Przetargi.pl
Dzierżawa przyrządu do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym wraz z oprogramowaniem umożliwiającym przetwarzanie danych osobowych

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino 30
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2010-03-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dzierżawa przyrządu do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym wraz z oprogramowaniem umożliwiającym przetwarzanie danych osobowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa jednego przyrządu pomiarowego do kontroli ruchu drogowego wraz z oprogramowaniem umożliwiającym przetwarzanie danych osobowych. Urządzenie pomiarowe (dalej zwane UP) to urządzenie samoczynnie rejestrujące wykroczenia polegające na przekraczaniu przez kierowców pojazdów silnikowych dozwolonej prędkości na drogach publicznych położonych na terenie Gminy Postomino; przez urządzenie monitorujące należy rozumieć pracujące w układzie mobilnym UP z dwuosobową obsługą tj. strażnik obsługujący urządzenie oraz pracownik Wykonawcy tj. kierowca- mechanik - serwisant UP). 2.Zamawiający przewiduje zrealizowanie 6000 zdarzeń zakończonych zapłaceniem mandatów. Powyższe ilości są jedynie ilościami szacunkowymi określonymi dla potrzeb przeprowadzenia niniejszego postępowania. Zamawiający dopuszcza możliwość zrealizowania mniejszej ilości usług. Rozliczenie za wykonane usługi będzie następowało na podstawie faktycznie dokonanych wpłat z tytułu mandatów z uwzględnieniem ceny jednostkowej wskazanej przez Wykonawcę w formularzu oferty. Ilość dokonanych wpłat, od których uzależnione jest wynagrodzenie wykonawcy, nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń w toku realizacji zamówienia. 3. Czynności kontroli radarowej będą odbywały się zgodnie z ustalonym pomiędzy zamawiającym a wykonawcą pisemnym miesięcznym harmonogramem- przez czas nie krótszy niż 4 dni w miesiącu po 8 godzin dziennie. Harmonogram ustalony będzie do 10 dnia miesiąca. 4.Wynagrodzenie Wykonawcy uzależnione jest od ilości zapłaconych mandatów karnych oraz wpłat zasądzonych przez właściwy Sąd, pokrywających ryczałtowe koszty wynikające ze wszczęcia przez Straż czynności wyjaśniających i postępowania wykroczeniowego, w związku z którymi zamawiający uzyska wpływy finansowe. 5.Wynagrodzenie jest pochodną ilości wypełnionej dokumentacji mandatowej od zakończonego wpływem środków finansowych przypadku. 6. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) zapewnienie na własny koszt transportu strażnika między siedzibą Straży a miejscami pomiarów, 2) zapewnienie kodowanej symetrycznej łączności internetowej z Zamawiającym (o parametrach co najmniej 2Mbit/s), 3) zapewnienie oprogramowania, do którego Zamawiający ma dostęp za pomocą kodowanego łącza internetowego o parametrach opisanych w pkt 2), do rejestracji, archiwizowania i wypełniania wzorców dokumentów. Program komputerowy stosowany do przetwarzania zarejestrowanych przez UP zdjęć w celu zapewnienia należytej ich czytelności musi posiadać funkcje wyeksponowania (powiększenia) wybranego fragmentu zdjęcia (np. numeru rejestracyjnego pojazdu, zdjęcia twarzy kierowcy); program ten musi być zabezpieczony przed ingerencją osób nieupoważnionych. Oprogramowanie musi zapewniać prowadzenie następujących ewidencji niezbędnych dla prawidłowej realizacji zamówienia: a) ewidencji przekazanych dokumentacji z podziałem na już otrzymane oświadczenia i wystawione mandaty- data przekazania; b) ewidencji wysłanych dokumentacji do właścicieli pojazdów- data wysłania; c) ewidencji otrzymanych oświadczeń od właścicieli pojazdów- data otrzymania; d) ewidencji wysłanych dokumentacji do użytkowników pojazdów- data wysłania; e) ewidencji oświadczeń od użytkowników pojazdów- data otrzymania; f) ewidencji wysłanych dokumentacji do kierowców, sprawców wykroczenia- data wysłania; g) ewidencji otrzymanych od kierowców oświadczeń- data otrzymania; h) ewidencji wystawionych mandatów- data wystawienia; i) ewidencji zapłaconych mandatów- data zapłaty; j) ewidencji wynagrodzenia dla Wykonawcy; k) ewidencji kar porządkowych; l) ewidencji spraw kierowanych do sądów- data skierowania; m) ewidencji otrzymanych orzeczeń sądowych- data otrzymania; n) ewidencji zapłaconych mandatów w drodze orzeczeń sądowych- daty dokonywanych zapłat; o) ewidencji orzeczeń skierowanych do egzekucji- data skierowania; p) ewidencji ściągniętych grzywien w drodze egzekucji. 4) udostępnienie monochromatycznej drukarki igłowej, 5) archiwizowanie danych z UP na nośnikach informacji pozwalających na odtworzenie wszystkich zarejestrowanych zdarzeń, 6) zapewnienie szkolenia Strażników i innych osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi udostępnionego sprzętu i pracy na udostępnionym oprogramowaniu, 7) serwisowanie UP w przypadku ich awarii, 8) współpraca z Zamawiającym w zakresie wypełniania, zgodnie z obowiązującymi wzorcami dokumentów niezbędnymi w prowadzonych przez Straż Gminną postępowaniach wykroczeniowych i egzekucyjnych, w tym: a) bieżąca obsługa eksploatacyjna sprzętu informatycznego i oprogramowania, w celu uzyskiwania wiarygodnej dokumentacji na czynności objęte zamówieniem, poprzez: - zapewnienie nieprzerwanej pracy UP i sprzętu komputerowego w czasie poszczególnych sesji rejestracji wykroczeń, - obróbka zdjęć zarejestrowanych przez UP, czyli powiększenie wybranego fragmentu zdjęcia (tj. twarzy kierowcy, numeru rejestracyjnego pojazdu), zmiana kontrastu, jasności, ostrości; - przygotowanie raportu o popełnionym wykroczeniu wraz ze zdjęciem wygenerowanym zgodnie z powyższym punktem, umożliwiających w każdym przypadku jednoznaczną identyfikację pojazdu, jego numeru rejestracyjnego, twarzy kierowcy, informacji pozwalających zidentyfikować miejsce zdarzenia (nazwa miejscowości, numer drogi i kolejny, ?n-ty? kilometr drogi, bądź nazwa miejscowości, nazwa ulicy i numer posesji najbliższej od miejsca rejestracji) oraz datę i godzinę jego popełnienia. Osobno oznaczona musi być prędkość dozwolona w miejscu wykonywania rejestracji oraz prędkość zarejestrowana przez UP, nr fabryczny UP oraz zakryta postać pasażera. b) bieżąca współpraca z Zamawiającym w zakresie realizacji zamówienia poprzez: - wypełnienie i przekazanie straży informacji o numerach rejestracyjnych wszystkich pojazdów zarejestrowanych w czasie sesji pomiarowej w ciągu 2 dni roboczych od chwili jej zakończenia, celem identyfikacji właścicieli tych pojazdów przy współpracy z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców (dalej CEPiK); - wypełnienie i przekazanie do wydruku w siedzibie straży (do autoryzacji Zamawiającego) wzorców dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia niezbędnych czynności wyjaśniających, mających na celu ustalenie kierującego pojazdem w chwili popełnienia wykroczenia, w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji od Zamawiającego (dane właścicieli pojazdów, którymi popełniono wykroczenia); - zapewnienie możliwości wydruku w siedzibie straży wzorców dokumentacji mandatowej (stwierdzającej popełnienie wykroczenia), mandatów karnych zaocznych lub kredytowanych, w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji (dane sprawców wykroczeń) od Zamawiającego; - zapewnienie możliwości wydruku w siedzibie straży wniosków o ukaranie do Sądu, w stosunku do kierowców, którzy nie opłacili mandatów, w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji (dane sprawców wykroczeń zalegających z opłaceniem mandatów) od Zamawiającego; - zapewnienie możliwości wydruku w siedzibie straży dokumentacji: ponaglenia i wezwania ostatecznego do udzielenia informacji lub nałożenie kary porządkowej w stosunku do tych zidentyfikowanych właścicieli lub użytkowników pojazdów lub sprawców zarejestrowanego wykroczenia, którzy nie odesłali prawidłowo wypełnionych i czytelnych oświadczeń, w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji od Zamawiającego; - zapewnienie możliwości wydruku w siedzibie straży tytułu wykonawczego do właściwego Urzędu Skarbowego, w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji od Zamawiającego; - zapewnienie możliwości wydruku w siedzibie straży: kart MRD-5, tj. informacji o popełnieniu wykroczenia w ruchu drogowym dla powiatowej komendy policji właściwych dla miejsca zamieszkania ukaranych kierowców, w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania niezbędnych w tym zakresie informacji od Zamawiającego; - zapewnienie możliwości monitorowania danych zawartych w ewidencjach generowanych przez oprogramowanie. Wszystkie dokumenty, o których mowa powyżej, muszą być zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 7. Wymagania Zamawiającego dotyczące udostępnianego sprzętu: 1) Wykonawca musi posiadać co najmniej dwa UP (w tym jedno zapasowe celem zabezpieczenia Zamawiającemu ciągłości wykonywania pomiarów) do samoczynnej rejestracji przekroczenia dozwolonej prędkości, o parametrach umożliwiających prawidłową realizację zamówienia, tj. urządzenia działające: a) przez 24 godziny na dobę, bez względu na porę dnia oraz warunki pogodowe (za wyjątkiem sytuacji, w których znaczne ograniczenie przejrzystości powietrza uniemożliwia identyfikację numerów tablic rejestracyjnych, tj. śnieżyca, ulewa, mgła); b) przy użyciu lampy błyskowej w jej nieprzerwanym trybie pracy ciągłej, tj wykonywanie długich serii zdjęć z błyskiem o częstotliwości minimum co 1,0 s; c) przy użyciu filtra polaryzującego; d) umożliwiające rejestrację wykroczeń pojazdów poruszających się w tym samym kierunku na dwóch pasach ruchu; e) posiadające następujące funkcje: bieżącej korekty ustawień obrazu: ostrość, jasność, kontrast, czas ekspozycji; automatycznego powielania w różnych miejscach zdjęcia widoku tablicy rejestracyjnej pojazdu popełniającego wykroczenie; 2) UP muszą posiadać: a) Zatwierdzenie typu wydane przez Prezesa Głównego Urzędu Miar zgodnie z art. 8a ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach (Dz. U. z 2004 r. Nr 243, poz. 2441) oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 09 listopada 2007 r. w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych Dz. U. z 2007 r. nr 225 poz. 1663, b) ważne świadectwa legalizacji. 8. Wykonawca winien dysponować także: a) samochodem pomiarowym zapewniającym ciągłość zleconych usług, jako stacjonarną lub mobilną platformą dla UP, wyposażonym w: - przestronny przedział służbowy ze stołem niezbędnym do obsługi laptopa współpracującego z UP i do pracy Strażnika, polegającej na wypisywaniu mandatów kredytowanych lub oświadczeń, - trwale odgrodzony przedział techniczny, w którym może pracować UP, b) systemem komputerowym wraz z oprogramowaniem do rejestracji, archiwizowania i wypełniania danymi osobowymi wzorców dokumentów, c) monochromatyczną drukarką igłową, d) pomieszczeniem i sprzętem informatycznym spełniającym kryteria obowiązujące podmiot ubiegający się o dostęp do danych zawartych w CEPiK tj wg procedury administracyjnej czyli korespondencji pocztowej jak i za pośrednictwem Portalu Internetowego CEPiK, warunków określonych w przepisach zawartych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), Ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. O ochronie informacji niejawnych (Dz.U.2005 r. Nr 196 poz.1631 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U.2004 Nr 100, poz.1024), e) w przypadku awarii lub uszkodzenia UP Wykonawca zapewnia zastępcze UP spełniające wszystkie wymogi określone w niniejszej umowie, w możliwie najkrótszym czasie (max.do 48 godzin).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 637127103
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.postomino.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach