Przetargi.pl
E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin - opracowanie koncepcji, wykonanie dokumentacji projektowej i zrealizowanie na jej podstawie prac związanych z budową sieci światłowodowej oraz bezprzewodowej na potrzeby dostępu do sieci Internet dla osób wykluczonych cyfrowo na terenie gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin, oraz przeprowadzenie szkolenia dla tych osób.

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-310 Moszczenica, ul. Kosowska 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6169570 , fax. 044 6169625
  • Data zamieszczenia: 2012-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1 1
    97-310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 044 6169570, fax. 044 6169625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczenica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin - opracowanie koncepcji, wykonanie dokumentacji projektowej i zrealizowanie na jej podstawie prac związanych z budową sieci światłowodowej oraz bezprzewodowej na potrzeby dostępu do sieci Internet dla osób wykluczonych cyfrowo na terenie gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin, oraz przeprowadzenie szkolenia dla tych osób.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest techniczna realizacja zasadniczych elementów projektu E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin, zwanego dalej Projektem, obejmująca w szczególności opracowanie koncepcji, wykonanie dokumentacji projektowej i zrealizowanie na jej podstawie prac związanych z budową sieci światłowodowej oraz bezprzewodowej na potrzeby dostępu do sieci Internet dla osób wykluczonych cyfrowo na terenie gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin. Ponadto wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia zestawu szkoleń dla osób wskazanych przez zamawiającego oraz Ostatecznych Beneficjentów, których zakres został zdefiniowany w niniejszym dokumencie. Zamówienie ma zostać zrealizowane w formule zaprojektuj i wybuduj z uwzględnieniem wytycznych zawartych w SIWZ powstałych na bazie dokumentacji E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin przygotowanego przez ekspertów z Katedry Inżynierii Komputerowej Politechniki Częstochowskiej i pozytywnie ocenionego przez ekspertów w procesie ewaluacji wniosków złożonych w ramach POIG Działania 8.3. Celem Projektu jest eliminacja, bądź znaczne ograniczenie wykluczenia cyfrowego mieszkańców gmin, ze szczególnym uwzględnieniem Ostatecznych Beneficjentów (OB), których wyłonienie nastąpi w drodze postępowania nie objętego niniejszym zamówieniem. Wypełnienie celów Projektu zostanie zrealizowane poprzez wykonanie czterech głównych zadań (która to realizacja jest przedmiotem niniejszego zamówienia): - Zaprojektowanie i wybudowanie międzygminnej szerokopasmowej sieci komputerowej, w tym radiowej sieci dostępowej. Sieć ta ma zapewniać OB (a także innym mieszkańcom gmin) dostęp do Internetu, oraz do ew. innych - lokalnych - zasobów sieci. - Zaprojektowanie wyposażenia sprzętowego dla OB (komputer i stacja kliencka WiFi), oraz jego dostawa, instalacja i uruchomienie. - Zaprojektowanie, dostawa sprzętu, oraz zorganizowanie i uruchomienie Lokalnych Punktów Konsultacyjnych (LPK). - Przeprowadzenie systemu szkoleń dla Ostatecznych Beneficjentów. Zamawiający oczekuje, że zamówienie będzie wykonywane w dwóch fazach: projektowej i wykonawczej. Rozpoczęcie drugiej fazy będzie możliwe dopiero po zatwierdzeniu projektów przez Zamawiającego. Możliwe jest zatwierdzanie cząstkowe niektórych projektów technicznych i przejście do fazy wykonawczej przed zakończeniem wszystkich prac projektowych - warunkiem jest uprzednie zakończenie i uzyskanie zatwierdzenia wszystkich projektów mających charakter koncepcyjny i/lub całościowy. Zamawiający dla potrzeb zdefiniowania szczegółowego zakresu obowiązków Wykonawcy dokonał następującego podziału zadania na elementy szczegółowe: A. Faza projektowa 1. Ostateczne rozpoznanie potrzeb i dopracowanie szczegółowe przedstawionej koncepcji sieci. a. opracowanie wykazu usług sieciowych, b. opracowanie podziału funkcjonalnego sieci na część szkieletową i dostępową, c. opracowanie zasad inżynierii ruchu w poszczególnych warstwach sieciowych, w tym zasad bezpieczeństwa, d. opracowanie koncepcji zarządzania siecią, e. sprawdzenie zgodności z koncepcją i zatwierdzenie wykazu urządzeń sieciowych i oprogramowania, f. sprawdzenie i ostateczne zatwierdzenie lokalizacji węzłów - optycznych i radiowych (szkieletowych i dostępowych), oraz LPK, g. sprawdzenie i ostateczne zatwierdzenie szczegółowego przebiegu tras kablowych, h. opracowanie koncepcji dostępowej sieci radiowej WiFi 2. Wykonanie technicznej dokumentacji projektowej: a. techniczny projekt ogólny sieci radiowej - rozmieszczenie stacji bazowych WiFi, dobór kanałów, dobór urządzeń, b. projekty techniczne tras kablowych i kabli światłowodowych - projekty wykonawcze trasowe (mapy d/c projektowych), - uzgodnienia: właściciele terenu, ZUDP, drogi, gestorzy innych sieci, - operaty wodno-prawne, dokumentacja i uzgodnienia PKP, c. projekty techniczne węzłów sieciowych (w niektórych przypadkach konieczne będą projekty budowlane i uzyskanie pozwolenia na budowę): - projekt adaptacji pomieszczeń - projekty wyposażenia w aparaturę i jej rozmieszczenia (szafy i organizacja szaf), - projekt instalacji radiowych (maszty, okablowanie, systemy antenowe), - projekt instalacji zasilającej, d. projekty techniczne Lokalnych Punktów Konsultacyjnych (wyposażenie aparaturowe, rozmieszczenie urządzeń), e. projekt typowy dla instalacji u Ostatecznego Beneficjenta, 3. Opracowanie programu i przygotowanie dokumentacji (materiałów) szkoleń B. Faza wykonawcza 1. Organizacja i obsługa całości poszczególnych procesów budowlanych (Zamawiający udzieli odpowiednich pełnomocnictw): a. dokonanie niezbędnych zgłoszeń o rozpoczęciu budowy, pozyskanie dzienników budów, projekty organizacji ruchu (zgodnie z przepisami prawa budowlanego), b. zapewnienie obsługi geodezyjnej (wytyczenie, inwentaryzacja powykonawcza), c. pozyskanie niezbędnych nadzorów (PKP, gestorzy sieci itp.), d. wykonanie dokumentacji powykonawczej, e. zgłoszenie do właściwych urzędów zakończenia budów i pozyskanie ew. zgód na użytkowanie lub oświadczeń o nie wnoszeniu sprzeciwu. 2. Budowa zaprojektowanej infrastruktury sieciowej. a. budowa rurociągów teletechnicznych i kabli światłowodowych, b. adaptacja pomieszczeń węzłów sieci, c. budowa masztów i systemów antenowych sieci radiowej, d. przygotowanie i/lub adaptacja pomieszczeń LPK, e. budowa okablowania węzłów (okablowanie sygnałowe pomieszczeń i masztów radiowych, instalacje zasilające i alarmowe), f. przygotowanie instalacji u OB. 3. Dostawa i instalacja zaprojektowanych urządzeń. a. urządzenia węzłów sieci szkieletowej (routery, switche), b. urządzenia radiowe szkieletowe (radiolinie), c. urządzenia radiowe sieci dostępowej (stacje bazowe WiFi), d. serwery sieciowe i stacje zarządzania siecią, e. stacje robocze i sieć LAN w LPK f. urządzenia dla OB - komputer laptop i stacja kliencka WiFi. (rozprowadzenie do użytkowników) 4. Uruchomienie sieci i przekazanie operatorowi. a. konfiguracja urządzeń sieciowych szkieletowych (routery, switche, radiolinie), b. konfiguracja urządzeń sieciowych radiowych (stacje bazowe WiFi), c. konfiguracja serwerów i stacji zarządzania siecią, d. instalacja oprogramowania i konfiguracja LAN i stacji roboczych LPK, e. instalacja i uruchomienie stacji OB, f. przeprowadzenie testów akceptacyjnych, g. przeprowadzenie odbiorów przez Zamawiającego, operatorów LAN Urzędów Gminy i (ewentualnie) operatora wyłonionego do eksploatacji sieci - przekazanie uprawnień do zarządzania. 5. Realizacja cyklu szkoleń. a. dla operatorów LAN Urzędów Gminy, b. dla administratorów LPK, c. dla Ostatecznych Beneficjentów. Szczegółowe wymagania Zamawiającego w odniesieniu do poszczególnych w/w zadań i elementów szczegółowych zamówienia przedstawiono szczegółowych opisie przedmiotu zamówienia dokonanym w formie programu funkcjonalno - użytkowego wraz z załącznikami zawartego w części III niniejszej SIWZ. Zamawiający wymaga także, aby: 1. wszystkie rozwiązania (sprzęt, oprogramowanie) dostarczone w ramach poszczególnych części zamówienia były ze sobą w pełni kompatybilne, fabrycznie nowe i pochodzić z autoryzowanego kanału sprzedaży producentów; 2. całość dostarczonego sprzętu była objęta gwarancją opartą o świadczenia gwarancyjne producentów, przy czym minimalny okres gwarancji dla urządzeń to 36 miesięcy, a okres gwarancji na prawidłowe funkcjonowanie wybudowanej sieci to 10 lat. Okresy te liczone są od daty końca realizacji projektu. 3. dostarczone oprogramowanie było oprogramowaniem w wersji aktualnej na dzień wykonania umowy. 4. projekt techniczno-wykonawczy opracowany został po konsultacji z Zamawiającym i uwzględniał szczegółowe wytyczne Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z umową o dofinansowanie Projektu nr POIG.08.03.00-10-033/11-00 oraz stanowiącym do niej załącznik wnioskiem E-Leader szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu dla mieszkańców gmin: Moszczenica, Ujazd, Będków, Czarnocin i jest odpowiedzialny za osiągnięcie wskazanych we wniosku celów Projektu, a w szczególności za osiągnięcie poniższych wskaźników: Wskaźnik produktu Jedn. miary 2011 2012 2013 2014 2015 2016 RAZEM Liczba gospodarstw domowych, które otrzymały dofinansowanie dostępu do Internetu szt. 0 0 514 0 0 0 514 Długość wybudowanej sieci Internetu szerokopasmowego km 0 0 195 0 0 0 195 Liczba zakupionych zestawów komputerowych szt. 0 0 514 0 0 0 514 Liczba przeprowadzonych szkoleń szt. 0 0 80 0 0 0 80 Liczba jednostek sektora publicznego, które otrzymały dofinansowanie dostępu do Internetu szt. 0 0 19 0 0 0 19 Liczba zakupionych zestawów komputerowych dla lokalnych punktów dostępowych szt. 0 0 57 0 0 0 57 Liczba zakupionych terminali abonenckich szt. 0 0 514 0 0 0 514 Wskaźnik rezultatu Jedn. miary Rok Wartość wskaźnika Liczba osób, które uzyskały możliwość dostępu do Internetu szt. 2011 Wartość bazowa 0 2013 Wartość docelowa 1285 Liczba osób korzystających z infrastruktury wspartej w wyniku realizacji projektu szt. 2011 Wartość bazowa 0 2013 Wartość docelowa 3027 Liczba jednostek sektora publicznego korzystających z utworzonych aplikacji i usług teleinformatycznych szt. 2011 Wartość bazowa 0 2013 Wartość docelowa 19 Liczba przeszkolonych osób szt. 2011 Wartość bazowa 0 2013 Wartość docelowa 1562 2. Stosowanie przepisów o udzielenie zamówienia na roboty budowlane Przedmiot zamówienia obejmuje przede wszystkim roboty budowlane w zakresie budowy sieci, a także dostawy sprzętu oraz usługę przeszkolenia vide powyżej ppkt 1. Stosownie do przepisu art. 6 ust. 1 pzp - jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie dostawy oraz usługi albo roboty budowlane oraz usługi, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy - w niniejszym postępowaniu do udzielenia zamówienia należy stosować przepisy dotyczące udzielenia zamówienia na roboty budowlane. 3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV 45231000-5 Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie budowy linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 45232310-8 Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych 45232332-8 Telekomunikacyjne roboty dodatkowe 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45314000-1 Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych 45000000-7 Roboty budowlane 30200000-1 Urządzenia komputerowe 30213100-6 Komputery przenośne 30232000-4 Różny sprzęt komputerowy 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452310005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 250 000,- złotych (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt tysięcy). Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 2. Forma wadium. 1) Wadium może zostać wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. f) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy, złożoną przez niego ofertą (tj. 60 dni). Wniesienie wadium o krótszym terminie ważności skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: 36 8973 0003 0070 0700 0707 0022 Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, zaleca się aby do oferty dołączyć oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego (spełnienie tego warunku nie jest konieczne do stwierdzenia wniesienia wadium). 1. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie, do oferty należy dołączyć oryginał gwarancji albo poręczenia (warunek konieczny do stwierdzenia wniesienia wadium). 2. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zostanie uznane przez Zamawiającego za wniesione zgodnie z wymaganiem określonym w pkt 1), tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert uznany zostanie rachunek Zamawiającego. 5. Zwrot wadium. 1. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w pkt 6.2 niniejszego rozdziału SIWZ. 2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5. Wniosek o zwrot wadium musi być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy i o ile uprawnienie do podpisania wniosku nie wynika z dokumentów dołączonych do oferty - złożony wraz z poświadczoną przez nich za zgodność z oryginałem kopią aktualnego dokumentu określającego status prawny Wykonawcy i/lub pełnomocnictwa. 6. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. 6. Utrata wadium. 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, określone w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.moszczenica.bipst.pl/index.php?grupa=511602
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach