Przetargi.pl
Inżynier kontraktu w okresie zgłaszania wad dla kontraktu II i III

Wodociągi i Kanalizacja sp. z o. o. ogłasza przetarg

  • Adres: 47-330 Zdzieszowice, ul. Wschodnia 2
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 5449653 , fax. 077 5449654
  • Data zamieszczenia: 2013-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wodociągi i Kanalizacja sp. z o. o.
    ul. Wschodnia 2 2
    47-330 Zdzieszowice, woj. opolskie
    tel. 077 5449653, fax. 077 5449654
    REGON: 16015658300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wik.zdzieszowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego 100% udziałów jst

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inżynier kontraktu w okresie zgłaszania wad dla kontraktu II i III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Informacje ogólne Podstawowymi celem Kontraktu jest zapewnienie prawidłowej realizacji warunków gwarancji, koniecznych robót oraz rozliczeń w Okresie Zgłaszania Wad dla zrealizowanych Kontraktów nr II i III na Roboty poprzez sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego tj. pełnienie przez Wykonawcę roli Inżyniera zgodnie z Warunkami FIDIC. Wykonawca będzie realizował wszelkie wymagane Kontraktami na Roboty i niniejszym Kontraktem czynności zachowując terminy wynikające z ww. dokumentów. Wykonawca działający jako Inżynier będzie pełnił swoje obowiązki ściśle według warunków Kontraktów na Roboty, zgodnie z prawem polskim oraz we współpracy z Zamawiającym. Wykonawca będzie odpowiedzialny za kierowanie, nadzór i administrowanie Robotami realizowanymi w Okresie Zgłaszania Wad z w/w Kontraktów zgodnie z podanym w niniejszym punkcie opisem zadań i obowiązków. Usługa winna być wykonywana w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przewidzianym prawem budowlanym przez osoby które posiadają uprawnienia stosownie do treści ustawy z dnia 7 lipca 1994r, Prawo budowlane Prawo budowlane oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub osoby które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane lub Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 2. Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia 2.1. Pełnienie funkcji Inżyniera a) Wykonawca będzie pełnił funkcję Inżyniera począwszy od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia wszystkich czynności w Okresie Zgłaszania Wad w zrealizowanych Kontraktach nr II i III wraz z zakończeniem procedury do wydania Świadectwa Wykonania. b) Inżynier nadzorować będzie 2 zadania na Roboty w Okresie Zgłaszania Wad : Zadanie 1 - Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rozwadza. Zadanie 2 - Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Krępna. 2.2. Działania w trakcie realizacji Robót w Okresie Zgłaszania Wad Działania Wykonawcy obejmują czynności w trakcie Okresów Zgłaszania Wad dla Kontraktu II i III zgodnie z obowiązkami Inżyniera określonymi w Warunkach Kontraktowych na Roboty dla wskazanych wyżej kontraktów, a mianowicie: - pełnienie roli Inżyniera zgodnie z warunkami określonymi w Kontraktach na Roboty w zakresie czynności do których jest zobowiązany w Okresie Zgłaszania Wad, - sprawdzanie wykonania robót i powiadomienie Wykonawcy Robót o wykrytych wadach i usterkach oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania, celem usunięcia wad wraz z podaniem terminów ich wykonania, a następnie dokonanie odebrania wykonanych robót usuwających wady, - w Okresie Zgłaszania Wad, uczestniczenie Wykonawcy - Inżyniera w inspekcjach gwarancyjnych, - regularne nadzorowanie i sprawdzanie usuwania usterek, Wykonawca - Inżynier pisemnie poświadczy usunięcie wad przez Wykonawcę Robót. W przypadku, jeśli Wykonawca Robót nie rozpoczął usuwania wad w podanym terminie, Inżynier w terminie uzgodnionym z Zamawiającym przygotuje - w związku z koniecznością zlecenia usunięcia wad innemu wykonawcy - wyliczenie wartości (szacunkowej) zamówienia oraz będzie ustalał odpowiednie obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy Robót z tego tytułu i w związku z karami zgodnie z Kontraktem, - wystawianie Świadectwa Wykonania oraz weryfikację Końcowego Oświadczenia Wykonawcy, - opracowanie i wystawienie Końcowego Świadectwa Płatności, - zalecenia odnośnie zwrotu gwarancji i kwot zatrzymanych, - rzeczowe i finansowe rozliczenie Kontraktów na Roboty, między Zamawiającym, Wykonawcami Kontraktów na Roboty i Wykonawcą, - monitorowanie i kontrola Kontraktów na Roboty pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym, - informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania, i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, - współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień Kontraktów na Roboty, - wyczerpujący, wielopoziomowy nadzór inwestorski nad wykonaniem Robót, w szczególności w zakresie wymaganym przez polskie prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy. Nadzór będzie wykonywany przez zespół ekspertów z różnych dziedzin posiadających odpowiednie uprawnienia wymagane przez polskie prawo budowlane, - sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane w szczególności, - sprawdzanie czy ubezpieczenia i gwarancje są poprawne i przedłożone przez Wykonawcę Robót zgodnie z warunkami Kontraktu, - nadzorowanie ważności zabezpieczeń należytego wykonania Kontraktów zgodnie z ich treścią i egzekwowanie zabezpieczenia zgodnie z warunkami Kontraktu, - przegląd i analiza dokumentów opracowywanych przez Wykonawców Kontraktów na Roboty, w razie konieczności z uwagami do Zamawiającego dotyczącymi zgodności (lub niezgodności) z Kontraktami na Roboty, - zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw, które Wykonawcy Robót zamierzają wbudować ,użyć dla Robót wykonywanych w Okresie Zgłaszania Wad, - sprawdzanie dokumentów dotyczących jakości, zatwierdzeń, certyfikatów zgodności, atestów, itp. oraz dokonywania rutynowych badań jakości w celu zapobiegania stosowaniu materiałów wadliwych lub niezgodnych z Kontraktami na Roboty, - zapewnienie zgodności dostaw i Robót z wymaganiami Kontraktów na Roboty i zapewnienie przedkładania przez Wykonawców Robót wymaganych świadectw, zatwierdzeń i dokumentów gwarancyjnych dla dostarczanego sprzętu, urządzeń oraz Robót, - zapewnienie realizacji Robót zgodnie z odpowiednimi standardami bezpieczeństwa i higieny pracy, - w razie konieczności, organizacja dodatkowych badań jakości w specjalistycznych instytutach badawczych, po uprzednim zatwierdzeniu przez Zamawiającego, - zatwierdzania technologii robót budowlanych, - wykonywanie, razem z Wykonawcami Robót częściowych, ostatecznych odbiorów Robót zgodnie z Warunkami Kontraktów na Roboty, - opracowywanie i przedkładanie raportów z postępu Robót zgodnie z postanowieniami Rozdziału VIII niniejszego dokumentu, - ocena i rozstrzyganie zgodnie z kontraktami na Roboty spraw spornych zgłaszanych przez Wykonawców Robót - w sytuacjach konfliktowych należy dążyć do polubownego załatwiania sporów, - w przypadku odpowiednio: zawieszenia, rozwiązania/odstąpienia przez Zamawiającego albo zawieszenia i wypowiedzenia/odstąpienia przez Wykonawcę robót od ich wykonania w Okresie Zgłaszania Wad Inżynier przedstawi pisemną opinię wraz z analizą skutków finansowych, formalnych i prawnych tych zdarzeń dla Kontraktu, Projektu i Zamawiającego. Przeprowadzi nadzór nad inwentaryzacją wykonywaną przez Wykonawcę robót z udziałem Zamawiającego i przygotuje szczegółowy protokół inwentaryzacyjny, - Inżynier pisemnie zaopiniuje (w aspekcie prawnym, formalnym i merytorycznym) przyczyny nie dotrzymania: czasu na ukończenie, terminów usunięcia wad lub terminów pośrednich wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego z winy Wykonawcy robót stanowiące podstawę dla Zamawiającego o wystąpienie ws. kar umownych, o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego) odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość kar umownych - do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, - nadzór nad testami i rozruchem oraz przegląd instrukcji obsługi przedkładanych przez Wykonawców Robót w celu ułatwienia przekazania urządzeń Zamawiającemu, - przygotowanie dla Zamawiającego pisemnej opinii (w aspekcie formalnym i merytorycznym) i wszelkich niezbędnych dokumentów stanowiących podstawę roszczenia do Wykonawcy robót z zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu, jeśli zajdzie taka okoliczność, - przechowywanie - w biurze Inżyniera - otrzymanej od Zamawiającego 1-ej kopii każdego Kontraktu na roboty (Inżynier otrzyma kopię). Przechowywanie wszelkich zapisów dotyczących realizacji Kontraktu w szczególności jako materiału dowodowego w przypadku powstania sporów, roszczeń Wykonawcy robót, katastrof, wypadków i innych okoliczności. Przekazanie Wykonawcy robót wszystkich niezbędnych dokumentów. Inżynier ma obowiązek sprawdzenia kompletności i poprawności tych dokumentów. Inżynier musi kontrolować i jest odpowiedzialny za obieg i dystrybucję wszelkiej dokumentacji, - Inżynier będzie zobowiązany posiadać i przechowywać we własnym biurze wszelkie dokumenty sporządzone przez Wykonawcę robót (w szczególności: projekt budowlany, rysunki dokumentacji wykonawczej, specyfikacje, obliczenia, rysunki dokumentacji powykonawczej) dotyczące rozruchu i realizacji zarówno robót budowlanych jak i prac związanych z realizacją umowy przez Inżyniera.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 5.000 PLN Wadium słownie: pięć tysięcy złotych PLN 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2.2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument taki musi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), nazwę gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedziby, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - odmówił wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, a także w przypadku gdy Wykonawca: - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego WiK w Zdzieszowicach Sp. z o.o : Bank Spółdzielczy w Gogolinie Oddział Zdzieszowice 43 8883 1015 2003 3000 2395 0001 b) w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej Wykonawca winien złożyć w ofercie kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym w tym przypadku oryginał dokumentu należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Beneficjentem gwarancji są Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o w Zdzieszowicach c) w przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego, do oferty należy dołączyć oryginał lub kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. d) za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które znajduje się na rachunku Zamawiającego przed upływem oznaczonego terminu składania ofert. 4. Termin wniesienia wadium a) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. b) Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w 11 pkt. 2.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdzieszowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach