Starostwo Powiatowe w Lęborku ogłasza przetarg
- Adres: 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
- Województwo: pomorskie
- Telefon/fax: tel. 059 8632810 , fax. 059 8632850
- Data zamieszczenia: 2012-10-04
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku
ul. Czołgistów 5 5
84-300 Lębork, woj. pomorskie
tel. 059 8632810, fax. 059 8632850
REGON: 84115175650000 - Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Inżynier Kontraktu przy realizacji projektu p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Lęborskiego. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu finansowanego z budżetu Powiatu oraz budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego - Priorytet: 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działanie: 5.5. Infrastruktura energetyczna i poszanowanie energii, p.n. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Lęborskiego w zakresie: 3.2.1 Przygotowania i udziału w postępowaniu przetargowym na wybór Wykonawcy robót budowlanych, w szczególności: 1) Analiza dokumentacji projektowej pod względem jej przydatności do przygotowania procedury przetargowej; 2) Przygotowanie w terminie jednego miesiąca od dnia podpisania umowy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i Ogłoszenia zgodnych z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający wymaga aby opracowane Warunki Umowy były sporządzone w oparciu o Warunki Kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego FIDIC; 3) Przygotowanie odpowiedzi na pytania Wykonawców oraz ewentualnych modyfikacji SIWZ; 4) Udział w pracach komisji przetargowej. 3.2.2 Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót w szczególności: 1) Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w projekcie ze wskazaniem inspektora-koordynatora. Czas pracy inspektorów nadzoru powinien być dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót. Wymagana jest codzienna obecność (w dni robocze) inspektora nadzoru na budowie; 2) Osobisty pobyt na terenie realizowanej inwestycji oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami prawa, postanowieniami umowy oraz projektu technicznego; 3) Zorganizowanie i prowadzenie procesu przekazania placu budowy; 4) Wydawanie poleceń i instrukcji Wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania prac określonych w umowie z Wykonawcą robót; 5) Uzgodnienie z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie będą obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 6) Wydawanie Wykonawcy poleceń do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego; 7) Organizowanie przynajmniej raz w miesiącu i prowadzenie Rady Budowy, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w terminie do 3 dni po naradzie. Organizowanie Roboczych narad w zależności od potrzeb, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami; 8) Kontrolę jakości używanych materiałów zgodnie z prawem, żądania dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez Wykonawcę certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem; 9) Zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót; 10) Potwierdzanie dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne, dokumentację projektową, specyfikacje techniczne, przepisy BHP i p/poż.; 11) Przyjmowanie wniosków od Wykonawcy o przesunięcie terminu wykonania prac (przedłużenie lub skrócenie) zaopiniowanie ich i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu; 12) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach końcowych i przekazywania ich do użytkowania; 13) Wnioskowanie o wykonanie niezbędnych badań technicznych i ekspertyz; 14) Wydawanie poleceń kierownikowi budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, które skutkować mogłyby zagrożeniem bezpieczeństwa lub spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem czy pozwoleniem na budowę; 15) Prawo wstrzymania robót jeśli jest to konieczne dla ich prawidłowego wykonania oraz w przypadku, gdy Wykonawca nie wypełnia swych obowiązków z należytą starannością, wiedzą techniczną i postanowieniami zawartej z nim umowy, w tym zlecanie usunięcia robót niewłaściwych i wykonanych poniżej obowiązującego standardu; 16) Żądanie usunięcia przez Wykonawcę ujawnionych wad w jakości prac oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad; 17) Wnioskowanie w sprawie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej; 18) Koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru; 19) Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli; 20) Udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego i pogwarancyjnego; 21) Udzielanie opinii i sprawdzanie dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów; 22) Potwierdzanie faktycznie wykonywanych robót oraz usunięcia wad; 23) Kontrolowanie rozliczeń zadania podstawowego, ewentualnych zamówień uzupełniających lub dodatkowych w tym zużycia materiałów, weryfikacji kosztów i sprawdzanie oraz opisywanie faktur w szczególności: przyjmowanie, opiniowanie wniosków Wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, (zamówienia dodatkowe, uzupełniające, zamienne) warunkujących zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy; 24) Sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe, zamienne i uzupełniające po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; 25) Kontrolowanie prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy, prawidłowego gromadzenia atestów, materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót; 26) Prawidłowe przechowywanie wszystkich dokumentów budowy. 27) Zlecenie w imieniu Inwestora obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji inwestycji; 28) Przekazanie Inwestorowi dokumentacji techniczno-ruchowej, dowodów PT i OT oraz innej dokumentacji związanej z inwestycją. 3.2.3 Sporządzanie rozliczeń rzeczowo-finansowych Zamawiającego z Wykonawcą tj.: 1) Kontrola prawidłowości wystawionych faktur, pod względem merytorycznym i formalnym; 2) Kwalifikowanie faktur do zapłaty i przekazywanie Zamawiającemu; 3) Sprawdzanie kalkulacji (kosztorysów np. zamiennych) robót; 4) Przygotowanie dokumentów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań Wykonawcy; 5) Pilnowanie by koszty projektu nie zostały przekroczone; 6) Rozliczenie końcowe projektu. 3.2.4 Sporządzanie rozliczeń rzeczowo finansowych oraz realizacja obowiązków sprawozdawczych wynikających z umowy pomiędzy Zamawiającym i Województwem Pomorskim, w tym: 1) Przygotowanie, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji projektu; 2) Przygotowywanie zgłoszeń pisemnych dla Instytucji Zarządzającej programem w przypadku konieczności dokonania zmian dotyczących realizacji projektu, przed ich wprowadzeniem - w uzgodnieniu z Zamawiającym; 3) Opracowanie harmonogramów składania wniosków o płatność w terminach określonych przez Instytucję Zarządzającą, w razie konieczności nanoszenie niezbędnych zmian - w uzgodnieniu z Zamawiającym; 4) Opracowanie projektów wniosków o płatność zgodnie z dokumentacją programową RPO w oparciu o ustalone harmonogramy i przedstawianie ich do sprawdzenia i akceptacji w terminie co najmniej 7 dni przed dniem ich złożenia w Instytucji Zarządzającej; 5) Uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Instytucję Zarządzającą lub inną uprawnioną do tego instytucję na miejscu realizacji projektu w celu zbadania zgodności z wnioskiem o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP 2007-2013 oraz zakładanymi we wniosku rezultatami przez cały okres realizacji przedmiotowego projektu; 6) Systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu oraz informowanie Zamawiającego z wyprzedzeniem, o koniecznych zmianach w projekcie; 7) Systematyczne prowadzenie pomiaru wartości wskaźników produktu i rezultatu przyjętych dla realizowanego projektu oraz przygotowywanie informacji dla Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach związanych z ich osiągnięciem; 8) Dokonywanie i kontrola wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Instytucji Zarządzającej; 9) Systematyczny monitoring i kontrola realizacji projektu w zakresie zgodności z wnioskiem o dofinansowanie, harmonogramem rzeczowo-finansowym, listą wydatków kwalifikowanych oraz stopniem realizacji wskaźników oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o ewentualnie zaistniałych niezgodnościach i konieczności podjęcia działań korygujących; 10) Wszelkie tworzone dokumenty w czasie realizacji zamówienia Inżynier Kontraktu przekazuje Zamawiającemu w wersji elektronicznej (pdf lub doc) oraz w wersji papierowej w ilości 2 egzemplarzy; 11) Wykonywanie wszystkich innych czynności nie wymienionych powyżej niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu i do należytego zabezpieczenia interesu Zamawiającego. Inżynier Kontraktu we własnym zakresie zapewni sprzęt i materiały niezbędne do realizacji zamówienia. Ponadto do obowiązków Zleceniobiorcy należy: 1. Składanie Zamawiającemu, w terminie do 7 dni po upływie każdego miesiąca kalendarzowego pisemnych miesięcznych raportów rozliczeniowych w wersji papierowej, zawierających informacje o stanie zaawansowania projektu, analizie zgodności terminów wykonywania robót z przyjętym harmonogramem rzeczowo- finansowym, informacje o kosztach w zakresie zgodności z przyjętymi założeniami oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym, ocenę jakości wykonywanych robót i występujących głównych problemów, dołączając dokumentację fotograficzną budowy (w formie papierowej i cyfrowej); 2. Składanie informacji wynikających z potrzeb: sporządzania sprawozdawczości GUS z przebiegu realizacji inwestycji oraz raportów z przebiegu realizacji projektu do Instytucji Zarządzającej; 3. Wykonawcy spoza terenu Powiatu Lęborskiego na czas realizacji przedmiotu zamówienia mają obowiązek utworzenia biura w Lęborku lub jego najbliższych okolicach. 4. Wszystkie dokumenty stosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą zawierać minimum: 1) emblemat Unii Europejskiej, logo Narodowej Strategii Spójności oraz logo Pomorskie w Unii, 2) w konfiguracji z innymi znakami, logo Narodowej Strategii Spójności należy umieszczać zawsze z lewej strony, emblemat Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z prawej strony, natomiast logo Pomorskie w Unii powinno znaleźć się w przestrzeni pomiędzy wymienionymi znakami, 3) tekst Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013.. Termomodernizacja obejmuje 5 budynków edukacyjnych, w tym: - Budynek Młodzieżowego Domu Kultury w Lęborku, ul. Różyckiego 2, 84-300 Lębork, obręb: 9, działka: 88/5, - Budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, (budynek internatu), ul. Plac Piastowski 6, 84-300 Lębork, obręb: 7, działka: 292, 331, 337, - Budynek Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego, (budynek szkoły), ul. M. Reja 18, 84-300 Lębork, obręb: 7, działka: 361, 364, 367, - Budynek Powiatowego Centrum Edukacyjnego - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lęborku, ul. Pionierów 16, 84-300 Lębork, obręb: 13, działka: 31/2,31/8. - Budynek Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu, ul. Warszawska 17, 84-300 Lębork, obręb:7, działka: 408 - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Pełnienie czynności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego podczas realizacji remontów dróg gminnych poprzez utwardzenia płytami betonowymi typu IOMB
Dodano: 2016-07-27 - Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 2224G Wiślina - Krzywe Koło w Lędowie.
Dodano: 2016-06-13 - Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Budowa obiektu celu publicznego przy ul. Raciborskiego w Pruszczu Gdańskim (planowana siedziba SPPR i PCPR).
Dodano: 2016-05-24 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją i w okresie gwarancji i rękojmi zadania: Modernizacja przejścia podziemnego w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni
Dodano: 2016-05-02 - prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Nr 1: Budowa drogi gminnej 110012G ul. Długiej w Łebczu Nr 2: Rozbudowa sieci wodociągowej w Łebczu
Dodano: 2016-04-27 - Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn. Termomodernizacja wraz z przebudową Chojnickiego Centrum Kultury w ramach projektu :Poprawa efektywności energetycznej oraz rozwój OZE w Chojnicko Człuchowskim Miejskim Obszarze Funkcjonalnym - termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
Dodano: 2016-04-15 - Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją i w okresie gwarancji i rękojmi zadania: Modernizacja przegubów Nr P-88 oraz P-83w i P-83z w ciągu Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni
Dodano: 2016-02-19 - Pełnienie funkcji inspektorów nadzoru inwestorskiego (z możliwością składania ofert częściowych) dla zadania Budowa zachodniego odcinka drogi ulicy Sztormowej w Jastarni
Dodano: 2016-01-29 - Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją i w okresie gwarancji i rękojmi zadania: Modernizacja ul. Przemysłowej w Gdyni.
Dodano: 2015-10-23 - Pełnienie funkcji Inżyniera na zadaniu - Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 222 i 229 na odcinku od Starogardu Gdańskiego przez Jabłowo do węzła autostrady A1 w trakcie realizacji robót budowlanych i w okresie gwarancji/ rękojmi
Dodano: 2015-10-21