Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w okresie 01.01.2024 - 30.06.2025

Gmina Papowo Biskupie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-221 Papowo Biskupie, Papowo Biskupie 128
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566768101 , fax. 566768101
  • Data zamieszczenia: 2023-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Papowo Biskupie
    Papowo Biskupie 128
    86-221 Papowo Biskupie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566768101, fax. 566768101
    REGON: 871118520
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w okresie 01.01.2024 - 30.06.2025
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej (dostawa wraz z usługą dystrybucji) w okresie od dnia 01.01.2024r. do 30.06.2025r. do 2 punktów poboru (PPE) szczegółowo opisanych w Załączniku nr 1a do SWZ (Wykaz PPE).1) Część 1 zamówienia - Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w okresie 01.01.2024r. - 31.12.2024r., o łącznym szacowanym wolumenie – 148 980 kWh.Powyższe dane mają charakter orientacyjny. Prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Ilość energii elektrycznej oszacowana została na podstawie danych historycznych o zużyciu energii elektrycznej w ostatnich 12 miesiącach Wykonawca winien uwzględnić możliwe wahania poboru energii elektrycznej. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii.3. Postępowaniem objęto PPE, w których są zamontowane instalacje PV, odbiorca posiada status Prosumenta, a rozliczenia prowadzone są w systemie net-metering.4. Szczegóły dotyczące mocy instalacji znajdują się w Załączniku nr 1a do SWZ.5. Zasady rozliczeń:1) Rozliczenia w systemie net-metering:Wykonawca będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez Prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej:a) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7b) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.2) Energia elektryczna pobrana z sieci - rozliczenia za pobraną energię elektryczną prowadzone będą w oparciu o dane o zużyciu przekazane wykonawcy przez OSD.6. Standardy jakościowe.Zamawiający informuje, iż standardy jakościowe dostaw energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia opisują i regulują:1) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w Ustawie Pe oraz w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U 2023 poz. 819). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz.U. 2022, poz. 2505 z późń.zm.).2) Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:• grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;• sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;• stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem podziału na stawki wynikające z:• dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),• korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),• odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe),• przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty przejściowej),• zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE),• zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);• sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;• sposób ustalania opłat za:- ponadumowny pobór energii biernej,- przekroczenia mocy umownej,- nielegalny pobór energii elektrycznej,• opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;• opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej (dostawa wraz z usługą dystrybucji) w okresie od dnia 01.01.2024r. do 30.06.2025r. do 2 punktów poboru (PPE) szczegółowo opisanych w Załączniku nr 1b do SWZ (Wykaz PPE).2. Zamawiający udzieli zamówienia w dwóch częściach:1) Część 2 zamówienia - Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w okresie 01.01.2025r. - 30.06.2025r., o łącznym szacowanym wolumenie – 74 490 kWh.Powyższe dane mają charakter orientacyjny. Prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Ilość energii elektrycznej oszacowana została na podstawie danych historycznych o zużyciu energii elektrycznej w ostatnich 12 miesiącach Wykonawca winien uwzględnić możliwe wahania poboru energii elektrycznej. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii.3. Postępowaniem objęto PPE, w których są zamontowane instalacje PV, odbiorca posiada status Prosumenta, a rozliczenia prowadzone są w systemie net-metering.4. Szczegóły dotyczące mocy instalacji znajdują się w Załączniku nr 1b do SWZ.5. Zasady rozliczeń:1) Rozliczenia w systemie net-metering:Wykonawca będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez Prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej:a) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7b) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.2) Energia elektryczna pobrana z sieci - rozliczenia za pobraną energię elektryczną prowadzone będą w oparciu o dane o zużyciu przekazane wykonawcy przez OSD.6. Standardy jakościowe.Zamawiający informuje, iż standardy jakościowe dostaw energii elektrycznej oraz świadczenia usług dystrybucji odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia opisują i regulują:1) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w Ustawie Pe oraz w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U 2023 poz. 819). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz.U. 2022, poz. 2505 z późń.zm.).2) Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:• grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;• sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;• stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem podziału na stawki wynikające z:• dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),• korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),• odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe),• przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty przejściowej),• zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE),• zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);• sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;• sposób ustalania opłat za:- ponadumowny pobór energii biernej,- przekroczenia mocy umownej,- nielegalny pobór energii elektrycznej,• opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;• opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw8. Wykonawca w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego umowy właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania go przed OSD w procesie zmiany sprzedawcy.9. Jako dostawcę rezerwowego zamawiający wskazuje Energa Obrót S.A.10. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych PPE) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.11. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp.12. Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej.14. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej i sprawdzenia dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia (art. 131 ust.2 ustawy Pzp).15. Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.16. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.17. Zamawiający nie przewiduje wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa wart. 96 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach