopie uwierzytelnionych przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej map z naniesioną inwentaryzacją powykonawczą wykonanych obiektów budowlanych (5 szt. na papierze i w wersji numerycznej w plikach *.dxf* i *.pdf.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XII. Wymagania dotyczące wadium. 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 65 000 zł (słownie: sześćdziesiąt pięćtysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 07.12.2017 r. do godz.9:30. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. 5.Pozostałe formy wadium należy złożyć ,w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 07.12.2017 r. do godz.9:30.W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. 6.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym, jako Beneficjenta/Zamawiającego należy wpisać : Powiat Mikołowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Mikołowskiego z siedzibą przy: ul. Żwirki i Wigury 4a 43-190 Mikołów 7. W przypadku oferty składanej przez konsorcjum wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna powinno być wystawione na każdego z członków konsorcjum albo też wymaga się aby z treści ww. dokumentu wynikało, że Wykonawcy wchodzący w skład konsorcjum są w jakikolwiek sposób tym dokumentem objęci. 8.Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. 9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; 13.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1,oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem/upoważnieniem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców występujących wspólnie. Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie należy złożyć wraz z formularzem ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3.1 Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w pkt 3 SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 3.1.1 wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.1.2 zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i w art.24 ust.5 pkt 1 i 8 ustawy. 3.1.3 w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.1.4 z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.4.Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt II ppkt 3.1.1 i 3.1.4 - jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego.5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w zdaniu pierwszym i drugim należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach