Przetargi.pl
Grodzenia upraw przed zwierzyną, oraz wykonanie naprawy i demontaż wskazanych grodzeń.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom ogłasza przetarg

  • Adres: 26600 Radom, ul. Janiszewska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 48 3451722 , fax. +48 48 3451905
  • Data zamieszczenia: 2017-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Radom
    ul. Janiszewska 48
    26600 Radom, woj. mazowieckie
    tel. +48 48 3451722, fax. +48 48 3451905
    REGON: 67008074400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Grodzenia upraw przed zwierzyną, oraz wykonanie naprawy i demontaż wskazanych grodzeń.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie dotyczy wykonania grodzeń w ilości 322,27 HM (hektometra, 1 HM = 100 m), naprawie wskazanych grodzeń w ilości 18,00 HM, demontaż grodzeń w ilości. 57,80 HM. Zamawiający zapewni siatkę leśną ocynkowaną typu 200/25/15 M lub 200/17/30 M i nieokorowane słupki dębowe do wykonania ogrodzenia, drewno do wykonania przełazów i odkosów oraz nieokorowane żerdzie iglaste do wykonania grodzeń przed łosiem. Okorowanie dostarczonych przez Zamawiającego żerdzi iglastych leży po stronie Wykonawcy, koszty związane z wykonaniem tej czynności należy wkalkulować w cenę. Pozostałe materiały, tzn. skoble, gwoździe, drut konieczny do mocowania i naciągania siatki oraz inne niezbędne do wykonania prac Wykonawca zapewni we własnym zakresie. Siatkę należy pobrać z siedziby Nadleśnictwa Radom, i dostarczyć na miejsce wbudowania. Koszt transportu należy wkalkulować w cenę oferty. Dębowe słupki i iglaste żerdzie należy odebrać ze składowisk oddalonych nie więcej niż 15 km od miejsca robót, koszt transportu wyżej wymienionych elementów należy wkalkulować w cenę. Z chwilą przejęcia odpowiedzialność materialna za powierzone materiały zostaje przeniesiona na Wykonawcę. Maszyny oraz narzędzia i inne materiały niezbędne do wykonania grodzeń Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie. Zamawiający wymaga, aby otwory pod słupki wykonane zostały przy użyciu maszyny typu świder glebowy. 3.3 Szczegółowy zakres robót oraz technologia wykonania zawarte są w załącznikach do niniejszej specyfikacji: Załącznik nr 1 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zwany dalej w skrócie SOPZ, Załącznik nr 2 – specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, zwana dalej w skrócie STWIOR. 3.4 Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) specyfikacją istotnych warunków zamówienia, 2) zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami w szczególności techniczno-budowlanymi. 3.5 Wykonawca zobowiązuje się do: 1. Przestrzegania wymagań dotyczących ochrony cennych przyrodniczo elementów (np.: istniejących nalotów odnowień naturalnych, gatunków chronionych, drzew pozostawionych do ich naturalnej śmierci, drzew dziuplastych, drzew z gniazdami ptaków, Ścisłe stosowanie przez Wykonawców zaleceń, co do techniki jak i innych uwag, co do wykonania poszczególnych prac opisanych w zleceniu, służyć będą efektywniejszemu przestrzeganiu zasad i kryteriów zrównoważonej gospodarki leśnej zawartych w certyfikatach FSC i PEFC. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania zleconych prac zgodnie z procesem technologicznym określonym przez Zamawiającego. Zobowiązuje się również zorganizować i przygotować stanowisko pracy w sposób zapewniający zatrudnionym przez siebie pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami oraz przepisami obowiązującymi w gospodarce leśnej oraz uporządkowania powierzchni, na których trwały prace, ze szczególnym uwzględnieniem: 2.1 wyposażenia swoich pracowników w środki ochrony indywidualne (w tym odzież ochronną) i odzież roboczą, a także w sprawny sprzęt oraz narzędzia pomocnicze. 3. Stosowania bezpiecznych technik pracy określonych instrukcjami obowiązującymi w Lasach Państwowych. 4. Zapewnienia bezpieczeństwa innych osób przebywających w lesie. 5. Porządkowania terenu ze śmieci, które pozostawiają robotnicy. 6. Przestrzegania przepis prawa, a w szczególności: 6.1. Kodeksu pracy (między innymi art. 207 § 1-3), 6.2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 w sprawie rodzajów prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby, 6.3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24. 08. 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405), 6.4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719), 6.5 Ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. D. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.). 7 Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego do smarowania układów tnących w eksploatowanych pilarkach oraz zestawów do pochłaniania oleju w urzą-dzeniach eksploatowanych na terenie lasów. 8 Do smarowania układów tnących w eksploatowanych pilarkach Wykonawca będzie zobowiązany stosować olej biodegradowalny o parametrze biodegradacji nie gorszym niż 60%. Wymagane jest określenie biodegradowalności zgodnie z metodyką badań opisaną w Rozporządzeniu Komisji (WE) NR 440/2008 z dnia 30 maja 2008 r. metoda OECD 301 A-F ustalająca metody badań zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). 9 Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić faktury zakupowe oleju wraz z „Kartą charakterystyki preparatu niebezpiecznego” potwierdzającego stopień biodegradowalności kupionego oleju. Zamawiającemu służyć będzie prawo do weryfikacji olei używanych do smarowania układów tnących, a Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić Zamawiającemu możliwość pobrania próbek oleju w ilości niezbędnej do przeprowadzenia badań jego parametrów. Koszty badań laboratoryjnych pokryją: - Zamawiający, jeżeli parametr biodegradowalności jest nie niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej, - Wykonawca, jeżeli parametr jest niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej. 10. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach leśnych w odpowiednie zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) do pochłaniania rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach, pilarkach i innych urządzeniach pracujących w lesie oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. Dopuszcza się posiadanie i używanie kanistrów z bezpiecznymi końcówkami (dozownikami), uniemożliwiającymi rozlanie (przelanie) oleju i mieszanki paliwowej podczas tankowania pilarki (zastępczo za maty pochłaniające olej i paliwo). 3.6. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 3.7. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na wznoszeniu grodzeń w ilości - minimum 2 osoby, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). 3.8 W stosunku do każdego Pakietu Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z §10 ust 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45342000-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 500 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 23.02.2017 do godz. 10:00 a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na rachunek bankowy BGŻ S.A. o/Radom 18203000451110000000175060 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. Wykonawca dołącza do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię potwierdzenia wpłaty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści winno wynikać bezwarunkowe, (na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 3 pkt 5 należy dołączyć do oferty w formie oryginału. 6. Potwierdzenie wniesienia wadium w pieniądzu należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego (nie później niż data, godzina składania ofert). Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer zadania oraz numer swojego konta, na które należy zwrócić wadium. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę, na wniosek Wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach