Przetargi.pl
Instalacja kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Radziłów

Gmina Radziłów ogłasza przetarg

  • Adres: 19-213 Radziłów, Plac 500-lecia
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 737 110 , fax. 862 737 111
  • Data zamieszczenia: 2018-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radziłów
    Plac 500-lecia 14
    19-213 Radziłów, woj. podlaskie
    tel. 862 737 110, fax. 862 737 111
    REGON: 54224400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.radzilow.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Instalacja kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Radziłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 18 kpl zestawów solarnych słonecznych w ramach projektu „Instalacja kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Radziłów” służących do produkcji ciepłej wody użytkowej montowanych na budynkach mieszkalnych osób fizycznych z terenu gminy Radziłów z czego: a) 10 kpl zestawów składających się z kolektorów słonecznych próżniowych bez użycia konstrukcji wsporczej przeznaczonej do dachów pochyłych z zasobnikiem wody o pojemności - 300 l (zestaw I); b) 6 kpl zestawów składających się z kolektorów słonecznych próżniowych z użyciem konstrukcji wsporczej przeznaczonej do dachów płaskich z zasobnikiem wody o pojemności - 300 l (zestaw II); c) 2 kpl zestawów składających się z kolektorów słonecznych płaskich z użyciem konstrukcji wsporczej przeznaczonej dla dachów płaskich z zasobnikiem wody o pojemności - 300 l (zestaw III). Pełny opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja Techniczna dostawy i montażu kolektorów słonecznych stanowiąca Załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) uruchomienie instalacji wraz z niezbędnymi próbami, 2) przeszkolenie użytkownika instalacji w obsłudze zastosowanych urządzeń, 3) przekazanie dokumentacji techniczno-rozruchowej, instrukcji obsługi oraz ogólnego schematu instalacji, w tym również: a) dostarczenie certyfikatu minimalnego uzysku energii zainstalowanych kolektorów; b) dostarczenie dokumentu potwierdzającego wartość zainstalowanych nowych mocy wytwórczych; c) dostarczenie wyliczenia ilości energii zaoszczędzonej w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia; 4) przed rozpoczęciem robót montażowych przedłożenie dla Zamawiającego kart katalogowych urządzeń i certyfikatów; 5) zapewnienie minimum 1 osoby w danej grupie montażowej posiadającej kwalifikacje i doświadczenie przy montażu instalacji solarnej, przy czym grupa ta w tej samej jednostce czasowej nie może wykonywać instalacji na kilku obiektach; 6) w okresie 5 lat od daty odbioru końcowego wszystkich zestawów, zapewnienie na własny koszt i własnym staraniem przeglądów i serwisu zamontowanych zestawów kolektorów słonecznych zgodnie z zaleceniami producenta, określonymi w dokumentach gwarancyjnych lub innych dokumentach, jak również zgodnie z poniższymi wymaganiami Zamawiającego: a) w 2020 r. w miesiącach maj - lipiec Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji tzn.: - stanu kolektorów; - ciśnienia w instalacji; - regulacji przepływów; - regulacji automatyki sterującej; - badaniu właściwości płynu solarnego (tj. odporności na zamarzanie, właściwości absorpcji oraz oddawania ciepła); - zasobnika solarnego; - oraz wszystkich innych elementów instalacji solarnej. b) w 2022 r. w miesiącach maj - lipiec Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji opisanej w lit. a) z wyłączeniem badania właściwości płynu solarnego, a dodatkowo wykona na swój koszt wymianę płynu solarnego i anody magnezowej na każdej instalacji. 7) Zamawiający wymaga w trakcie realizacji zamówienia, zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegających na: a) pracach instalacyjno-montażowych, b) uruchomieniu systemu, c) konserwacji. 8) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób wykonujących czynności określone w pkt 7), uprawnienia w zakresie kontroli spełnienia wymagań dotyczących zatrudnienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Dodatkowo Zamawiający wymaga: 1) Wymagany okres gwarancji dla dostaw objętych niniejszym zamówieniem oraz na wykonane roboty dotyczące montażu urządzeń: a) Kolektor słoneczny; b) Zbiornik solarny c.w.u; c) Grupa pompowa; d) Naczynia przeponowe; e) Regulator (sterownik) solarny z czujnikiem; f) Wykonane roboty montażowe; g) Zestaw konstrukcji wsporczej, liczony jest od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego zadania inwestycyjnego (bez uwag) i wynosi 60 miesięcy. Wyłączenie zobowiązań wynikających z gwarancji jakości nie może obejmować zwolnienia Wykonawcy z gwarancji w przypadku wad powstałych na skutek: zaników napięcia, obciążenia śniegiem, braku możliwości w odbiorze ciepła, gradobicia, niskich temperatur, itp. Wymagany termin rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji. 2) Wymaga się zgodności badań kolektorów z całym obowiązkowym zakresem normy PN-EN 12975-1 (lub nowszej), przeprowadzonych według metodologii ujętej w normie PN-EN 12975-2 (lub nowszej), co ma potwierdzać ważny certyfikat Solar Keymark lub inny równoważny certyfikat. Wymaga się też, aby kolektory posiadały potwierdzony wpisem w raporcie z badań pozytywny wynik badania odporności na uderzenia mechaniczne (gradobicie), przeprowadzone wg normy PN-EN12975-2, lub jego nowszego odpowiednika. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań w zakresie oferowanych kolektorów słonecznych to: a) certyfikat Solar Keymark lub inny równoważny certyfikat; b) pełne sprawozdanie (raport) z badań wg wymaganych norm PN-EN 12975-1 oraz PN-EN 12975-2 lub nowszych odpowiedników; c) karta produktu. 4. Rozwiązania równoważne W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne”. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie powoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. 5. Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych i dostępność dla nich elementów sterujących (montaż przeprowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331100-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłacać należy przelewem na konto depozytowe Gminy Radziłów – BS w Jedwabnem O/Radziłów; nr konta: 84 8752 1016 0260 0114 2000 0040 6. Dokument przelewu należy opisać, np: „Wadium – Instalacja kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Radziłów”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 12. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach