Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (gazu ziemnego) do budynków administracyjno-biurowych Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze przy ul. Podchorążych 15 i ul. Kochanowskiego 10

Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Jana Kochanowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 473 103 , fax. 757 526 419
  • Data zamieszczenia: 2017-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jeleniogórski - Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze
    ul. Jana Kochanowskiego 10
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 473 103, fax. 757 526 419
    REGON: 23082149200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat.jeleniogorski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (gazu ziemnego) do budynków administracyjno-biurowych Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze przy ul. Podchorążych 15 i ul. Kochanowskiego 10
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa paliwa gazowego (obejmująca sprzedaż i dystrybucję gazu) do instalacji znajdujących się w dwóch budynkach administracyjno-biurowych – w celach grzewczych (lokalizacja 1 – budynek przy ul. Podchorążych 15, 58-506 Jelenia Góra; lokalizacja 2 – budynek przy ul. Kochanowskiego 10, 58-500 Jelenia Góra). 2. Zamówienie podzielone zostało na dwie części: 1) CZĘŚĆ I – obejmująca kompleksową dostawę gazu ziemnego do budynku przy ul. Podchorążych 15 w Jeleniej Górze; 2) CZĘŚĆ II – obejmująca kompleksową dostawę gazu ziemnego do budynku przy ul. Kochanowskiego 10 w Jeleniej Górze. 3. Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na jedną lub wszystkie części zamówienia. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie CZĘŚCI I zamówienia: 1) Okres realizacji kompleksowej dostawy gazu – od dnia 01.01.2018 r. do dnia 31.12.2020 r. – nie wcześniej jednak niż po zawarciu wymaganych umów oraz skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy. 2) Przewidywana (szacunkowa) ilość zamawianego gazu w okresie realizacji zamówienia (przyjęto okres 36 miesięcy) – 1.158.660 kWh (103.000 m3) - jest to ilość oszacowana na podstawie ostatnich 36 miesięcy. UWAGA: Podana powyżej ilość przewidywanego do zakupienia gazu jest wielkością orientacyjną, ma charakter informacyjny służący wyłącznie do obliczenia oferowanej ceny, stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie z tytułu niepobrania lub pobrania przez Zamawiającego większej ilości gazu w okresie realizacji umowy, niż ilość określona powyżej. Rzeczywista ilość zakupionego gazu wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego oraz faktycznego zużycia, niezależnie od ilości prognozowanej, wskazanej powyżej. 3) Charakterystyka: a) gaz ziemny wysokometanowy grupy E – według standardów jakościowych zgodnie z Rozdziałem 8 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1059) – przy ciśnieniu nie niższym niż 1,8 kPa; b) zamówiona moc umowna – 143 kWh/h; c) średni pobór roczny – 386.220 kWh (34.333 m3); d) przykładowe ilości paliwa gazowego zakupionego w 2016 roku – z podziałem na miesiące: - styczeń 2016 r. – 7242 m3, - luty 2016 r. – 5145 m3, - marzec 2016 r. – 5159 m3, - kwiecień 2016 r. – 3118 m3, - maj 2016 r. – 1225 m3, - czerwiec 2016 r. – 0 m3, - lipiec 2016 r. – 0 m3, - sierpień 2016 r. – 0 m3, - wrzesień 2016 r. – 583 m3, - październik 2016 r. – 3586 m3, - listopad 2016 r. – 4710 m3, - grudzień 2016 r. – 6086 m3; e) obecna grupa taryfowa sprzedawcy gazu – W-5; f) obecna grupa taryfowa OSD – W-5.1; g) obecnie obowiązująca umowa kompleksowa zawarta z PGNiG S.A. z/s w Warszawie na czas oznaczony – do dnia 31.12.2017 r.; h) urządzenie gazowe do którego dostarczane będzie paliwo gazowe – piec gazowy o mocy 375 kW (1 szt.). 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie CZĘŚCI II zamówienia: 1) Okres realizacji kompleksowej dostawy gazu – od dnia 01.01.2018 r. do dnia 31.12.2020 r. – nie wcześniej jednak niż po zawarciu wymaganych umów oraz skutecznym przeprowadzeniu procedury zmiany sprzedawcy. 2) Przewidywana (szacunkowa) ilość zamawianego gazu w okresie realizacji zamówienia (przyjęto okres 36 miesięcy) – 450.000 kWh (40.000 m3) - jest to ilość oszacowana na podstawie ostatnich 36 miesięcy. UWAGA: Podana powyżej ilość przewidywanego do zakupienia gazu jest wielkością orientacyjną, ma charakter informacyjny służący wyłącznie do obliczenia oferowanej ceny, stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie z tytułu niepobrania lub pobrania przez Zamawiającego większej ilości gazu w okresie realizacji umowy, niż ilość określona powyżej. Rzeczywista ilość zakupionego gazu wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego oraz faktycznego zużycia, niezależnie od ilości prognozowanej, wskazanej powyżej. 3) Charakterystyka: a) gaz ziemny wysokometanowy grupy E – według standardów jakościowych zgodnie z Rozdziałem 8 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1059) – przy ciśnieniu nie niższym niż 1,60 kPa; b) średni pobór roczny – 150.000 kWh (13.333 m3); c) przykładowe ilości paliwa gazowego zakupionego w 2016 roku – z podziałem na miesiące: - styczeń 2016 r. – 2529 m3, - luty 2016 r. – 1816 m3, - marzec 2016 r. – 2274 m3, - kwiecień 2016 r. – 1226 m3, - maj 2016 r. – 970 m3, - czerwiec 2016 r. – 0 m3, - lipiec 2016 r. – 0 m3, - sierpień 2016 r. – 0 m3, - wrzesień 2016 r. – 306 m3, - październik 2016 r. – 1299 m3, - listopad 2016 r. – 1484 m3, - grudzień 2016 r. – 2118 m3; d) obecna grupa taryfowa sprzedawcy gazu oraz OSD – W-4; e) obecnie obowiązująca umowa kompleksowa zawarta z PGNiG S.A. z/s w Warszawie na czas oznaczony – do dnia 31.12.2017 r.; f) urządzenie gazowe do którego dostarczane będzie paliwo gazowe – kocioł c.o. gazowy SCHASER wyposażony w palnik gazowy typ GAS TRACER GT2X firmy ALKASTER – o mocy 127 kW (1 szt.). 6. Zamawiający wymaga – w zakresie obu części zamówienia – aby rozliczanie ilości dostarczanego gazu odbywało się co miesiąc, na podstawie odczytu rzeczywistego wskazań układu pomiarowego, według cen określonych w ofercie Wykonawcy – przy czym zmiana cen może nastąpić wyłącznie w sytuacjach określonych w Istotnych postanowieniach umowy (dotyczących obu części zamówienia), stanowiących Załącznik Nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza otrzymywania faktur wstępnych, na podstawie prognozowanego zużycia gazu, oraz faktur rozliczeniowych za faktycznie pobrany gaz w okresie rozliczeniowym. Zamawiający będzie otrzymywał faktury VAT w formie pisemnej (papierowej). Wykonawca każdorazowo będzie przesyłał wystawioną fakturę VAT za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Zamawiającego wskazany w umowie – niezwłocznie po jej wystawieniu. Ponadto, wystawione faktury VAT będę dostępne dla Zamawiającego w systemie internetowym, o którym mowa w ust. 7. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur VAT w formie elektronicznej (tj. forma elektroniczna jest dopuszczalna wyłącznie jako dodatkowa; natomiast wymaganą jest forma pisemna). 7. Zamawiający wymaga – w zakresie obu części zamówienia – aby wybrany Wykonawca zapewnił Zamawiającemu w okresie realizacji umowy dostęp on-line do systemu internetowego (na podstawie loginu i hasła), w którym prowadzone będzie dla Zamawiającego indywidualne konta klienta. Dostęp on-line do w/w konta klienta umożliwi podgląd wszystkich danych klienta przetwarzanych elektronicznie przez Wykonawcę, w szczególności: faktur, wskazań gazomierza (odczytów), zużycia gazu – w każdym miesiącu i dla każdego punktu poboru gazu – z możliwością elektronicznego generowania dokumentów co najmniej w formacie pdf. Koszt prowadzenia konta klienta oraz dostęp on-line przez Zamawiającego do w/w konta zostanie wliczony w cenę paliwa gazowego oraz wszelkich opłat dystrybucyjnych i abonamentowych wycenionych przez Wykonawcę w ofercie, tj. nie będzie osobno naliczany. 8. Zamawiający oświadcza, że jest zwolniony z akcyzy w związku z przeznaczeniem zamawianego paliwa gazowego do celów opałowych przez organy administracji publicznej – zgodnie z art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 43 z późn. zm.). 9. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji dostaw gazu ziemnego oraz świadczenia usług dystrybucji gazu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. 10. Jeśli Wykonawca jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) – musi posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 11. Jeśli Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, do której przyłączone są instalacje znajdujące się w obiektach przy ul. Podchorążych 15 i ul. Kochanowskiego 10 w Jeleniej Górze – musi posiadać podpisaną generalną umowę dystrybucyjną zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego – Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie. 12. Wybrany Wykonawca zobowiązuje się do dokonania wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, w tym do złożenia do OSD (Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie) w imieniu własnym i Zamawiającego – jako odbiorcy paliwa gazowego – zgłoszenia o zawarciu umowy kompleksowej między Zamawiającym a Wykonawcą oraz zawiadomienia o zmianie sprzedawcy oraz reprezentowania Zamawiającego przed OSD w procesie zmiany sprzedawcy. 13. Czynności, o których mowa w ust. 12, Wykonawca podejmie niezwłocznie, w terminie umożliwiającym rozpoczęcie dostaw paliwa gazowego począwszy od dnia 1 stycznia 2018 r. W dniu zawarcia umowy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw. 14. Zasady realizacji zamówienia zostały określone w Istotnych postanowieniach umowy (dotyczących obu części zamówienia), stanowiących Załącznik Nr 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: - aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 z późn. zm.); - aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliw gazowych, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 z późn. zm.) – dotyczy Wykonawcy będącego Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), albo - aktualną umowę generalną zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), tj. Polską Spółką Gazownictwa Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, na świadczenie usług dystrybucyjnych gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu – dotyczy Wykonawcy nie będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej, do której przyłączone są instalacje znajdujące się w obiektach przy ul. Podchorążych 15 i ul. Kochanowskiego 10 w Jeleniej Górze.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz ofertowy (dot. Części I zamówienia) – Załącznik Nr 1a do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2) wypełniony Formularz cenowy (dot. Części I zamówienia) – Załącznik Nr 1b do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 3) wypełniony Formularz ofertowy (dot. Części II zamówienia) – Załącznik Nr 1c do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 4) wypełniony Formularz cenowy (dot. Części II zamówienia) – Załącznik Nr 1d do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 5) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – o ile ofertę składa pełnomocnik; 6) jeżeli Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 7) ze zobowiązania, o którym mowa w pkt 6, lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie Wykonawcy przez inne podmioty zasobów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, musi jednoznacznie wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 8) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum), każdy z tych Wykonawców (członków konsorcjum) odrębnie składa oświadczenia na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych(Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), a także oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 – Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 9) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Wykonawcy składają wraz z ofertą podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia funkcji pełnomocnika Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 10) oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229 z późn. zm.) – Załącznik Nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca wraz z oświadczeniem może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 11) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załączniki Nr 2 i 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). 12) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w Sekcji III.3 niniejszego ogłoszenia (Załącznik Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia). 13) Dodatkowe informacje: a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w Sekcji III.4 niniejszego ogłoszenia, składa dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) Dokument, o którym mowa w pkt 13 lit. a powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 13 lit. a, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach