Przetargi.pl
Kompleksowa renowacja elewacji obiektu zabytkowego wraz z izolacją pionową i poziomą ścian fundamentowych oraz z wykonaniem opaski zewnętrznej wokół budynku Pałacu Ośrodka Leczniczo Rehabilitacyjnego „Pałac Kamieniec” sp. z o.o.”.

Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny "Pałac Kamieniec" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, Kamieniec, ul. Polna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 337 877 , fax. 322 337 819
  • Data zamieszczenia: 2020-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Leczniczo-Rehabilitacyjny "Pałac Kamieniec" Sp. z o.o.
    Kamieniec, ul. Polna 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 322 337 877, fax. 322 337 819
    REGON: 27611248100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olr-kamieniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa renowacja elewacji obiektu zabytkowego wraz z izolacją pionową i poziomą ścian fundamentowych oraz z wykonaniem opaski zewnętrznej wokół budynku Pałacu Ośrodka Leczniczo Rehabilitacyjnego „Pałac Kamieniec” sp. z o.o.”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Kompleksowa renowacja elewacji obiektu zabytkowego wraz z izolacją pionową i poziomą ścian fundamentowych oraz z wykonaniem opaski zewnętrznej wokół budynku Pałacu Ośrodka Leczniczo Rehabilitacyjnego „Pałac Kamieniec” sp. z o.o.”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z pozwoleniem budowlanym oraz pozwoleniem konserwatorskim i archeologicznym i zgłoszeniami robót, dokumentacją projektową i STWiORB, w szczególności: a) renowacja ścian fundamentowych b) renowacja elewacji budynku c) renowacja kamiennych ścian tarasu ziemnego d) wymiana ozdobnych drzwi drewnianych e) renowacja posadzki tarasu na I piętrze f) roboty towarzyszące:  wymiana drzwi i okien w piwnicy  naprawa posadzek betonowych  wymiana kratek wentylacyjnych  wymiana (montaż) wpustów i odwodnień liniowych z podłączeniem do istniejącej kanalizacji deszczowej  ułożenie płytek klinkierowych w naświetlach piwnicznych  montaż krat zabezpieczających naświetla piwniczne  wykonanie barierki kutej  wykonanie drenażu opaskowego wokół obiektu  rozebranie i ponowna zabudowa nawierzchni z kostki wokół budynku  zabezpieczenie na czas prowadzenia robót, stolarki okiennej, drzwiowej oraz elementów ozdobnych na elewacji  roboty instalacyjne elektryczne 2) Wykonanie dokumentacji powykonawczej – 4 egz., 3) Wykonanie oznakowania obiektów i instalacji, 4) Naprawy do końca okresu gwarancji i/lub rękojmi. 3. Szczegółowy opis przedmiotu: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Dokumentacji projektowej, Przedmiarze Robót oraz w STWiORB – stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ oraz we wzorze umowy (zał. nr 5 do SIWZ). Nadto przedmiot zamówienia wynika z: • Pozwolenia na budowę i rozbiórkę – Decyzja nr 1083/20 z dnia 24.06.2020r. znak BA.6740.114.2020, • Pozwolenia nr K/255/2020 z dnia 10.03.2020r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru znak: K-Nr.5142.354.2020.WP, RPW/3750/2029, • Pozwolenia nr K/584/2020 z dnia 26.05.2020r. na prowadzenie badań archeologicznych. 4.1. Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia (szczegółowe postanowienia zawarte są w umowie- zał. nr 5 oraz w STWiORB: • Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie dokumentacją projektową na podstawie warunków niniejszego przetargu, z materiałów fabrycznie nowych w I gatunku. • Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 282 ze zm.), Prawem Budowlanym (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1333 ze zm.), Prawem ochrony środowiska, Ustawą o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji oraz innymi obowiązującymi przepisami, a także wymaganiami Zamawiającego. Kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. • Szczególną uwagę Wykonawcy muszą również zwrócić na warunki dotyczące zatrudniania pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz obowiązek przestrzegania wszystkich przepisów prawnych dotyczących warunków świadczenia pracy dla każdej grupy pracowników. • Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zapoznanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia i każdego uzupełnienia do niej wydanego podczas postępowania o udzielenie zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie Robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę ceny ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie jego błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy. • Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej umową w sprawie zamówienia publicznego. • Z uwagi na fakt, że roboty prowadzone będą w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego (obecnie śląskiego) pod Nr A/347/60 należy bezwzględnie dostosować się do wszelkich zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Zamawiającego. • Prace wykonywane będą w czynnym obiekcie (Podmiot leczniczy), w którym pacjentami są dzieci - należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania robót, szczególnie robót ziemnych. W obiekcie nie przewiduje się przerw, ani ograniczeń z powodu prowadzonych prac objętych niniejszym zakresem specyfikacji technicznych. Prace w obiekcie prowadzić można w godzinach 8.00 do 18.00 od poniedziałku do soboty włącznie (za pisemną zgodą Zamawiającego dopuszcza się prowadzenie prac w niedziele). • Ze względu na duży zakres robót wgłębnych odwodnieniowych (drenaż opaskowy wokół pałacu oraz renowacja i izolacja ścian fundamentowych) przy robotach fundamentowych oraz z uwagi na złożoną sytuację wynikającą z faktu, iż inwestycja zlokalizowana jest w obszarze o dużej wartości historycznej Wykonawca winien uwzględnić konieczność nadzoru archeologicznego oraz dodatkowego zabezpieczenia prowadzenia prac archeologicznych na swój koszt. W celu zabezpieczenia wykopu przed zalaniem wodą z opadów atmosferycznych, należy przewidzieć wykonanie tymczasowego namiotu. • Z uwagi na zabytkowy charakter obiektu – (wpis do rejestru zabytków woj. Śląskiego pod pozycją 347/60) wszelkie prace rozbiórkowe, demontaże, przebicia, przekucia itp. należy wykonywać ręcznie przy minimalnym użyciu sprzętu wibrującego typu młoty pneumatyczne, wiertarki itp. po uprzednim uzgodnieniu tego z Zamawiającym (dotyczy to w szczególności robót demontażowych i rozbiórkowych). • Przed przystąpieniem do robót (na danym fragmencie elewacji), należy szczelnie i trwale zabezpieczyć stolarkę okienną, stolarkę drzwiową, elementy ozdobne na elewacji, tablice pamiątkowe itp. • Zewnętrzne zabytki ruchome (kartusz herbowy, kamienna tablica herbowa) należy trwale zabezpieczyć, na czas prowadzenia robót. Sposób zabezpieczenia należy uzgodnić i pisemnie zatwierdzić u Inwestora.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45324000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 3. lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank : ING Bank Śląski S.A. Nr: 25 1050 1298 1000 0023 4648 2165 z dopiskiem: wadium znak sprawy: Znak sprawy: PN/RB/1/2020. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w rozdziale ust. 3 lit. b) - e) powyżej (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Kompleksowa renowacja elewacji obiektu zabytkowego wraz z izolacją pionową i poziomą ścian fundamentowych oraz z wykonaniem opaski zewnętrznej wokół budynku Pałacu Ośrodka Leczniczo Rehabilitacyjnego „Pałac Kamieniec” sp. z o.o.”. 5. 9. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w rozdziale ust. 3 powyżej. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 11. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach