Przetargi.pl
Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż kolektorów słonecznych oraz ogniw fotowoltaicznych na budynkach jednorodzinnych w Gminie Miasteczko Śląskie”

Gmina Miasteczko Śląskie ogłasza przetarg

  • Adres: 42610 Miasteczko Śląskie, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 393 80 01 , fax. 32 393 80 02
  • Data zamieszczenia: 2017-01-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasteczko Śląskie
    Rynek 8
    42610 Miasteczko Śląskie, woj. śląskie
    tel. 32 393 80 01, fax. 32 393 80 02
    REGON: 27625879900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż kolektorów słonecznych oraz ogniw fotowoltaicznych na budynkach jednorodzinnych w Gminie Miasteczko Śląskie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją inwestycji polegającej na zaprojektowaniu, wybudowaniu (przebudowa, budowa), uruchomieniu i serwisowaniu instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych (PV) w prywatnych budynkach mieszkalnych w Miasteczku Śląskim w ramach realizacji projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej poprzez montaż kolektorów słonecznych oraz ogniw fotowoltaicznych na budynkach jednorodzinnych w Gminie Miasteczko Śląskie”. Zadanie składa się z zaprojektowania i wykonania: – zakup i montażu 6 instalacji kolektorów słonecznych w indywidualnych budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie: • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji solarnej (2 szt. kolektorów) – 1; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji solarnej (3 szt. kolektorów) – 5; - zakup i montażu 24 instalacji fotowoltaicznych w indywidualnych budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie: • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 2 kWp – 3; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 2,5 kWp – 4; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 3 kWp – 8; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 3,5 kWp – 1; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 4 kWp – 2; • liczba gospodarstw objętych montażem instalacji fotowoltaicznej z mocą 5 kWp – 6; Kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu paneli fotowoltaicznych (instalacja paneli fotowoltaicznych zamontowana będzie na dachach skośnych, płaskich oraz elewacjach budynków. Nie przewiduje się montażu baterii kolektorów na dachach pokrytych azbestem) wytwarzających energię elektryczną wraz z oprzyrządowaniem oraz niezbędnym okablowaniem i przyłączeniem elektrowni do sieci wewnętrznej budynków oraz przebudowę układu pomiaru energii przystosowującego układ do pomiaru energii wytworzonej. 2. Realizacja zadania nastąpi w formule „Zaprojektuj i Wybuduj”. 3.Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 Roboty budowlane; 09331100-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła; 45351000-2 Mechaniczne instalacje inżynieryjne; 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne; 45321000-3 Izolacja cieplna; 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne; 71220000-0 Usługi projektowania architektonicznego; 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach; 45310000-3 Prace dotyczące wykonania instalacji elektrycznej; 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych; 45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego; 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; 09332000-5 Instalacje słoneczne; 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne; 4. Wykaz obiektów prywatnych objętych projektem. Miejsce realizacji zamówienia - Gmina Miasteczko Śląskie, powiat tarnogórski, województwo śląskie. Obiekty prywatne: • Cegielniana 20 - dz. nr 1353/17, 1361/18; • Karpacka 8a - dz. nr 254/82; • Dworcowa 87 - dz. nr 1370/71; • Brynicka 19 - dz. nr 1393/280; • Bukowa 7 - dz. nr 2139/76; • Konopnickiej 15 - dz. nr 1889/84; • Norwida 130a - dz. nr 1531/14; • Wspólna 12 - dz. nr 1909/103,1910/103; • Norwida 104 - dz. nr 2985/27; • Pękatego 2a - dz. nr 1731/101; • Wyciślika 58a - dz. nr 461/6; • Wyciślika 25 - dz. nr 114; • Sztygarska 23 - dz. nr 1449/201; • Tetmajera 105 - dz. nr 3118/317; • Stacyjna 42 - dz. nr 1103/183, 1106/184; • Konopnickiej 30 - dz. nr 3082/84; • Poniatowskiego 31 - dz. nr 1681/249; • Rynek 15 - dz. nr 62; • Budowlana 4 - dz. nr 1574/113; • Nowowiejska 6 - dz. nr 1149/366; • Tetmajera 34 - dz. nr 1786/334; • Kruczkowskiego 42 - dz. nr 1824/120, 1549/121; • Brzozowa 3 - dz. nr 1725/368; • Podleśna 13 - dz. nr 1199/259; • Wyciślika 23 - dz. nr 110; • Konopnickiej 12 - dz. nr 1132/91; • Wspólna 18 - dz. nr 1969/103; • Rydla 13a - dz. nr 1897/84; • Norwida 130 - dz. nr 1530/14; • Czarnieckiego 20 - dz. nr 120; 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian obiektów objętym projektem. Wykaz miejsc realizacji zamówienia, instalacji kolektorów słonecznych, paneli fotowoltaicznych ustalony została na podstawie złożonych deklaracji uczestnictwa w projekcie i może ona ulec zmianie np.: a) rezygnacji mieszkańca z udziału w projekcie, b) braku możliwości technicznych lokalizacji (np. zbyt mała powierzchnia dachu, dach pokryty azbestem, niewłaściwe pochylenie dachu, itp), c) braku zgody mieszkańca na proponowaną lokalizację instalacji, d) niespełnienie przez przyszłego użytkownika (mieszkańca) wymagań formalnych postawionych przez zamawiającego. O ewentualnych zmianach zamawiający będzie na bieżąco informował wykonawcę. Przedmiotowy zakres ilościowy i rzeczowy musi zostać osiągnięty w celu uzyskania zaplanowanego efektu ekologicznego. Zamawiający przekaże wykonawcy wykaz lokalizacji oraz efekt ekologiczny do uzyskania przy wykonaniu przedmiotowego zakresu prac. Efekt rzeczowy = efekt ekologiczny. 6. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie 4.1. Odnawialne źródła energii, poddziałanie 4.1.1 Odnawialne źródła energii – ZIT. 7. Każdy z zestawów solarnych i fotowoltaicznych musi być oznaczony w widocznym miejscu naklejką/etykietą informującą o przyznanym dofinansowaniu zgodnie z zasadami oznakowania przedsięwzięć w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. 8. Zakres prac projektowych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) dla każdej instalacji należy przeprowadzić wizję lokalną potwierdzoną protokołem uzgodnień podpisanym z właścicielem nieruchomości. b) przed rozpoczęciem realizacji zadania niezbędne będzie uzyskanie akceptacji od Zamawiającego rozwiązań projektowych zawartych w projektach wykonawczych. c) konstrukcje instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych powinny być zaprojektowane w sposób, który zapewni odpowiednią estetykę budynków objętych inwestycją i okolicy i nie zmieni krajobrazu. Konstrukcje wykonane zostaną z aluminium. d) sposób rozmieszczenia i połączenia poszczególnych płyt powinien być oparty o wytyczne producenta i powinien zapewnić optymalne warunki pracy poszczególnych systemów: • kąt pochylenia kolektorów i paneli słonecznych - należy zastosować optymalny kąt pochylenia, niezmienny dla ekspozycji kolektora w ciągu całego roku, zawierający się w przedziale od 60° do 30°. Optymalnie 40 - 45°, • kąt azymutu paneli - należy zastosować optymalny kąt azymutu względem kierunku południowego, z ewentualnym odchyleniem, gwarantującym wymaganą sprawność i efektywną pracę instalacji solarnych w skali całego roku. e) Przy projektowaniu należy założyć jak najmniejszą ingerencję w konstrukcję budynku przy jednoczesnym dotrzymaniu warunków wytrzymałości i trwałości instalacji, obciążenia dachu, a także wydajności instalacji. Projektując oraz wykonując roboty związane z montażem instalacji paneli fotowoltaicznych należy dążyć do tego, aby w jak najmniejszym stopniu ingerować w elementy wykończenia istniejących obiektów (okładziny wewnętrzne, elewacje, powłoki malarskie, zabezpieczenia antykorozyjne, powłoki izolacji cieplnej czy akustycznej, posadzki itp.). Jednak gdy pojawi się konieczność przeprowadzenia takich ingerencji podczas wykonania robót instalacyjnych, to ich zakres i ilość należy uzgodnić z właścicielem obiektu oraz wyznaczonym przez Zamawiającego inspektorem nadzoru (Operatorem Programu). Wszelkiego rodzaju otwory montażowe, przebicia, przejścia, itp. powstałe w czasie prowadzenia prac instalacyjnych należy wykończyć na podstawowym poziomie obróbek murarsko - tynkarskich. Do zadań właścicieli poszczególnych obiektów należy wykonanie ostatecznego wykończenia miejsc związanych z prowadzeniem prac instalacyjnych, np. poprzez malowanie czy innego rodzaju wykończenia. Za wszelkie zniszczenia lub uszkodzenia elementów budowlanych i konstrukcyjnych obiektów nie związanych z wykonywaną instalacją lub w zakresie większym niż wymaga tego montaż instalacji, odpowiada Wykonawca i jest on zobowiązany do ich usunięcia na własny koszt. f) Dokumentacje projektowe zawierać powinny co najmniej: • pełny opis wraz z wszystkimi obliczeniami niezbędnymi do jednoznacznego wykonania instalacji. • rysunki rozmieszczenia urządzeń i instalacji. • ekspertyzy techniczne odnośnie nośności podłoża. • wytyczne dotyczące przygotowania przez użytkownika placu budowy. • wytyczne ogólnobudowlane i elektryczne. • uzgodnienia z użytkownikiem dotyczące akceptacji wybranego rozwiązania. • wymagane prawem decyzje, zgody, pozwolenia, zgłoszenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, do których uzyskania zobowiązany jest Wykonawca. • wykonawca ma obowiązek współpracy z Zamawiającym na etapie realizacji przedsięwzięcia. g) Dokumentacje projektowe powinny wykonać osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia w zakresie przedmiotu planowanych robót (Wykonawca winien jest przedstawić kwalifikacje projektanta w formie jego aktualnych uprawnień i doświadczenia zawodowego).Projekty należy dostarczyć Zamawiającemu w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach (nie obejmuje egzemplarzy do uzgodnień, zgłoszeń i pozwoleń) oraz w wersji elektronicznej. Wykonawca dostarczy rysunki i pozostałe dokumenty wchodzące w zakres projektu w znormalizowanym rozmiarze - format A4 i jego wielokrotność. h) Wymagania dotyczące wersji elektronicznej przedstawiają się następująco: 1. Projekt powinien być przekazywany na nośniku optycznym (CD lub DVD). 2. Opis techniczny – plik w formacie *doc. 3. Rysunki: • Format plików: pliki w formacie *.dwg *.dxf *.pdf. • Rozdzielczość obrazów rastrowych: 300 dpi. • Paleta barw 24 bit, w przypadku podkładów mapowych dla plików *.dxf - 1bit. • Kompozycja, rozmiar i podział arkuszy musi być identyczny z papierowymi odpowiednikami. i) W ramach przedmiotu zamówienia zostanie wykonany przyłącz planowanej elektrowni do sieci elektroenergetycznej zgodnie z warunkami przyłącza określonymi przez właściwego operatora sieci lub w przypadku przyłączenia instalacji o mocy nie przekraczającej mocy przyłączeniowej budynku zgodnie z zasadami przyłączenia mikroinstalacji wydanymi przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej. j) W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca sporządzi kompletny projekt techniczno-budowlany obejmujący: • Projekt wykonawczy z podziałem na branże (2 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej – płytę CD), • Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (2 egz.) • Instrukcję obsługi i konserwacji elektrowni w języku polskim (2 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie elektronicznej – płytę CD). • Opracowanie harmonogramu realizacji inwestycji. • Zapewnienie nadzoru autorskiego przez cały okres trwania inwestycji realizowanej na bazie sporządzonego projektu. • Osobny projekt powykonawczy dla każdego obiektu (schemat, instrukcja obsługi i eksploatacji) Projekt wykonawczy ten musi uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004 r. Nr 202 póz. 2072). Przez Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072). k) Wykonawca zobowiązany będzie do bezpośrednich kontaktów z Zamawiającym poprzez udział w spotkaniach roboczych w siedzibie Zamawiającego co najmniej raz w tygodniu, na których Wykonawca będzie przedstawiał postęp prac projektowych oraz do przyjazdów na każde wezwanie Zamawiającego. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z udziałem w tych spotkaniach. Wykonanie zgodnie z opracowanymi projektami budowlanymi instalacji kolektorów słonecznych z podłączeniem z istniejącą instalacją c.w.u. i c.o.: - dla budynków mieszkalnych - 6 instalacji. 9. Zakres robót budowlanych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1. wykonanie robót budowlanych w poszczególnych budynkach na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, w oparciu o wytyczne: 1.1. Instalacje kolektory słoneczne Kolektor powinien być przystosowany do montażu w odpowiednich uchwytach dachowych lub na konstrukcji wsporczej. Należy zastosować płaskie cieczowe kolektory słoneczne, spełniające poniże wymagania minimalne: • powierzchnia czynna (apertury) pojedynczego kolektora - nie mniejsza niż 2,0 m2, • sprawność optyczna odniesiona do powierzchni apertury - nie mniejsza niż 82%, • współczynnik strat a1 do powierzchni apertury - nie większy niż 3,7 W/(m²K), • współczynnik strat a2 do powierzchni apertury - nie większy niż 0,02 W/(m²K2), • absorber kolektora – blacha miedziana lub aluminiowa, • układ orurowania absorbera z miedzi, • obudowa kolektorów z aluminium, izolowana cieplnie, • moc kolektora przy G= 1000 W/m2 i dT= 30K - nie mniejsza niż 1425 W, • konstrukcja absorbera zabezpieczająca nośnik ciepła przed jego niszczącym przegrzaniem w wyniku awarii, w tym przy braku zasilania elektrycznego, niezależnie od chwili wystąpienia i czasu trwania - układ harfowy lub układ meandrowy, każdorazowo z czterema drożnymi króćcami przyłączeniowymi, • połączenia wzajemne kolektorów za pomocą dwóch przewodów kompensujących naprężenia termiczne. Kolektory słoneczne muszą posiadać certyfikat zgodności na znak Keymark („Solar Keymark”) lub inny równoważny certyfikat zgodności potwierdzający między innymi przeprowadzenie badań kolektora zgodnie z całym obowiązkowym zakresem normy PN-EN 12975-1 (lub nowszej) według metodologii ujętej w normie PN-EN 12975-2 (lub nowszej). Dokumenty potwierdzające posiadanie przez oferowany kolektor wymaganych parametrów to: pełne sprawozdanie (raport) z badań na zgodność z podanymi normami, w tym potwierdzające pozytywny wynik badania odporności na uderzenie (gradobicie), przeprowadzonego wg PN-EN 12975-2, pkt. 5.10 lub nowszej normy, wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze lub inne dokumenty równoważne. 1.1.1 Zestawy przyłączeniowe kolektorów Do łączenia kolektorów należy zastosować zestawy przyłączeniowe przewidziane przez producenta kolektorów słonecznych, zawierające m.in. elementy połączeniowe kolektorów posiadające funkcję kompensacji wydłużeń cieplnych. Uchwyty i konstrukcje do mocowania kolektorów Należy zastosować oryginalne uchwyty i konstrukcje przewidziane przez producenta kolektorów z materiałów niekorodujących (np. aluminium, stal nierdzewna). Kolektory ustawiane na gruncie montować w sposób zalecany przez producenta kolektorów słonecznych. 1.1.2 Podgrzewacz Należy zastosować stalowe podgrzewacze dwuwężownicowe, w wielkości 200 i 300 litrów, emaliowane od wewnątrz emalią ceramiczną, z fabryczną izolacją poliuretanową o grubości min. 50 mm w zdejmowanym płaszczu z tworzywa sztucznego, wyposażone w anodę tytanową oraz króciec grzałki elektrycznej i króciec cyrkulacji, stopy umożliwiające wypoziomowanie zbiornika oraz termometr poglądowy temperatury CWU, umieszczony w górnej części podgrzewacza w widocznym miejscu. Wymagane minimalne parametry pracy podgrzewaczy: • dopuszczalna temperatura CWU: nie mniej niż 95°C, • dopuszczalna temperatura pracy wężownic: nie mniej niż 110°C, • dopuszczalne ciśnienie pracy (zasobnik / wężownice): nie mniej niż 6 bar / 10 bar. 1.1.3 Grupa pompowa z automatyką sterującą Należy zastosować grupę pompową składającą się, co najmniej z następujących elementów: • pompa obiegu solarnego elektroniczna EEI ≤ 0,27 • regulator solarny zintegrowany fabrycznie z grupą, • zawór bezpieczeństwa o ciśnieniu otwarcia 6 bar i średnicy kanału wylotowego min. ½” • zawór zwrotny, • armatura do napełniania (co najmniej dwa zawory kulowe spustowe) • króćce przyłączeniowe gwintowane, • manometr 0 - 6 bar, • czujniki temperatury, • separator powietrza z odpowietrznikiem, • przepływomierz elektroniczny, umożliwiający ciągły pomiar przepływu oraz sygnalizację alarmową (co najmniej dźwiękową) o braku przepływu, • czujnik niskiego ciśnienia, umożliwiający sygnalizację alarmową (co najmniej dźwiękową) o ciśnieniu w instalacji poniżej 1,5 bar, • obudowa grupy solarnej w postaci odpowiednio profilowanej izolacji termicznej, umożliwiającej naścienny montaż grupy. Minimalne parametry regulatora: • czytelny wyświetlacz graficzny, • automatyczny i ręczny tryb pracy podłączonych urządzeń, • temperaturowe sterowanie procesem pozyskiwania energii grzewczej z kolektorów, • sterowanie czasowe i temperaturowe dodatkowym źródłem dogrzewu (kotłem, grzałką, pompą ciepła, etc.) oraz pompą cyrkulacyjną, • min. 3 wyjścia napięciowe i 4 wejścia czujników temperatury, • minimum 10 zdefiniowanych schematów instalacji, • funkcja zabezpieczające: tryb urlopowy – blokujący inne urządzenia grzewcze, schładzanie podgrzewacza przez kolektory, zabezpieczenie przed zamarzaniem / przegrzaniem kolektora, wygrzew antybakteryjny, • funkcje alarmowe dźwiękowe i graficzne, co najmniej: o braku wymaganego przepływu oraz o spadku ciśnienia w instalacji poniżej 1,5 bar, • funkcja przełączania odbiorników energii solarnej w oparciu o wprowadzone priorytety, • funkcja ciepłomierza, polegająca na zliczaniu energii dostarczonej przez kolektory słoneczne, na podstawie ciągłego pomiaru przepływu i temperatury, realizowana w postaci statystyk co najmniej dobowych, rocznych i całkowitych), • możliwość rozbudowy o moduły komunikacyjne do zdalnej obsługi i odczytu danych (w tym statystyk) za pomocą sieci LAN lub GSM. 1.1.4 Monitoring efektu ekologicznego W monitorowania efektu ekologicznego osiągniętego w wyniku realizacji projektu, na wskazanej instalacji należy zastosować modem komunikacyjny, który zapewnia dwukierunkową łączność z regulatorem i komunikuje się z ze zdalnym serwerem danych za pomocą sieci LAN. W celu zdalnej obsługi instalacji solarnej i dostępu do statystyk ma być udostępniona aplikacja webowa, której uruchomienie i poprawna obsługa nie wymaga uprzedniej instalacji oprogramowania oraz obsługiwana jest z poziomu przeglądarki internetowej na typowych urządzeniach, tj. komputery stacjonarne i przenośne, tablety, smartfony, etc. Dotyczy tylko tych budynków, w których jest dostęp do sieci internetowej oraz są możliwości techniczne do podpięcia. 1.1.5 Naczynie przeponowe Należy zastosować naczynia przeponowe wzbiorcze do obiegu glikolowego, przeznaczone do instalacji słonecznych instalacji grzewczych o dopuszczalnym ciśnieniu pracy nie mniejszym niż 8 bar oraz dopuszczalnej temperaturze pracy nie mniejszej niż +110°C. Do wody użytkowej należy zastosować naczynia przeponowe wzbiorcze o dopuszczalnym ciśnieniu pracy nie mniejszym niż 10 bar i dopuszczalnej temperaturze pracy nie mniej niż +99°C 1.1.6 Orurowanie obiegu glikolowego Należy zastosować elastyczne orurowanie ze stali nierdzewnej o średnicy zalecanej przez producenta kolektorów słonecznych, z wykorzystaniem złączek systemowych. Przewody obiegu glikolowego izolować otuliną kauczukową o grubości min. 13 mm, z materiału o niskim współczynniku dyfuzji pary wodnej, zamknięto-komórkowej strukturze, odporności na promieniowanie UV i odporności temperaturowej ciągłej z zachowaniem parametrów w zakresie co najmniej od -50°C do +150°C oraz o współczynniku przewodzenia ciepła w temperaturze 40°C nie większym niż 0,042 W/(m*K). Izolacje przebiegające w gruncie dodatkowo powinny zostać zabezpieczone przed wodą, wilgocią i gryzoniami, poprzez prowadzenie ich w rurach PVC w sposób uniemożliwiający uszkodzenia mechaniczne, zawilgocenie oraz tak, aby straty ciepła były jak najmniejsze. Odcinki izolacji prowadzone na wolnym powietrzu powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi poprzez zastosowanie płaszcza z tworzywa sztucznego lub płaszcza z blachy stalowej ocynkowanej lub blachy aluminiowej. 1.1.7 Płyn solarny Należy zastosować biodegradowalny płyn solarny (nośnik ciepła), stanowiący wodny roztwór glikolu propylenowego o mrozoodporności min. -25°C, posiadający w składzie zestaw inhibitorów, gwarantujących właściwości przeciwkorozyjne. 1.1.8 Gwarancja jakości Zamawiający wymaga od Wykonawcy następującego okresu gwarancji: a) na wykonane roboty budowlane z wyłączeniem kolektorów słonecznych: 60 miesięcy, liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, b) na kolektory słoneczne: 120 miesięcy (10 lat), liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, c) na podgrzewacze oraz grupy pompowe: 60 miesięcy (5 lat), liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, d) na pozostały osprzęt instalacji solarnej: 24 miesiące (2 lata) gwarancji, od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego. Zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego w zakresie wymogów gwarancyjnych nie dotyczą usterek powstałych w wyniku: • działania siły wyższej lub wyłącznie z winy użytkownika lub osoby trzeciej, za którą Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, • winy użytkownika, w tym uszkodzeń mechanicznych oraz eksploatacji i konserwacji urządzeń w sposób niezgodny z zasadami określonymi w instrukcji oraz ogólnymi zasadami BHP. • normalnego zużycia budynku lub jej części. Zobowiązania Wykonawcy wobec zamawiającego w zakresie wymogów gwarancyjnych nie ustają w przypadku wad i usterek powstałych na skutek niezależnych od użytkownika zaników napięcia oraz braku w odbiorze ciepła (np. wyjazd urlopowy). Udzielona przez Wykonawcę gwarancja jakości będzie obejmować: a) Usuwanie usterki wynikającej z niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją i przeznaczeniem, montażu i uruchomienia instalacji – niezwłocznie, najpóźniej w terminie do 5 dni od dnia powiadomienia o jej zaistnieniu. b) Usuwanie wady produktowej – niezwłocznie, po rozpatrzeniu zgłoszenia przez producenta trwającego nie dłużej niż 14 dni od dnia zgłoszenia ujawnionej wady. c) Przeprowadzanie na własny koszt przeglądów gwarancyjnych i serwisowych, stałe serwisowanie urządzeń przy czasie reakcji 5 dni, liczonych od dnia doręczenia powiadomienia. d) Jeśli w ramach robót budowlanych wykonywanych zgodnie z umową zainstalowano urządzenia, instalacje, systemy itp., co do których producent /dostawca żąda odpłatnego, obligatoryjnego serwisowania przez autoryzowane jednostki pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji jakości, WYKONAWCA przed ich zainstalowaniem informuje o tym ZAMAWIAJĄCEGO. WYKONAWCA odpowiada za serwisowanie ww. elementów i ponosi jego koszty w okresie gwarancji jakości. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć takich samych fabrycznie nowych elementów, a w przypadku wycofania ich z produkcji nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki. Okres gwarancji wszystkich instalacji liczony będzie od daty bezusterkowego odbioru końcowego wszystkich instalacji. 2.1. Instalacje fotowoltaiczne • przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci wewnętrznej budynków oraz przebudowę układu pomiaru energii przystosowującego układ do pomiaru energii wytworzonej wraz z przygotowaniem dokumentacji formalno-prawnej dla użytkowników celem złożenia wniosku do Zakładu Energetycznego. • budowa systemu paneli fotowoltaicznych wraz z dostawą oprzyrządowania i okablowania, • konfiguracja aplikacji systemu nadzoru, • układy pomiarowe przystosowane do działania z operatorem sieci dystrybucyjnej, • wykonanie odpowiednich badań i pomiarów oraz sporządzenie protokołów. a) Przewiduje się wykonanie instalacji paneli fotowoltaicznych w celu wytwarzania energii elektrycznej w okresie całorocznym. Panele fotowoltaiczne zlokalizowane będą na dachu budynków mieszkalnych lub na konstrukcjach zlokalizowanych obok budynków mieszkalnych lub też na elewacji budynku – w zależności od ustaleń z właścicielem oraz doboru najefektywniejszej lokalizacji. b) Przed opracowaniem rozmieszczenia paneli fotowoltaicznych zalecana jest wizja lokalna oraz uzgodnienia z właścicielami gospodarstw. c) Projektowana instalacja fotowoltaiczna składać się będzie z modułów fotowoltaicznych(paneli). Zastosowane panele będą współpracować z inwerterami (przetwornicami napięcia). Pomiędzy panelami a inwerterem znajdzie się skrzynka przyłączeniowa z poliwęglanu z ogranicznikami przepięć typu DC do zastosowań fotowoltaicznych. Kryterium oceny jakości dla modułów - Wymagana wartość Technologia wykonania - Ogniwa krzemowe monokrystaliczne Ilość ogniw - 60 Moc znamionowa modułu - większa niż 280 Wp Tolerancja mocy - dodatnia Sprawność modułu - nie mniejsza niż 17,7% Gwarancja na produkt - nie mniejsza niż 10 lat minimum 25 lat gwarancji wydajności liniowej Gwarancja utraty sprawności - liniowa, utrata nie więcej niż 20% wartości nominalnej po 25 latach Odporność na efekt PID - tak, zgodnie z normą IEC 62804 Dopuszczalne obciążenie śniegiem - nie mniej niż 5400 Pa Dopuszczalne obciążenie wiatrem - nie mniej niż 2400 Pa Przednia szyba - szkło hartowane o grubości nie mniej niż 3,2mm z warstwą antyrefleksyjną Laminacja ogniw - folia EVA Tył modułu - folia kompozytowa Rama modułu - anodowane aluminium Dopuszczalne napięcie szeregu - 1000 V DC Zakres temperatury pracy - -40oC - 85oC lub szerszy Ochrona przed punktami przegrzania - diody bocznikujące Stopień ochrony puszki przyłączeniowej - nie niższy niż IP67 Normalna temperatura pracy ogniwa (NOCT) - nie wyższa niż 45oC Temperaturowy współczynnik mocy - wyższy niż -0,40% / oC Napięcie obwodu otwartego - 38V ± 2V Napięcie w punkcie maksymalnej mocy - 31V ± 2V Prąd zwarcia - 9A ± 1A Prąd w punkcie maksymalnej mocy - 8,5A ± 1A Certyfikaty/standardy - IEC 61215, IEC 61730, IEC 62804, MCS, UL1703, CE. Kryterium oceny jakości dla inwerterów o mocy znamionowej od 2,5 do 5 kW - Wymagana wartość Maksymalne napięcie wejściowe - > 550 V DC Maksymalny prąd wejściowy - > 9,8 A Napięcie startowe - < 130 V DC Minimalne napięcie MPPT - < 120 V DC Maksymalne napięcie MPPT - > 480 V DC Liczba układów MPPT - > 1 Znamionowa moc wyjściowa - Dobrana do mocy modułów (NPR=0,85…1,2 - gdzie NPR oznacza stosunek łącznej mocy nominalnej modułów PV do mocy nominalnej inwertera) Parametry prądu, napięcia i częstotliwości strony AC - Zgodnie z wymaganiami lokalnego OSD Współczynnik mocy - > 0,95 THD - < 3% Sprawność maksymalna - > 97,3% Sprawność europejska - > 96,6% Wymagane zabezpieczenia - Ochrona przed odwrotną polaryzacją, ochrona przed przepięciami, ochrona przed zwarciem, monitorowanie sieci, monitorowanie rezystancji izolacji, wykrywanie prądu resztkowego, zabezpieczenie przed pracą wyspową, zabezpieczenie nadprądowe strony AC Rodzaj inwertera - Beztransformatorowy Stopień ochrony - Min. IP65 Emisja hałasu - < 35 dB Gwarancja na produkt - > 8 lat Certyfikaty/standardy - CE, LVD, EMC, EN50438, IEC62109-1/-2, AS3100, AS4777, G83/2, VDE0126-1-1. Kryterium oceny jakości dla inwerterów o mocy znamionowej poniżej 2,5 kW - Wymagana wartość Maksymalne napięcie wejściowe - > 440 V DC Maksymalny prąd wejściowy - > 9,8 A Napięcie startowe - < 80 V DC Minimalne napięcie MPPT - < 60 V DC Maksymalne napięcie MPPT - > 380 V DC Liczba układów MPPT - Min. 1 Znamionowa moc wyjściowa - Dobrana do mocy modułów (NPR=0,85…1,2 - gdzie NPR oznacza stosunek łącznej mocy nominalnej modułów PV do mocy nominalnej inwertera) Parametry prądu, napięcia i częstotliwości strony AC - Zgodnie z wymaganiami lokalnego OSD Współczynnik mocy - > 0,95 THD - < 3% Sprawność maksymalna - > 96,5% Sprawność europejska - > 96% Wymagane zabezpieczenia - Ochrona przed odwrotną polaryzacją, ochrona przed przepięciami, ochrona przed zwarciem, monitorowanie sieci, monitorowanie rezystancji izolacji, wykrywanie prądu resztkowego, zabezpieczenie przed pracą wyspową, zabezpieczenie nadprądowe strony AC Rodzaj inwertera - Beztransformatorowy Stopień ochrony - Min. IP65 Emisja hałasu - < 35 dB Gwarancja na produkt - > 8 lat Certyfikaty/standardy - CE, LVD, EMC, EN50438, IEC62109-1/-2, AS3100, AS4777, G83/2, VDE0126-1-1. Kryterium oceny jakości dla inwerterów o mocy znamionowej powyżej 5 kW - Wymagana wartość Maksymalne napięcie wejściowe - > 900 V DC Maksymalny prąd wejściowy - > 9,8 A Napięcie startowe - < 350 V DC Minimalne napięcie MPPT - < 220 V DC Maksymalne napięcie MPPT - > 750 V DC Liczba układów MPPT - > 1 Znamionowa moc wyjściowa - Dobrana do mocy modułów (NPR=0,85…1,2 - gdzie NPR oznacza stosunek łącznej mocy nominalnej modułów PV do mocy nominalnej inwertera) Parametry prądu, napięcia i częstotliwości strony AC - Zgodnie z wymaganiami lokalnego OSD Współczynnik mocy - > 0,95 THD - < 3% Sprawność maksymalna - > 98% Sprawność europejska - > 97% Wymagane zabezpieczenia - Ochrona przed odwrotną polaryzacją, ochrona przed przepięciami, ochrona przed zwarciem, monitorowanie sieci, monitorowanie rezystancji izolacji, wykrywanie prądu resztkowego, zabezpieczenie przed pracą wyspową, zabezpieczenie nadprądowe strony AC Rodzaj inwertera - Beztransformatorowy Stopień ochrony - Min. IP65 Emisja hałasu - < 35 dB Gwarancja na produkt - > 8 lat Certyfikaty/standardy - CE, LVD, EMC, EN50438, IEC62109-1/-2, AS3100, AS4777, G59/3, VDE0126-1-1. e) Koszt instalacji obejmuje wykonanie kompletnej instalacji. Zawiera wszystkie niezbędne urządzenia i materiały, a także koszt montażu. W skład instalacji fotowoltaicznej wchodzą przede wszystkim: panele fotowoltaiczne, inwerter, system montażowy zależny od pokrycia dachu oraz jego konstrukcji (np. drewniana/stalowa, płaski/skośny), zabezpieczenia (rozłączniki, wyłączniki nadprądowe i różnicowoprądowe, ochronniki przepięć) - zależne od stanu istniejącego obiektu, okablowanie strony DC oraz AC, systemy prowadzenia przewodów, dodatkowe drobne materiały montażowe. W zakres robót niezbędnych przy realizacji inwestycji wchodzi przede wszystkim posadowienie konstrukcji wsporczej i jej integracja z konstrukcją dachu, montaż modułów na konstrukcji wsporczej, poprowadzenie przewodów, montaż aparatury zabezpieczającej oraz inwertera i dokonanie połączeń elektrycznych, uruchomienie inwertera i sprawdzenie poprawności działania instalacji. f) W ramach przygotowania terenu budowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać i umieścić na swój koszt wszystkie konieczne tablice informacyjne, które będą utrzymywane przez Wykonawcę w dobrym stanie przez cały okres realizacji robót. g) Na czas wykonania robót Wykonawca ma obowiązek wykonać lub dostarczyć na swój koszt, tymczasowe urządzenia zabezpieczające, takie jak płoty, światła ostrzegawcze, sygnały, rusztowania itp. o ile będą wymagane. h) Do zadań Wykonawcy należy również wykonanie badań i sprawdzeń obligatoryjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa oraz ochrony mienia w obrębie terenu budowy. i) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zatwierdzonym projektem i polskimi normami oraz aktualnym stanem wiedzy technicznej. W trakcie realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy i na jego koszt, należy zrealizowanie inwestycji zgodnie z Prawem budowlanym a w szczególności: • wyłączne stosowanie do robót budowlanych materiałów najwyższej jakości, dopuszczonych do obrotu i stosowania zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo budowlane, koordynacja robót branżowych wykonywanych na obiekcie, • zapewnienie dostaw urządzeń zgodnie z przedmiotowym SIWZ, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wzorem umowy, • wykonanie wszystkich wymaganych: normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych zawartymi w przedmiotowej SIWZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, projektem umowy oraz stosownymi przepisami: • pomiarów, badań, prób oraz rozruchów, • udział w odbiorach technicznych i odbiorach częściowych robót budowlanych oraz w odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia, przeszkolenie obsługi w zakresie eksploatacji elektrowni fotowoltaicznej. j) Gwarancja jakości i montaż produktu : • roboty budowlano – montażowe - minimum 10 lat (minimum 120 miesięcy), liczonych od dnia podpisania przez Zamawiającego (bez uwag) protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, • 12 letnia gwarancja na produkt; • 25 letnia gwarancja liniowa gwarancji na moc max. 3% spadek w pierwszym roku i max. spadek w następnych latach 0,7% przez okres 25 lat; • czas realizacji serwisu maksymalnie 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii w okresie gwarancji i po upływie okresu gwarancji, • bezpłatne przeglądy serwisowe w okresie gwarancji, • jeśli w ramach robót budowlanych wykonywanych zgodnie z umową zainstalowano urządzenia, instalacje, systemy itp., co do których producent /dostawca żąda odpłatnego, obligatoryjnego serwisowania przez autoryzowane jednostki pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji jakości, WYKONAWCA przed ich zainstalowaniem informuje o tym ZAMAWIAJĄCEGO. WYKONAWCA odpowiada za serwisowanie ww. elementów i ponosi jego koszty w okresie gwarancji jakości. • moduły powinny mieć zapewnioną pomoc serwisową na terenie Europy; • moduły – fabrycznie nowe z 2016 roku; • moduły winny posiadać certyfikaty IEC 61215 oraz IEC 61730, wskazane jest aby producent posiadał certyfikaty jakości takie jak: ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, BS OHSAS 18001:2007; • w związku ze zróżnicowanymi sposobami montażu, wymagane jest aby producent umożliwiał klemowanie modułów po krótszej stronie modułu. Wykonawca przedstawi odpowiedni dokument potwierdzający taką możliwość. j) Monitoring efektu ekologicznego. W monitorowania efektu ekologicznego osiągniętego w wyniku realizacji projektu, na wskazanej instalacji należy zastosować modem komunikacyjny, który zapewnia dwukierunkową łączność z regulatorem i komunikuje się z ze zdalnym serwerem danych za pomocą sieci LAN. W celu zdalnej obsługi instalacji fotowoltaicznej i dostępu do statystyk ma być udostępniona aplikacja webowa, której uruchomienie i poprawna obsługa nie wymaga uprzedniej instalacji oprogramowania oraz obsługiwana jest z poziomu przeglądarki internetowej na typowych urządzeniach, tj. komputery stacjonarne i przenośne, tablety, smartfony, etc. Dotyczy tylko tych budynków, w których jest dostęp do sieci internetowej oraz są możliwości techniczne do podpięcia. 10. Do wykonywania robót budowlanych będzie można przystąpić po opracowaniu dokumentacji projektowej wykonanej i dostarczonej przez Wykonawcę, zatwierdzonej przez Zamawiającego oraz po uzyskaniu wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń itp. /jeżeli będą niezbędne/. 11. Pozostałe warunki zamówienia: 1) Zamawiający wymaga, aby zaoferowane przez Wykonawcę roboty/urządzenia/materiały spełniały wszystkie wymagania przedmiotowego postępowania. 2) Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym i Użytkownikiem w celu koordynowania prawidłowego przebiegu prac. 3) Szczegółowy zakres prac zostanie ujęty w harmonogramie rzeczowo-finansowym opracowanym na podstawie przedmiotowego SIWZ, niniejszej specyfikacji oraz wytycznych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram do akceptacji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram rzeczowo-finansowy na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu. 4) W zależności od odpowiednich ustaleń roboty podlegają następującym etapom odbioru: a. odbiór częściowy - odbiór dokumentacji projektowej Odbywa się po dostarczeniu Zamawiającemu wersji papierowej i wersji elektronicznej kompletnej dokumentacji projektowej zawierającej wszystkie uzgodnienia oraz decyzje administracyjne niezbędne do wybudowania, uruchomienia i rozpoczęcia eksploatacji dla konkretnego budynku. - odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu Odbiór częściowy powinien być przeprowadzany dla tych elementów i części instalacji, do których zanika dostęp w wyniku postępu robót. Po dokonaniu odbioru częściowego należy sporządzić protokół potwierdzający prawidłowe wykonanie robót, zgodność wykonania instalacji z dokumentacją projektową. - odbiór instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych w konkretnym budynku odbiór przeprowadza się w trybie przewidzianym dla odbioru końcowego. Po dokonaniu odbioru częściowego należy sporządzić protokół potwierdzający prawidłowe wykonanie robót, zgodność wykonania instalacji z dokumentacją projektową. b. odbiór końcowy Odbiór końcowy polega na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót pod względem jakości, ilości oraz wartości we wszystkich budynkach. Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru końcowego zostanie potwierdzona przez Wykonawcę z bezzwłocznym pisemnym powiadomieniem Operatora Programu i Zamawiającego. Odbioru końcowego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Operatora Programu, Zamawiającego i Wykonawcy. Komisja odbierająca roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, pomiarów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i programem funkcjonalno-użytkowym. Do odbioru końcowego instalacji należy przedstawić następujące dokumenty: • Dokumentację projektową z ewentualnymi naniesionymi zmianami, • Protokoły odbiorów częściowych, • Wyniki pomiarów kontrolnych, • Dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie wyroby budowlane, z których wykonano instalację (deklaracje zgodności, certyfikaty, itp.), • Niezbędne pozwolenia i uzgodnienia wynikające z przepisów prawa. Odbiór końcowy powinien zostać zakończony protokolarnym przyjęciem instalacji do eksploatacji - użytkowania. 12. Wykonawca ma obowiązek sporządzić raport z osiągnięcia efektu ekologicznego określającego wartość poniższych wskaźników po zakończeniu realizacji zadania: - dodatkową zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych [MWt], - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] - stopień redukcji PM 10 [tony/rok]. 13. Rozwiązania równoważne: a) Jeżeli w przedmiotowej specyfikacji istotnych warunków zamówienia i innych dokumentach przetargowych użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego producenta lub wykonawcę, należy je traktować jako wskazane przykładowo. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z załączoną dokumentacją. b) Ilekroć mowa jest o „produkcie, materiale czy systemie typu lub np…” należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system (typ, np.:..) taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. Wszystkie użyte znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów, a nie są wskazaniem na producenta. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Dopuszcza się użycie do realizacji zamówienia produktów równoważnych, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów produktu wskazanego w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. c) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku odniesienia w SIWZ i innych dokumentach do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, w tym dokumenty równoważne. d) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) W przypadku wymaganego w SIWZ oznakowania i certyfikatów, Zamawiający akceptuje oznakowania i certyfikaty równoważne. 14. Warunki płatności: Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na rachunek Wykonawcy. Wynagrodzenie zostanie ustalone kalkulacją powykonawczą, w oparciu o ceny jednostkowe robót budowlanych i usług objętych przedmiotem zamówienia, określone przez Wykonawcę w kalkulacji cenowej stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji, zgodnie z faktycznie wykonaną ilością robót budowlanych i usług objętych przedmiotem zamówienia, potwierdzoną przez Zamawiającego. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół bezusterkowego odbioru częściowego lub końcowego robót podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz oświadczenia podwykonawców o nie zaleganiu z zapłatą na ich rzecz wraz z dowodami potwierdzającymi zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Faktura Wykonawcy za wykonane roboty zostanie zapłacona w terminie do 30 dni od daty otrzymania faktury wraz z potwierdzeniem przelewu na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem zawartym w formularzu oferty – Zał. Nr 1 do SIWZ. Minimalny wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 120 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji, maksymalnie o 84 miesiące, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w części SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 17.000,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach