Przetargi.pl
Kompleksowa organizacja misji gospodarczej dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, odbywającej się w dniach 12-16.09.2011 roku oraz wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii, odbywającej się w dniach 3-7.10.2011 roku

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 00-585 Warszawa, ul. Bagatela 12
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 3349800, 3349966 , fax. 22 3349999
  • Data zamieszczenia: 2011-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.
    ul. Bagatela 12 12
    00-585 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 3349800, 3349966, fax. 22 3349999
    REGON: 01207066900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa organizacja misji gospodarczej dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, odbywającej się w dniach 12-16.09.2011 roku oraz wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii, odbywającej się w dniach 3-7.10.2011 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Informacje ogólne o przedmiocie zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest Kompleksowa organizacja misji gospodarczej dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, odbywającej się w dniach 12-16.09.2011 roku oraz wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii, odbywającej się w dniach 3-7.10.2011 roku. 2. Zamawiający informuje, że maksymalna liczba uczestników misji gospodarczej dla przedsiębiorców z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, to 14 osób (10 przedsiębiorców z Polski Wschodniej + delegacja z PAIiIZ), a maksymalna liczba uczestników wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii to 25 osób (20 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego + delegacja z PAIiIZ). 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników każdego wyjazdu (+/- 5 osób) oraz do zgłaszania na bieżąco tras transferu lokalnego w Niemczech, zarówno w przypadku misji gospodarczej sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej, jak i wizyty studyjnej przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Zamawiający zastrzega sobie również prawo do przesunięcia terminu planowanych wyjazdów o +/- 14 dni. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia Zamawiający przewiduje 2 etapy realizacji Zamówienia: I. Organizacja misji gospodarczej dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, odbywającej się w dniach 12-16.09.2011 roku, II. Organizacja wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii, odbywającej się w dniach 3-7.10.2011 roku. II. Opis przedmiotu zamówienia Ad I. Organizacja misji gospodarczej dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej z sektorów maszynowo-metalowego i energii odnawialnej do Bawarii, odbywającej się w dniach 12-16.09.2011 roku 1. Organizacja podczas trwania misji minimum 3 spotkań bilateralnych obejmujących każdorazowo: zapewnienie co najmniej 4 firm niemieckich na jednego przedsiębiorcę polskiego, obsługę dwóch tłumaczy konsekutywnych przez cały czas trwania spotkań bilateralnych (polsko-niemiecko-polski, posiadających minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze tłumaczeń konsekutywnych podczas podobnego rodzaju wydarzeń), wynajęcie sal do spotkań wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym (np. mikrofony, rzutnik z ekranem i podłączeniem do komputera itp.). Zamawiający informuje również, że dostarczy Wykonawcy profile przedsiębiorców w języku polskim lub w języku angielskim najpóźniej na 40 dni przed rozpoczęciem misji. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania o tym, jakie firmy są zainteresowane spotkaniem z polskimi przedsiębiorcami. Wykonawca przedstawi ostateczny harmonogram spotkań nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem misji. 1. Organizacja podczas trwania misji minimum 2 seminariów nt. potencjału sektora maszynowo-metalowego i energii odnawialnej w Polsce Wschodniej i możliwości współpracy z przedsiębiorcami niemieckimi reprezentującymi te sektory, obejmujących każdorazowo: zapewnienie audytorium (przedstawiciele niemieckich organizacji branżowych związanych z sektorem maszynowo-metalowym i energii odnawialnej, miejscowi przedsiębiorcy, inwestorzy, potencjalni kontrahenci zainteresowani współpracą z firmami z Polski, dziennikarze reprezentujący prasę branżową), obsługę tłumacza konsekutywnego przez cały czas trwania seminarium (polsko-niemiecko-polski, posiadających minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze tłumaczeń konsekutywnych podczas podobnego rodzaju wydarzeń), wynajęcie sal wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym (np. mikrofony, rzutnik z ekranem i podłączeniem do komputera itp.), Wymagane profile firm ze strony niemieckiej zaproszone do udziału w spotkaniach bilateralnych oraz seminarium to zwłaszcza: - niemieckie firmy sektora maszynowo-metalowego i energii odnawialnej już współpracujące z polskimi firmami, a także zainteresowane rozpoczęciem współpracy; - niemieckie firmy sektora maszynowo-metalowego i energii odnawialnej poszukujące nowych dostawców m.in. z Polski; - międzynarodowe firmy sektora maszynowo-metalowego i energii odnawialnej, działające m.in. na rynku unijnym; - firmy konsultingowe i prawnicze wspierające przedsiębiorców na terenie Niemiec w kwestii formalno-prawnych związanych z rozpoczynaniem działalności na tamtejszym rynku; - stowarzyszenia i organizacje zrzeszające w swoich szeregach m.in. firmy związane z sektorem maszynowo-metalowego i energii odnawialnej; - inne firmy związane pośrednio lub bezpośrednio z przemysłem maszynowo-metalowym i energią odnawialną w Niemczech. 3 Organizacja podczas trwania misji minimum 3 wizyt polskich przedsiębiorców w firmach sektora maszynowo-metalowego i energii odnawialnej, zainteresowanych nawiązaniem współpracy z polskimi przedsiębiorcami, obejmujących każdorazowo oprowadzenie po obiekcie wraz z opiekunem, obsługę konsekutywną tłumacza (polsko-niemiecko-polski, posiadających minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze tłumaczeń konsekutywnych podczas podobnego rodzaju wydarzeń) przez cały czas trwania wizyty. Imienna lista uczestników wizyty zostanie podana w ciągu 7 dni od dnia podania przez Wykonawcę firm. 4 Zapewnienie transportu lokalnego w postaci busa lub autokaru dla polskiej delegacji (maksymalnie 14 osób) każdego dnia trwania misji, obejmujących przejazdy na trasach: lotnisko - hotel w dniu przylotu, hotel - miejsca spotkań, seminariów, wizyt - hotel, hotel - lotnisko w dniu wylotu. 5 Zapewnienie przerwy kawowej (kawa, herbata, woda, soki, drobny poczęstunek, typu ciasteczka, paluszki, krakersy, kanapki, owoce, ciasto) oraz business lunchu każdego dnia misji. Zamawiający informuje, iż business lunch oraz przekąski i napoje serwowane w czasie przerwy kawowej powinny być przygotowane dla wszystkich uczestników spotkań bilateralnych / seminarium - minimum 50 osób (+/- 10 osób). 6 Przygotowanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej firm niemieckich (uczestników spotkań bilateralnych oraz firm, w których odbędą się wizyty) dla każdego polskiego uczestnika misji oraz katalogu z informacjami nt. polskich firm dla niemieckich uczestników spotkań bilateralnych, seminariów oraz wizyt w firmach. Wykonawca zapewni projekt, grafikę oraz wydruk 100 sztuk katalogu polskich uczestników misji w formacie A-5 (liczba stron jednego katalogu - około 10), oprawa szyta. Treść publikacji zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej na 40 dni przed rozpoczęciem misji. Wykonawca zapewni również transport ww. dokumentacji na miejsce spotkań, seminarium, wizyt w firmach. Ad II. Organizacja wizyty studyjnej dla jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej do Bawarii, odbywającej się w dniach 3-7.10.2011 roku 1. Organizacja podczas trwania misji minimum 3 spotkań bilateralnych obejmujących każdorazowo: zapewnienie co najmniej 3 partnerów niemieckich na jednego przedstawiciela jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej, obsługę jednego tłumacza konsekutywnego przez cały czas trwania spotkań bilateralnych (polsko-niemiecko-polski, posiadających minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze tłumaczeń konsekutywnych podczas podobnego rodzaju wydarzeń), wynajęcie sal do spotkań wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym (np. mikrofony, rzutnik z ekranem i podłączeniem do komputera itp.). Zamawiający informuje również, że dostarczy Wykonawcy profile polskich instytucji w języku polskim lub w języku angielskim najpóźniej na 40 dni przed rozpoczęciem wizyty studyjnej. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania o tym, jakie firmy są zainteresowane spotkaniem z uczestnikami wizyty studyjnej. Wykonawca przedstawi ostateczny harmonogram spotkań nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem wyjazdu. 2. Organizacja podczas trwania misji minimum 1 seminarium nt. potencjału inwestycyjnego w Polsce Wschodniej i możliwości współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego lub instytucjami odpowiedzialnymi za przyciąganie inwestycji zagranicznych lub zajmującymi się obsługą inwestorów zagranicznych na terenie Niemiec, obejmujących każdorazowo: zapewnienie audytorium (przedstawiciele niemieckich organizacji branżowych związanych z inwestycjami zagranicznymi, miejscowi przedsiębiorcy oraz potencjalni kontrahenci zainteresowani współpraca z jst, inwestorzy, dziennikarze reprezentujący prasę branżową), obsługę tłumacza konsekutywnego przez cały czas trwania seminarium (polsko-niemiecko-polski, posiadający minimum 1 rok doświadczenia w obsłudze tłumaczeń konsekutywnych podczas podobnego rodzaju wydarzeń), wynajęcie sal wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym (np. mikrofony, rzutnik z ekranem i podłączeniem do komputera itp.), Wymagane profile firm ze strony niemieckiej zaproszone do udziału w spotkaniach bilateralnych oraz seminarium to zwłaszcza: - jednostki samorządu terytorialnego, instytucje odpowiedzialne za przyciąganie inwestycji zagranicznych lub zajmujące się obsługą inwestorów zagranicznych na terenia Niemiec; - przedstawiciele niemieckich organizacji branżowych związanych z inwestycjami zagranicznymi; - -przedsiębiorcy, inwestorzy oraz potencjalni kontrahenci zainteresowani współpraca z jst; - miejscowi przedsiębiorcy oraz potencjalni kontrahenci zainteresowani współpraca z jst, inwestorzy, , dziennikarze reprezentujący prasę branżową - niemieckie firmy już współpracujące z polskimi jest, a także zainteresowane rozpoczęciem współpracy; - stowarzyszenia i organizacje zrzeszające w swoich szeregach instytucje zajmujące się przyciąganiem inwestycji zagranicznych lub obsługą inwestorów zagranicznych lub stowarzyszenia i organizacje zrzeszające firmy niemieckie chętne do inwestycji na terenie Polski. 3. Organizacja podczas trwania misji minimum 2 wizyt przedstawicieli jst w instytucjach lokalnych odpowiedzialnych za przyciąganie inwestycji zagranicznych lub zajmujących się obsługą inwestorów zagranicznych na terenia Niemiec, w organizacjach branżowych związanych z inwestycjami zagranicznymi, w siedzibach przedsiębiorstw, inwestorów oraz potencjalnych kontrahentów zainteresowanych współpraca z jst, obejmujących każdorazowo oprowadzenie po obiekcie wraz z opiekunem Imienna lista uczestników wizyty zostanie podana w ciągu 7 dni od dnia podania przez Wykonawcę firm. 4. Zapewnienia uczestnictwa wszystkich uczestników wizyty studyjnej w targach Expo Real 2011 przez jeden dzień, obejmujące zorganizowanie transportu na teren targów, wejściówki na targi, miejsce do ewentualnych spotkań bilateralnych. 5. Zapewnienie transportu lokalnego w postaci busa lub autokaru dla polskiej delegacji (maksymalnie 25 osób) każdego dnia trwania misji, obejmujących przejazdy na trasach: lotnisko - hotel w dniu przylotu, hotel - miejsca spotkań, seminariów, wizyt, targów - hotel, hotel - lotnisko w dniu wylotu. 6. Zapewnienie przerwy kawowej podczas seminarium (kawa, herbata, woda, soki, drobny poczęstunek, typu ciasteczka, paluszki, krakersy, kanapki, owoce, ciasto) oraz business lunchu każdego dnia wizyty studyjnej. Zamawiający informuje, iż business lunch oraz przekąski i napoje serwowane w czasie przerwy kawowej powinny być przygotowane dla wszystkich uczestników spotkań bilateralnych / seminarium - minimum 85 osób (+/- 10 osób). 7. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej partnerów niemieckich (uczestników spotkań bilateralnych oraz instytucji, w których odbędą się wizyty) dla każdego polskiego uczestnika misji oraz katalogu z informacjami nt. polskich instytucji dla niemieckich uczestników spotkań bilateralnych, seminariów oraz wizyt. Wykonawca zapewni projekt, grafikę oraz wydruk 100 sztuk katalogu polskich jst w formacie A-4 (liczba stron jednego katalogu - około 50), oprawa szyta. Treść publikacji zostanie przekazana Wykonawcy najpóźniej na 40 dni przed rozpoczęciem misji. Wykonawca zapewni również transport ww. dokumentacji na miejsce spotkań, seminarium, wizyt w firmach i targów Expo Real. 6. Informacje dodatkowe: Informacje o Programie Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Województwa te charakteryzują się najniższym PKB na mieszkańca zarówno w Polsce, jak i w krajach UE-25 (poniżej 40 % wartości średniego unijnego PKB per capita, który wynosi obecnie ok. 24, 800 EUR). Obszar Polski Wschodniej zajmuje 31,6% powierzchni kraju. Makroregion cechuje m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, uznał województwa: podkarpackie i warmińsko-mazurskie za regiony o niskiej atrakcyjności inwestycyjnej a województwa świętokrzyskie, lubelskie oraz podlaskie za obszary o najniższej atrakcyjności inwestycyjnej w Polsce w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Według przytoczonych powyżej badań, Polska Wschodnia jest makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności, oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym, który swym zasięgiem obejmie jednocześnie wszystkie województwa makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny zaprezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Głównym celem Programu, realizowanego przez PAIiIZ we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodniej: lubelskim, podlaskim, podkarpackim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim, jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Projekt będzie realizowany w latach 2009-2015. Główne założenia Programu obejmują: - zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do makroregionu; - zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej; - pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej; - rozwój turystyki biznesowej w makroregionie. Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa z dwóch komponentów: 1. Promocji wizerunkowej Polski Wschodniej promującej makroregion oraz poszczególne regiony pod kątem biznesowym. Promocję rozpoczną wydarzenia promocyjno - informacyjne na szczeblu regionalnym oraz ogólnokrajowym z udziałem władz rządowych i regionalnych oraz środowisk artystycznych. Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Realizowane zadania będą służyły wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Grupami docelowymi będą przedsiębiorcy, a w szczególności potencjalni inwestorzy polscy i zagraniczni, importerzy oraz polscy eksporterzy. Wybór nośników kampanii nastąpi po opracowaniu koncepcji promocji wizerunkowej. Promocja ma charakter gospodarczy i w dużej mierze wykorzysta Internet oraz nośniki, takie jak billboardy na lotniskach i w centrach biznesowych stolic europejskich. Wzmocnieniem promocji wizerunkowej będą działania Public Relations, prowadzone przy czynnym udziale przedstawicieli regionów Polski Wschodniej: - wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej w mediach zagranicznych; - konferencje prasowe, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Polską Wschodnią; - materiały informacyjno-promocyjne, w tym publikacje i gadżety. 2. Promocji bezpośredniej sektorów i branż Polski Wschodniej wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Marketing bezpośredni polega na komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów (potencjalnych inwestorów i importerów), w indywidualnym, interaktywnym kontakcie (misje, targi, seminaria itp.). Bezpośrednie działania marketingowe stanowią najistotniejszy element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na: - możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej do poszczególnych odbiorców; - potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy; - możliwość szybkiej weryfikacji skuteczności komunikatów i środków przekazu; - relatywnie niskie koszty działań; - możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 799510005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.paiz.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach