Przetargi.pl
Dozorowanie historycznych obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, obsługa ruchu turystycznego, monitorowanie systemu przeciwpożarowego, ochrona imprez, roślinności na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o.

Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 58-306 Wałbrzych, ul. Piastów Śląskich 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 6643850 , fax. 74 6643862
  • Data zamieszczenia: 2015-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o.
    ul. Piastów Śląskich 1 1
    58-306 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 74 6643850, fax. 74 6643862
    REGON: 89001155000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ksiaz.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dozorowanie historycznych obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, obsługa ruchu turystycznego, monitorowanie systemu przeciwpożarowego, ochrona imprez, roślinności na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi dozorowania historycznych obiektów i tere-nów, ochrony mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, obsługi ruchu turystycznego, monito-rowania systemu przeciwpożarowego, ochrony imprez, roślinności na terenach administrowa-nych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o., na którą składają się następujące usłu-gi: I. Całodobowa bezpośrednia fizyczna ochrona kompleksu zamkowo-parkowego Książ i Palmiarni realizowana poprzez niżej wymienione posterunki ochrony: 1. Posterunek nr 1 zloka-lizowany w siedzibie Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, budynek nr 1 (Zamek) kompleksu zamkowo-parkowego Książ (dyżurka ochrony).Posterunek nr 1 - całodobowy, jednoosobowy, stacjonarny zlokalizowany w portierni, wyposażony w moni-tory systemu monitoringu wizyjnego (monitoring wydzielonych sektorów w budynku Zamku i wydzielonych sektorów terenu zewnętrznego), centralkę dozorowo - rejestracyjną dla systemu instalacji hydrantowej w Zamku. Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony wyko-nawcy należy strzeżenie, ochrona mienia i wyposażenia obiektu poprzez dokonywanie okreso-wych obchodów tego obiektu, obserwacje monitorów wizyjnych przesyłających obraz z kamer rozmieszczonych na terenie obiektu (Zamku) i w jego otoczeniu zewnętrznym, reagowanie na sygnał alarmu przeciwpożarowego. 2. W zakresie całodobowego monitoringu systemu przeciw-pożarowego w budynku Zamku Książ Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługę całodobowego, bezpośredniego dozoru sygnałów przesyłanych i przetwarzanych w elektroni-cznych urządzeniach i systemach alarmowych to znaczy wizyjnego monitoringu systemu przeciwpożarowego funkcjonującego w budynku Zamku. Posterunek nr 2 ( monitoring ppoż. ) zlokalizowany w siedzibie Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ul. Piastów Śląskich 1, budynek nr 1 (Zamek) kompleksu zamkowo-parkowego Książ, pomieszczenie nr 13 przylega-jące do dyżurki ochrony (posterunek nr 1), Posterunek nr 2 ( monitoring ppoż.) - całodobowy, jednoosobowy, wyposażony w monitory systemu przeciwpożarowego funkcjonującego w budynku nr 1 (Zamek), czujki alarmu przeciwpożarowego zainstalowane we wszystkich pomie-szczeniach Zamku, system monitoringu zewnętrznego terenu przedzamcza oraz parku. Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony wykonawcy monitorujących system przeciw-pożarowy należy przestrzeganie obowiązujących procedur i wskazań , a w szczególności : 2.1. Obsługa systemu SAP - elektronicznego systemu przeciwpożarowego ( System Alarmu Poża-ru); 2.2. Obsługa systemu DSO - aktywnego systemu powiadamiania ( Dźwiękowy System Ostrzegawczy); 2.3.Obsługa systemu CCTV - systemu telewizji dozorowej ciągów komunika-cyjnych i terenu przedzamcza oraz parku i dróg dojazdowych ( System Telewizji Dozorowej); 2.4. Monitorowanie pracy stacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego. 2.5.Informowania o zdarzeniach, alarmach i awariach wszystkich systemów wyznaczonych pracowników Zamawia-jącego. 2.6. Monitowanie oraz reagowanie na sygnały alarmowe system zabezpieczenia (SS WiN) oraz rozbudowanego systemu CCTV telewizji dozorowej dla pomieszczeń przeznaczonych na Wystawę czasową Muzeum Narodowego, postępowanie zgodnie z procedurami Planu Ochro-ny Obiektu w sytuacjach alarmowych i kryzysowych, ścisła współpraca z posterunkiem nr 1. Pracownik wykonujący czynności przewidziane dla Posterunku nr 2 (monitoring przeciwpoża-rowy) zobowiązany jest do ścisłej współpracy z pracownikiem ochrony zatrudnionym na Posterunku nr 1 w zakresie wynikającym z procedur obowiązujących dla stanowiska monito-ringu przeciwpożarowego. UWAGA: Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzy-stniejszą, po podpisaniu umowy, w terminie do 5 dni, zobowiązany będzie do przeszkolenia pracowników imiennie wskazanych w ofercie, w zakresie obsługi systemów CCTV, DSO, SPA. Szkolenie przeprowadzą pracownicy firm specjalistycznych wskazanych przez Zamawiającego. 3. W zakresie sposobu świadczenia stałej, nocnej usługi, bezpośredniej ochrony fizycznej obejmującego swoim zakresem dozorowanie mienia, terenu przedzamcza wraz z zabudowa-niami (bud. Nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 wraz z parkingami wewnętrznymi hotelowymi) oraz pozostałych terenów leżących w granicach murów obronnych. Posterunek nr 3 zlokalizowany w siedzibie Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, teren przed-zamcza obejmujący budynki nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (budynki Hotelu Zamku Książ, budynek garażu, trafostacji, budynki hotelowe dzierżawione, budynki gospodarcze kuźni), parkingi hotelowe wewnętrzne kompleksu zamkowo-parkowego Książ. Posterunek nr 3 - nocny od godz.19:00 do godz. 7:00, jednoosobowy, zlokalizowany w drewnianej portierni na przedzam-czu, obejmuje swoim zakresem dozorowanie terenu przedzamcza wraz z zabudowaniami (bud. Nr 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 wraz z parkingami wewnętrznymi), oraz pozostałych terenów leżących w granicach murów obronnych. Do podstawowych obowiązków pracowników dozo-rujących teren przedzamcza i kontrolowania ruchu osobowego i samochodowego w godzinach nocnych należy przestrzeganie obowiązujących procedur i wskazań. 4. Szczegółowy sposób świadczenia usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej budynku Mauzoleum i OGRODU IDY w parku na terenie kompleksu Zamku Książ w Wałbrzychu: Posterunek nr 4 : siedziba Zama-wiającego w Wałbrzychu 58-306 przy ulicy Piastów Śląskich 1, budynek Mauzoleum i OGRÓD IDY w parku na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ (w parku). Posterunek nr 3 - całodobowy , jednoosobowy, stacjonarny zlokalizowany w drewnianym domku strażnika w Alei Lipowej. Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony Wykonawcy należy strzeże-nie, ochrona budynku, terenu i mienia, wyposażenia obiektu poprzez dokonywanie okresowych obchodów tego obiektu oraz jego otoczenia zewnętrznego (w obrębie zarysu dawnego ogro-dzenia) oraz dozorowanie terenu parku w obszarze OGRODU IDY obejmującym rośliny w stre-fie nasadzeń, wzmożony dozór w okresie od 01. 03. 2016 r. do 31. 10. 2016 r. 5. W zakresie całodobowej ochrony budynków i budowli oraz mienia w Palmiarni: Posterunek nr 5 (Palmiar-nia) zlokalizowany w zespole budynków i budowli Palmiarni w Wałbrzychu 58-306, przy ulicy Wrocławskiej 158. Posterunek całodobowy, jednoosobowy, zlokalizowany w punkcie sprzedaży biletów wstępu. Zamawiający wymaga całodobowej, ciągłej ochrony zabytkowego obiektu Palmiarni, budynków i budowli, roślinności oraz mienia zlokalizowanego w obrębie działek 83/28 i 83/29. Do podstawowych obowiązków pracowników ochrony zespołu Palmiarni należy strzeżenie budynków i budowli, ochrona mienia i wyposażenia obiektów poprzez dokonywanie okresowych obchodów terenu i obiektów, stanu nasadzeń wieloletnich i sezonowych w obie-ktach udostępnianych do zwiedzania oraz na zewnętrznych terenach zielonych oraz aby praco-wnicy Wykonawcy w dniach i godzinach udostępniania obiektu zwiedzającym pełnili czynną służbę patrolową i kontroli biletów w budynku głównym Palmiarni. UWAGA : Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres ochrony i obowiązki pracowników ochrony na poszcze-gólnych posterunkach nr 1,2,3,4,5 zawarte zostały w Części II SIWZ pt. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I TERMIN JEGO REALIZACJI i Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się z treścią przywołanej powyżej części SIWZ. II. Świadczenie usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w zakresie obsługi ruchu turystycznego, ochronie mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, dóbr kultury, roślinności na trasach turystycznych Zamku Książ i w Palmiarni w Wałbrzychu. 1. W ramach wykonywanych czynności wskazanych w punkcie II Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wystawienia niezbędnej, niżej wymienionej, ilości stano-wisk w celu zapewnienia sprawnej obsługi ruchu turystycznego 2) bieżącej kontroli w osobo-wym ruchu turystycznym 3) ochrony mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, dóbr kultury, roślinności, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony osób i mienia oraz wymogami Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby wykonawca w celu zapewnienia sprawnej obsługi ruchu turystycznego wystawił posterunki bezpośredniej fizycznej ochrony w miejscach: a) PARTER - dwa stanowiska jednoosobowe w sezonie turystycznym, jedno stano-wisko jednoosobowe po sezonie turystycznym. Stanowisko przy kasach biletowych - formowa-nie grup zwiedzających. b) I PIĘTRO i Sala Konrada - osiem całorocznych stanowisk obsługi, jednoosobowych, obejmujących dozorem Salę Maksymiliana, Salę Wystawową, Salon Zielony, Salon Biały i Chiński, Salon Gier i Salon Włoski, Salę Konrada, c) KONDYGNACJA MIĘDZY I a II PIĘTREM oraz II piętro - jedno całoroczne stanowisko obsługi, jednoosobowe, obejmujące dozorem Hol Myśliwski i Salę Balową z salami przyległymi do niej, d) II PIĘTRO - dwa całoro-czne stanowiska ochrony, obejmujące dozorem: korytarz przed balkonami Sali Maksymiliana, korytarz Północny, Sale Muzealne na II piętrze, e) III PIĘTRO - jedno stanowisko ochrony całoroczne, f) TARASY ZAMKOWE (czynne tylko w sezonie turystycznym): cztery stanowiska obsługi, jednoosobowe w sezonie turystycznym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2016 r.),g) PALMIARNIA - jedno stanowisko ochrony tylko w sezonie turystycznym (tj. od 1 kwietnia do 30 września 2016 roku), h) PODZIEMIA - maksymalnie 3 stanowiska całoroczne, i) SZATNIA NA PARTERZE - jedno stanowisko całoroczne, j) KOORDYNATOR OPIEKUNÓW SAL EKSPOZYCYJ-NYCH NA CIĄGU TURYSTYCZNYM - jedno stanowisko całoroczne. UWAGA: Realizacja zadania opisanego w punkcie II. 1h) dla maksymalnej ilości stanowisk ochrony ( trzy) nastąpi z datą uruchomienia tej usługi, tj. z dniem 01.04. 2016 r. Powyższe nie zwalnia Wykonawcy z obo-wiązku uwzględnienia ceny tej części przedmiotu zamówienia w ofercie przetargowej dla maksymalnej ilości stanowisk pracy. Usługi wymienione w punkcie II mają być wykonywane w terminach i wymaganej przez Zamawiającego ilości dla stanowiskach: a) W okresie 01.12. 2015 r. - 31.03. 2016 r. (poza sezonem turystycznym): - w dni robocze od 10.00 do 16.00 - maksymalnie 18 stanowisk,- w soboty/ niedziele od 10.00 do 17.00 - maksymalnie 18 stano-wisk, b) W okresie 01.04. 2016 r.- 30.09. 2016 r. (sezon turystyczny):- w dni robocze od 10.00 do 18.00 - maksymalnie 24 stanowiska, - w soboty/ niedziele od 10.00 do 19.00 - maksymalnie 24 stanowiska; c) W okresie 01.10. 2016 r. - 30.11. 2016 r. (poza sezonem turystycznym):- w dni robocze od 10.00 do 16.00 - maksymalnie 18 stanowisk, - w soboty/ niedziele od 10.00 do 17.00 - maksymalnie 18 stanowisk. UWAGA: W okresie obowiązywania umowy Zamek nieczynny dla zwiedzających w dniach: 25 grudnia 2015 r. (pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia), 1 stycznia 2016 r. (Nowy Rok), 27 marca 2016 r. (pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych), 01 listopada 2016 r. (Wszystkich Świętych). W wymienionych powyżej dniach usługi, o który mowa w punkcie 6 i 6.1. w Części II SIWZ nie będą świadczone. 2. Szczegółowy sposób świadczenia usług dla poszczególnych stanowisk ochrony ciągu i tras turystycznych w Zamku oraz Palmiarni, tj. koordynator ciągu turystycznego, opiekun ekspo-zycji, organizator wejść, opiekun tarasów, opiekun Palmiarni, opiekun szatni, opiekun wejść do Podziemi oraz szczegółowe obowiązki tych pracowników ochrony określone zostały w Części II SIWZ pt. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I TERMIN JEGO REALIZACJI i Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się z treścią przywołanej powyżej części SIWZ. UWAGA: Realizacja zadania dotyczącego wejść do Podziemi i szczegółowo opisanego w punkcie 6 h) i 6.2.7. w Części II SIWZ nastąpi z datą uruchomienia tej usługi przez Zamawiającego, tj. z dniem 01. 04. 2016 r. Powyższe nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku uwzględnienia ceny tej części przedmiotu zamówienia w ofercie przetargowej dla maksymalnej ilości stanowisk pracy. 3. Specyfikacja stanowisk ochrony dla fizycznej ochrona ciągu turystycznego w Zamku Książ i Palmiarni: Poza sezonem (01.12. 2015 r. - 31.03. 2016 r. oraz 01.10. 2016 r. - 30.11. 2016 r.): - Koordynator - 1 stanowisko,- Kasa biletowa - organizator wejść - 1 stanowisko, -Szatnia - 1 stanowisko,- Trzecie piętro - 1 stanowisko, - Drugie piętro - 2 stanowiska, - Pierwsze piętro (przed Salą Maksymiliana) - 2 stanowiska, -Salony Barokowe - 4 stanowiska, -Sala Konrada - 2 stanowiska, - Organizator wejść trasą podziemną - maks. 3 stanowiska, - Kompleks Sali Balowej - 1 stanowisko. W sezonie (01.04. 2016 r. - 30.09. 2016 r.): - Koordy-nator - 1 stanowisko, - Kasa biletowa - organizator wejść - 2 stanowiska, - Szatnia - 1 stano-wisko,- Trzecie piętro - 1 stanowisko, - Drugie piętro - 2 stanowiska, - Pierwsze piętro (przed Salą Maksymiliana) - 2 stanowiska, - Salony Barokowe - 4 stanowiska, - Sala Konrada - 2 stanowiska, - Organizator wejść trasą podziemną - maks. 3 stanowiska, - Kompleks Sali Balowej - 1 stanowisko, - Palmiarnia - 1 stanowisko,- Tarasy zamkowe - 4 stanowiska. III. W ramach przedmiotu niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wzmocnienia osobowego ochrony w sytuacjach nieprzewidzianych lub w przypadku zaistnienia takiej potrzeby, w szczególności poprzez: a) utworzenie dodatkowego posterunku ochrony fizycznej lub wzmocnienia istniejącego posterunku, b) zapewnienie dodatkowej ochrony w zakresie ochrony i obsługi ruchu turystycznego poprzez wzmocnienie istniejącego posterunku, c) zapewnienie dodatkowej ochrony imprez organizowanych na terenach administrowanych przez Zamawiającego, w tym imprez okazjonalnych, festynów lub imprez sportowo-rekreacyj-nych. Wzmocnienie takie następuje każdorazowo na pisemny wniosek Zamawiającego zgłoszo-ny nie później niż na 3 dni przed planowaną zmianą, na podstawie uzgodnień Wykonawcy z Zamawiającym. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zdolności do realizacji wskazanego wzmocnienia osobowego ochrony w wymiarze dodatkowych 25.000 roboczogodzin w całym okresie, na jaki udzielane jest zamówienie. IV. Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1.Wyposażenie pracowników ochrony w ubiór służbowy stosowny do charakteru świadczonej usługi w obiektach zabytkowych oraz warunków klimatycznych. 2. Wyposażenie pracowników ochrony w identyfikatory zaopatrzone w numer służbowy i zdjęcie pracownika. 3. Wyposażenie pracowników w niezbędne środki łączności umożliwiające bezpośrednie komunikowanie się pracowników ochrony, wezwanie grupy interwencyjnej czy służb specjalistycznych.4.W każdym czasie, gdy sytuacja będzie tego wymagała, Wykonawca zapewni niezwłoczny przyjazd własnej grupy interwencyjnej i podjęcie przez nią czynności przewidzianych prawem w czasie nie dłuż-szym nią jedna (1) godzina od momentu wezwania. Wezwania grupy interwencyjnej dokonuje pracownik Wykonawcy oceniający realne możliwości własnej interwencji w konkretnym zda-rzeniu, oceny stopnia zagrożenia dla osób i mienia lub uprawniony pracownik Zamawiającego. Zamawiający nie ponosi dodatkowych kosztów przyjazdu i interwencji takiej grupy. 5.Wyko-nawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której pracownicy Wykonaw-cy będą wpisywać wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze świad-czeniem usługi ochrony mienia Zamawiającego. Zamawiającemu przysługuje prawo wglądu do książki dyżurów. 6.Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od daty podpisania umowy opracuje i przedstawi Zamawiającemu celem akceptacji Plan ochrony uwzględniając wymogi NIMOZ dotyczące ochrony dóbr kultury - muzealiów, w salach ciągu muzealnego. V. Odpowiedzial-ność Wykonawcy: 1. Wykonawca odpowiada na warunkach określonych w Kodeksie Cywilnym oraz umowie, której projekt stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, za szkody w dozorowanych obie-ktach oraz na chronionym terenie, wynikłe w szczególności z dewastacji, kradzieży, kradzieży z włamaniem, wyrządzone Zamawiającemu przez pracowników Wykonawcy lub osoby trzecie, powstałe w związku z nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy przez Wykonawcę. 2. W razie powstania szkody, o której mowa w ust. 1 powyżej, Zamawiający powiadamia niezwło-cznie Wykonawcę o zaistniałej szkodzie, nie później niż w pierwszym dniu roboczym po jej stwierdzeniu oraz podaje przybliżoną wartość szkody. 3.Wykonawca ma prawo wglądu do dokumentacji finansowo-księgowej Zamawiającego dotyczącej powstałej szkody, w części istotnej dla oceny zgłoszonego roszczenia. 4.Wysokość odszkodowania ustala się według cen aktualnych na dzień wyrządzenia szkody. 5.Naprawy będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę dokonywane będą na koszt Wykonawcy. Wartość napraw ustala się wg aktualnych na dzień naprawienia szkody cen usług, niezbędnych do naprawienia wyrządzonej szkody. 6. Postanowienia ust.1-5 nie wyłączają innych roszczeń Zamawiającego wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania niniejszej umowy - dochodzonych na zasadach ogólnych. 7. Wartość majątku użytkowanego przez Zamawiającego (własnego, dzierżawionego, ekspozycji stałych i czasowych, eksponatów botanicznych, nasa-dzeń w uprawie szklarniowej i na otwartych terenach) na terenie objętym niniejszym postępo-waniem ustalana będzie na podstawie ewidencji księgowej majątku prowadzonej przez Zama-wiającego. UWAGA: 1.Zamawiający w rozliczeniu z Wykonawcą dokona zapłaty tylko za go-dziny faktycznie przepracowane przez pracowników Wykonawcy. 2. Obowiązki i dodatkowe wymagania zawarte są w projekcie umowy dołączonym do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925220006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca składający ofertę na realizację zadania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 26.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) nie później niż do godz. 10:00 w dniu wskazanym jako termin składania ofert. Wadium należy wnieść na konto Zamawiającego w BZ WBK S.A. VI Oddział w Wałbrzychu, numer rachunku: 35 1500 1764 1217 6001 6040 0000 przelewem z zaznaczeniem nazwy postępowania: Dozoro-wanie historycznych obiektów i terenów, ochrona mienia, wystaw i eksponatów muzealnych, obsługa ruchu turystycznego, monitorowanie systemu przeciwpożarowego, ochrona imprez, roślinności na terenach administrowanych przez Zamek Książ w Wałbrzychu Spółka z o.o. 2.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skute-czne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W tym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 2.2. Wadium może być wnoszone również w innych formach zgodnie z art. 45 ust. 6 Prawo zamó-wień publicznych w siedzibie Zamawiającego w Wałbrzychu 58-306 ulica Piastów Śląskich 1, pokój nr 18/1(kasa główna). Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach należy dołączyć do oferty. Wadium musi zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres związania ofertą tj. 30 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert. 2.3. W przypadku złożenie przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: 2.3.1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego, gwaranta (banku lub instytucji udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2.3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 2.3.3. kwotę gwarancji, 2.3.4. termin ważności gwa-rancji, 2.3.5. wskazanie, że gwarancja jest nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego, 2.3.6. zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpo-wiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, peł-nomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2.3.7.zobowiązanie gwa-ranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierają-ce oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Powyższe postanowienia stosuje się również do poręczeń. 2.4. Zwrot wadium.2.4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wybo-rze najkorzystniejszej oferty lub unie-ważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, któ-rego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2.4.2. Zamawiający zwraca wadium Wy-konawcy, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.4.3. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, na wniosek Wykonawcy, którego oferta została wycofana przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Utrata wadium. 2.5.1. Wykonawca, którego oferta została wybrana utraci wadium na rzecz Zamawiającego, jeżeli: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.5.2. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ksiaz.walbrzych.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach