Przetargi.pl
„Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem kuraków leśnych wsiedlonych na teren Nadleśnictwa Ruszów oraz z kontrolowanego rozrodu”

Nadleśnictwo Ruszów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-950 Ruszów, Leśna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 714 339 , fax. 757 714 468
  • Data zamieszczenia: 2017-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ruszów
    Leśna 2
    59-950 Ruszów, woj. dolnośląskie
    tel. 757 714 339, fax. 757 714 468
    REGON: 93102406600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_ruszow/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowiści prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem kuraków leśnych wsiedlonych na teren Nadleśnictwa Ruszów oraz z kontrolowanego rozrodu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dozoru powierzchni adaptacyjnych wraz z dokarmianiem kuraków leśnych (tj. głuszców i cietrzewi), wsiedlonych na teren Nadleśnictwa Ruszów oraz z kontrolowanego rozrodu. 2. Zamówienie zostało podzielone na 2 części: a. Część I – Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem osobników głuszca (Tetrao urogallus L.) w ramach projektu „Czynna ochrona nizinnych populacji głuszca na terenie Borów Dolnośląskich i Puszczy Augustowskiej” b. Część II – Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem osobników cietrzewia ( Tetrao tetrix L) w ramach projektu „Czynna ochrona cietrzewia na gruntach w zarządzie Lasów Państwowych w Polsce". Część I – Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem osobników głuszca (Tetrao urogallus L.) w ramach projektu „Czynna ochrona nizinnych populacji głuszca na terenie Borów Dolnośląskich i Puszczy Augustowskiej” Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 27.10.2017 roku, obejmującej całodobowy dozór powierzchni adaptacyjnej (maksymalnie do 1 296 godzin), dokarmianie ptaków (wraz z zakupem, przygotowaniem i podaniem odpowiedniej karmy – maksymalnie do 3 348 dziennych racji pokarmowych) oraz utrzymanie porządku w wolierach, obozowisku i na powierzchni adaptacyjnej, oddalonej od siedziby Zamawiającego około 7 km. Usługa obejmuje w szczególności: 1. Całodobowy dozór powierzchni adaptacyjnej, rozumiany jako reagowanie na ewentualne zewnętrzne zagrożenia, przez stosowne do okoliczności postępowanie. Wykonawca nie ma prawa oddalić się na znaczną odległość od powierzchni adaptacyjnej bez zgody Zamawiającego. Wyłączona z tej zasady jest okoliczność bezpośrednio zagrażająca życiu lub zdrowiu Wykonawcy. O fakcie takim Wykonawca ma obowiązek, niezwłocznie powiadomić Zamawiającego pod wskazanym numerem telefonu. O wszystkich anormalnych i niepokojących zdarzeniach Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić Zamawiającego pod wskazanym numerem telefonu oraz zapisać informację o tym zdarzeniu w przekazanym przez Zamawiającego dzienniku. Na powierzchni adaptacyjnej i w bezpośredniej odległości od niej zakazane jest przebywanie osób postronnych. 2. Sukcesywne wykładanie na powierzchni adaptacyjnej, dziennych racji pokarmowych w ilości odpowiedniej do liczby ptaków, składających się średnio z: • 40 g białego tłustego/półtłustego sera • 250 g jagody czernicy/aronii/jagody brusznicy • 0,10 kg owsa • 0,10 kg mieszanki zbóż dla gołębi DM • 0,03 kg jabłek • 15 ml larw mącznika • 8 ml soku żurawinowego bez cukru • liści malin lub mniszka lekarskiego (mlecz), gałązek modrzewia, buka • wody. Średnia waga dziennej racji pokarmowej – około 500 g. Racja podzielona na dwie porcje podawana dwukrotnie w ciągu dnia. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia racji pokarmowych oraz wody przez cały okres objęty dokarmianiem w ramach niniejszego zamówienia. Usługa obejmuje również czynność odpowiedniego wg wskazań Zamawiającego przygotowania racji pokarmowych. Przygotowanie pokarmu musi się odbywać bezpośrednio przed jego podaniem. Dokarmianie ptaków odbywać się będzie dwukrotnie w ciągu dnia. Godziny dokarmiania – wg indywidualnych wskazań Zamawiającego. Czynność ta obejmuje również sukcesywny przewóz do kontenerów na odpady, zlokalizowanych na terenie zaplecza warsztatowego Nadleśnictwa Ruszów przy ulicy Koszarowej 2, powstałych przy wykonywaniu usługi pozostałości. 3. Podawanie innych komponentów pokarmowych, przekazanych przez Zamawiającego. 4. Bieżąca konserwacja wolier i urządzeń. W trakcie dozoru powierzchni adaptacyjnej Wykonawca zobowiązany będzie do: a) codziennego sprawdzania skuteczności działania elektryzatora i naprawy linii elektryzatora w przypadku jej zerwania; b) codziennego sprawdzania ciągłości włókniny pod linią elektryzatora i fladr oraz wykaszanie pojawiającego się pod linią elektryzatora zachwaszczenia; c) obchodu powierzchni wraz z zapisywaniem informacji o zaobserwowanych zdarzeniach w przekazanym przez Zamawiającego dzienniku; d) utrzymania porządku w wolierach w szczególności : - uprzątania resztek niezjedzonego pokarmu w części woliery przeznaczonej do podawania pokarmu, - utrzymania porządku pod daszkiem na tacach do wykładania pokarmu, - mycie tac, misek, poideł itp.; e) bieżącego utrzymania czystości i sprawności wszelkich urządzeń obozowiska. Wszelkie usterki, których bieżąca naprawa jest niemożliwa należy zgłosić Zamawiającemu. 5. Zamawiający postawi do dyspozycji Wykonawcy w charakterze pomieszczenia socjalnego przyczepę kempingową w bezpośrednim sąsiedztwie dozorowanej powierzchni. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania należytego porządku i czystości w przyczepie. W razie potrzeby, podyktowanej warunkami atmosferycznymi (niskie temperatury), po stronie Wykonawcy leży zabezpieczenie gazu do ogrzewania przyczepy. Gaz do ogrzewania może być uzupełniany wyłącznie poprzez napełnienie butli propanem w punkcie napełniania – Zamawiający wyklucza wymianę butli na pełną w punkcie wymiany (z mieszanką propan-butan). 6. Osoby zatrudnione przez Wykonawcę do bezpośredniego sprawowania dozoru oraz dokarmiania ptaków muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia. 7. Osoby zatrudnione przez Wykonawcę do wykonywania zadań, będących przedmiotem zamówienia nie mogą mieć styczności z ptactwem domowym (kury, gołębie, inne). 8. Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie dziennika czynności, dostarczonego przez Zamawiającego, w którym należy codziennie odnotować: skład, ilość oraz godziny podania dziennych racji pokarmowych, kończące się zapasy, wszelkie awarie i usterki urządzeń, a także wszystkie zdarzenia na dozorowanej powierzchni adaptacyjnej (np. nietypowe zachowanie ptaków, pojawienie się drapieżnika, występowanie zjawisk atmosferycznych, które mogą mieć wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia itp.) oraz wszelkie obserwacje i uwagi o zdarzeniach mogących mieć wpływ na ptaki i dozorowane urządzenia. Część II – Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem osobników cietrzewia ( Tetrao tetrix L) w ramach projektu „Czynna ochrona cietrzewia na gruntach w zarządzie Lasów Państwowych w Polsce". Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 27.10.2017 roku, obejmującej dozór (kontrolę) 3 powierzchni adaptacyjnych. Przewidywany czas świadczenia usługi wynosi średnio 16 godzin dziennie w zależności od długości dnia - maksymalnie do 864 godzin, dokarmianie ptaków (wraz z zakupem, przygotowaniem i podaniem odpowiedniej karmy) – maksymalnie do 5 454 dziennych racji pokarmowych oraz utrzymanie porządku w wolierach i na powierzchniach adaptacyjnych , oddalonych od siedziby Zamawiającego około 15 km. Usługa obejmuje w szczególności: 1. Dozór 3 powierzchni adaptacyjnych , rozumiany jako reagowanie na ewentualne zewnętrzne zagrożenia, przez stosowne do okoliczności postepowanie. Wykonawca w czasie świadczenia usługi dozorowania nie ma prawa oddalić się na znaczną odległość od powierzchni adaptacyjnych bez zgody Zamawiającego. Wyłączona z tej zasady jest okoliczność bezpośrednio zagrażająca życiu lub zdrowiu Wykonawcy. O fakcie takim Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić Zamawiającego pod wskazanym numerem telefonu. O wszystkich anormalnych i niepokojących zdarzeniach Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić Zamawiającego pod wskazanym numerem telefonu oraz zapisać informację o tym zdarzeniu w przekazanym przez Zamawiającego dzienniku. Na powierzchni adaptacyjnej i w bezpośredniej odległości od niej zakazane jest przebywanie osób postronnych. 2. Sukcesywne wykładanie na powierzchniach adaptacyjnych dziennych racji pokarmowych w ilości odpowiedniej do liczby ptaków, składających się średnio z: • 15 g białego tłustego/półtłustego sera • 100 g jagody czernicy/aronii/jagody brusznicy • 10 g owsa • 10 g mieszanki zbóż dla gołębi DM • 12 g jabłek • 6 ml larw mącznika • 3 ml soku żurawinowego bez cukru • liści malin lub mniszka lekarskiego (mlecz), gałązek modrzewia, buka • wody. Średnia waga dziennej racji pokarmowej – około 200 g. Racja podzielona na dwie porcje, podawane dwukrotnie w ciągu dnia. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia racji pokarmowych oraz wody przez cały okres objęty dokarmianiem w ramach niniejszego zamówienia. Usługa obejmuje również czynność odpowiedniego wg wskazań Zamawiającego przygotowania racji pokarmowych. Przygotowanie pokarmu musi się odbywać bezpośrednio przed jego podaniem. Dokarmianie ptaków odbywać się będzie dwukrotnie w ciągu dnia. Godziny dokarmiania – wg indywidualnych wskazań Zamawiającego. Czynność ta obejmuje również sukcesywny przewóz do kontenerów na odpady, zlokalizowanych na terenie zaplecza warsztatowego Nadleśnictwa Ruszów przy ulicy Koszarowej 2, powstałych przy wykonywaniu usługi pozostałości. 3. Podawanie innych komponentów pokarmowych, przekazanych przez Zamawiającego. 4. Bieżąca konserwacja wolier i urządzeń. W trakcie kontroli powierzchni adaptacyjnych Wykonawca zobowiązany będzie do otwierania wcześnie rano i zamykania późnym wieczorem wolier oraz: a) codziennego sprawdzania skuteczności działania elektryzatora i naprawy linii elektryzatora w przypadku jej zerwania; b) codziennego sprawdzania ciągłości włókniny pod linią elektryzatora i fladr oraz wykaszanie pojawiającego się pod linią elektryzatora zachwaszczenia; c) obchodu powierzchni wraz z zapisywaniem informacji o zaobserwowanych zdarzeniach w przekazanym przez Zamawiającego dzienniku; d) utrzymania porządku w wolierach w szczególności : - uprzątania resztek niezjedzonego pokarmu w części woliery przeznaczonej do podawania pokarmu, - utrzymania porządku pod daszkiem na tacach do wykładania pokarmu, - mycie tac, misek, poideł itp.; Wszelkie usterki, których bieżąca naprawa jest niemożliwa należy zgłosić Zamawiającemu. 5. Osoby zatrudnione przez Wykonawcę do bezpośredniego sprawowania kontroli oraz dokarmiania ptaków muszą posiadać niezbędną wiedze i doświadczenie w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia. 6. Osoby zatrudnione przez Wykonawcę do wykonywania zadań, będących przedmiotem zamówienia nie mogą mieć styczności z ptactwem domowym (kury, gołębie, inne). 7. Obowiązkiem Wykonawcy jest prowadzenie dziennika czynności, dostarczonego przez Zamawiającego, w którym należy codziennie odnotować: skład, ilość oraz godziny podania dziennych racji pokarmowych, kończące się zapasy, wszelkie awarie i usterki urządzeń, a także wszystkie zdarzenia na dozorowanej powierzchni adaptacyjnej (np. nietypowe zachowanie ptaków, pojawienie się drapieżnika, występowanie zjawisk atmosferycznych, które mogą mieć wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia itp.) oraz wszelkie obserwacje i uwagi o zdarzeniach mogących mieć wpływ na ptaki i dozorowane urządzenia. 8. Do Wykonawcy należy zapewnienie zaplecza socjalnego (schronienia przed działaniem czynników atmosferycznych) osobom zatrudnionym do wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77230000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: a. dla I części zamówienia – 1900,00 zł słownie złotych: tysiąc dziewięćset złotych 00/100 b. dla II części zamówienia – 1400,00 zł słownie złotych: tysiąc czterysta złotych 00/100 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: a. Pieniądzu; b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. Gwarancjach bankowych; d. Gwarancjach ubezpieczeniowych; e. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku : PKO BP S.A. Bolesławiec Nr 51 1020 2137 0000 9202 0101 5841 Na poleceniu przelewu należy zamieścić tytuł postępowania „Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej – zamówienia: „Dozór powierzchni adaptacyjnej wraz z dokarmianiem kuraków leśnych wsiedlonych na teren Nadleśnictwa Ruszów oraz z kontrolowanego rozrodu - Część___________________.” znak sprawy K.270.2.2017.KZ 4. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 tj. z dnia 7 listopada 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1988) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 5. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy PZP) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Nadleśnictwa Ruszów przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest złożyć: a. formularz ofertowy (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór - Załącznik nr 2A/2B do SIWZ). b. w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. c. w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach