Przetargi.pl
Inżynier Kontraktu przy realizacji projektu p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Lęborskiego.

Starostwo Powiatowe w Lęborku ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8632810 , fax. 059 8632850
  • Data zamieszczenia: 2012-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku
    ul. Czołgistów 5 5
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 059 8632810, fax. 059 8632850
    REGON: 84115175650000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inżynier Kontraktu przy realizacji projektu p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Lęborskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu finansowanego z budżetu Powiatu oraz budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego - Priorytet: 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działanie: 5.5. Infrastruktura energetyczna i poszanowanie energii, p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Lęborskiego w zakresie: 3.2.1 Przygotowania i udziału w postępowaniu przetargowym na wybór Wykonawcy robót budowlanych, w szczególności: 1) Analiza dokumentacji projektowej pod względem jej przydatności do przygotowania procedury przetargowej; 2) Przygotowanie w terminie jednego miesiąca od dnia podpisania umowy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i Ogłoszenia zgodnych z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający wymaga aby opracowane Warunki Umowy były sporządzone w oparciu o Warunki Kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego FIDIC; 3) Przygotowanie odpowiedzi na pytania Wykonawców oraz ewentualnych modyfikacji SIWZ; 4) Udział w pracach komisji przetargowej. 3.2.2 Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót w szczególności: 1) Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w projekcie ze wskazaniem inspektora-koordynatora. Czas pracy inspektorów nadzoru powinien być dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót. Wymagana jest codzienna obecność (w dni robocze) inspektora nadzoru na budowie; 2) Osobisty pobyt na terenie realizowanej inwestycji oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami prawa, postanowieniami umowy oraz projektu technicznego; 3) Zorganizowanie i prowadzenie procesu przekazania placu budowy; 4) Wydawanie poleceń i instrukcji Wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania prac określonych w umowie z Wykonawcą robót; 5) Uzgodnienie z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 6) Wydawanie Wykonawcy poleceń do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 7) Organizowanie przynajmniej raz w miesiącu i prowadzenie Rady Budowy, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 3 dni po naradzie. Organizowanie Roboczych narad w zależności od potrzeb, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami; 8) Kontrolę jakości używanych materiałów zgodnie z prawem, żądania dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem; 9) Zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót; 10) Potwierdzanie dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne, dokumentację projektową, specyfikacje techniczne, przepisy BHP i p/poż.; 11) Przyjmowanie wniosków od Wykonawcy o przesunięcie terminu wykonania prac (przedłużenie lub skrócenie) zaopiniowanie ich i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu; 12) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach końcowych i przekazywania ich do użytkowania; 13) Wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz; 14) Wydawanie poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę; 15) Prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy, w tym zlecanie usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu; 16) Żądanie usunięcia przez Wykonawcę ujawnionych wad w jakości prac oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad; 17) Wnioskowanie w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej; 18) Koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru; 19) Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; 20) Udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego; 21) Udzielanie opinii i sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów; 22) Potwierdzanie faktycznie wykonywanych robót oraz usunięcia wad; 23) Kontrolowanie rozliczeń zadania podstawowego, ewentualnych zamówień uzupełniających lub dodatkowych w tym zużycia materiałów, weryfikacji kosztów i sprawdzanie oraz opisywanie faktur w szczególności: przyjmowanie, opiniowanie wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, (zamówienia dodatkowe, uzupełniające, zamienne) warunkujących zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy; 24) Sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe, zamienne i uzupełniające po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 25) Kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy, prawidłowego gromadzenia atestów, materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót; 26) Prawidłowe przechowywanie wszystkich dokumentów budowy. 27) Zlecenie w imieniu Inwestora obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji inwestycji; 28) Przekazanie Inwestorowi dokumentacji techniczno-ruchowej, dowodów PT i OT oraz innej dokumentacji związanej z inwestycją. 3.2.3 Sporządzanie rozliczeń rzeczowo-finansowych Zamawiającego z Wykonawcą tj.: 1) Kontrola prawidłowości wystawionych faktur, pod względem merytorycznym i formalnym; 2) Kwalifikowanie faktur do zapłaty i przekazywanie Zamawiającemu; 3) Sprawdzanie kalkulacji (kosztorysów np. zamiennych) robót; 4) Przygotowanie dokumentów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań Wykonawcy; 5) Pilnowanie by koszty projektu nie zostały przekroczone; 6) Rozliczenie końcowe projektu. 3.2.4 Sporządzanie rozliczeń rzeczowo finansowych oraz realizacja obowiązków sprawozdawczych wynikających z umowy pomiędzy Zamawiającym i Województwem Pomorskim, w tym: 1) Przygotowanie, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji projektu; 2) Przygotowywanie zgłoszeń pisemnych dla Instytucji Zarządzającej programem w przypadku konieczności dokonania zmian dotyczących realizacji projektu, przed ich wprowadzeniem - w uzgodnieniu z Zamawiającym; 3) Opracowanie harmonogramów składania wniosków o płatność w terminach określonych przez Instytucję Zarządzającą, w razie konieczności nanoszenie niezbędnych zmian - w uzgodnieniu z Zamawiającym; 4) Opracowanie projektów wniosków o płatność zgodnie z dokumentacją programową RPO w oparciu o ustalone harmonogramy i przedstawianie ich do sprawdzenia i akceptacji w terminie co najmniej 7 dni przed dniem ich złożenia w Instytucji Zarządzającej; 5) Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą lub inną uprawnioną do tego instytucję na miejscu realizacji projektu w celu zbadania zgodności z wnioskiem o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP 2007-2013 oraz zakładanymi we wniosku rezultatami przez cały okres realizacji przedmiotowego projektu; 6) Systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu oraz informowanie Zamawiającego z wyprzedzeniem, o koniecznych zmianach w projekcie; 7) Systematyczne prowadzenie pomiaru wartości wskaźników produktu i rezultatu przyjętych dla realizowanego projektu oraz przygotowywanie informacji dla Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach związanych z ich osiągnięciem; 8) Dokonywanie i kontrola wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Instytucji Zarządzającej; 9) Systematyczny monitoring i kontrola realizacji projektu w zakresie zgodności z wnioskiem o dofinansowanie, harmonogramem rzeczowo-finansowym, listą wydatków kwalifikowanych oraz stopniem realizacji wskaźników oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnie zaistniałych niezgodnościach i konieczności podjęcia działań korygujących; 10) Wszelkie tworzone dokumenty w czasie realizacji zamówienia Inżynier Kontraktu przekazuje Zamawiającemu w wersji elektronicznej (pdf lub doc) oraz w wersji papierowej w ilości 2 egzemplarzy; 11) Wykonywanie wszystkich innych czynności nie wymienionych powyżej niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu i do należytego zabezpieczenia interesu Zamawiającego. Inżynier Kontraktu we własnym zakresie zapewni sprzęt i materiały niezbędne do realizacji zamówienia. Ponadto do obowiązków Zleceniobiorcy należy: 1. Składanie Zamawiającemu, w terminie do 7 dni po upływie każdego miesiąca kalendarzowego pisemnych miesięcznych raportów rozliczeniowych w wersji papierowej, zawierających informacje o stanie zaawansowania projektu, analizie zgodności terminów wykonywania robót z przyjętym harmonogramem rzeczowo- finansowym, informacje o kosztach w zakresie zgodności z przyjętymi założeniami oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym, ocenę jakości wykonywanych robót i występujących głównych problemów, dołączając dokumentację fotograficzną budowy (w formie papierowej i cyfrowej); 2. Składanie informacji wynikających z potrzeb: sporządzania sprawozdawczości GUS z przebiegu realizacji inwestycji oraz raportów z przebiegu realizacji projektu do Instytucji Zarządzającej; 3. Wykonawcy spoza terenu Powiatu Lęborskiego na czas realizacji przedmiotu zamówienia mają obowiązek utworzenia biura w Lęborku lub jego najbliższych okolicach. 4. Wszystkie dokumenty stosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą zawierać minimum: 1) emblemat Unii Europejskiej, logo Narodowej Strategii Spójności oraz logo Pomorskie w Unii, 2) w konfiguracji z innymi znakami, logo Narodowej Strategii Spójności należy umieszczać zawsze z lewej strony, emblemat Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z prawej strony, natomiast logo Pomorskie w Unii powinno znaleźć się w przestrzeni pomiędzy wymienionymi znakami, 3) tekst Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013.. Termomodernizacja obejmuje 5 budynków edukacyjnych, w tym: - Budynek Młodzieżowego Domu Kultury w Lęborku, ul. Różyckiego 2, 84-300 Lębork, obręb: 9, działka: 88/5, - Budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, (budynek internatu), ul. Plac Piastowski 6, 84-300 Lębork, obręb: 7, działka: 292, 331, 337, - Budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, (budynek szkoły), ul. M. Reja 18, 84-300 Lębork, obręb: 7, działka: 361, 364, 367, - Budynek Powiatowego Centrum Edukacyjnego - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku, ul. Pionierów 16, 84-300 Lębork, obręb: 13, działka: 31/2,31/8. - Budynek Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu, ul. Warszawska 17, 84-300 Lębork, obręb:7, działka: 408
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach