Przetargi.pl
„KOMPLEKSOWA DOSTAWA ORAZ USŁUGI PRZESYŁOWE GAZU ZIEMNEGO DLA ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W KIJANACH” W LATACH 2021 – 2022”

Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach ogłasza przetarg

  • Adres: 21-077 Kijany, Kijany
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 752 75 61 , fax. 81 757 70 06
  • Data zamieszczenia: 2020-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach
    Kijany 19
    21-077 Kijany, woj. lubelskie
    tel. 81 752 75 61, fax. 81 757 70 06
    REGON: 95012000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatleczynski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „KOMPLEKSOWA DOSTAWA ORAZ USŁUGI PRZESYŁOWE GAZU ZIEMNEGO DLA ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W KIJANACH” W LATACH 2021 – 2022”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa oraz świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego wysokometanowego (typu E), o cieple spalania nie mniejszym niż 38 (MJ/m³), przy ciśnieniu nie niższym niż 1,8 (kPa) do budynków Zespołu Szkół Rolniczych w Kijanach 19, 21-077 Spiczyn w ilości szacunkowej 2 503 900,00 kWh w okresie od 01.01.2021r. do 31.12.2022r. 2. Dostawa gazu ziemnego i świadczenie usług dystrybucji odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020 r., poz. 833 z późn. zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz ogólnie obowiązujących przepisach prawnych. 3. Dostarczany gaz ziemny powinien spełniać wymagania prawne i parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie oraz ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym (tj. Dz.U. z 2020r. Nr 411). 4. Dostawa gazu ziemnego będzie realizowana na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego (umowa kompleksowa). 5. Szczegółowy wykaz punktów poboru gazu i prognozowanej ilości zużycia gazu zawiera - załącznik nr 1 do SIWZ. 6. Szacunkowe zapotrzebowanie na gaz ziemny wskazane w zał. nr 1 do SIWZ może odbiegać od faktycznego zużycia gazu w okresie trwania umowy i ma charakter prognozy, dokonanej przez Zamawiającego na podstawie danych historycznych zużycia gazu w poprzednich okresach. 7. Określenie szacowanej wielkości poboru gazu stanowi element niezbędny służący wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakupu większej lub mniejszej +/- 20 % ilości gazu. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia określonego w pkt.1 nie będzie skutkowała zmianą ceny jednostkowej za kWh podaną w ofercie. 8. Rozliczenia zobowiązań ze sprzedaży gazu odbywać się będą według bieżących wskazań układów pomiarowo – rozliczeniowych i ich odczytów przekazywanych Wykonawcy przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) i fakturowane będą oddzielnie dla każdego z punktów poboru gazu, a podana ilość szacunkowa zużycia gazu ma charakter orientacyjny i nie stanowi zobowiązania ze strony Zamawiających do zakupu gazu ziemnego w podanej ilości. W takim przypadku Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu niezrealizowania przez Zamawiającego poboru przewidywanej ilości gazu. 9. Okres rozliczeniowy zgodny z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w taryfie OSD. 10. Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia Zamawiającemu danych pomiarowo-rozliczeniowych w zakresie sprzedaży gazu do obiektów objętych zamówieniem otrzymanych od właściwego OSD. 11. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) gazu ziemnego wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz aktualnej koncesji w zakresie dystrybucji gazu ziemnego lub aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania gazu ziemnego zawartej na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia. 12. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia w imieniu Zamawiającego, procedury ewentualnej zmiany Sprzedawcy, tj. do złożenia w imieniu Zamawiającego u Operatora Systemu Dystrybucyjnego wniosku w sprawie zgłoszenia zmiany Sprzedawcy – stosownie do wyniku postepowania przetargowego. Wykonawca ponosi odpowiedzialność związaną z niedopełnieniem tego obowiązku. 13. Zamawiający informuje, iż w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania, zmiana sprzedawcy nastąpi kolejny raz. 14. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie dojdzie do skutecznej zmiany Sprzedawcy, o której mowa w pkt 12, ewentualne skutki finansowe obciążające Zamawiającego, zostaną przeniesione na Wykonawcę. 15. Paliwo gazowe przeznaczone jest w 100% do celów grzewczych CO i ogrzewania ciepłej wody. 16. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia przez OSD bilansowania handlowego w zakresie sprzedaży paliwa gazowego. Tym samym Wykonawca zwalnia Zamawiającego (Odbiorcę) z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z bilansowaniem handlowym. 17. Zamawiający informuje, że podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 910) zwolnione są z podatku akcyzowego na wyroby gazowe do celów opałowych na podstawie art. 31b ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. 2020 poz.722). 18. Zamawiający oświadcza, że paliwo gazowe kupowane przez niego zużywane będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorcą energetycznym w rozumieniu Ustawy Prawo energetyczne. 19. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektu/obiektów, do którego/których ma być dostarczany gaz. 20. Zamawiający informuje, że posiada umowę kompleksową na dostawę i dystrybucję gazu ziemnego do wszystkich punktów poboru z: ONICO Energia Sp. z o.o. Spółka Komandytowo-Akcyjna ul. Flory 3/4, 00-586 Warszawa Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności i uzgodnień z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego, w tym w szczególności zgłoszenia do OSD nowej umowy sprzedaży paliwa gazowego. 21. Zamawiający udzieli wyłonionemu w postepowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do: a) zgłoszenia w imieniu Zamawiającego umowy kompleksowej u Operatora, b) reprezentowania Zamawiającego w procesie zmiany sprzedawcy. c) zawarcia umowy w imieniu Zamawiającego na dystrybucję gazu do punktów poboru Zamawiającego. wg wzorów stosowanych powszechnie przez Wykonawcę. 22. Dostawa gazu będzie odbywać się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest: Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o., ul. ul. Marcina Kasprzaka 25C, 01-224 Warszawa 23. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przedłożenia projektu umowy wraz z Ogólnymi Warunkami Umowy (OWU), uwzględniający istotne dla stron postanowienia określone w załączniku nr 5 do SIWZ, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. 24. Standardy jakościowe: Standardy jakościowe, przedmiotu zamówienia określają przepisy ustawy Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020 r., poz. 833 z późn. zm.), oraz akty wykonawcze w szczególności rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz. U. z 2018r. poz. 1158 z późn. zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 września 2007 r. w sprawie sposobu i trybu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego (Dz. U. Nr 178, poz. 1252) oraz Polskie Normy PN-C-04750:2011 . Jakość gazu ziemnego dostarczanego przez Wykonawcę w miejscu dostarczania musi odpowiadać stosownym uregulowaniom obowiązującym na polskim rynku gazu ziemnego, takim jak Prawo energetyczne oraz Polskie Normy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Wykonawca przystępujący do przetargu, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancja bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Powiatu Łęczyńskiego Nr 15 8741 0004 0007 8908 2000 0030 w tytule przelewu podając: „Wadium dla postępowania Nr sprawy: IRP.272.4.15.2020” 10.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 10.6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, w osobnej kopercie opisanej: „Wadium dla postępowania Nr sprawy: IRP.272.4.15.2020.” 10.7. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być przesłany w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp. 10.8. Beneficjentem wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz jest Powiat Łęczyński – Starostwo Powiatowe w Łęcznej, Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęczna. 10.9. W związku z utrudnieniami związanymi z otrzymaniem wadium w formie tradycyjnej ze względu na ograniczenia funkcjonowania banków i zakładów ubezpieczeń związane z ogłoszonym w Polsce stanem epidemiologicznym, Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie elektronicznej opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym osoby umocowanej do reprezentowania gwaranta. W przypadku wniesienia wadium w formie elektronicznej nie może zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu” 10.10. Wadium w formie elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby umocowanej do reprezentowania Gwaranta, wnosi się przed upływem terminu składania ofert na adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatleczynski.pl 10.11. Oferta Wykonawcy, który nie zabezpieczy jej akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 10.12. Warunki zwrotu i zatrzymania wadium są określone w art. 46 ustawy Pzp. 10.13. Z treści wadium składanego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 10.14. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia (koncesję) do wykonywania działalności w zakresie obrotu (sprzedaży) gazu ziemnego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, wymaganą przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2020 poz. 833 z póżn. zm.). b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli przedstawi Zamawiającemu: - oświadczenie koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji gazu ziemnego wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub - oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji gazu ziemnego na obszarze na którym znajdują się miejsca dostarczania gazu ziemnego zawartą na okres nie krótszy niż termin realizacji zamówienia; w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, wszyscy Wykonawcy są zobowiązani załączyć do oferty wypełnione formularze oświadczeń Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ oraz przesłanek wykluczenia z postępowania - stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert; 7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu wszyscy Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp są zobowiązani również do złożenia następującego oświadczenia: Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według Załącznika Nr 6 do SIWZ). Oświadczenie, o którym mowa Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.3. Wykaz innych oświadczeń i dokumentów składanych przez wszystkich Wykonawców. 7.3.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. 7.3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia – zał. Nr 8 do SIWZ. 7.3.3. Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. Zobowiązanie złożone przez osobę nieuprawnioną nie dowodzi udostępnienia zasobów przez podmiot trzeci. 7.3.4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wstępnego wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej, przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum) lub przez spółkę cywilną: a) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, wymienione w pkt. 7.1 i 7.2 i. ppkt. 7.4.3-7.4.6) składa każdy z Wykonawców oddzielnie; b) pozostałe oświadczenia i dokumenty oraz formularz oferty są składane przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) poza dokumentami wymienionymi w ppkt a) i b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 8.1. 7.5. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły „spełnia/nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia. 7.6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt.7.4 SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz wskazane przez Wykonawcę dokumenty lub oświadczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach