Przetargi.pl
„Głęboka termomodernizacja budynków użyteczności publicznej”.

Burmistrz Gminy Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Dworcowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2938601 , fax. 61 2910097
  • Data zamieszczenia: 2020-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Pniewy
    ul. Dworcowa 37
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2938601, fax. 61 2910097
    REGON: 00052955100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pniewy.wlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Głęboka termomodernizacja budynków użyteczności publicznej”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS OBYDWU CZĘŚCI „Głęboka termomodernizacja budynków użyteczności publicznej”. Zadanie obejmuje wykonanie prac termomodernizacyjnych w dwóch obiektach użyteczności publicznej zlokalizowanych na terenie gminy Pniewy. Postępowanie prowadzone jest w dwóch częściach: CZĘŚĆ 1 – Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Chełmnie wraz z salą gimnastyczną, CZĘŚĆ 2 – Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Nojewie, Zakres prac obejmuje w szczególności: CZĘŚĆ 1 – Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Chełmnie wraz z salą gimnastyczną. 1) Roboty budowlane - „nowa” części budynku: a. docieplenie cokołu wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej- 183,730 m2 (w tym: przyklejenie płyt styropianowych XPS300 o gr. 10, współ. 0,040 W/mK – 183,730 m2; izolacje z folii kubełkowej – 128,611 m2; wykonanie tynku mozaikowego o uziarnieniu ok. 2 mm – 55,2 m2); b. docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej- 1044,399 m2 (w tym: przyklejenie do ścian płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 15 cm, współ. 0,040 W/mK – 1008,714 m2; przyklejenie do ościeży płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 2 cm, współ. 0,040 W/mK – 96,855 m2; wyprawa elewacyjna cienkowarstwowa z tynku mineralnego o gr. 2 mm – 1002,834 m2; ocieplenie ścian płytami wełny mineralnej o gr. 15 cm wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej cienkowarstwowej z tynku mineralnego o gr. 2 mm – 35,685 m2; ocieplenie ościeży płytami wełny mineralnej wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej cienkowarstwowej z tynku mineralnego o gr. 2 mm – 3,090 m2; malowanie tynków zewnętrznych nakrapianych farbami silikatowymi – 1083,858 m2); c. docieplenie dachu wraz z nowym pokryciem dachowym – 937,906 m2 (w tym: izolacja z folii paraizolacyjnej PE – 61,370 m2; ocieplenie z płyt wełny mineralnej o gr. 25 cm współ. 0,037 W/mK układanych na sucho – 61,370 m2; ocieplenie stropodachu styropianem laminowanym papą o gr. 25 cm, współ. 0,037 W/mK – 173,404 m2; docieplanie stropodachu metoda wdmuchiwania granulatu wełny mineralnej o gr. 27 cm, współ. 0,037 W/mK – 189,846 m3; renowacja starych dachów krytych papą, krycie dwuwarstwowe, szybki profil SBS – 234,774 m2; naprawa pokryć dachowych papą termozgrzewalną – jednokrotne pokrycie papą wierzchniego krycia o gr. mm 5mm – 673,744 m2; obróbki blacharskie z blachy powlekanej o szer. ponad 25 cm – 163,539 m2; montaż rynien dachowych półokrągłych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 150 mm – 38,670 m; montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 150 mm– 55,25 m; montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 100 mm– 28,90 m; obróbki dachowe murów ogniowych z papy termozgrzewalnej - 62,86 m; montaż kratek wentylacyjnych – 40 szt.); d. remont tynków i czapek kominowych (w tym: rozebranie opasek dociskowych papy na kominach wraz z wykonaniem nowych – 4,568 m2; rozbiórka obróbki papowej kominów – 18,272 m2; odbicie tynków na kominach wraz z gruntowanie preparatem głęboko penetrującym, wykonanie nowych tynków i dwukrotne malowanie farbą silikonową – 72,751 m2; wykonanie obróbki dachowe kominów z papą o gr. min 5mm – 91,360 m;) e. remont i przeróbka daszków (w tym: rozebranie podsufitek z desek niemotykowanych – 41,180 m2; rozbiórka pokrycia z dachówek – 27,360 m2; rozebranie pokrycia dachowego z blachy – 81,720 m2; demontaż, remont, modernizacja wraz z ponownym montażem konstrukcji daszku przy kotłowni, przybicie podsufitki o gr. 19 mm z desek boazeryjnych, impregnowanych i lakierowanych, powłoką z odpornością na działanie grzybów pleśniowych, biokorozję, UV i czynniki atmosferyczne, RAL 8017 – 41,180 m2; pokrycie daszków blacho dachówką w kolorze czerwonym – 109,080 m2); f. wykonanie nawiewu do sali gimnastycznej (w tym: przewody wentylacyjne prostokątne 60x200mm – 4,680 m2; kratki wentylacyjne 200x60 mm z siatką przeciw owadom – 6 szt., kratki wentylacyjne 200x60 mm z możliwością regulacji i zamykania ręcznego – 6 szt.); g. montaż drabin zewnętrznych z kłąbkami z profili ocynkowanych malowanych proszkowo - 7,65 m; h. dostawa i montaż skrzynek drewnianych dla ptaków – 10 szt.; 2) Roboty budowlane - łącznik: a. docieplenie cokołu wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej - 15,752 m2 (w tym: przyklejenie płyt styropianowych XPS300 o gr. 10, współ. 0,040 W/mK – 15,752 m2; izolacje z folii kubełkowej – 13,783 m2; wykonanie tynku mozaikowego o uziarnieniu ok. 2 mm – 3,9 m2); b. docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej- 1044,399 m2 (w tym: przyklejenie do ścian płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 15 cm, współ. 0,040 W/mK – 79,334 m2; przyklejenie do ościeży płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 2 cm, współ. 0,040 W/mK – 15,315 m2; wyprawa elewacyjna cienkowarstwowa z tynku mineralnego o gr. 2 mm – 173,983 m2; malowanie tynków zewnętrznych nakrapianych farbami silikatowymi – 94,649 m2; montaż rynien dachowych półokrągłych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 150 mm – 10,120 m; montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 120 mm– 9,780 m); c. docieplenie dachu wraz z nowym pokryciem dachowym – 48,041 m2 (w tym: ocieplenie z płyt wełny mineralnej o gr. 25 cm współ. 0,037 W/mK układanych na sucho – 48,041 m2; renowacja starych dachów krytych papą, krycie dwuwarstwowe, szybki profil SBS – 48,041 m2; obróbki blacharskie z blachy powlekanej o szer. do 25 cm – 21,885 m2; obróbki blacharskie z blachy powlekanej o szer. ponad 25 cm – 48,041 m2); 3) Roboty budowlane - „stara” części budynku: a. docieplenie ścian od wewnątrz wraz z wraz z obudowaniem płytami g-k - 252,662 m2 (w tym: ułożenie wełny mineralnej o gr. 15 cm pomiędzy istniejącą ściana a płyta g-k wraz z izolacją z folii – 252,662 m2; okładziny ścienne podwójne z płyt g-k na parterze – 156,744 m2; okładziny ścienne z płyt g-k na piętrze – 95,918 m2; przewody wentylacyjne prostokątne z blachy stalowej, ocynkowanej 110x55 mm – 4,039 m2; kratki wentylacyjne 110x55 mm – 68 szt.); b. ocieplenie dachu (w tym: ułożenie wełny mineralnej o gr. 26 cm (14 cm +12cm), wpół. 0,035 W/mK pomiędzy krokwiami - 136,171 m2; izolacja z folii paro przepuszczalnej i wiatrochronnej o reakcji na ogień klasy E, współ. przepuszczalności Sd=0,015 – 136,171 m2; okładziny stropów z płyt g-k– 131,171 m2; malowanie farbą emulsyjną płyt gipsowych – 432,261 m2; wykonanie ślepej połogi z płyt OSB wraz z izolacją z folii – 141,743 m2; ocieplenie poziome z wełny mineralnej o gr. 26 cm (14 cm +12cm), współ. 0,035 W/mK); 4) Roboty sanitarne: a. demontaż istniejącej instalacji grzewczej z odkryciem kanałów w zakresie realizacji – 1 kpl., b. montaż nowej instalacji grzewczej (rurociąg z rur stalowych spawanych o śr. 15 mm – 24,0 m; rurociąg z rur stalowych spawanych o śr. 32 mm – 19,0 m; rurociąg z rur stalowych spawanych o śr. 50 mm – 8,0 m; rozdzielacz do kotłów i instalacji c.o. o śr. 65 mm – 1,2 m; zawór spustowy gwintowany śr. 20 mm – 2 szt.; pompa obiegowa c.o. z podłączeniem elektrycznym i sterowaniem H=24,6 kPa, Q=3,67 m3/h – 1 kpl.; zawór odcinający gwintowany śr. 32 mm – 2 szt.; zawór odcinający gwintowany śr. 50 mm – 2 szt.; zawór zwrotny gwintowany śr. 50 mm – 1 szt.; zawór regulacyjny z króćcami pomiarowymi śr. 25 mm – 2 szt.; rurociągi z tworzywa sztucznego śr. 16 mm – 429,000 m; rurociągi z tworzywa sztucznego śr. 20 mm – 110,000 m; rurociągi z tworzywa sztucznego śr. 26 mm – 84,000 m; rurociągi z tworzywa sztucznego śr. 32 mm – 40,000 m; rurociągi z tworzywa sztucznego śr. 40 mm – 134,000 m; grzejnik jednopłytowy 600/900 – 1 szt.; grzejnik jednopłytowy z konwektorem 600/500 – 1 szt.; grzejnik jednopłytowy z konwektorem 600/900 – 1 szt.; grzejnik dwupłytowy z konwektorem 600/900 – 12 szt.; grzejnik dwupłytowy z konwektorem 600/1000 – 2 szt.; grzejnik dwupłytowy z konwektorem 600/1300 – 1 szt.; grzejnik dwupłytowy z konwektorem 600/1400 – 1 szt.; grzejnik dwupłytowy z konwektorem 600/1800 – 6 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/500 –2 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/900 –2 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/900, ocynkowany –2 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/1000 –2 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/1100 –10 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/1300 –3 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/1400 –15 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 600/1600 –4 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 900/800 –1 szt.; grzejnik dwupłytowy z dwoma konwektorami 900/1200 –1 szt.; grzejnik trzypłytowy z trzema konwektorami 600/600 –2 szt.; grzejnik trzypłytowy z trzema konwektorami 600/900 –2 szt.; grzejnik trzypłytowy z trzema konwektorami 600/900, ocynkowany –1 szt.; grzejnik trzypłytowy z trzema konwektorami 600/1000 –1 szt.; grzejnik trzypłytowy z trzema konwektorami 600/1300 –4 szt.; odpowietrznik automatyczny higroskopijny – 58 szt.; zawory grzejnikowe o śr. 15 mm – 77 szt.; głowice termostatyczne z zakresem nastaw 6-28°C – 77 szt.); 5) Roboty elektryczne: a. wymiana opraw oświetleniowych nastropowych (przewód kabelkowy YDY 3x1,5 w listwach elektroinstalacyjnych - 475,0 m; listwa elektroinstalacyjna – 390,0 m; puszka odgałęźna – 48 szt.; łącznik świecznikowy n.t WNt-2A– 7 szt.; czujnik ruchu – 12 szt.; oprawa 5200LM – 157 szt.; oprawa 2600 LM – 58 szt.; oprawa 2000 LM IP65 – 3 szt.; oprawa 1800 LM – 39 szt.; oprawa 17600 LM – 24 szt.; oprawa 3250 LM – 2 szt.; wyłącznik przeciwporażeniowy – 10 szt.; wyłącznik nadprądowy 1-biegunowy – 12 szt.); b. montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kWp (panele fotowoltaiczne 280W – 36 szt.; inwerter 3-fazowy 10 kW – 1 szt.; kabel YKY 5x10 – 50 m; przewody odgromowe poziome z prętów stalowych na wspornikach klejonych – 20 m; przewód izolowany jednożyłowy LY 6,0 układany w korytkach – 20 m); c. wymiana instalacji odgromowej (demontaż istniejących przewodów uziemiających i odgromowych – 60,0 m; przewody uziemiające i wyrównawcze – 5,0 m; uziomy ze stali profilowanej miedziowane – 1 szt.; demontaż instalacji odgromowej – 450,0 m; przewody instalacji odgromowej mocowane na wspornikach osadzonych na dachu o nachyleniu połaci ponad 40 st. – 80,0 m; przewody izolowane jednożyłowe o przekroju 50 mm2 – 30,0 m; iglice – 16 szt.; montaż uziomów poziomych – 180,0 m). Dokładny zakres zadania został wskazany w załączonej dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz STWiOR. Zakres obejmuje również inne czynności przygotowawcze, w tym: czynności pomiarowe i inwentaryzacyjne, udział osób pełniących indywidualne funkcje w budownictwie (w tym kierownika robót koordynującego cały zakres prac budowlanych), koszty związane z odbiorem wykonanych robót (świadectwo charakterystyki energetycznej) i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Uwagi. 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót budowanych w zakresie obejmującym prace budowlane wykonywane wewnątrz budynku tj. wymianę instalacji centralnego ogrzewania, wymianę opraw oświetleniowych oraz wykonanie ocieplenia ścian w starej części szkoły od wewnątrz w okresie od 27 czerwca 2020 r. do 21 sierpnia 2020 r. Etapy wykonywania powyższych prac należy uzgodnić z dyrektorem szkoły. 2) Wykonawca spełnieni wymagania określone w audytach energetycznych i elektroenergetycznych; 3) Wykonawca zastosuje się do zaleceń określonych w decyzji RDOŚ oraz ekspertyzie ornitologicznej. 4) Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie dokonywane na podstawie faktur VAT częściowych i faktury VAT końcowej. Rozliczenie częściowe będzie następowało kwartalnie, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do umowy. 5) Kosztorysy ofertowe należy przestawić najpóźniej na trzeci dzień od otrzymania zawiadomienie o wyborze oferty. Kosztorysy ofertowe powinny zostać sporządzony w formie uproszczonej z załączonym do kosztorysu zestawieniem ilościowo-wartościowym RMS zawierającym również ceny jednostkowe dla robocizny (R) materiałów (M) i sprzętu (S) . Na stronie tytułowej należy zawrzeć wielkości wszystkich składników kalkulacyjnych, tj.: Stawka roboczogodziny R - …… zł Narzut kosztów ogólnych (R+S) - …… % Zysk (R+S+KO) - …… % Koszty zakupu od M - …… % Kosztorysy ofertowe musi być zgodny z załączonym przedmiarem inwestorskim i ceną złożoną w ofercie. Wszystkie ceny i wartości należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku (gr). CZĘŚĆ 2 – Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Nojewie 1) Roboty budowlane a. Demontaż istniejącego ocieplanie ze ścian zewnętrznych – styropianu o grubości 5 cm – 647,186 m2; b. docieplenie cokołu wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej- 183,730 m2 (w tym: przyklejenie płyt styropianowych XPS300 o gr. 10, współ. 0,040 W/mK – 89,093 m2; izolacje z folii kubełkowej – 59,395 m2; wykonanie tynku mozaikowego o uziarnieniu ok. 2 mm – 42,4 m2); c. docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wykonaniem warstwy elewacyjnej- 646,646 m2 (w tym: przyklejenie do ścian płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 15 cm, współ. 0,038 W/mK – 646,646 m2; przyklejenie do ościeży płyt styropianowych EPS 070-040 gr. 2 cm, współ. 0,040 W/mK – 115,869 m2; wyprawa elewacyjna cienkowarstwowa z tynku mineralnego o gr. 2 mm – 646,646 m2; malowanie tynków zewnętrznych nakrapianych farbami silikatowymi – 777,515 m2); d. docieplenie dachu wraz z nowym pokryciem dachowym – 604,672 m2 (w tym ocieplenie z płyt styropianowych EPS100 o gr. 25 cm jednostronnie laminowanych papą – 604,672 m2; renowacja starych dachów krytych papą, krycie dwuwarstwowe, szybki profil SBS – 604,672 m2; obróbki blacharskie z blachy powlekanej o szer. ponad 25 cm – 82,678 m2; obróbki blacharskie z blachy powlekanej o szer. do 25 cm – 14,840 m2; montaż rynien dachowych półokrągłych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 150 mm – 47,270 m; montaż rynien dachowych półokrągłych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 100 mm – 14,830 m; montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 100 mm– 10,200 m; montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej malowanej proszkowo o śr. 150 mm– 38,000 m); e. montaż drabin zewnętrznych z kłąbkami z profili ocynkowanych malowanych proszkowo - 7,60 m; f. dostaw i montaż daszku nad wejściem, łukowy z poliwęglanu gr. 4,5 mm o wym. 158x90 – 1 szt. g. dostawa i montaż skrzynek drewnianych dla ptaków – 8 szt.; 2) Roboty elektryczne: a. wymiana opraw oświetleniowych nastropowych (przewód kabelkowy YDY 3x1,5 w listwach elektroinstalacyjnych – 250,0 m; listwa elektroinstalacyjna – 100,0 m; puszka odgałęźna – 42 szt.; łącznik świecznikowy n.t WNt-2A– 5 szt.; czujnik ruchu – 17 szt.; oprawa 1800 LM – 9 szt. oprawa 6600 LM z osłona mikropryzmatyczną – 127 szt. oprawa 5200LM – 10 szt.; oprawa 2600 LM – 46 szt.; oprawa 6300 LM 55W – 21 szt.; wyłącznik przeciwporażeniowy – 5 szt.; wyłącznik nadprądowy 1-biegunowy – 10 szt.); b. montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 12,5 kWp (panele fotowoltaiczne 280W – 44 szt.; inwerter 3-fazowy 12,5 kW – 1 szt.; kabel YKY 5x16– 50 m; przewody odgromowe poziome z prętów stalowych na wspornikach klejonych – 30 m; przewód izolowany jednożyłowy LY 6,0 układany w korytkach – 30 m); c. wymiana instalacji odgromowej (demontaż instalacji odgromowej – 1 kpl.; przewody instalacji odgromowej nienaprężane poziome – 220,0 m; przewody izolowane jednożyłowe o przekroju 50 mm2 – 85,0 m; iglice – 7 szt.). Dokładny zakres zadania został wskazany w załączonej dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz STWiOR. Zakres obejmuje również inne czynności przygotowawcze, w tym: czynności pomiarowe i inwentaryzacyjne, udział osób pełniących indywidualne funkcje w budownictwie (w tym kierownika robót koordynującego cały zakres prac budowlanych), koszty związane z odbiorem wykonanych robót (świadectwo charakterystyki energetycznej) i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Uwagi. 1) Wykonawca spełnieni wymagania określone w audytach energetycznych i elektroenergetycznych; 2) Wykonawca zastosuje się do zaleceń określonych w decyzji RDOŚ oraz ekspertyzie ornitologicznej. 3) Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie dokonywane na podstawie faktur VAT częściowych i faktury VAT końcowej. Rozliczenie częściowe będzie następowało kwartalnie, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do umowy. 4) Kosztorysy ofertowe należy przestawić najpóźniej na trzeci dzień od otrzymania zawiadomienie o wyborze oferty. Kosztorysy ofertowe powinny zostać sporządzony w formie uproszczonej z załączonym do kosztorysu zestawieniem ilościowo-wartościowym RMS zawierającym również ceny jednostkowe dla robocizny (R) materiałów (M) i sprzętu (S) . Na stronie tytułowej należy zawrzeć wielkości wszystkich składników kalkulacyjnych, tj.: Stawka roboczogodziny R - …… zł Narzut kosztów ogólnych (R+S) - …… % Zysk (R+S+KO) - …… % Koszty zakupu od M - …… % Kosztorysy ofertowe musi być zgodny z załączonym przedmiarem inwestorskim i ceną złożoną w ofercie. Wszystkie ceny i wartości należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku (gr).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: CZĘŚĆ 1- 36.000,00 zł (trzydzieści sześć tysięcy złotych 00/100). CZĘŚĆ 2- 23.000,00 zł (dwadzieścia trzy tysiące złotych 00/100) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w SGB BS Duszniki O/Pniewy Nr 04 9072 0002 0500 1007 2000 0014 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę, CZĘŚĆ i numer postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego b) poręczeniach bankowych; c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310) Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie OBEJMOWAŁY ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WSZYSTKIE PRZYPADKI POWODUJĄCE UTRATĘ WADIUM. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.a) IDW rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 p.z.p. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach