Przetargi.pl
Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Siemianowicach Śląskich realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, tytuł projektu: „Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych przy ul. W. Budryka 2 oraz Szkoła Podstawowa 20 przy ul. Lipowej 3 w Siemianowicach Śląskich)

Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 327 605 200 , fax. 327 605 280
  • Data zamieszczenia: 2020-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
    ul. Jana Pawła II 10
    41-100 Siemianowice Śląskie, woj. śląskie
    tel. 327 605 200, fax. 327 605 280
    REGON: 00051587900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siemianowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Siemianowicach Śląskich realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, tytuł projektu: „Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych przy ul. W. Budryka 2 oraz Szkoła Podstawowa 20 przy ul. Lipowej 3 w Siemianowicach Śląskich)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem są roboty budowlane związane z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: „Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Siemianowicach Śląskich realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, w ramach osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej, Poddziałanie 4.3.1. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – ZIT, tytuł projektu: „Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych przy ul. W. Budryka 2 oraz Szkoła Podstawowa 20 przy ul. Lipowej 3 w Siemianowicach Śląskich)”. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie (2) Części: 2.1. Część 1 zamówienia: „Kompleksowa termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych przy ul. Witolda Budryka 2 w Siemianowicach Śląskich, realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, w ramach osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej, Poddziałanie 4.3.1. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – ZIT, tytuł projektu: „Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (ZSOiZ przy ul. Budryka i SP20 przy ul. Lipowej w Siemianowicach Śląskich)”. 2) Zakres robót w odniesieniu do Części 1 obejmuje w szczególności: a) remont strefy wejścia, b) wymianę drzwi zewnętrznych oraz wymianę części okien c) ocieplenie połaci dachu z pokryciem, d) izolacje przeciwwodne i przeciwwilgociowe ścian podziemia z ociepleniem, e) docieplenie ścian nadziemia wraz z robotami wykończeniowymi, f) roboty w zakresie instalacji cwu, g) roboty w zakresie instalacji c.o. oraz AKPiA, h) wykonanie wentylacji mechanicznej, i) wykonanie drenażu opaskowego, j) wymianę opraw oświetleniowych na oprawy typu LED k) dostosowanie klatki schodowej do przepisów ppoż wraz z zabudową klapy dymowej, 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 1, zawierają: a) Przedmiary robót (Dodatek nr 4a do SIWZ), b) Dokumentacja projektowa (Dodatek nr 7a do SIWZ), c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (Dodatek nr 5a do SIWZ), d) Wzór umowy (Dodatek nr 6a do SIWZ) 4) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy, przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót (zwany dalej „Harmonogramem”), określający terminy rozpoczęcia zakończenia prac w zakresie każdego z punktów określonych w §1 ust 1.1 lit. a) – k) Wzoru umowy. Terminy wskazane w zaakceptowanym przez Zamawiającego Harmonogramie są wiążące dla Stron. 5.1) Na roboty będące przedmiotem zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia, wykonanego na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz w Wzorze umowy. 5.2) W okresie gwarancyjnym wybrany Wykonawca będzie zobowiązany uczestniczyć na każde wezwanie Zamawiającego i przy jego udziale w przeglądach gwarancyjnych oraz do niezwłocznego przystąpienia do usuwania stwierdzonych wad, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od momentu ich stwierdzenia i doręczenia Wykonawcy wezwania do ich usunięcia. 6.1) Na podstawie art. 29 ust. 3a. ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem: robót rozbiórkowych, murarsko-tynkarskich, dekarskich, malarskich, robót w zakresie płytkowania, robót w zakresie instalacji: c.o., elektrycznej, wod-kan i wentylacji oraz robót związanych z wykonaniem nawierzchni z kostki brukowej, opisanych w przedmiarze robót. 6.1.1.)Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących robotami, wykonujących usługi geodezyjne, usługi dostaw materiałów budowlanych, wykonujących usługi transportowe i sprzętowe. 6.2) Przed rozpoczęciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiającego oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w pkt 6.1), na podstawie umowy o pracę (dotyczy również Podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawierać w szczególności imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę, nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. Po zakończeniu robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji robót zatrudniał osoby, o których mowa w pkt 6.1), na podstawie umowy o pracę. 6.3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 6.1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym niż 3 dni, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 6.1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w pkt 6.1) oraz listę tych osób (pracowników). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawierać w szczególności imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia Listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopię umowy/umów o pracę osób wskazanych ww. liście osób (pracowników) wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wynikającymi z RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko nie podlegają anonimizacji Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wynikającymi z RODO. Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. 6.5) Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba, o której mowa w pkt 6.1) niezatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 6.6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.7) Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy wykonawców, którzy do realizacji zamówienia skierują inne (niż siebie) osoby. Jeżeli oferta zostanie złożona przez osobę fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą (samozatrudnienie), która czynności wskazane przez Zamawiającego (jako podlegające zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę) wykonuje samodzielnie to wymóg Zamawiającego w stosunku do tej osoby nie będzie miał zastosowania. 7.1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SIWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub szczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (rozwiązania i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczące równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji. 7.2) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej, do niektórych materiałów/urządzeń/ produktów itp. zostały wskazane normy PN, które charakteryzują dany materiał/urządzenie/produkt, Zamawiający na podstawie zapisów art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza zastosowanie norm równoważnych, tj. o parametrach nie gorszych niż wskazane. Użycie w dokumentacji danej normy PN ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego materiału/urządzenia/produktu. 8) Zamawiający nie przewiduje odbycia przez Wykonawców wizji lokalnej. 9) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 10) Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 11) Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6) Pzp. 12) Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania mu środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia. 2.2. Część 2 zamówienia: Kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 20 przy ul. Lipowej 3 w Siemianowicach Śląskich, realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, w ramach osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Działanie 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej, Poddziałanie 4.3.1. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – ZIT, tytuł projektu: „Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (ZSOiZ przy ul. Budryka i SP20 przy ul. Lipowej w Siemianowicach Śląskich)”. 2) Zakres robót w odniesieniu do Części 2 obejmuje w szczególności: a) wymianę drzwi zewnętrznych wraz z remontem strefy wejścia oraz wymianę części okien, b) ocieplenie połaci dachu z pokryciem, c) izolacje przeciwwodne i przeciwwilgociowe ścian podziemia z ociepleniem, d) docieplenie ścian nadziemia wraz z robotami wykończeniowymi, e) roboty w zakresie instalacji c.t. oraz AKPiA, f) wykonanie wentylacji mechanicznej, g) wykonanie drenażu opaskowego, h) wymianę instalacji elektrycznej wraz z wymianą opraw oświetleniowych na oprawy typu LED 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Części 2, zawierają: a) Przedmiary robót (Dodatek nr 4b do SIWZ), b) Dokumentacja projektowa (Dodatek nr 7b do SIWZ), c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (Dodatek nr 5b do SIWZ), d) Wzór umowy (Dodatek nr 6b do SIWZ) 4) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy, przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót (zwany dalej „Harmonogramem”), określający terminy rozpoczęcia zakończenia prac w zakresie każdego z punktów określonych w §1 ust 1.1 lit. a) – h) Wzoru umowy. Terminy wskazane w zaakceptowanym przez Zamawiającego Harmonogramie są wiążące dla Stron. 5.1) Na roboty będące przedmiotem zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia, wykonanego na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz w Wzorze umowy. 5.2) W okresie gwarancyjnym wybrany Wykonawca będzie zobowiązany uczestniczyć na każde wezwanie Zamawiającego i przy jego udziale w przeglądach gwarancyjnych oraz do niezwłocznego przystąpienia do usuwania stwierdzonych wad, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od momentu ich stwierdzenia i doręczenia Wykonawcy wezwania do ich usunięcia. 6.1) Na podstawie art. 29 ust. 3a. ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem: robót rozbiórkowych, murarsko-tynkarskich, dekarskich, malarskich, robót w zakresie płytkowania, robót w zakresie instalacji: c.o., elektrycznej, wod-kan i wentylacji oraz robót związanych z wykonaniem nawierzchni z płyt betonowych, opisanych w przedmiarze robót. 6.1.1.)Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących robotami, wykonujących usługi geodezyjne, usługi dostaw materiałów budowlanych, wykonujących usługi transportowe i sprzętowe. 6.2) Przed rozpoczęciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiającego oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w pkt 6.1), na podstawie umowy o pracę (dotyczy również Podwykonawców) oraz listę tych osób (pracowników). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawierać w szczególności imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę, nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. Po zakończeniu robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że podczas realizacji robót zatrudniał osoby, o których mowa w pkt 6.1), na podstawie umowy o pracę. 6.3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 6.1) czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym niż 3 dni, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 6.1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w pkt 6.1) oraz listę tych osób (pracowników). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawierać w szczególności imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia Listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopię umowy/umów o pracę osób wskazanych ww. liście osób (pracowników) wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wynikającymi z RODO (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko nie podlegają anonimizacji Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz przepisami wynikającymi z RODO. Imię i nazwisko nie podlega anonimizacji. 6.5) Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba, o której mowa w pkt 6.1) niezatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego oraz przez inne osoby i organy upoważnione na podstawie odrębnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1 000 PLN za każdy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 6.6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.7) Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy wykonawców, którzy do realizacji zamówienia skierują inne (niż siebie) osoby. Jeżeli oferta zostanie złożona przez osobę fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą (samozatrudnienie), która czynności wskazane przez Zamawiającego (jako podlegające zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę) wykonuje samodzielnie to wymóg Zamawiającego w stosunku do tej osoby nie będzie miał zastosowania. 7.1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określono w SIWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub szczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (rozwiązania i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczące równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji. 7.2) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej, do niektórych materiałów/urządzeń/ produktów itp. zostały wskazane normy PN, które charakteryzują dany materiał/urządzenie/produkt, Zamawiający na podstawie zapisów art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza zastosowanie norm równoważnych, tj. o parametrach nie gorszych niż wskazane. Użycie w dokumentacji danej normy PN ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego materiału/urządzenia/produktu. 8) Zamawiający nie przewiduje odbycia przez Wykonawców wizji lokalnej. 9) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 10) Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 11) Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6) Pzp. 12) Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania mu środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną lub więcej wybranych części zamówienia, a także na całość zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262640-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1. Ustala się obowiązek wniesienia przez wykonawcę wadium dla: 1) Część 1 w wysokości 60.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych), 2) Część 2 w wysokości 60.000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych), Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną Część – wnosi wadium odpowiednio w wysokości określonej dla tych Części. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa a art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz.U. 2014r. Poz. 1804 z późn. zm.). 4. Ustala się następujące sposoby wniesienia wadium: a) wadium w formie pieniężnej – należy wnieść przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta nr 59 1050 1214 1000 0023 6886 0587, dokonany skutecznie przed upływem terminu składania ofert (skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert), b) wadium w formie niepieniężnej - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć do kasy Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach: Kasa Poniedziałek Wtorek - Czwartek Piątek ul. Jana Pawła II 10 7:00-17:00 8:00-16:00 8:00-14:00 ul. Michałkowicka 105 7:00-14:30 15:00-17:00 8:00-14:30 15:00-16:00 8:00-12:30 13:00-14:00 lub złożyć wraz z ofertą, jako oddzielny dokument (dokumentu wadium nie należy spinać trwale z ofertą). 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądania zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy Pzp. 6. Dokument stanowiący dowód poświadczenia o wniesieniu wadium powinien zawierać zapis: „Wadium w postępowaniu nr ZP.rp.3.2020 - dla Części nr……..” 7.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Prawo zamówień publicznych 9.Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona – w odniesieniu do Części 1, Części 2.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potrzeby oceny, oferta odnosząca się do danej Części, musi zawierać: 1) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego odpowiednio Dodatek nr 1a do SIWZ oraz Dodatek 1b do SIWZ; 2) Oświadczenia sporządzone i wypełnione według wzorów, stanowiących Dodatek nr 2 do SIWZ (Załącznik nr 1 do Oferty) oraz Dodatek nr 3 do SIWZ (Załącznik nr 2 do Oferty); 3) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 5 do Oferty; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 3.1 i pkt 3.4 rozdziału V SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego – Załącznik nr 4 do Oferty; 5) kosztorys ofertowy dla Części 1, Części 2 (odpowiednio Załącznik nr 3a oraz Załącznik 3b do Oferty); 6) dokumenty dotyczące równoważności (jeśli dotyczy) 7) spis wszystkich załączonych dokumentów – zalecane, lecz nie wymagane. 2.1 Oświadczenia stanowiące Dodatek nr 2 do SIWZ (Załącznik nr 1 do Oferty), Dodatek nr 3 do SIWZ (Załącznik nr 2 do Oferty) wypełnia i podpisuje Wykonawca; 2.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wypełnione i podpisane oświadczenia stanowiące Dodatek nr 2 do SIWZ (Załącznik nr 1 do Oferty), Dodatek nr 3 do SIWZ (Załącznik nr 2 do Oferty) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie w jakim wykonawca wykazuje ich spełnienie. 2.3 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniach, o których mowa w pkt 2.1 powyżej; 2.4 Zamawiający nie wymaga zamieszczenia w Oświadczeniach, o których mowa w pkt 2.1 powyżej, informacji o podwykonawcach na których zasobach Wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4.1. Oświadczenia oraz dokumenty dotyczące Wykonawcy/ów występujących wspólnie, składane na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4.2 Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 6. Dokumenty lub oświadczenia, sporządzane w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. 6. Podpisy Wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach