Przetargi.pl
Karczowanie pni, rozdrabnianie gałęzi na powierzchniach po przeprowadzonych pracach z pozyskania drewna oraz przygotowanie gleby pod odnowienia

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lubliniec ogłasza przetarg

  • Adres: 42700 Lubliniec, ul. Myśliwska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 513 339 , fax. 343 513 339
  • Data zamieszczenia: 2018-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lubliniec
    ul. Myśliwska 1
    42700 Lubliniec, woj. śląskie
    tel. 343 513 339, fax. 343 513 339
    REGON: 15052703000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lubliniec.katowice.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostaka organizacyjna Lasów Państwowych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Karczowanie pni, rozdrabnianie gałęzi na powierzchniach po przeprowadzonych pracach z pozyskania drewna oraz przygotowanie gleby pod odnowienia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U.z 2017r, poz. 788 – dalej: „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu karczowania pni na powierzchniach zrębów sanitarnych, rozdrabniania gałęzi na powierzchniach po przeprowadzonych pracach z pozyskania drewna, przygotowanie gleby pod odnowienia do wykonania na terenie Nadleśnictwa Lubliniec w roku 2018. 2) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac wynikające załącznika nr 2A i 2B do SIWZ. 3) Szczegółowy opis prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia: - karczowanie pni polega na wyrwaniu pni wraz z korzeniami w ilości do 50 szt. pni na ha oraz w ilości od 51 do 100 szt. pni na ha w wydzieleniach objętych zrębami sanitarnymi i złożeniu ich w pryzmy na powierzchni. W przypadku odbiegającej ilości karczowania pni przewiduje się stosowanie proporcjonalnie współczynników korygujących do ilości wykarczowanych pni. - rozdrobnienie gałęzi polega na mechanicznym rozdrobnieniu pozostałości po przeprowadzonych pracach z pozyskania drewna na powierzchniach przeznaczonych do wykonania przygotowania gleby, - przygotowania gleby pod odnowienia następującymi metodami: orka pasów - przez ten sposób przygotowania gleby zamawiający rozumie wyoranie za pomocą pługa leśnego typu LPZ z pogłębiaczem bruzd o szerokości min. 70 cm i głębokości od 10 do 30 cm w odstępach mierzonych do środka bruzdy- do 180 cm. Na jednym hektarze tak przygotowanej gleby winno być około 5500 mb wyoranych bruzd; wykonanie rabatowałków - przez ten sposób przygotowania gleby zamawiający rozumie wykonanie przy użyciu maszyn pasowych wywyższeń – rabatowałków o następujących parametrach: podstawa rabatowałka od 70 do 100 cm, wysokość rabatowałka min. 40 cm, odstęp między rabatowałkami mierzony do środka rabatowałka - do 200 cm, na jednym hektarze tak przygotowanej gleby winno być wykonanych rabatowałków w ilość nie mniejszej niż 5000 mb. Wykonane rabatowałki wymagają wykonania mechanicznego zagęszczenia za pomocą wału. wywyższenie w bruździe - polega na wyoraniu bruzdy pługiem typu LPZ i przy użyciu talerza aktywnego wywyższenie połowy bruzdy, na jednym hektarze tak przygotowanej gleby winno być około 5500 mb wyoranych bruzd; pasowe przygotowanie gleby frezem aktywnym - o szer. 40 cm z jednoczesnym zagęszczeniem wałem dociskowym na jednym hektarze tak przygotowanej gleby winno być około 5500 mb wyoranych bruzd; 4) Przedmiot zamówienia został podzielony na części (dalej: „Pakiet”)” Pakiet I – leśnictwa: Łopian, Lubliniec, Kokotek, Ciasna – szacunkowa wartość zamówienia : 234 767,15 zł netto. Pakiet II – leśnictwa: Solarnia, Koszwice, Łagiewniki, Rędziny, Brzezinki, Wystrzyca, Bór, Ponoszów – szacunkowa wartość zamówienia: 261 196,00 zł netto. Wykonawca może złożyć ofertę na jeden Pakiet. Oferta złożona na dany Pakiet musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ dla tego Pakietu. 5) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Lubliniec. Realizacja poszczególnych Pakietów będzie się odbywała na obszarze leśnictw – właściwych dla danego Pakietu. 6) Lokalizacje (adresy leśne), na których jest wstępnie planowana realizacja poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia zawierają załączniki 2A i 2B. Lokalizacje (adresy leśne), na których jest planowana realizacja poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia ma charakter wstępny i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że zawsze będzie się odbywała na obszarze danego Pakietu. 7) Ilości prac (czynności) planowanych do wykonania w danych lokalizacjach (adresach leśnych), na których jest planowana realizacja przedmiotu zamówienia w ramach danego Pakietu ma charakter wstępny i może ulec zmianie (zarówno zwiększeniu, jak i zmniejszeniu) w trakcie realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że nie przekroczy sumarycznych ilości poszczególnych rodzajów czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia wynikających z załącznika nr 2A i 2B do SIWZ, przypadających do wykonania w danym Pakiecie. 8) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 77200000-2 Usługi leśnictwa 4.2. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia 1)Podstawowe akty prawne: - ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U.z 2017r, poz. 788), - ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.z 2017r, poz. 788), - rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. Nr 193, poz. 1890), - rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz.U. Nr 191 poz. 1596 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dna 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.). 2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad wynikających z niżej wymienionych dokumentów: - „Zasady hodowli lasu” – wprowadzone zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., - „Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej” – wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., - „Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu” - wprowadzoną zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego (dalej: „Zlecenie”). Treść Zlecenia określa umowa w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 6 SIWZ). 2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach leśnych w odpowiednie zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) do pochłaniania rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach. 4.3. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 4.4. Wypełniając zapisy art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia: Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji, w której wykonawca lub podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej, osoby prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie w zakresie leśnictwa zgodnie z art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej). Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy będą w okresie realizacji umowy zatrudniani na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r. Kodeks pracy oraz otrzymywać wynagrodzenie za pracę równe lub przekraczające równowartość wysokości wynagrodzenia minimalnego, o którym mowa w ustawie z dnia 10.10.2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace (Dz.U.z 2002r, nr 200,poz. 1679 z późn.zm.). Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu dokumenty dotyczące Pracowników w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Dokumentami takimi mogą być oświadczenia Wykonawcy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub zanonimizowane dokumenty potwierdzające fakt zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. W celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji tożsamości personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy , na inne posiadające co najmniej taka samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 4.5. W stosunku do każdego Pakietu Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 9 ust 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej: dla Pakietu I w wysokości 5 000,00 zł dla Pakietu II w wysokości 6 000,00 zł Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 8.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP SA O/Lubliniec nr rachunku: 73 1020 1664 0000 3702 0117 1529 z dopiskiem: „Wadium APG - 2018, Pakiet nr ….” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 8.5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – w kasie Zamawiającego (kasa Zamawiającego czynna jest w dni robocze od godziny 7:30 do 14:30). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 8.7 Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 8.8. Zwrot wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy PZP, o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w zakresie: -kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach