Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa informatyczna IERiGŻ-PIB

Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 00-002 Warszawa, ul. Świętokrzyska 20
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 50 54 444 , fax. 022 8271960
  • Data zamieszczenia: 2011-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Świętokrzyska 20 20
    00-002 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 50 54 444, fax. 022 8271960
    REGON: 00008049900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ierigz.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowy instytut badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa informatyczna IERiGŻ-PIB
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie kompleksowej obsługi informatycznej Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Zakres usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje: 3.1.1.Kompleksową administrację i zarządzanie infrastrukturą serwerową opartą o MS Windows 2008 (w tym infrastrukturę wirtualną Microsoft), oraz Linux w tym: a) Zarządzanie strukturą logiczną (Microsoft Active Directory) b) Zarządzanie infrastrukturą fizyczną, c) Systematyczne aktualizacje systemów operacyjnych, d) Tworzenie kopii zapasowych (systemu i danych), e) Nadzór nad bezpieczeństwem, f) Utrzymanie i konserwację serwerów internetowych WWW, DNS, eLearning 3.1.2.Administrację i zarządzanie serwerami poczty, w tym: a)Obsługę serwera poczty MS Exchange 2010, b)Tworzenie kopii zapasowych, c)Uaktualnianie oprogramowania, 3.1.3.Administrację systemem CRM 3.1.4.Administrację, zarządzanie urządzeniami antyspamowymi Cisco IronPort a)Aktualizację oprogramowania systemowego, b)Aktualizację sygnatur, c)Aktualizację baz antywirusowych, d)Tworzenie reguł polityki bezpieczeństwa, e)Nadzór nad bezpieczeństwem, 3.1.5.Administrację, zarządzanie i konfigurację systemów Firewalli oraz systemów wykrywania włamań (rozwiązania Cisco ASA oraz Cisco IPS): a)Konfigurację urządzeń, b)Aktualizację oprogramowania systemowego, c)Aktualizację sygnatur, d)Aktualizację baz antywirusowych, e)Tworzenie reguł polityki bezpieczeństwa, f)Nadzór nad bezpieczeństwem, g)Zarządzanie konfiguracją zdalnego dostępu dla użytkowników - VPN. 3.1.6.Administrację i zarządzanie infrastrukturą WAN: a)Administrowanie routerami Zamawiającego (BGP), b)Kompleksowy nadzór nad poprawnym funkcjonowaniem dostępu do sieci Internet (zgłaszanie awarii łącz, monitorowanie usuwania usterek, zmiany konfiguracyjne na urządzeniach Zamawiającego itp.) 3.1.7.Administrację i zarządzanie siecią LAN w oparciu o urządzenia Cisco: a)Planowanie zmian, b)Konfiguracja urządzeń, c)Dokumentowanie zmian, d)Backup konfiguracji, 3.1.8.Administrację i zarządzanie zintegrowanym systemem telefonii IP Cisco (Cisco Unified Communication, Cisco Unity, Cisco Unified Contact Center Express, Cisco Unified Presence), w tym: a)Utrzymanie działającego systemu, b)Backup systemów, c)Zmiany konfiguracyjne, 3.1.9.Zarządzanie i obsługę serwerów Portalu Polskiego FADN (szczegóły w zał. nr 7 do SIWZ) , w tym m.in. : a)Aktualizację oprogramowania systemów, b)Tworzenie kopii zapasowych, c)Nadzór nad bezpieczeństwem, d)Konsultacja działalności portalu Polski FADN, Agrokoszty, SGM, z uwzględnieniem zasady, że bieżąca koordynacja działań w tym zakresie jest prowadzona przez kierownictwo FADN (Zakładu Rachunkowości Rolnej) przy współudziale pracowników FADN; 3.1.10.Administracja i zarządzanie serwerem obsługującym finansowo-księgową działalność Instytutu ( kadry, płace, płatnik, banki etc.) 3.1.11. Zarządzanie i administrowanie centralną infrastrukturą UPS (APC), 3.1.12. Zarządzanie i administrowanie systemami monitoringu, jakie posiada Zamawiający. 3.1.13. Bezpośredni udział w roli koordynatora technicznego łącznie z nadzorem prac projektowych w realizacji wszystkich projektów, które będą realizowane przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy z Wykonawcą. 3.1.14. Planowanie rozwoju informatycznego w oparciu o rozpoznanie zadań Instytutu oraz potrzeb poszczególnych Zakładów Naukowych, stworzenie długofalowego planu rozwoju informatyki, m.in. technologie sieci neutronowych, gridy, streaming wideo, digitalizacja. 3.1.15. Kształtowanie budżetu IT, w tym: składanie budżetu z różnych form finansowania. 3.1.16. Współudział w przygotowaniu przedmiotów przetargów informatycznych, wsparcie procedur przetargowych m. in. na zakupy sprzętu, oprogramowania. 3.1.17. Szkolenia z zakresu wdrażanych technologii. 3.1.18. Serwis sprzętu (w tym Win i Mac OS) - koordynacja - wsparcie techniczne użytkowników instytutowych - z udziałem informatyka obecnie zatrudnionego przez Instytut, który zostanie włączony do prac Zespołu. 3.1.19. Prowadzenie dokumentacji systemów informatycznych. 3.1.20. Obsługa najemców lokali wynajmowanych przez Instytut w zakresie przyłączenia i korzystania z sieci komputerowej (internetu) w oparciu o istniejącą infrastrukturę. 3.1.21.Inne prace zlecone przez Zamawiającego w zakresie czasowym mieszczącym się w przedmiocie umowy. 3.2.Sposób realizacji prac 3.2.1.Firma realizująca wsparcie powinna posiadać, co najmniej poziomy partnerstwa: a)Cisco Gold Partner b)EMC Affiliate Elite Partner c)Microsoft Silver Partner. 3.2.2.Zespół: W celu realizacji zakresu przedmiotu niniejszej umowy przez Wykonawcę zostanie zbudowany Zespół Informatyczny, składający się z: 1)Specjalistów IT (dwie osoby), którzy będą odpowiedzialni za: a)Codzienną opiekę nad wszystkimi systemami informatycznymi Zamawiającego. b)Bieżącą obsługę użytkowników w zakresie pomocy i rozwiązywania wszelkich zgłaszanych problemów dotyczących technologii. c)Bieżące dokumentowanie prac i zmian w sieci. d)Raportowanie potrzeb zmian. e)Planowanie przeprowadzanych prac oraz zmian w systemie informatycznym. f)Usuwanie awarii. g)Współpracę z serwisami zewnętrznymi, a także przeprowadzanie drobnych napraw sprzętu komputerowego oraz jego konserwację. h)Administrację serwerową infrastrukturą Microsoft Windows 2008 (serwery fizyczne i wirtualne). i)Administrację systemem Unified Communications w oparciu o rozwiązania Microsoft. j)Podstawową administrację systemami telefonii IP w oparciu o rozwiązania Cisco. k)Administrację systemem pocztowym w oparciu o Microsoft Exchange 2010. l)Administrację systemem komunikacji Microsoft Lync 2010 Osoby na stanowisku Specjalista IT muszą posiadać odpowiedni zakres wiedzy technicznej pozwalający na wykonywanie powyższych obowiązków, a także legitymować się minimum 2 letnim doświadczeniem na podobnym stanowisku. Dodatkowo Zamawiający wymaga potwierdzenia umiejętności stosownymi certyfikatami z zakresu technologii Microsoft: Microsoft Certified IT Professional (MCITP): 1) Enterprise Administrator on Windows Server 2008, 2) Server Administrator on Windows Server 2008, 3) Enterprise Support Technician on Widows Vista. Microsoft Certified technology Specialist (MCTS): 1) Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuration, 2) Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuration, 3) Windows Server 2008 Active Directory, Configuration, 4) microsoft Windows Vista, Configuration. Co najmniej jedna osoba powinna posiadać certyfikat: MCITP: LYNC Server Administrator 2010. Osoby na stanowisku Specjalisty IT powinny posiadać podstawową wiedzę z technologii Cisco, potwierdzoną stosownym certyfikatem min. Cisco Sales Expert lub równoważnym. Zapis ten jest obowiązujący, dla co najmniej dwóch osób przebywających na miejscu. Co najmniej jedna z osób powinna posiadać certyfikat Cisco CCNA. 3.2.3. Administrator sieci i serwerów EMC/ Cisco / Linux / Unix / Windows, który będzie odpowiedzialny za: a)Administrację i bezpieczeństwo infrastruktury serwerowej Instytutu. b)Administrowanie systemami backupu danych w oparciu o rozwiązania EMC Networker. c)Administrację sieciami SAN (macierze EMC Clariion, przełączniki Brocade). d)Administrację systemami Cisco (przełączniki, routery, firewalle). e)Administrację telefonią IP (Cisco). f)Administrację urządzeniami Cisco Ironport w zakresie ochrony przed spamem i wirusami. g)Znajomość BGP pozwalającą na administrowanie infrastrukturą Zamawiającego. Administratorem sieci i serwerów (jedna osoba) będzie osoba z ponad pięcioletnim doświadczeniem w administrowaniu w/w systemami w środowisku, jakie posiada Zamawiający. Osoba musi posiadać wyższe wykształcenie kierunkowe a także poniższe certyfikaty (lub równoważne): EMC zaświadczające o umiejętnościach administracji infrastruktury SAN, Cisco CCNP (routing switching). Osoba zastępująca, podczas nieobecności którąkolwiek z osób wymienionych, jako skład zespołu musi posiadać kwalifikacje równoważne do zastępowanej osoby. 3.2.4. Starszy Administrator Sieci (jedna osoba), który będzie odpowiedzialny za nadzór, nad jakością i rozwojem infrastruktury sieciowej. Osoba na tym stanowisku musi posiadać wykształcenie wyższe oraz certyfikat CCIE Routing & Switching oraz co najmniej 10 lat doświadczenia w pracy w branży IT. 3.2.5. Administrator Systemów Telefonicznych (jedna osoba), który będzie odpowiedzialny za administrację systemu telefonicznego. Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna będzie również za nadzór, nad jakością i rozwojem infrastruktury głosowej. Osoba powinna posiadać certyfikat CCIE Voice. 3.2.6. Kierownik Zespołu Informatycznego (jedna osoba), który będzie odpowiedzialny za koordynację i kontrolę prac prowadzonych przez Zespół. Osoba na tym stanowisku musi posiadać kompetencje pozwalające na realizację poniższych wymagań: a)Ustalanie potrzeb rozwoju środowiska informatycznego w Instytucie. b)Planowanie kierunków jego rozwoju. c)Informowanie Dyrekcji Instytutu o niezbędnych do przeprowadzenia inwestycji. d)Doradztwo w procesie inwestycyjnym. Kierownikiem Zespołu musi być osoba z wyższym wykształceniem technicznym oraz certyfikatem CCIE lub równoważnym, a także posiadająca, co najmniej 5 letnie doświadczenie w koordynowaniu prac zespołu informatyków. Zamawiający wymaga również, aby Wykonawca posiadał kompetencje w zakresie: a)Telefonii IP Cisco potwierdzone stosownymi certyfikatami, na co najmniej poziomie CCIE Voice. b)Specjalistów Microsoft na poziomie MCSE 3.3. Realizacja 3.3.1. Po podpisaniu umowy nastąpi: a)przejęcie dokumentacji od aktualnych administratorów sieci, b)porównanie dokumentacji ze stanem faktycznym w Instytucie, c)przygotowanie raportu z przeprowadzonych prac i ewentualne przygotowanie planu uzupełnienia braków. d)przejęcie obowiązków pozwalające na pełną administrację wszystkimi powierzonymi zasobami IT. 3.3.2. W przypadku awarii czas reakcji na zgłoszony problem wyniesie maksymalnie 1 h (zdiagnozowanie problemu i podjęcie działań w celu jego rozwiązania). 3.3.3. Na miejscu w Instytucie będą na stałe i w pełnym ustawowym wymiarze czasu pracy, co najmniej dwie osoby. Osoba opisana, jako Administrator sieci i serwerów - wymagane jest by koordynowała bieżące prace i przebywała min. 16 godzin w ciągu tygodnia, a także na każde żądanie Instytutu, będące wynikiem powstania potrzeb nagłych zmian w infrastrukturze, problemów itp. W skład Zespołu Informatycznego będzie wchodziło, co najmniej pięć wymienionych z imienia i nazwiska osób w celu wyeliminowania przerw w dostarczaniu usług w okresie urlopów oraz nieprzewidywalnych przypadków losowych. 3.3.4. Obowiązkiem firmy świadczącej usługi będzie wykonanie zadania aktualizacji systemu telefonicznego polegającego na: a)Wykonaniu aktualizacji wszystkich elementów systemu komunikacyjnego do najnowszych wersji, w tym migracja systemu poczty głosowej z Cisco Unity do Cisco Unity Connection z zachowaniem obecnej konfiguracji oraz migracja systemu Contact Center z obecnej wersji na platformie Windows do wersji na platformie opartej o UCOS. b)Wykonaniu wdrożenia Integracji Systemu Telefonicznego z Microsoft LYNC 2010 dla 50 użytkowników. c)Wykonaniu integracji systemu Microsoft LYNC 2010 z Systemem Telefonicznym do wymiany informacji o obecności. Wymagane jest: aby co najmniej 1 z pracowników wykonujących zadanie Aktualizacja Systemu Telefonicznego posiadał aktualny certyfikat Cisco CCIE Voice, aby do wykonania zadania Aktualizacja Systemu Telefonicznego dedykowane było, co najmniej trzech inżynierów z certyfikatami Cisco CCNA lub wyższym, aby co najmniej 1 z pracowników wykonujących zadanie Aktualizacja Systemu Telefonicznego posiadał aktualne certyfikat Microsoft - MCTS: Microsoft Lync Server 2010, Configuring.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 720000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ierigz.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach