Przetargi.pl
„Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynków użyteczności publicznej w Gminie Filipów”.

Gmina Filipów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-424 Filipów, ul. Garbaska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 875 696 081, , fax. 875 696 081
  • Data zamieszczenia: 2020-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Filipów
    ul. Garbaska 2
    16-424 Filipów, woj. podlaskie
    tel. 875 696 081, , fax. 875 696 081
    REGON: 53419600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.filipow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynków użyteczności publicznej w Gminie Filipów”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby budynków użyteczności publicznej w Gminie Filipów”. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: 1.1 Część nr 1 – Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby Szkoły Podstawowej i sali sportowej przy Szkole Podstawowej w Filipowie. Instalacje zostaną zamontowane na następujących obiektach: − na budynku Szkoły Podstawowej w Filipowie, (dz. nr ew. 1453 obręb Filipów) – instalacja o mocy 39,99 kWp, − na budynku sali sportowej przy Szkole Podstawowej w Filipowie, (dz. nr ew. 1453, obręb Filipów) – instalacja o mocy 19,84 kWp. 1.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje, w szczególności: − dostawę, montaż oraz uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej/przesyłowej; − bezpłatne usługi serwisowe w okresie udzielonej gwarancji; − wykonanie wymaganych bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji. 1.1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja techniczna (wspólna dla Części nr 1 i Części nr 2 zamówienia)stanowiąca załącznik nr 7 do SIWZ oraz Opinia techniczna dotycząca oceny nośności elementów konstrukcyjnych stropodachu w budynku szkoły podstawowej - załącznik nr 8 do SIWZ. Warunki realizacji zadania określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 1.1.3. Zamawiający dopuści do zastosowania moduły o wyższych parametrach mocy, lecz mniejszej ich ilości, pod warunkiem zachowania oczekiwanej produkcji energii oraz sumarycznej mocy instalacji nie mniejszej niż przewidziana w dokumentacji technicznej. Proponowane przez Wykonawcę parametry modułów nie mogą być gorsze niż przedstawione w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie dopuszcza zmniejszenia mocy całej instalacji fotowoltaicznej na poszczególnych obiektach. 1.1.4. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji technicznej lub innych dokumentach dołączonych do niniejszej SIWZ wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie „lub równoważny”, „równoważnie opisanym”, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Zamawiający podał taki opis w celu określenia minimalnych parametrów, jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią one wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Wszystkie nazwy własne producentów, materiałów, urządzeń, itp. nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Jeżeli w opisach występują: normy, europejskie oceny techniczne, deklaracje zgodności, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, należy to traktować jedynie jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. W każdym przypadku dopuszczalne są rozwiązania równoważne opisywanym. Za urządzenia równoważne uważa się takie, które posiadają co najmniej te same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na pogorszenie funkcjonowania rozwiązań technicznych przewidzianych dla przedmiotu zamówienia. Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ, Zamawiający żąda przedstawienia dokumentu, certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tą jednostkę. Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność, bądź inne dokumenty stanowiące środki dowodowe. 1.1.5. Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych - montaż należy przeprowadzić w sposób zapewniający dostęp do inwertera i bezpieczników dla osób niepełnosprawnych, w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich. 1.1.6. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy Pzp. 1.2. Część nr 2 – Instalacje fotowoltaiczne na potrzeby oczyszczalni ścieków w Filipowie i hydroforni w Czarnem. Instalacje zostaną zamontowane na następujących obiektach: − na potrzeby oczyszczalni ścieków w Filipowie, (dz. nr ew. 504, obręb Filipów) – instalacja o mocy 39,99 kWp, − na potrzeby Hydroforni Czarne, (dz. nr ew. 349/2; 349/3, obręb Czarne) – instalacja o mocy 19,84 kWp 1.2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: − Dostawę, montaż oraz uruchomienie instalacji wraz z podłączeniem do sieci dystrybucyjnej/przesyłowej; − bezpłatne usługi serwisowe w okresie udzielonej gwarancji; − wykonanie wymaganych bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji. 1.2.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja techniczna (wspólna dla Części nr 1 i Części nr 2 zamówienia) stanowiąca załącznik nr 7 do SIWZ. Warunki realizacji zadania określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 1.2.3. Zamawiający dopuści do zastosowania moduły o wyższych parametrach mocy, lecz mniejszej ich ilości, pod warunkiem zachowania oczekiwanej produkcji energii oraz sumarycznej mocy instalacji nie mniejszej niż przewidziana w dokumentacji technicznej. Proponowane przez Wykonawcę parametry modułów nie mogą być gorsze niż przedstawione w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie dopuszcza zmniejszenia mocy całej instalacji fotowoltaicznej na poszczególnych obiektach. 1.2.4. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji technicznej lub innych dokumentach dołączonych do niniejszej SIWZ wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie „lub równoważny”, „równoważnie opisanym”, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Zamawiający podał taki opis w celu określenia minimalnych parametrów, jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią one wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Wszystkie nazwy własne producentów, materiałów, urządzeń, itp. nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Jeżeli w opisach występują: normy, europejskie oceny techniczne, deklaracje zgodności, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, należy to traktować jedynie jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. W każdym przypadku dopuszczalne są rozwiązania równoważne opisywanym. Za urządzenia równoważne uważa się takie, które posiadają co najmniej te same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na pogorszenie funkcjonowania rozwiązań technicznych przewidzianych dla przedmiotu zamówienia. Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ, Zamawiający żąda przedstawienia dokumentu, certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tą jednostkę. Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność, bądź inne dokumenty stanowiące środki dowodowe. 1.2.5. Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych - montaż należy przeprowadzić w sposób zapewniający dostęp do inwertera i bezpieczników dla osób niepełnosprawnych, w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich. 1.2.6. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: Część 1 - 6 000,00 zł. (słownie: sześć tysięcy złotych). Część 2 - 6 000,00 zł. (słownie: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018r, poz. 110 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj. 65 9367 0007 0020 0000 0156 0003 z tytułem przelewu „Wadium – Część nr1 ……………/ Część nr 2 ….…………………….” 5. Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub przedłożenia jakichkolwiek dokumentów. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, -nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu wniesienia wadium. Wadium wniesione w innych formach niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w oddzielnej kopercie, w siedzibie zamawiającego. Nie załączać oryginału gwarancji lub poręczenia do oferty. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Część nr 1 i Część nr 2 zamówienia: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dotyczy Części nr 1 i Części nr 2 zamówienia: 1. formularz ofertowy. 2. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy. 3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego - jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotu trzeciego. 4. Dowód wniesienia wadium. 5.W przypadku składania dokumentów w języku obcym, należy je złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://filipow.biuletyn.net/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu - bez dodatkowego wezwania - oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca wraz ze złożeniem oświadczenia może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej składa każdy z wykonawców. W/w oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia tylko jednej oferty w postępowaniu.7. Zamawiający w sytuacji, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów określonych w art. 22a ustawy Pzp żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. XI. pkt 3 ppkt 1b) SIWZ, tj. odpisu z właściwego rejestru.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach