Przetargi.pl
Inwentaryzacja źródeł ciepła w gminie Łochów

Gmina Łochów ogłasza przetarg

  • Adres: 07-130 Łochów, Al. Pokoju
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 437 800 , fax. 256 437 880
  • Data zamieszczenia: 2020-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łochów
    Al. Pokoju 75
    07-130 Łochów, woj. mazowieckie
    tel. 256 437 800, fax. 256 437 880
    REGON: 71158209000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminalochow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inwentaryzacja źródeł ciepła w gminie Łochów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia publicznego jest usługa polegająca na wykonaniu inwentaryzacji źródeł ciepła na terenie gminy Łochów. Inwentaryzację źródeł ciepła „z natury” należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi (oraz aktualizacją wytycznych) Marszałka Województwa Mazowieckiego do projektu „Mazowiecki Instrument Wsparcia Ochrony Powietrza MAZOWSZE 2020”. 2.Inwentaryzacja musi jednoznacznie wskazać wszystkie źródła ciepła w każdym lokalu lub budynku położonym na terenie gminy ogrzewanym indywidualnie, w tym w szczególności mieszkalnym (jednorodzinnym i wielorodzinnym), handlowym, usługowym, użyteczności publicznej. 3.Podmioty objęte inwentaryzacją, to przede wszystkim: 1)małe kotłownie przydomowe, 2)paleniska domowe (piece ceramiczne, piecokuchnie, piece wolnostojące, kominki), 3)niewielkie kotłownie do 1 MW dostarczające ciepło do lokali usługowych lub warsztatów, 4)kotłownie w obiektach użyteczności publicznej, 5)kotłownie w obiektach handlu i usług. 4.Metody prowadzenia inwentaryzacji źródeł emisji: 1)metoda wywiadu bezpośredniego – zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę ankietą. Metoda wywiadu bezpośredniego – polega na wypełnianiu ankiety w formie papierowej lub elektronicznej przez reprezentanta gminy (w tym przypadku będzie to przedstawiciel Wykonawcy wybranego do wykonania inwentaryzacji) podczas oględzin. W ramach tej metody informacje muszą zostać pozyskane od użytkowników lokali lub budynków (np. najemców, właścicieli, zarządców) i spisane na podstawie bezpośredniego kontaktu. Ankieterzy, w celu pozyskania danych, mają za zadanie przeprowadzenie rozmowy z respondentem, wspólnej analizy poszczególnych punktów kwestionariusza, a także wypełnienie ankiety. Wskazane jest, aby prowadzenie inwentaryzacji metodą wywiadu bezpośredniego połączone było z równoczesnym zapewnieniem doradztwa w zakresie obowiązującej uchwały antysmogowej, wymiany źródeł ciepła na ekologiczne, poprawy efektywności energetycznej w budynkach i obniżenia kosztów związanych z utrzymaniem mieszkań (np. oszczędność energii) oraz wykonaniem termomodernizacji obiektów w celu zmniejszenia strat ciepła i obniżenia zużycia energii cieplnej. W punktach adresowych, w których dla całego budynku wielorodzinnego występuje jedno źródło ciepła, wypełniania jest jedna ankieta dla całego obiektu. Natomiast w zabudowie wielorodzinnej, gdzie jest wiele indywidualnych instalacji grzewczych ankiety prowadzone są w poszczególnych lokalach. Dla lokali lub budynków, których użytkownicy uniemożliwili przeprowadzenie inwentaryzacji, za sposób ogrzewania uznaje się wykorzystanie najbardziej emisyjnego źródła bezklasowego (nieekologicznego). 2)Zgodnie z aktualizacją wytycznych dopuszczalna jest także Inna metoda tj. metoda, pozwalająca na jednoznaczną identyfikację źródła i sposobu ogrzewania budynku lub lokalu, inna niż wskazane powyżej. W metodzie tej dopuszczalne jest wykorzystywanie środków komunikacji na odległość, np. przeprowadzenie wywiadu telefonicznego, ankiety online, itp. 5.Zakres inwentaryzacji: 1)Podczas inwentaryzacji, dla każdego inwentaryzowanego obiektu należy pozyskać następujące dane, w odniesieniu do każdego inwentaryzowanego obiektu: a)dane adresowe: -powiat, -gmina, -miejscowość (ew. dzielnica), -ulica, -numer budynku, -numer lokalu, b)dane o budynku/lokalu: -typ budynku, -powierzchnia użytkowa budynku/lokalu wyrażona w m2, -ocieplenie, przeprowadzone termomodernizacje, c)dane o źródle/źródłach ciepła – dla budynku lub lokalu: -kocioł na paliwa stałe: •liczba źródeł, •charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa), •rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta), •klasa kotła na podstawie tabliczki znamionowej lub dokumentu poświadczającego emisję (brak klasy lub brak informacji, klasa 3, klasa 4, klasa 5, ekoprojekt), •sposób podawania paliwa (ręczny bez wentylatora, ręczny z wentylatorem, podajnik automatyczny), •urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]), •sprawność cieplna, •rok instalacji, •rok produkcji, • moc [MW], •źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne –podać jakie), -kocioł gazowy, kocioł olejowy, ogrzewanie elektryczne: •liczba źródeł, •charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa), -sieć ciepłownicza, pompa ciepła, kolektory słoneczne: •charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa), -piec, piecokuchnia, piec wolnostojący, kominek: •liczba źródeł, •charakter produkowanego ciepła (ogrzewanie, ciepła woda użytkowa), •rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta), •ekoprojekt (tak lub nie), •urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]), •sprawność cieplna, •rok instalacji, •rok produkcji, •moc [MW], •źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne – podać jakie), -piec kaflowy: •liczba źródeł, •rodzaj komory spalania (otwarta, zamknięta), •urządzenie odpylające (jeśli tak, deklarowana sprawność urządzenia [%]), •sprawność cieplna, •rok instalacji, •moc [MW], •źródło danych (z tabliczki znamionowej, z dokumentacji technicznej, inne – podać jakie), -roczne zużycie paliw dla kotła (węgiel orzech [ton], węgiel kostka [ton], węgiel groszek [ton], węgiel miał [ton], węgiel brunatny [ton], drewno kawałkowe [metr przestrzenny], pellet/brykiet [ton], inna biomasa [ton], gaz przewodowy (sieć) [m3], gaz butla/zbiornik LPG/zbiornik LNG [m3], olej opałowy [litr]), -plany dotyczące zmiany sposobu ogrzewania. 2)W wyniku inwentaryzacji powinien powstać raport końcowy zawierający podsumowanie obejmujące: -dane adresowe gminy, -wskazanie osoby do kontaktu, -wykorzystaną metodę, -zestawienie uzyskanych wyników, w szczególności: •liczbę zinwentaryzowanych budynków i lokali, •łączną powierzchnię użytkową zinwentaryzowanych budynków w podziale na sposób ogrzewania [m2] (kotły opalane węglem, kotły opalane drewnem, kotły opalane pelletem, kotły gazowe, kotły olejowe, ogrzewanie elektryczne, sieć ciepłownicza, pompa ciepła, kolektory słoneczne, piec, piecokuchnia, piec wolnostojący, kominek, piec kaflowy i inne), •liczbę budynków nieocieplonych, liczbę i rodzaj źródeł ciepła w podziale na kotły opalane węglem, kotły opalane drewnem, kotły opalane pelletem, kotły gazowe, kotły olejowe, ogrzewanie elektryczne, sieć ciepłownicza, pompa ciepła, kolektory słoneczne, piec, piecokuchnia, piec wolnostojący, kominek, piec kaflowy i inne, •liczbę źródeł ciepła spełniających wymogi ekoprojektu, •łączne roczne zużycie paliw w zinwentaryzowanych budynkach (węgiel orzech [ton], węgiel kostka [ton], węgiel groszek [ton], węgiel miał [ton], węgiel brunatny [ton], drewno kawałkowe [metr przestrzenny], pellet/brykiet [ton], inna biomasa [ton], gaz przewodowy (sieć) [m3], gaz butla/zbiornik LPG/zbiornik LNG [m3], olej opałowy [litr]), •podsumowanie zebranych informacji dotyczących planów zmiany sposobu ogrzewania. 6.Dodatkowe informacje: szacuje się, że łączna liczba budynków na terenie gminy Łochów wynosi około 10 067 (liczba podana szacunkowo z uwzględnieniem liczby punktów adresowych, liczby deklaracji na odpady, może być zmienna z uwagi na zbiorowe źródła ciepła oraz konieczność ustalenia istniejących źródeł ciepła np. w budynkach letniskowych). 7.W ramach zadania zostaną: przygotowane ankiety, przeprowadzone ankiety, utworzenie bazy danych (format Excel), opracowanie raportu z przeprowadzonej inwentaryzacji. Ponadto na stronie internetowej oraz facebook’u Urzędu zostanie umieszczona informacja o planowanych działaniach zawierająca treści edukacyjne (opracowanie treści będzie leżało po stronie Wykonawcy, akceptacja treści przez Zamawiającego). 8.Usługa zostanie zlecona kompleksowo, wycena będzie dotyczyła pojedynczego punktu, w którym zostanie przeprowadzona inwentaryzacja. 9.Rozliczenie za usługę nastąpi w oparciu o ilość faktycznie zinwentaryzowanych źródeł ciepła. 10.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, złożoną ofertą, obowiązującymi przepisami prawa, zachowując najwyższy profesjonalny poziom. 11.Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 12.Zamawiający nie określa wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 13.Zamówienie będzie sfinansowane ze środków Urzędu Marszałkowskiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza zgodnie z uchwałą nr 100/20 z 7.07.2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90700000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej bip.gminalochow.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu bez dodatkowego wezwania oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia*. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. *Uwaga: Złożenie ww. oświadczenia nie jest wymagane, w przypadku wpłynięcia tylko jednej oferty w ramach niniejszego postępowania. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. spółka cywilna, konsorcjum): 1)każdy z Wykonawców oddzielnie składa oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 SIWZ; 2)co najmniej jeden z Wykonawców musi spełniać warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 2 SIWZ; 3)każdy z Wykonawców oddzielnie składa dokumenty potwierdzające, że nie podlega wykluczeniu na postawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 4)każdy z Wykonawców oddzielnie składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 4 SIWZ, 5)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 6)oferta musi być podpisana w sposób, który prawnie zobowiązuje wszystkich Wykonawców występujących wspólnie; 7)wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą dokonywane z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców występujących wspólnie. 3. Oferta złożona przez Wykonawcę w sposób, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 6 SIWZ musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1)wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ – w formie oryginału; 2)aktualne na dzień składania ofert oświadczenie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ – w formie oryginału; 3)pełnomocnictwo do podpisania oferty o ile nie wynika ono z dokumentu rejestracyjnego lub innego dokumentu właściwego dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy – w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej; 4)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej; 5)dokumenty innego podmiotu, w szczególności zobowiązanie – jeżeli Wykonawca dla wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu polega na zasobach innego podmiotu – w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem; 6)wyjaśnienie uzasadniające zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa, o której mowa w Rozdziale XII ust. 5 SIWZ – jeżeli dotyczy, w formie oryginału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach