Przetargi.pl
„Inspektor Nadzoru w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii „Biała – Ropa” w ramach Poddziałania 4.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020”. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, działanie 4.1 Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, poddziałanie 4.1.1 Rozwój infrastruktury produkcji energii ze źródeł odnawialnych.

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 38-321 Moszczenica, Samorządowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 183 541 300, , fax. 183 541 085
  • Data zamieszczenia: 2020-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    Samorządowa 4
    38-321 Moszczenica, woj. małopolskie
    tel. 183 541 300, , fax. 183 541 085
    REGON: 49189247500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminamoszczenica.eu https://bip.malopolska.pl/ugmoszczenica,m,312408,2019.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Inspektor Nadzoru w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii „Biała – Ropa” w ramach Poddziałania 4.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020”. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, działanie 4.1 Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, poddziałanie 4.1.1 Rozwój infrastruktury produkcji energii ze źródeł odnawialnych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres prac obejmuje: świadczenie usługi Inspektora Nadzoru - kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: „Zaprojektowanie, dostawa oraz wykonanie robót instalacyjnych związanych z dostawą i montażem instalacji do wytwarzania energii z OZE - zestawów paneli fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii „Biała – Ropa” w ramach Poddziałania 4.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020” 2. Zakres robót realizowanych przez Wykonawcę wyłonionego w ramach oddzielnego postępowania – zwanego dalej: Generalnym Wykonawcą”: 1) zaprojektowanie i wykonanie łącznie 2413 instalacji OZE dla budynków mieszkalnych położonych na terenie 10 Gmin biorących udział w Projekcie tj.: Moszczenica, Biecz, Bobowa, Gorlice, Lipinki, Łużna, Ropa, Uście Gorlickie, Sękowa, Miasto Gorlice, z terenu województwa małopolskiego. Realizacja dostaw z montażem będzie jednocześnie na terenie wszystkich 10 gmin, w tym: a) 852 instalacji kolektorów słonecznych, b) 990 instalacji fotowoltaicznych, c) 384 instalacji pomp ciepła, d) 187 instalacji kotłów na biomasę. 3. Szczegółowy Opis Przedmiotu zamówienia: Wykonawca pełnić będzie nadzór inwestorski w pełnym zakresie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego określonych ustawą z dnia 07 lipca 1994 r – Prawo budowlane. Do jego obowiązków będzie należało m.in.: 1) Ścisła współpraca i podleganie pod nadzór Inżyniera Projektu działającego w imieniu Zamawiającego. 2) Współpraca z innymi uczestnikami zadania, uprawnionymi przedstawicielami Zamawiającego i Generalnym Wykonawcą. 3/) We współpracy z Inżynierem Projektu sprawdzenie kart katalogowych urządzeń i weryfikacja oferty Generalnego Wykonawcy pod względem zgodności urządzeń z wymaganiami zamawiającego, przed podpisaniem umowy z Generalnym Wykonawcą. 4. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i zgłoszeniem prac (jeżeli będzie wymagane), przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej poprzez: 1) Przekazanie Generalnemu Wykonawcy w imieniu Zamawiającego terenu budowy, reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektami, SIWZ, aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, prawem obowiązującym w tym zakresie, a w szczególności Prawem budowlanym, Polskimi i Europejskimi Normami, zasadami i warunkami określonymi w decyzjach w ramach odbiorów częściowych i odbioru końcowego prowadzonych na zasadach określonych w umowie z Generalnego Wykonawcę. Przystąpienie Inspektora nadzoru do wykonywania czynności objętych niniejszą SIWZ jest jednoznaczne z zapoznaniem się przez Inspektora z obowiązkami Generalnego Wykonawcy, wynikającymi z SIWZ i jego załączników oraz umowy z Generalnym Wykonawcą, jak również z założeniami projektowymi i regulaminem konkursu dotyczącym poddziałania 4.1.1 Rozwój infrastruktury produkcji energii ze źródeł odnawialnych. 2) Zatwierdzenie dokumentacji projektowej sporządzonej przez Generalnego Wykonawcę, jako zgodnej z wymaganymi założeniami projektowymi i regulaminu konkursowego RPOWM. Zaplanowane rozwiązania muszą prowadzić do osiągnięcia wskaźników wymaganych w projekcie. Weryfikacja tych wskaźników. 3) Zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej, zgodnie z założeniami projektowymi. 4) Zatwierdzenie na dwa tygodnie przed rozpoczęciem dostaw elementów instalacji, które podlegać będą zabudowie w zakresie zgodności z SIWZ na wykonanie dostaw wraz z montażem i oferty Generalnego Wykonawcy i kontrolowanie montażu instalacji w oparciu o elementy zatwierdzone. Zatwierdzenie przez Inspektora następuje po przygotowaniu przez Generalnego Wykonawcę propozycji zestawienia tabelarycznego, katalogowych materiałów i urządzeń oraz zdjęć montowanych elementów. Projekt zestawienia i załączone do niego dokumenty opatrzone będą pieczęciami i podpisami Generalnego Wykonawcy i Inspektora z adnotacją „przedstawiamy do zatwierdzenia jako w pełni zgodne z wymogami SIWZ na wykonanie dostaw wraz z montażem i załączników do niej oraz z ofertą Generalnego Wykonawcy”. 5) Kontrolowanie stanu magazynowego Generalnego Wykonawcy części i materiałów magazynowanych przez Generalnego Wykonawcę w celu realizacji inwestycji; 6) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy (tylko w przypadkach gdy przepisy prawa budowlanego tego wymagają), zgodnie z ustalonym przez strony wzorem i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego; 7) Koordynacja i nadzór nad robotami poszczególnych branż; 8) Kontrolowanie przestrzegania przez Generalnego Wykonawcę zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, ppoż. i ochrony środowiska; 9) Kontrola zgodności wykonania dostaw wraz z montażem z umową zawartą z Generalnym Wykonawcą; 10) Inspektor musi nadzorować budowy realizowane w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru, w tym prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy każdej z instalacji OZE na budynkach mieszkalnych. 11) Inspekcje będą prowadzone w szczególności w celu sprawdzenia jakości wykonywanych prac oraz zgodności wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami umowy z Generalnym Wykonawcą, z aktualną wiedzą techniczną, prawidłową praktyką inżynierską i sztuką budowlaną. 12) Nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego/Inżyniera Projektu o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą prace budowlane lub mienia znajdującego się na tym terenie; 13) Wstrzymanie prac prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego/Inżyniera Projektu o tym fakcie; 14) Wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Generalnego Wykonawcę, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego, nie używa wymaganych zabezpieczeń przewidzianych przepisami BHP; 15) Pisemne informowanie Zamawiającego/Inżyniera Projektu o konieczności wykonania prac odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania wraz z propozycją rozwiązań; 16) Pisemne informowanie Zamawiającego/Inżyniera Projektu o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy wraz z propozycją rozwiązań; 17) Udzielania Zamawiającemu/Inżynierowi Projektu i Generalnemu Wykonawcy wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji prac; 18) Sprawdzenie czy roboty w obrębie nieruchomości wykonują osoby wskazane w ofercie Generalnego Wykonawcy; 19) Zgłaszania Zamawiającemu/Inżynierowi Projektu przypadków, w których rozwiązania projektowe odbiegają od przyjętych rozwiązań stosowanych w praktyce w wyniku których może dojść do pogorszenia uzyskania efektu ekologicznego i rzeczowego wraz z przedstawieniem propozycji rozstrzygnięcia (np. osobny montaż instalacji złożonej z dwóch kolektorów słonecznych w różnych częściach dachu, montaż instalacji na dachu powodującej nadmierne wałowanie śniegu itp.) Analiza przypadków winna być prowadzona przez inspektora nadzoru na podstawie ustaleń wynikających z dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem prac; 20) Sprawdzanie czy Generalny Wykonawca przeprowadził optymalizację zaproponowanych systemów OZE, jeżeli to było konieczne; 5. Sprawdzanie jakości wykonywanych prac i wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie poprzez: 1) Sprawdzanie czy wykonano prace przy użyciu materiałów i urządzeń wymienionych w zatwierdzonej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, SIWZ, umowie z Generalnym Wykonawcą oraz w ofercie Generalnego Wykonawcy. Brak wykonania jakiegokolwiek elementu wymienionego w dokumentacji projektowej bez uprzedniego uzgodnienia z Zamawiającym takiego działania na zasadach określonych w umowie z Generalnym Wykonawcą, niewłaściwe wykonanie dostaw wraz z montażem stanowi podstawę odmowy odbioru przez Inspektora. Zła jakość wykonanych zdjęć przez Generalnego Wykonawcę (będących w jego zakresie) lub ich brak w dniu odbioru częściowego spowoduje odmowę odbioru. Brak protokołów prób i pomiarów podczas odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru prac. 2) Prowadzenie odbioru w przypadku instalacji na domach mieszkalnych jedynie w obecności osoby posiadającej tytuł prawny nieruchomości lub osoby posiadającej stosowne upoważnienie (pisemne pełnomocnictwo) takiej osoby. Niedopuszczalne jest prowadzenie odbioru jedynie z udziałem osób nieletnich zamieszkujących nieruchomość.; 3) Sprawdzanie jakości wykonywanych prac, wbudowanych materiałów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i/lub nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (wyłącznie posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty), czy zamiennych, nie objętych dokumentami Zamawiającego, o których mowa w ppkt 1); 4) Współdziałanie z Generalnym Wykonawcą i Zamawiającym/Inżynierem Projektu w celu uzyskania najwyższych efektów w zakresie wykonywanych postanowień umowy z Generalnym Wykonawcą, w tym jakości wykonanych prac i zamontowanych urządzeń; 5) Sprawdzanie ilości i jakości prac w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 6) Sprawdzanie kompletności wykonanych instalacji, z uwzględnieniem wymagań dokumentacji projektowej, SIWZ i umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zasad wiedzy technicznej; 7) Weryfikacja czy wykonana instalacja OZE wykorzystywana będzie jedynie dla potrzeb gospodarstwa domowego (budynku mieszkalnego); 8) Nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez Generalnego Wykonawcę oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia; 9) Zlecenie Generalnemu Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów lub prac budzących wątpliwości co do ich jakości; 10) Zlecenie dokonania przez Generalnego Wykonawcę, na jego koszt, odkrywek elementów prac budzących wątpliwości, w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych prac nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem; 11) Uczestniczenie przy przeprowadzeniu prób, pomiarów i sprawdzeń m.in. elektrycznych, w tym wszelkich tego rodzaju czynności wymienionych w dokumentacji projektowej, SIWZ i umowie z Generalnym Wykonawcą, w tym robót ulegających zakryciu, z częstotliwością pozwalającą na utrzymanie właściwego standardu; 12) Podejmowanie w toku budowy decyzji dotyczących zagadnień technicznych, ekonomicznych i użytkowych tej budowy, pod warunkiem uzyskania wyraźnej akceptacji Zamawiającego dla takiej decyzji; 6. Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających (jeśli będą wymagane), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania poprzez: 1) Dokonywanie w imieniu Zamawiającego/Inżyniera Projektu odbiorów (częściowych i końcowych), w tym robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających (jeśli będą wymagane), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru; 2) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych (jeśli będą wymagane), ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych instalacji solarnych i przekazywanie ich do użytkowania; 3) Sprawdzania w toku inspekcji i odbioru ciśnienia w instalacji wodnej, glikolowej w tym w naczyniach zbiorczych, sprawdzania ciśnienia w sieci wodociągowej; 4) Sprawdzania czy Właściciel nieruchomości wykonał czynności, zalecane dla poprawnego działania instalacji a leżące po stronie właściciela. W razie braku wykonania tego obowiązku przez Właściciela nieruchomości – współdziałanie z Generalnym Wykonawcą, celem realizacji tych obowiązków; 5) Prowadzenie inspekcji wykonanych prac w każdej z lokalizacji elementów instalacji OZE, w tym także na wysokości; 6) Prowadzenie inspekcji robót ulegających zakryciu, badanie poprawności wykonania instalacji w tym pH, temperatury zamarzania stężenia płynu solarnego, ciśnienia – wraz z dokumentowaniem fotograficznym wyników, w sposób umożliwiający identyfikowanie miejsca i czasu dokonania pomiaru. Dokumentację fotograficzną w tym zakresie Wykonawca powinien załączyć do protokołu odbioru częściowego; 7) Sprawdzanie kompletności dokumentów przedłożonych przez Generalnego Wykonawcę do odbiorów częściowych, odbioru końcowego w tym dokumentacji fotograficznej sporządzonej przez Generalnego Wykonawcę. 8) Sprawdzanie wykonania przez Generalnego Wykonawcę obowiązków związanych z przywróceniem nieruchomości do stanu poprzedniego, usunięciem uszkodzeń na nieruchomości lub na nieruchomościach sąsiednich spowodowanych wykonywaniem prac, usunięciem zanieczyszczeń i odpadów z terenu prowadzonych prac. Stwierdzenie przez Wykonawcę braku wykonania przez Generalnego Wykonawcę obowiązków w powyższym zakresie stanowi podstawę do odmowy dokonania odbioru częściowego danej instalacji. 7. Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego/Inżyniera Projektu, kontrolowanie rozliczeń wykonanych prac poprzez: 1) Prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem dostaw wraz z montażem zgodnie z umową z oraz harmonogramem rzeczowo finansowym z Generalnym Wykonawcą; 2) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz usunięcia wad, usterek; 3) Kontrola usunięcia przez Generalnego Wykonawcę stwierdzonych wad; uczestniczenie w przejęciu przez Zamawiającego od Generalnego Wykonawcy usuniętych wad – potwierdzonych protokołem; 4) Odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego/Inżyniera Projektu o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji prac, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości prac, lub zwiększenie kosztów, oraz pomoc w inicjowaniu i podejmowaniu działań zapobiegawczych i naprawczych; 5) Potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu prac, jako podstawy do fakturowania częściowego i końcowego, zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Generalnym Wykonawcą; 6) Współpraca z Inżynierem Projektu w przeprowadzeniu rozliczenia wykonanych i odebranych dostaw wraz z montażem, zgodnie z umową z Generalnym Wykonawcą, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur, raportów, sprawozdań itp. dokumentów związanych z rozliczeniem umowy z Generalnym Wykonawcą, podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami. 7) Informowanie pisemne Zamawiającego/Inżyniera Projektu o konieczności wykonania dodatkowej niezbędnej dokumentacji odbiorowej, powykonawczej. Brak wymienionych dokumentów w dacie odbioru częściowego powoduje odmowę odbioru. 8) Nadzór nad sposobem prowadzenia instalacji w obrębie nieczynnych przewodów wentylacyjnych w szczególności w zakresie bezpieczeństwa zamieszkiwanych i użytkowanych pomieszczeń w zakresie ich odpowiedniej wentylacji. Podpisanie protokołu odbioru przez Inspektora potwierdza spełnienie wymienionego warunku; 9) Przedstawienie Zamawiającemu/Inżynierowi Projektu propozycji rozstrzygnięcia wątpliwości natury technicznej, jakości wykonanych prac powstałych w toku realizacji jak i po ich zakończeniu (w tym także zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości), a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, 10) Udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego/Inżyniera Projektu w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowych Inwestycji, 11) Uczestnictwo w naradach dotyczącym Inwestycji, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, w celu podejmowania bieżących decyzji, dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp prac, oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od dnia narady; 12) We współpracy z Inżynierem Projektu sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu raportów z postępu realizowanych zadań z uwzględnieniem: - szczegółowego opisu działań dot. realizowanych zadań - ogólnego opisu analizy ryzyka realizowanych zadań w porównaniu z planowanym - opisu trudności w realizacji zadań przewidzianych w następnym okresie sprawozdawczym - ogólnego opisu o dalszych krokach/działaniach przewidywanych w kolejnym okresie sprawozdawczym. Raport winien zostać przekazany w ciągu 5 dni po zakończeniu danego kwartału, będącego okresem sprawozdawczym, w wersji papierowej oraz w elektronicznej edytowalnej. 13) Poświadczenia terminu zakończenia prac; 14) Doradzania Zamawiającemu w zakresie roszczeń i sporów z Generalnym Wykonawcą oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia prac i w okresie rękojmi a także jeśli to możliwe, zapobiegania potencjalnym roszczeniom Generalnego Wykonawcy, opóźnieniom w realizacji Inwestycji; 15) Powiadomienia Zamawiającego/Inżyniera Projektu o wszelkich roszczeniach Generalnego Wykonawcy oraz rozbieżnościach między dokumentacją projektową sporządzoną na zlecenie Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy, wraz z przedstawieniem propozycji możliwych rozwiązań zamiennych i kalkulacji ich ewentualnego wpływu na koszty prac lub weryfikacji analogicznych rozwiązań lub kalkulacji przedkładanych przez Generalnego Wykonawcę; 16) Zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej a następnie zapewnienie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym; 17) Wydanie poleceń przyspieszenia lub opóźnienia tempa realizacji prac – po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego; 18) Opiniowanie i wskazywanie oraz nadzorowanie sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnego Wykonawcą w uzgodnieniu z Zamawiającym, w tym w związku z ewentualnymi skargami właścicieli budynków mieszkalnych objętych robotami, jak i właścicieli nieruchomości sąsiednich; 19) Prowadzenia nadzoru nad dokumentacją fotograficzną budowy wykonywaną przez Generalnego Wykonawcę i załączanie jej do protokołów odbioru; 20) We współpracy z Inżynierem Projektu regularne przekazywanie Zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy; 21) We współpracy z Inżynierem Projektu dokonywanie w odpowiednich terminach i formach, o ile tego wymagają stosowne przepisy lub postanowienia umowne wynikające z zawartych umów przez Zamawiającego, a dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego, rozliczeń częściowych lub okresowych, sprawozdawczości, monitoringu, ewaluacji przedmiotu kontraktu; 22) W przypadku kontroli realizacji zadania inwestycyjnego przez uprawnione organy Nadzoru Budowlanego, instytucję finansującą Inwestycję Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji i stosownych rozliczeń do stanu faktycznego zaawansowania realizacji inwestycji; 23) Zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych nieprawidłowości i wad w wykonywanych obiektach oraz proponowanie sposobu ich usunięcia; 24) Sprawdzenie wykonanych prac i powiadamiania Generalnego Wykonawcę o wykrytych wadach oraz określanie zakresu koniecznych do wykonania poprawek; 25) Sprawdzanie zestawień ilości i wartości wykonanych prac, sprawdzanie protokołów odbioru częściowego wykonanych prac i ich zatwierdzanie; 26) Dokonywanie wpisów w dzienniku budowy (jeżeli będzie wymagany) oraz wydawanie kierownikowi budowy, kierownikom robót, kierownikom brygad i innym przedstawicielom Generalnego Wykonawcy (uzgodnionych z Zamawiającym) poleceń określonych przepisami Prawa budowlanego. 27) Opracowywanie na wniosek Zamawiającego niezbędnych sprawozdań i udzielanie informacji z postępu prac składanych Inżynierowi Projektu; 28) We współpracy z Inżynierem Projektu sprawdzanie i opiniowanie wniosków Generalnego Wykonawcy, w sprawie zmiany sposobu wykonania prac w stosunku do dokumentacji projektowej (roboty zamienne) oraz w sprawie ewentualnych prac uzupełniających czy dodatkowych, a w przypadku gdyby Zamawiający uznał potrzebę ich wykonania - także pomoc w ustaleniu sposobu wykonania tych prac; 29) We współpracy z Inżynierem Projektu opracowywanie opinii dotyczących wad i usterek przedmiotu niniejszej umowy wraz z proponowanym terminem ich usunięcia oraz pomoc w ustaleniu wysokości wynagrodzenia, w zakresie której Zamawiający – w razie wystąpienia wad – może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (na podstawie zapisów umowy z Generalnym Wykonawcą i przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi); 30) Kontrolowanie usunięcia przez Generalnego Wykonawcę wad i usterek stwierdzonych w czasie budowy i przy odbiorze oraz powiadamianie Zamawiającego o usunięciu wad i usterek; 31) Nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej; 32) W przypadku nieterminowego usuwania przez Generalnego Wykonawcę wad i usterek, przygotowanie Zamawiającemu danych, niezbędnych do zastosowania przez Zamawiającego dostępnych mu sankcji, w tym w zakresie naliczania kar umownych z tego tytułu; 33) Weryfikowania „rysunków powykonawczych” sporządzanych przez Generalnego Wykonawcę; 34) Przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych prac. 35) Rozpatrywanie roszczeń Generalnego Wykonawcy i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich; 36) We współpracy z Inżynierem Projektu kompletowanie i przekazywanie Zamawiającemu dokumentacji dotyczącej realizacji inwestycji, w tym wszelkich notatek, poleceń, protokołów odbiorów, badań, prób, dokumentacji fotograficznej w celu zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w szczególności w kwestiach, w których w trakcie realizacji Inwestycji wystąpią możliwe roszczenia Zamawiającego wobec Generalnego Wykonawcy związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Inwestycji; 37) W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Generalnym Wykonawcą dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Generalnego Wykonawcy co do przedmiotu sporu; 8. W trakcie realizacji umowy Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić wszelkie niezbędne urządzenia techniczne, wyposażenie biurowe, pojazdy, środki komunikacji elektronicznej, jakie mogą być potrzebne dla należytego wykonania obowiązków umownych. W szczególności powinien on posiadać dostępne dla wszystkich osób personelu urządzenia pozwalające na: 1) wykonanie inspekcji robót ulegających zakryciu (jeżeli będą wymagane); 2) wykonanie badania poprawności wykonania instalacji w tym pH, temperatury zamarzania, stężenia płynu solarnego, ciśnienia w układzie wodnym i glikolowym. Urządzenia winny zapewniać dokonanie wiarygodnego, dokładnego, prawidłowego pomiaru poprzez minimum bieżącą kalibrację i posiadanie odpowiednich atestów i dopuszczeń, jeżeli są one wymagane przez właściwe przepisy, instrukcje użytkowania itp. 9. We współpracy z Inżynierem Projektu sprawdzanie, weryfikacja i pisemna akceptacja w imieniu zamawiającego projektów instalacji sporządzonych przez Generalnego Wykonawcę, przed rozpoczęciem dostaw wraz z montażem, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentacji projektowych z wymogami zamawiającego, SIWZ i zasadami wiedzy technicznej. 1) Pisemna akceptacja materiałów i urządzeń pod kątem spełniania wymogów Projektu; 2) Sprawdzanie czy używane przez Generalnego Wykonawcę urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty, sprawdzanie jakości wykonanych prac i wyrobów budowlanych a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do zastosowania w budownictwie i prowadzonym projekcie; 3) Współpraca z Inżynierem Projektu i Zamawiającym przy monitoringu efektów i rezultatów pracy instalacji; 4) We współpracy z Inżynierem Projektu przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych prac zgodnie z umową z Generalnym Wykonawcą a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur; 5) Egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy wszystkich warunków realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Generalnego Wykonawcą; 6) Posiadanie i przedkładanie na żądanie Zamawiającego aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego przez wszystkich Inspektorów Nadzoru przez cały okres realizacji umowy, jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane; 7) We współpracy z Inżynierem Projektu pomoc Zamawiającemu w prowadzeniu ewidencji pracowników Generalnego Wykonawcy, którym zostały powierzone dane beneficjentów; 8) We współpracy z Inżynierem Projektu sprawdzenie osiągniętego efektu ekologicznego projektu i spełnienia wskaźników w projekcie. 10. Wykonawca dostosuje swój czas pracy do czasu pracy Generalnego Wykonawcy zadania, w ten sposób, aby nie następowały z jego winy opóźnienia w realizacji zadania przy czym w trakcie jego realizacji Wykonawca jest obowiązany do: 1) niezależnie od wizyt określonych powyżej konieczna będzie obecność podczas odbiorów częściowych i odbioru końcowego Inspektora/ów nadzoru inwestorskiego w specjalności odpowiedniej do zrealizowanych prac będących przedmiotem odbioru; 2) do maksymalnie 7 wizyt Inspektora/ów w okresie rękojmi i gwarancji dotyczących zadania – na wezwanie Zamawiającego w zależności od potrzeb. 11. W okresie rękojmi i gwarancji Inspektor Nadzoru jest zobowiązany udzielać opinii pisemnych i ustnych na zapytania Zamawiającego, dotyczące zrealizowanego zadania. Wydawania na podstawie dokumentacji lub wizji lokalnej opinii w przypadku roszczeń dotyczących Zamawiającego zarówno ze strony Generalnego Wykonawcy jak i mieszkańców u których zostały zamontowane instalacje OZE. 12. Personel Wykonawcy - Wymagania specjalne Z uwagi na rozległy obszar tj.: 10 gmin, na którym prowadzone będą równocześnie roboty, wymagane jest od Wykonawcy zapewnienie doskonałej organizacji pracy, właściwej logistyki, koordynacji działań, a także bardzo dobrej współpracy wewnętrznej całego zespołu Inspektora Nadzoru. Aby wypełnić swoje zobowiązania, Wykonawca powinien posiadać wysoko wykwalifikowany personel. Wykonawca powinien zaangażować zespół ekspertów posiadających multi-dyscyplinarną wiedzę inżynierską, zdolny do wykonania swoich obowiązków zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Prawa budowlanego. Wykonawca powinien określić swoje własne potrzeby do wykonania całej usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wykonania prac. Wykonawca niezwłocznie, przy czym nie później niż w terminie 6 dni od dnia zawarcia Umowy jest zobowiązany do przedstawienia kompletnej listy swojego kluczowego personelu proponowanego dla tego Projektu. Wykonawca powinien wyposażyć swój zespół ekspertów w niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwej implementacji tego Kontraktu (tj. np.: doradca prawny, specjalista ds. rozliczeń, ekspert ds. energii odnawialnej, projektant o specjalności architektonicznej, ekspert od zabezpieczenia przeciwpożarowego, inżynier materiałowy, ekspert od spraw bezpieczeństwa itp.). Przedstawiona lista kluczowego personelu może być niewyczerpująca i jeśli zajdzie konieczność, wymaga uzupełnienia przez Wykonawcę. Lista ta powinna być traktowana jako minimalne wymagania Zamawiającego do niezawodnego wypełnienia obowiązków. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji prac kontraktowych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków przez proponowaną osobę zgodnie z SIWZ, do zaaprobowania przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71310000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wniesienia wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000 brutto (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 PLN). 1. Składający ofertę Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego, numer konta: 75 8795 0005 2001 0002 1946 0004 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu pn „Inspektor Nadzoru w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE: „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii „Biała – Ropa” w ramach Poddziałania 4.1.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020”. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania na rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert wraz z ofertą, w oryginale, w siedzibie Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: - gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych, - okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony SIWZ. 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: - poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych - poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ..
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Oferta musi zawierać: 1. Formularz oferty cenowej zgodnie z zał. nr 3 do SIWZ, podpisany przez osobę umocowaną 2. Oświadczenia o których mowa w pkt 9.2 SIWZ (zał. nr 6 SIWZ) 3. Pełnomocnictwo – jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności. Każdy Wykonawca w terminie 3 dni od daty zamieszczenia na stronie wymienionych informacji, składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. II. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków podmiotowych - składane na wezwanie Zamawiającego: 1. WYKAZ WYKONANYCH USŁUG POTWIERDZAJĄCY OPISANY WARUNEK WRAZ Z DOWODAMI POTWIERDZAJĄCYMI NALEŻYTE WYKONANIE TYCH USŁUG – ZAŁĄCZNIK NR 2 SIWZ 2. WYKAZ OSÓB, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU ZAMÓWIENIA ZGODNIE Z OPISANYM WARUNKIEM - ZAŁĄCZNIK NR 5 SIWZ Wszystkie kartki złożonej oferty powinny być kolejno ponumerowane, a ilość kartek wpisana do oferty cenowej. Nie spełnienie tego wymogu nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Za kompletność złożonej oferty, która nie została ponumerowana, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności. 3. Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy w górnym prawym rogu oznaczyć zapisem: „Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa” i muszą być dołączone do oferty lub na wezwanie w oddzielnej kopercie oznaczonej: „Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa”; ponadto wraz z tymi dokumentami należy załączyć uzasadnienie w formie opisowej, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa 1) Wykonawca nie może zastrzec informacji podawanych do publicznej wiadomości podczas otwarcia ofert (art. 86 ust. 4 ustawy PZP), tj.: nazwy (firmy) oraz adresu wykonawcy, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 2) Zaleca się, aby Wykonawca, który zastrzega w odniesieniu do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, że nie mogą być one udostępnione, złożył te informacje w osobnym segregatorze (opakowaniu) z odpowiednim oznaczeniem, zamieszczonym w tej samej kopercie, w której zamieszczona jest pozostała, jawna część oferty wraz z załącznikami, oświadczeniami i dokumentami. 3) Tajemnicą przedsiębiorstwa, zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 2019 poz. 1010 z późn. zm.) są: informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. 4. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. 5. W zakresie składania oświadczeń woli dotyczących zmiany i wycofania oferty obowiązują takie same zasady jak dla składania ofert, tj. forma pisemna. 6. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane oraz zaadresowane w ten sam sposób jak oferta z dopiskiem, odpowiednio: „Zmiana” albo „Wycofanie”. 7. Wszystkie dokumenty składane z ofertą i na wezwanie zamawiającego, oprócz pełnomocnictw, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, oświadczenia o udostępnieniu zasobów przez podmiot trzeci, muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” na każdej stronie zawierającej treść (lub na pierwszej stronie z podaniem ilości stron „od strony 1 do strony …” poświadczenia „za zgodność z oryginałem”) przez Wykonawcę (osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji wykonawcy wymienioną w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności gospodarczej) lub pełnomocnika. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów musi być złożone w formie oryginału. 8.Zamawiający wymaga, by dokumenty składane z ofertą i na wezwanie zamawiającego były sporządzone w języku polskim. Jeżeli oryginalny dokument został sporządzony w innym języku wymaga się oprócz tego dokumentu złożenia jego tłumaczenia na język polski, poświadczonego przez wykonawcę. 9. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający dopuszcza formę faksu i elektroniczną. Strona, która otrzymuje dokumenty lub informacje faksem lub e-mailem jest zobowiązana na żądanie strony przekazującej dokument lub informację, do niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. Adres email i numer faksu został podany na str. 1 SIWZ. Oferty i dokumenty, w tym uzupełniane w trybie art. 26 ust. 3 i 3a ustawy składa się w formie pisemnej, a w przypadku składania kopii dokumentów muszą one być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez umocowanego przedstawiciela wykonawcy. Tym samym składanie oferty i dokumentów w tym uzupełnianych w trybie art. 26 ust. 3 i 3a za pośrednictwem faksu i e-maila uznaje się za nieskuteczne, jeżeli w wyznaczonym terminie nie wpłyną dokumenty w formie pisemnej. 10. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 11. Dodatkowe wymagania od Wykonawców. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części robót innej firmie (podwykonawcy) jest zobowiązany do: 1. Określenia w złożonej ofercie (na formularzu oferty – załącznik do SIWZ) informacji jaka część przedmiotu zamówienia będzie realizowana przez podwykonawców z podaniem jego danych, jeżeli są znane. 2. Przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 143a do 143d ustawy i przepisy art. 738 Kodeksu Cywilnego 3. Zgłoszenie podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca się powołuje, zobowiązuje wykonawcę aby ten wraz ze złożoną ofertą złożył oświadczenia i na wezwanie zamawiającego dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy (oświadczenia i dokumenty są składane na zasadach określonych w SIWZ jak dla wykonawcy) 4. Dla podwykonawców zgłoszonych w trakcie realizacji zamówienia, zapisy powyższe stosuje się odpowiednio. 5. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach