Przetargi.pl
„Dozór i fizyczna ochrona obiektu Starostwa Powiatowego w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II 17 oraz mienia znajdującego się na terenie chronionego obiektu w 2023 - 2024 r.”

POWIAT JAROSŁAWSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Jana Pawła II 17
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROSŁAWSKI
    ul. Jana Pawła II 17
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    REGON: 650900306
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.jaroslawski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dozór i fizyczna ochrona obiektu Starostwa Powiatowego w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II 17 oraz mienia znajdującego się na terenie chronionego obiektu w 2023 - 2024 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dozoru i fizycznej ochrony obiektu Starostwa Powiatowego w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II 17 oraz mienia znajdującego się na terenie chronionego obiektu w okresie kolejnych 12 miesięcy, a także utrzymanie terenów zewnętrznych.2. Przez obiekt Starostwa Powiatowego w Jarosławiu przy ul. Jana Pawła II 17 należy rozumieć budynek administracyjny siedziby Starostwa Powiatowego w Jarosławiu zlokalizowany przy ul. Jana Pawła II 17, budynek garażowy (garaże) znajdujący się na tej samej posesji oraz teren posesji przy ul. Jana Pawła II 17.3. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług ochraniarskich stanowiących przedmiot zamówienia poprzez organizację i działalność służby ochrony zgodnie z odpowiednimi przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia oraz wydanymi na ich podstawie przepisami wykonawczymi.4. Usługę polegającą na dozorze i ochronie fizycznej obiektu Wykonawca będzie wykonywał przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony, którzy będą sprawować bezpośrednią ochronę fizyczną mienia składającego się z budynków, ich pomieszczeń oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach, a także rzeczy znajdujących się na terenie chronionego obiektu.5. Zakres usługi stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje:1) zapewnienie fizycznej ochrony obiektu przed włamaniem oraz mienia przed kradzieżą i innymi zdarzeniami losowymi:a) w dzień pracy urzędu (dzień roboczy) od godziny 14:45 do godziny 8:15 następnego dnia pracy urzędu (dnia roboczego),b) w dzień pracy urzędu (dzień roboczy) o skróconej ilości godzin urzędowania, który został zgłoszony na co najmniej 48 godzin przed, od godziny zakończenia pracy urzędu do godziny 8:45 następnego dnia pracy urzędu (dnia roboczego),c) w soboty, niedziele i święta oraz inne dni wolne od pracy, również te wprowadzone zarządzeniem Starosty, dozór całodobowy, aż do godziny 8:15 następującego bezpośrednio po nim dnia pracy urzędu (dnia roboczego);2) obsługa portierni w czasie wykonywania usługi:a) kontrolowanie ruchu osobowego i samochodowego w czasie wykonywania usługi, wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń oraz prowadzenie ewidencji wydawania/zdawania kluczy,b) sprawdzanie kompletności kluczy do pomieszczeń biurowych oraz natychmiastowe zgłaszanie osobie upoważnionej o zaistniałych brakach,c) codzienne otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych do budynku Starostwa i bram wjazdowych na posesję Starostwa Powiatowego w Jarosławiu,d) codzienne otwieranie drzwi do palarni o godziny 7:00 i zamykanie o godziny 16:00,e) zabezpieczenie budynku przed dostępem osób postronnych po godzinach urzędowania,f) w dni wolne od pracy oraz po godzinach urzędowania umożliwianie dostępu do pomieszczeń biurowych pracownikom i najemcom posiadającym stosowne zezwolenie wystawione przez Zamawiającego;3) zamykanie okien i drzwi wewnętrznych w budynku Starostwa na zamek, jeśli pozostały otwarte po godzinach urzędowania;4) włączanie i wyłączanie oświetlenia wewnątrz i na zewnątrz budynku;5) prowadzenie stosownej dokumentacji dotyczącej przebiegu usług ochraniarskich i dozoru;6) utrzymanie terenów zewnętrznych, w tym:a) codzienne zamiatanie posesji Starostwa i przyległych chodników na całej długości posesji, w tym mycie schodów wejściowych i wycieraczek przed budynkiem,b) co najmniej raz w tygodniu koszenie trawników, przycinanie tui oraz krzewów z częstotliwością i na zasadach zgodnych ze sztuką ogrodnictwa zwłaszcza w okresie intensywnego wzrostu roślin,c) podlewanie klombów, tui, klonów, krzewów, rabatek i innych kwiatów, a w weekendy i święta oraz w okresie występowania wysokich temperatur również kwiatów na balkonie i w gazonach,d) czyszczenie kanałów osuszających wokół budynku Starostwa każdorazowo w przypadku stwierdzenia w nich leżących śmieci i/lub niedopałków papierosów,e) mycie gzymsów wokół budynku oraz daszków znajdujących się nad drzwiami wejściowymi i wejściem do piwnicy – czynność wykonywana wg. potrzeb, na polecenie Zamawiającego i nie częściej niż 1 – 2 razy w tygodniu,f) w sezonie zimowym całodobowe, przez siedem dni w tygodniu, utrzymanie w należytym porządku posesji i przyległych chodników poprzez odśnieżanie, usuwanie śliskości zimowej, błota pośniegowego, sopli i nawisów śnieżnych lub z lodu z rynien i gzymsów, balkonu, daszków wejściowych i dachów budynków, a także wywóz śniegu z terenu posesji i pryzm śnieżnych z poboczy chodników / parkingów.6. W trakcie świadczenia usługi ochrony, tj. pełnienia dyżuru (służby) pracownicy ochrony będą:1) posiadać dostęp do istniejącego systemu monitoringu wizyjnego (systemu telewizji dozorowej CCTV), w zakresie bieżącej obserwacji w pomieszczeniu dozorców obrazu na żywo z kamer CCTV bez prawa do przetwarzania danych;2) przechowywać klucze w gablocie w pomieszczeniu dozorców, a po zakończeniu dyżuru (służby) klucze do pomieszczenia dozorców oraz klucze do drzwi wejściowych będą przekazywać uprawnionemu pracownikowi Wydziału Administracyjnego Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.7. Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby nad pracownikami Wykonawcy wykonującymi czynności polegające na dozorze i fizycznej ochronie obiektu Starostwa Powiatowego w Jarosławiu oraz mienia znajdującego się na terenie chronionego obiektu nadzór sprawowała osoba wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.8. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za ochraniane mienie.9. W ramach realizacji zamówienia oraz należnego z tego tytułu wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązany będzie zainstalować w siedzibie Zamawiającego co najmniej 9 szt. urządzeń systemu kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy pracowników ochrony (9 czujek) oraz rozmieścić je w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Pracownicy ochrony zobowiązani będą do dokonywania obchodu urzędu i posesji na zasadach i z częstotliwością określoną przez Zamawiającego po zawarciu umowy, a z dokonanych czynności Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać Zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, cotygodniowy raport każdorazowo w terminie 3 dni od dnia zakończenia się danego tygodnia.10. Wykonawca będzie zobowiązany:1) zabezpieczyć we własnym zakresie, własnym staraniem i na własny koszt niezbędne materiały i sprzęt niezbędne do wykonywania czynności, o których mowa powyżej w ust. 5 pkt 6, w tym sprzęt mechaniczny do odśnieżania, środki transportu do wywozu zgromadzonego śniegu, dźwig/ zwyżkę do usuwania sopli oraz nawisów śnieżnych lub z lodu z dachu budynku administracyjnego, z jego rynien i gzymsów, balkonu, daszków wejściowych i dachu budynku garażowego, oraz ponosić wszelkie inne koszty związane z całorocznym utrzymaniem terenów zewnętrznych, w tym koszty materiałów niezbędnych do zapobiegania powstawaniu oraz usuwania śliskości zimowej, np. soli drogowej, piasku itp.;2) w przypadku gwałtownie zmieniających się warunków atmosferycznych, w tym w godzinach nocnych przed rozpoczęciem pracy urzędu oraz w niedziele i święta, powodujących zaśnieżenie lub śliskość zimową (oblodzenie), przystąpić do prac, o których mowa powyżej w ust. 5 pkt 6 lit. f), w szczególności do odśnieżania i usuwania śliskości zimowej (oblodzenia) pieszych ciągów komunikacyjnych i chodników podlegających utrzymaniu w ramach usługi stanowiącej przedmiot zamówienia - czas reakcji na wystąpienie zaśnieżenia lub śliskości zimowej nie może być dłuższy niż 180 minut;3) w przypadku nagromadzenia się śniegu na terenie posesji lub powstawania pryzm śnieżnych na poboczach chodników / parkingów, usuwać je na bieżąco, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od momentu spryzmowania śniegu, chyba że z przyczyn technicznych ich usunięcie w ww. terminie będzie niemożliwe, na co Zamawiający wyrazi zgodę, wówczas Zamawiający ustali z Wykonawcą ostateczny, możliwy ze względu na uwarunkowania techniczne, termin usunięcia śniegu z terenie posesji lub powstałych pryzm śnieżnych.11. Przez „czas reakcji na wystąpienie zaśnieżenia lub śliskości zimowej” należy rozumieć maksymalny czas w jakim Wykonawca przystąpi, do wykonania prac, o których mowa w ust. 5 pkt 6 lit. f), w szczególności do odśnieżania i usuwania śliskości zimowej (oblodzenia) pieszych ciągów komunikacyjnych i chodników podlegających utrzymaniu w ramach usługi stanowiącej przedmiot zamówienia licząc od momentu powstania śliskości zimowej (oblodzenia) lub pokrywy (powłoki) śnieżnej lub warstwy błota pośniegowego o grubości 3 cm.12. Zamawiający nie wymaga, aby:1) na zmianie / dyżurze była więcej niż jedna osoba (posterunek jednoosobowy);2) pracownicy świadczący bezpośrednio usługi w zakresie ochrony i dozoru byli wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.13. Zamawiający bezwzględnie wymaga aby Wykonawca:1) w ramach zawartej umowy wykonywał / realizował pełny zakres usługi utrzymania terenów zewnętrznych określony przez Zamawiającego w Załączniku Nr 1 do SWZ;2) był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. z tytułu wykonywania usług fizycznej ochrony osób i mienia, z sumą gwarancyjną tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, przez cały okres wykonywania zamówienia.14. Za teren zewnętrzny i jego utrzymanie w czystości odpowiada Wykonawca, teren zewnętrzny ma być utrzymany w czystości, a organizacja pracy leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza w tym zakresie podwykonawstwo.15. Charakterystykę obiektu Starostwa Powiatowego w Jarosławiu oraz szczegółowy zakres usług będących przedmiotem zamówienia, w tym usługi utrzymania terenów zewnętrznych zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik Nr 1 do SWZ.16. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami niniejszej SWZ, w szczególności z postanowieniami Opisu Przedmiotu Zamówienia, zapisami własnej oferty oraz warunki określonymi postanowieniami Projektu umowy, stanowiącego Załącznik Nr 7 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 500,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące pięćset 00/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą, przy czym za termin wniesienia wadium w pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy, przyjmuje się termin uznania kwoty wadium w rachunek Zamawiającego (termin faktycznego wpływu i zaksięgowania środków na rachunku Zamawiającego potwierdzony przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego).4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy:1) dla przelewów krajowych: Santander Bank Polska S. A. nr rachunku 83 1500 1634 1216 3002 8476 0000;2) dla przelewów z zagranicy: Santander Bank Polska S. A. Kod SWIFT (BIC code): WBKPPLPP, numer IBAN: PL83150016341216300284760000.5. W tytule przelewu wpisać: Wadium przetargowe Numer referencyjny: ZP.272.8.2023.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu tj. w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej w ust. 2 pkt 2 – 4 muszą być opatrzone przez wystawcę (osobę uprawniona do jego wystawienia tzn. przedstawiciela gwaranta lub poręczyciela) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, muszą być wystawione na Powiat Jarosławski, ul. Jana Pawła II 17, 37 – 500 Jarosław i muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca będzie związany ofertą.9. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta / poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium zgłoszone w terminie związania ofertą w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10. Oryginały dokumentów, o których mowa powyżej w ust. 7 wystawione na Powiat Jarosławski w postaci elektronicznej i opatrzone przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy przekazać Zamawiającemu za pośrednictwem platformazakupowa.pl przy użyciu formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jaroslawski/proceedings, tj. w miejscu publikacji SWZ lub poprzez dołączenie do oferty.11. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Terminowość wniesienia wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.12. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, że łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku wnosząc wadium oprócz wskazania tytułem jakiego postępowania [Numer referencyjny: ZP.272.8.2023] wadium jest wnoszone należy również wskazać w czyim imieniu / w imieniu kogo jest wnoszone.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:a) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835, z późn. zm.),b) art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;2) spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.2. Zamawiający stawia warunki dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;3) zdolności technicznej lub zawodowej.3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995).4. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. z tytułu wykonywania usług fizycznej ochrony osób i mienia, z sumą gwarancyjną tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.5. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli w zakresie doświadczenia wykaże, że w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych należycie wykonuje w ramach tych świadczeń nadal wykonywanych, co najmniej dwie (2) usługi (2 zamówienia / 2 umowy / 2 kontrakty) polegające na świadczeniu usług w zakresie ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, o wartości brutto nie mniejszej niż 100 000,00 PLN każda.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach