Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa, tj. sprzedaż i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E (GZ-50)

Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich ogłasza przetarg

  • Adres: 64-510 Wronki, ul. Leśna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 540 213 , fax. 672 540 213
  • Data zamieszczenia: 2020-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich
    ul. Leśna 17
    64-510 Wronki, woj. wielkopolskie
    tel. 672 540 213, fax. 672 540 213
    REGON: 76742800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szkolanalesnej.edu.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa, tj. sprzedaż i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E (GZ-50)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. Przedmiot zamówienia: 1. Nazwa nadana zamówieniu: „Kompleksowa dostawa, tj. sprzedaż i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego grupy E (GZ-50)”. 2. Przedmiot nin. zamówienia obejmuje kompleksową sprzedaż i dystrybucję gazu ziemnego wysokometanowego o symbolu E (GZ-50) o łącznym szacunkowym wolumenie 1.834.656 kWh w okresie dostaw, do obiektów wymienionych w Załączniku nr 1 do SIWZ – OPZ. 3. Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego, w tym w szczególności zgłoszenia do OSD nowych umów sprzedaży paliwa gazowego. Czynności te Wykonawca wykona na podstawie stosownych pełnomocnictw udzielonych przez Zamawiającego wraz z zawarciem umów sprzedaży paliwa gazowego. 4. Zamawiający informuje, iż aktualnie posiada umowę kompleksową, zawartą po raz kolejny, na czas określony, ważną do 31.10.2020 r., z Wykonawcą: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa, KRS nr: 0000488778, NIP: 5272706082, Regon: 147003421. Dla potrzeb tejże zawartej umowy kompleksowej usługę dystrybucji wykonuje Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Krucza 6/14, KRS: 0000374001, NIP: 5252496411, Regon: 142739519. 5. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie korespondencyjnej. 6. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić należność przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy podany w fakturze w terminie 30 dni, licząc od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury drogą elektroniczną. 7. Zamawiający jest zwolniony z akcyzy (podmiot systemu oświaty). 8. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione w projekcie istotnych postanowień umowy. 9. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) dopuszczalne są zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 uPzp, 2) zmiana wynagrodzenia związana z realizacją przez Zamawiającego z prawa opcji –możliwość zakupu do 30% większej ilości gazu ziemnego (Zamawiający złoży Wykonawcy stosowne oświadczenie o skorzystaniu z prawa zakupu w ramach prawa opcji. Przewiduje się możliwość wykonania prawa opcji przez cały okres ważności umowy. Nie wymaga się sporządzenia aneksu do umowy); jednakże nie stanowi to obowiązku, z którego Wykonawca mógłby wnosić roszczenie wobec Zamawiającego; 1) zmiana ceny w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania gazu ziemnego podatkiem akcyzowym lub podatkiem VAT, (nowe ceny będą obowiązujące dla Stron od dnia wejścia w życie wyżej wymienionych zmian stanowiących podstawę do ich korekty bez konieczności sporządzania aneksu do umowy), 2) zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany: a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, c) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. (Wykonawca złoży do Zamawiającego wniosek wraz z dowodami potwierdzającymi wpływ zmian, o których mowa w pkt 4 lit a-c na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. W przypadku uznania wniosku za zasadny strony sporządzą stosowny aneks do umowy. 3) dopuszcza się zmiany umowy związane z obowiązującymi przepisami dotyczącymi COVID-19, tj.: a) zmiany umowy o zamówienie publiczne – w przypadku stwierdzenia, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, wpływają na należyte wykonanie tej umowy; b) odstąpienia od potrącania kar umownych zastrzeżonych na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z wynagrodzenia wykonawcy lub z innych jego wierzytelności a także zakaz zaspokojenia tych kar z zabezpieczenia należytego wykonania umowy - w okresie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii w związku z COVID-19, i przez 90 dni od dnia odwołania stanu, który obowiązywał jako ostatni, o ile zdarzenie, w związku z którym zastrzeżono tę karę, nastąpiło w okresie ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii; jeżeli przepisy te lub z nimi związane lub zeń wynikające będą obowiązywać w trakcie realizacji niniejszego zamówienia. 4) dopuszcza się zmiany terminu rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego i jego dystrybucji do punktów poboru wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ. Warunkiem wprowadzenia zmiany terminu rozpoczęcia dostaw może być okoliczność niezależna od stron, w szczególności przedłużająca się procedura zmiany sprzedawcy, 5) dopuszcza się zmiany mocy umownej, w przypadku innego zapotrzebowania na moc, niż określono w dokumentacji, jeżeli Operator Systemu Dystrybucyjnego /Przesyłowego wyraził na taką zmianę zgodę; 6) ceny stawek taryfowych związanych z dystrybucją gazu mogą ulegać zmianie w przypadku zmiany taryfy lokalnego OSD zatwierdzonej stosownymi decyzjami administracyjnymi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, w terminach zgodnych z terminami określonymi w taryfie. CPV: 09123000-7 Gaz ziemny 65200000-5 Przesył gazu i podobne usługi V. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych, zamiennych. Nie przewiduje się udzielania zamówień w trybie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 6 uPzp. VI. Termin wykonania zamówienia. Planowane dostawy od 1.11.2020 r. do 31.10.2022 r. z zastrzeżeniem, iż rozpoczęcie świadczenia dostawy gazu ziemnego nastąpi nie wcześniej niż po skutecznie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie aktualnej i ważnej na dzień składania ofert koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oświadczy iż spełnia ww. warunek oraz wpisze datę wydania oraz okres ważności koncesji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: VII. Warunki wymagane od Wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne, podstawy wykluczenia oraz sposób występowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie wyłącznie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPzp; Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz pkt. 16-21 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna ww. dowody za wystarczające. 2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. posiadają aktualną i ważną na dzień składania ofert koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu gazem ziemnym, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oświadczy iż spełnia ww. warunek oraz wpisze datę wydania oraz okres ważności koncesji. 2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie ustanawia warunku. 3) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie ustanawia warunku. Zgodnie z art. 22a uPz Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 4. Ocena spełnienia warunków dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń wymienionych w SIWZ zgodnie z kryterium: spełnia - nie spełnia. Niespełnienie ww. warunków będzie skutkowało wykluczeniem z postępowania. 5. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy Pzp zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Powyższy przepis stanowi transpozycję do polskiego porządku prawnego art. 56 ust. 2 Dyrektywy 2014/24/UE, w świetle którego w procedurach otwartych instytucje zamawiające mogą podjąć decyzję o rozpatrzeniu ofert przed sprawdzeniem, że nie ma podstaw wykluczenia, i przed weryfikacją spełnienia kryteriów kwalifikacji. Nawiązując do powyższego Zamawiający w toku czynności oceny ofert nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie badając nawet wszystkich wstępnych oświadczeń wykonawców. W pierwszej kolejności dokonuje Zamawiający oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokonuje oceny podmiotowej wykonawcy. Uwaga: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji. Uwaga: Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia poświadcza za zgodność z oryginałem kopie dokumentów, które jego dotyczą. Uwaga: Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie: spełnia – nie spełnia. Niespełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. VIII. Wymagane oświadczenia i dokumenty. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy składają dokumenty i oświadczenia na zasadach określonych ustawą – Pzp, w szczególności zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U.2016, poz. 1126, z póżn. zm.) 1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie – zał. nr 3a i 3b do SIWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – oświadczenie składają wszyscy ci Wykonawcy. Oświadczenie musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z wypisów lub odpisów, wymaga się złożenia odpowiednio upoważnienia wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego (składających) ofertę w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. Formularz ofertowy. 4. Wykonawca nie składa wraz z ofertą oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, a jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu tego oświadczenia w formie oryginału w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Zał. do SIWZ. W przypadku gdy wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej, Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej razem z ofertą. (Opinia: Urząd Zamówień Publicznych, www.uzp.gov.pl) 5. (Dotyczy Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólną albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Ponadto – zamawiający przed podpisaniem umowy może żądać kopii umowy podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu. 6. Jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty, może załączyć do oferty wypełniony i podpisany załącznik do SIWZ oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz odpowiednio wpiąć dokumenty, których treść stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa np. w nieprzejrzyste folie, w sposób uniemożliwiający bezpośrednie odczytanie treści. Brak wypełnienia ww. obowiązków skutkować może jawnością całej oferty. 7. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oraz dot. podwykonawcy, któremu wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a uPzp - dokumentów wymienionych w pkt 1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach