Przetargi.pl
„Kompleksowa realizacja inwestycji w formule – zaprojektuj – wybuduj – wyposaż, polegającej na budowie budynku pawilonu szpitalnego wraz z łącznikiem przy SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych”

Zarząd Powiatu Bieszczadzkiego ogłasza przetarg

  • Adres: 38-700 Ustrzyki Dolne, Bełska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 471 25 00, , fax. 13 471 10 73
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Bieszczadzkiego
    Bełska 22
    38-700 Ustrzyki Dolne, woj. podkarpackie
    tel. 13 471 25 00, , fax. 13 471 10 73
    REGON: 37043995300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bieszczadzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa realizacja inwestycji w formule – zaprojektuj – wybuduj – wyposaż, polegającej na budowie budynku pawilonu szpitalnego wraz z łącznikiem przy SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Kompleksowa realizacja inwestycji w formule - zaprojektuj-wybuduj – wyposaż polegającej na budowie budynku pawilonu szpitalnego wraz z łącznikiem przy SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych”; Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania opisanego w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (zwanym dalej ,,PFU") t. j.: zaprojektowanie i wybudowanie nowego pawilonu szpitalnego z budynkiem łącznika przy SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych, oraz wyposażenie zgodnie z wykazem urządzeń i sprzętu objętego zamówieniem Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę wyposażenia medycznego trwale związanego z budynkiem zgodnie z załącznikiem; Zamawiający udostępnia również wykazy urządzeń i sprzętu medycznego nie objętego zamówieniem – (znajdujących się w kartach pomieszczeń). Udostępnione wykazy i karty urządzeń i sprzętu medycznego nie objęte zamówieniem mają charakter poglądowy i pomocniczy dla potrzeb prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej oraz wykonywanych na jej podstawie robót budowlanych. Wykonawca na etapie projektowania oraz realizacji robót ma obowiązek uzgadniania z Zamawiającym kolorystyki (farb; płytek; wykładzin; odboi, it) Wykonawca Zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia w szczególności do: A. ETAP I. Realizacja dofinansowana w ramach projektu pod nazwą: „Razem dla ratowania życia. Zintegrowany polsko – ukraiński system udzielania pierwszej pomocy na obszarze przygranicznym”, finansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2014 – 2020. I. Opracowania dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekty wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – dalej STWiOR) wszystkich branż, tj. ogólnobudowlanej i instalacyjnej w zakresie: centralnego ogrzewania, wody zimnej i hydrantowej, ciepłej wody użytkowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wentylacji, instalacji gazów medycznych w zakresie: - instalacji tlenu; - instalacji próżni; - instalacji sprężonego powietrza o ciśnieniu 0,5 MPa do celów medycznych; - instalacji podtlenku azotu; - instalacji odciągu gazów po anestetycznych - AGSS; - instalacji dwutlenku węgla – instalacja jest niezbędna przy wykonywaniu zabiegów chirurgicznych techniką laparoskopową. II. Ponadto źródła zasilania instalacji gazów medycznych, czyli: - tlenownię, składającą się ze stacji zgazowania ciekłego tlenu - zbiornik wraz z parownicą oraz rezerwowej rozprężalni tlenu; - stację sprężarek powietrza medycznego; - stację pomp próżniowych; - rozprężalnię podtlenku azotu i dwutlenku węgla; - stację sprężarek powietrza technologicznego – zasilania sterylizatorni; - sieci tlenu oraz sieci międzyblokowe gazów medycznych; - system alarmów klinicznych; - system alarmów eksploatacyjnych. III. instalacji oświetleniowej, gniazd wtykowych, sygnalizacji włamania i napadu, monitoringu CCTV, okablowania strukturalnego (komputerowego i telefonicznego), systemu zarządzania salami operacyjnymi, stacji Trafo, systemu zabezpieczeń pożarowych - zgodnie z przepisami obowiązującymi na dzień uzyskania pozwolenia na budowę oraz uzyskanie na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej wszelkich opinii i uzgodnień wynikających z obowiązujących przepisów i niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę oraz do realizacji na podstawie opracowanego projektu wszystkich robót budowlanych, w tym m. in. w zakresie zgodności z wymaganiami sanitarno -epidemiologicznymi oraz ochrony pożarowej; oraz wszelkich innych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania budynku szpitala; IV. Uzyskanie pozwolenia na budowę po uzyskaniu pełnomocnictwa od Zamawiającego; oraz wszelkich innych zgód i opinii wymaganych obowiązującymi przepisami prawa budowlanego niezbędnych do realizacji robót budowlanych; V. Wykonawca przy wykonywaniu prac projektowych i przy wykonywaniu robót nie uwzględnia budowy piwnic w budynku pawilonu, pomimo zamieszczenia w PFU zapisu o konieczności zaprojektowania piwnic; VI. Prac projektowe należy wykonać w taki sposób aby nie było konieczne uzyskiwanie dodatkowych odstępstw, przy ewentualnym zbliżeniu do granicy działki lub innych. W trakcie przygotowywania dokumentacji projektowej należy uwzględnić załącznik nr 1 do SIWZ – uwagi do OPZ; VII. Wykonawca projektuje przeniesienie budynku kotłowni wraz z dostosowaniem go do jednoczesnej obsługi budynku głównego oraz nowego pawilonu. Miejsce nowoprojektowanej kotłowni należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie projektowania; VIII. Wykonawca powinien sporządzić projekt zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego; IX. Nadzór autorski nad wykonaniem projektu oraz przekazanie praw autorskich należy uwzględnić w cenie oferty; X. Do projektanta należy sprawdzenie nośności fundamentów; XI. Wszelkie konieczne uzgodnienia leżą po stronie Wykonawcy i odbywają się na jego koszt; XII. Wykonanie robót budowlanych z należytą starannością na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz STWiOR, zgodnie z kosztorysem ofertowym oraz harmonogramem rzeczowo finansowym1 uzgodnionym z Zamawiającym; XIII. Sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji robót; XIV. Przeprowadzenie prób, rozruchu technologicznego oraz wymaganych badań; XV. Przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania do użytkowania obiektu powstałego w wyniku przeprowadzonych robót budowlanych; XVI. Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcjami obsługi wszystkich zamontowanych w budynku urządzeń i wyposażenia; XVII. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu powstałego wyniku przeprowadzonych robót budowlanych. B. ETAP II. Realizacja dofinansowana w ramach projektu pod nazwą: „Razem dla ratowania życia. Zintegrowany polsko – ukraiński system udzielania pierwszej pomocy na obszarze przygranicznym”, finansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2014 – 2020. I. Dostawa oraz montaż wyposażenia sprzętu medycznego zgodnie z zasadami sztuki budowlanej na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej zgodnie z załączonym wykazem sprzętów objętym zamówieniem wraz z jego uruchomieniem oraz przeprowadzeniem szkoleń dla osób wskazanych przez Zamawiającego dla nowo budowanego budynku Szpitala. II. Przedmiot umowy będzie fabrycznie nowy, gotowy do pracy bez żadnych dodatkowych zakupów i inwestycji. Każdy Element Wyposażenia będzie wyprodukowany nie wcześniej niż w 2020 roku. Zamawiający dopuszcza bez konieczności zmiany Umowy dostawę Wyposażenia wyprodukowanego później niż w 2020 roku pod warunkiem, iż będzie ono o parametrach nie gorszych niż wskazane przez Wykonawcę w Ofercie. III. Karty gwarancyjne paszporty techniczne oraz wszelkie inne dokumenty zapewniające funkcjonowanie należy dostarczyć Zamawiającemu w dniu instalacji IV. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie przez Wykonawcę, wyłącznie za uprzednią, pisemną zgodą, zamiany Elementów Wyposażenia przedstawionych w ofercie przetargowej, na sprzęt medyczny, aparaturę medyczną i wszelkie inne urządzenia objęte Zadaniem o parametrach takich samych lub lepszych. Będą to przykładowo, okoliczności: a) braku na rynku Elementów Wyposażenia przedstawionych w ofercie przetargowej w dniu ich planowanej instalacji; b) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu Umowy; c) powodujące poprawienie parametrów technicznych; d) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. V. Zmiany, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu mogą spowodować zwiększenie bądź zmniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej Umowy oraz wymagają zmiany niniejszej Umowy w drodze aneksu, którą uznaje się za dopuszczalną w zw. z art. 144 ust. 1 pkt. 1 Pzp. C. ETAP III I. Zagospodarowanie terenu wokół budynku i wykonanie zgodnie z zaprojektowaną dokumentacją. 3.1.2 Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do dokonania wizji lokalnej terenu prac budowlanych ze względu na specyfikę lokalizacji i funkcjonowaniu obiektu. Wyznacza się termin wizji lokalnej na dzień 2 grudnia 2020 r. od godziny 11:00 do godziny 15:00. 3.1.3 Niedokonanie wizji lokalnej nie będzie mogło stanowić podstawy do zgłaszania przez Wykonawców zastrzeżeń co do kompletności dokumentacji przetargowej oraz nie będzie miało wpływu na przebieg procesu budowlanego oraz wysokość wynagrodzenia umownego. INFORMACJE DODATKOWE: 1) Teren inwestycji nie jest objęty ochroną konserwatorską 2) Przedsięwzięcie wymaga decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – Zamawiający posiada decyzję 3) Budynek posiada własne przyłącze energetyczne. 4) Doprowadzenie wody z istniejącego przyłącza do budynku głównego. 5) Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę drzew w wyniku ewentualnych kolizji w tym zakresie – wykonawca w ofercie musi przewidzieć związane z tym koszty 6) Program Funkcjonalno Użytkowy stanowi załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Program Funkcjonalno Użytkowy powinien być traktowany przez Wykonawcę jako wytyczna. Wszelkie zmiany względem PFU wymagają uzyskania zgody i akceptacji przyjętych rozwiązań ze strony Zamawiającego. Wykonawca w trakcie projektowania powinien brać pod uwagę zapisy znajdujące się w decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o pozwoleniu na budowę a także wszelkich innych decyzji wydanych przez uprawnione do tego organy. 3.2. Wymagane udzielenie gwarancji na wykonane roboty minimum 36 miesięcy. 3.3. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: a) Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1843); b) Ustawie 2 dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1332.); c) Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 459 ze zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10. Wymagania dotyczące wadium. 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 50 000,00 złotych -słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy złotych 10.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 72 8621 0007 2001 0006 3249 0003 Bieszczadzki Bank Spółdzielczy w Ustrzykach Dolnych. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Kompleksowa realizacja inwestycji w formule – zaprojektuj – wybuduj – wyposaż, polegającej na budowie budynku pawilonu szpitalnego wraz z łącznikiem przy SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych”. Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): IZP.272.54.2020 10.9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 10.11. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. 10.12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.4.2. SIWZ. 10.13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.14. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.12. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10.17. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli w dniu, w którym upływa termin składania ofert nie będzie opublikowany średni kurs PLN w stosunku do walut obcych ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed tym dniem. 10.18. W przypadku, o którym mowa w pkt 10.18. SIWZ, wraz z dokumentem lub dokumentami potwierdzającymi wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, sporządzonymi w języku obcym, wykonawca składa tłumaczenie tych dokumentów na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach