Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Gminy Golczewo i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Golczewo ogłasza przetarg

  • Adres: 72-410 Golczewo, Zwycięstwa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 3860127, 3860102, , fax. 91 3860127
  • Data zamieszczenia: 2020-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Golczewo
    Zwycięstwa 23
    72-410 Golczewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 3860127, 3860102, , fax. 91 3860127
    REGON: 81168487000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: WWW.BIP.GOLCZEWO.PL

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby Gminy Golczewo i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi kompleksowej polegającej na sprzedaży energii elektrycznej oraz zapewnieniu świadczenia usługi jej dystrybucji na potrzeby Gminy Golczewo i jej jednostek organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych - Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków przyłączania podmiotów do sieci elektroenergetycznych, ruchu i eksploatacji sieci, określające m.in. parametry techniczne energii elektrycznej ( Dz. U. z 2005 r. Nr 2, poz. 6). 4) Szczegółowy wykaz PPE oraz użycie energii elektrycznej przez okres 24 miesięcy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ; 5) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych. 6) Ewentualna zmiana (wzrost lub spadek) planowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w dokumentacji przetargowej. 7) Gmina Golczewo zawrze z Wykonawcą jedną umowę obejmującą wszystkie punkty poboru energii należące do niej. 8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona następujące czynności wynikające z procedury zmiany sprzedawcy w odniesieniu do punktów poboru energii elektrycznej, do których odnosi się zamówienie: 1) dokona zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej, 2) złoży oświadczenia woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej, świadczenia usług dystrybucji oraz umów kompleksowych. 9) Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa wg wzoru określonego w zał. nr 7 do SIWZ. Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje niezbędne do przeprowadzenia procesów zmian sprzedawcy energii, a w szczególności okresy obowiązywania aktualnych oraz okresy wypowiedzeń aktualnych umów sprzedaży energii elektrycznej. 10) Planowana przez zamawiającego ilość energii elektrycznej, grupa taryfowa OSD oraz moce umowne dla poszczególnych PPE mogą ulec zmianie, tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu, w zależności od rzeczywistych potrzeb. 11) Zmiany mogą dotyczyć: liczby punktów poboru energii, ilości energii, wielkości mocy umownej w przedziale w przypadku: 1) rezygnacji z punktów poboru energii spowodowanej w szczególności przekazaniem, sprzedażą, wynajmem innemu właścicielowi, zamknięciem, likwidacją, 2) powstania nowych punktów poboru energii lub przejęcia punktów poboru energii od innych podmiotów. Rozliczenie dodatkowych punktów odbioru będzie się odbywać według tych samych cen jednostkowych energii elektrycznej i stawek taryfowych za usługi dystrybucji i na tych samych warunkach, które określone zostały w ofercie i treści SIWZ, 3) zmiany zapotrzebowania na energię elektryczną oraz moc w danym punkcie poboru energii. 12) Zwiększenie punktów poboru możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu ofertowym. 13) Zamawiający może zwiększyć moc umowną/grupę taryfową do obiektów w ramach określonych przez Zamawiającego w przedmiocie zamówienia grup taryfowych. W przypadku, gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat, zgodnie z taryfą OSD, Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia. 14) Podane przez Zamawiającego w załączniku nr 6 do SIWZ prognozowane zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter informacyjny, służący do porównania ofert. Nie stanowi ono dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. 15) Cena za energię elektryczną za 1 kWh energii elektrycznej w okresie obejmowania umowy podlega zmianie jedynie w okolicznościach określonych w załączniku nr 5 do SIWZ. 16) Cena określona w umowie obowiązuje także dla nowo przyłączonych obiektów do sieci elektroenergetycznej OSD. 17) W przypadku, gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat, zgodnie z taryfą OSD, Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia. 18) Dostawa energii elektrycznej oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji przez Wykonawcę odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi i przepisami zawartymi w Kodeksie cywilnym. 19) Wykonawca zobowiązuje się również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej sprzedanej w ramach umów. Wykonawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione winny zostać w cenie energii elektrycznej. Zamawiający oświadcza, że wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym z umów, w tym zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przechodzą na Wykonawcę. 20) Energia elektryczna kupowana na podstawie umowy zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego, co oznacza, że Zamawiający nie jest przedsiębiorstwem energetycznym w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne. Standardy, jakości obsługi klienta zostały określone w obowiązujących przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy prawo energetyczne. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu przysługuje prawo bonifikaty w wysokości określonych prawem energetycznym oraz zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy lub innym obowiązującym w chwili zaistnienia przywołanej okoliczności aktem prawnym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł. 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Terminem wpłaty wadium jest uznanie na rachunku bankowym Zamawiającego ww. kwoty. Na poleceniu przelewu należy dokonać następującej adnotacji: „Wadium do postępowania nr ZZF.271.3.2020”. 3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.) 4) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. 5) Uwaga: dokument gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych lub poręczeń winien zawierać wyszczególnione warunki utraty kwoty wadium przez Wykonawcę (zatrzymania wadium przez Zamawiającego), tj. w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 7) Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z Prawo energetyczne, tj. aktualną (ważną) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz posiada zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) lub aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast ww. dokumentów składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym, albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Odnośnie terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 7) Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 121 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Z 2019 r. poz. 60, 534 ). 9) W przypadku niezłożenia przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca, z którego Zamawiający może uzyskać w/w oświadczenia lub dokumenty, o ile są one aktualne . 10) Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu. 11) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia wstępne składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Na wezwanie Zamawiającego każdy z wykonawców składa dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 12) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ składa każdy z Wykonawców. 13) Wykonawca, który do udziału w realizacji części zamówienia wskaże podwykonawcę. przedkłada ww. dokumenty dotyczące podwykonawcy lub podmiotu, na którego zdolnościach/zasobach polega (art. 34 ba ustawy Pzp)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach