Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów

Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 41500 Chorzów, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 324 165 000 , fax. 32 4165639, 32 4165640
  • Data zamieszczenia: 2018-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chorzów, Biuro Zamówień Publicznych
    Rynek 1
    41500 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 324 165 000, fax. 32 4165639, 32 4165640
    REGON: 27625530600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chorzow.eu/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1870 z późn.zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2368 z późn.zm.), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego kompleksowej obsługi prawnej w zakresie prawa polskiego, w celu ochrony interesów Miasta Chorzów oraz zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez Miasto Chorzów. 2. Obsługa prawna obejmuje w szczególności: a) współudział w sporządzaniu projektów przepisów gminnych w sprawach skomplikowanych, b) reprezentowanie Zamawiającego przed sądami powszechnymi i szczególnymi, organami administracji publicznej oraz innymi organami i instytucjami oraz sądami polubownymi lub mediatorami jak również przed organami egzekucyjnymi, w tym również w sprawach dotyczących ustalania spadkobierców, c) udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych, w tym w zakresie podatków i opłat lokalnych, d) udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, w tym w zakresie podatków i opłat lokalnych, e) wydawanie opinii prawnych, w tym w zakresie podatków i opłat lokalnych, które będą zawierać co najmniej: - analizę stanu prawnego - konkluzję zawierającą jednoznaczne wnioski i prawidłowe zdaniem opiniującego rozwiązanie - konkretne odpowiedzi na zadane pytania f) opiniowanie projektów umów i porozumień, a ewentualna odmowa wyrażona będzie na piśmie i zawierać będzie uzasadnienie wskazujące na rozwiązanie prawidłowe pod względem prawnym, g) sporządzanie projektów umów cywilnoprawnych w sprawach skomplikowanych albo o szczególnej ważności dla zamawiającego lub o dużym stopniu skomplikowania i wg wskazań zamawiającego, h) uczestnictwo w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach i negocjacjach, i) świadczenie pomocy prawnej w trakcie narad Prezydenta Miasta, j) opiniowanie treści korespondencji Urzędu z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi w sprawach skomplikowanych, k) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Zamawiającego oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego, l) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów uchwał Rady Miasta, zarządzeń, regulaminów, konkursów, poleceń i postanowień Prezydenta Miasta oraz innych regulacji wewnętrznych, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i formalno-prawnym, wraz z załącznikami i uzasadnieniem do nich, za wyjątkiem spraw z zakresu prawa pracy, organizacji Urzędu Miasta i Rady Miasta, m) prowadzenie spraw w zakresie windykacji należności cywilnoprawnych przysługujących Miastu Chorzów w postępowaniu sądowym oraz egzekucyjnym, n) udostępnianie akt prowadzonych spraw pracownikom zamawiającym w każdym momencie w godzinach pracy zamawiającego, o) zapewnienie dalszego prowadzenia i reprezentacji we wszystkich sprawach będących w toku, postępowaniach sądowych, administracyjnych lub innych, jak również i innych rozpoczętych przed udzieleniem zamówienia, p) doradztwo i reprezentowanie kierownictwa urzędu i pracowników w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, q) obsługa prawna sesji Rady Miasta, r) zastępstwo radcy prawnego zatrudnionego w Urzędzie Miasta Chorzów podczas jego nieobecności w pracy. 2.1. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać czynności bez zbędnej zwłoki, przy czym ustala się terminy wyrażone w dniach dla następujących czynności wymienionych w ust. 2. lit. a): 7 dni, lit j) 10 dni, lit l) 3 dni, w sprawach skomplikowanych 7 dni, lit. f) 3dni, w sprawach skomplikowanych 7 dni. 2.2. Wykonawca będzie wykonywał w/w czynności w terminach gwarantujących ich należyte wykonanie, z należytą starannością wymaganą przy świadczeniu tego rodzaju usługi i z należytą troską o finanse publiczne oraz interes prawny Zamawiającego. 2.3. Wykonawca zobowiązuje się, iż w ramach realizacji umowy będzie świadczyć obsługę prawną w sposób następujący: 2.3.1. Wykonawca zapewni świadczenie w siedzibie Zamawiającego w sposób stały obsługi prawnej przez co najmniej 7 godzin w każdym dniu roboczym, według ustalonego z Zamawiającym harmonogramu pracy. Harmonogram pracy radców prawnych będzie stanowił integralną część umowy., 2.3.2.. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca jest zobowiązany świadczyć obsługę prawną poza siedzibą Zamawiającego. Nie zwalnia to jednak ze świadczenia obsługi prawnej w wymiarze określonym w pkt 2.3.1. 2.4. Przedmiot zamówienia nie obejmuje : a) zagadnień związanych z optymalizacją rozliczeń VAT dokonywanych przez Gminę Chorzów, b) spraw rozpoczętych i prowadzonych na podstawie wcześniej zawartych umów – do czasu ich prawomocnego zakończenia. 2.5. Wykonawca zapewni ciągłość obsługi prawnej w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 2.6. Zamawiający w trakcie pobytu Wykonawcy w jego siedzibie zapewni mu pomieszczenie, dostęp do telefonu, faksu, kserokopiarki, drukarki i Internetu. 2.7. Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny, e-mailowy lub faxem w pozostałych godzinach urzędowania Zamawiającego pod wskazanymi numerami telefonów, adresem e-mailowym. 2.8. Zmiana radców prawnych wykazanych przez Wykonawcę w harmonogramie pracy do obsługi Urzędu jest możliwa po złożeniu pisemnego wniosku i wymaga wyrażenia zgody przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79100000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca przedstawi oświadczenie o spełnianiu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta w formie pisemnej . Kompletna oferta musi zawierać koncepcję obsługi prawnej Urzędu. 2. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Z treści pełnomocnictwa winien wynikać zakres umocowania. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika (Lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie wykonania zamówienia publicznego. Przedmiotowe Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. 4. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2 i 3 powinno być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie. 5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców przez wpisanie w formularzu ofertowym we właściwej pozycji. W przypadku braku informacji zamawiający uzna, że wykonawca zamierza wykonać zamówienie samodzielnie. 6. Wykonawca na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy PZP może zastrzec pewne informacje zawarte w ofercie, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Wykonawca zastrzegając tajemnicę przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie odnośnie charakteru zastrzeżonych w niej informacji. Uzasadnienie ma na celu udowodnienie spełnienia przesłanek określonych w przywołanym powyżej przepisie. Ta część oferty powinna być odrębnie wydzielona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach