Przetargi.pl
„Dowozy dzieci do szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2023/2024 – 2 CZĘŚCI”

Gmina Mykanów ogłasza przetarg

  • Adres: 42-233 Mykanów, Samorządowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mykanów
    Samorządowa 1
    42-233 Mykanów, woj. śląskie
    REGON: 151398110
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowozy dzieci do szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2023/2024 – 2 CZĘŚCI”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci do szkół podstawowych w Starym Cykarzewie, Starym Broniszewie, Borownie, Czarnym Lesie, Lubojnie, Mykanowie oraz do przedszkoli w Starym Cykarzewie, Lubojnie , Kuźnicy Kiedrzyńskiej, Borownie, Mykanowie. Usługa świadczona będzie w dni powszednie, z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002r w sprawie organizacji roku szkolnego (ferie zimowe i letnie, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna oraz dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ustalonych zgodnie a § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z 05 października 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego Dz. U. Nr 186, poz. 1245).Dowóz odbywał się będzie z podziałem na dwie części. Poszczególne części obejmą następujące trasy:Część I- dowóz dzieci z Lubojenki do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lubojnie,- dowóz dzieci z Kuźnicy Lechowej , Kuźnicy Kiedrzyńskiej, Woli Hankowskiej, Lubojny do Szkoły Podstawowej w Czarnym Lesie ,- dowóz dzieci z Czarnego Lasu do Przedszkola w Kuźnicy Kiedrzyńskiej .Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad uczniami w czasie dowozu i w drodze powrotnej oraz zachowania szczególnego bezpieczeństwa w czasie przewozów uczniów.Zamawiający wymaga aby bezwzględnie przestrzegana była zasada, iż dzieci nie mogą być w trakcie dowozów i odwozów bez opieki .Samochody ilością miejsc muszą być dostosowane do ilości przewożonych dzieci.Podmiot realizujący zamówienie ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży podczas dowozów i odwozów.Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna1) Zamawiający wymaga by maksymalny możliwy czas oczekiwania na pojazd zastęp-czy nie przekroczył 60 minut. Czas na podstawienie pojazdu liczony jako czas od po-wzięcia informacji o braku możliwości kontynuowania dowozu przez pojazd „ kurso-wy”.2) Szczegółowy harmonogram ustalony zostanie z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana. Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania samochodów sprawnych technicznie gwarantujących bezpieczny dojazd dzieci do szkół. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć samochody dostosowane ilością miejsc pasażerskich siedzących do liczby dzieci do przewiezienia na danej trasie.3) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć właściwą opiekę dzieci i młodzieży w czasie dowozu dzieci do i ze szkół tj. do zadań Wykonawcy należy, aby dzieci podczas dowozów znajdowały się pod opieką osoby odpowiedzialnej za dowożone dzieci ( nie może to być kierowca) , szczególną opieką należy otaczać dzieci przedszkolne – dzieci przedszkolne oraz z klas I-III muszą być przekazane pod opiekę osób dorosłych. Zamawiający wymaga aby opiekun odbierał uczniów z pod budynku szkoły - przedszkola / tj. drzwi szkoły-przedszkola/ i odprowadzał dzieci przed budynek szkoły - przedszkola / tj. drzwi szkoły- przedszkola/4) Ilość dzieci w trakcie roku może ulec korekcie ,tj zwiększeniu lub zmniejszeniu ( wynika to ze zmian miejsca zamieszkania ). Zamawiający zastrzega ,iż około 20 razy w ciągu roku szkolnego ( okazjonalnie – czas egzaminów , uroczystości szkolnych ) może ulec zmianie godziny i trasy dowozów i odwozów dzieci ustalonych pierwotnie z dyrektorami szkół na początku roku szkolnego.5) W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub w związku ze zmianą organizacji pracy szkoły nie będzie koniecznym wykonywanie jakiegokolwiek kursu, Wykonawca nie będzie dokonywał obciążenia za taki niezrealizowany przejazd. Informację o braku kursu. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy na co najmniej 48 godzin przed jego planową realizacją.6) Zamawiający wymaga, aby w realizacji przedmiotu zamówienia, na stanowisku kierowcyzatrudnione były osoby posiadające uprawnienia do transportu drogowego osób, wymaganeustawą z dnia 06 września 2001r o transporcie drogowym oraz ustawą z dnia 20 czerwca1997r Prawo ruchu drogowym.7) Wykonawca musi posiadać wszelkie uprawnienia do wykonywania odpłatnego transportudrogowego, stosownie do treści ustawy z dnia 06 września 2001r o transporcie drogowym aponadto pojazdy muszą posiadać aktualną i ważną polisę ubezpieczenia OC i NW8) Przewóz dzieci musi odbywać się pojazdami spełniającymi wymagania w sprawie warunkówtechnicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia przewidziane przepisamiprawa. Dodatkowo wszelkie pojazdy muszą być prawidłowo oznakowane w obowiązującetablice informacyjne o przewozie dzieci i spełniać przepisy z zakresu bhp oraz ppoż.9) Koszt dojazdu pojazdu z bazy do punktu startowego oraz z punktu końcowego do bazywinien być skalkulowany w stawce za kurs.10) Do obowiązków Wykonawcy należy:a) zapewnienie punktualnego, bezpiecznego i bezawaryjnego przewozu dzieci w godzinachustalonych według rozkładu jazdy;b) przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie czasu pracy kierowców oraz przestrzeganie ogólnych warunków przewozu;c) w przypadku awarii pojazdu przed wyjazdem Wykonawca zobowiązany jest podstawićniezwłocznie sprawny pojazd zastępczy; wszelkie koszty związane z podstawieniempojazdu zastępczego obciążą Wykonawcę;d) przestrzeganie bezpieczeństwa wszystkich przewożonych osób;e) zapewnienie sprawnego ogrzewania i stosowanie go przy stosowych warunkachpogodowych,f) utrzymanie pojazdu w należytym porządku i czystości,g) zachowania kultury osobistej przez kierowcę.4. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, ze zm.):1)rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które wymagają zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia tj.:-wykonywać będą czynności polegające na kierowaniu autobusami, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;-wykonywać będą czynności polegające na opiece nad dziećmi, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy – Wykonawca w terminie pięciu dni roboczych od daty podpisania umowy( lecz nie później niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usług), przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o prace, zarówno przez Wykonawcę jak i ewentualnych podwykonawców, 3)w trakcie realizacji zamówienia w celu weryfikacji zatrudniania, przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1, Zamawiający może żądać w szczególności:a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,b) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,d) innych dokumentów-zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika4) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę (podwykonawców) wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: W okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy w celu przeprowadzenia kontroli, Niespełnianie wymagań określonych w niniejszym punkcie traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na kierowaniu autobusami i pracę osób polegającą na opiece nad dziećmi podczas dowozu i odwozu, objętych przedmiotem zamówienia. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na kierowaniu autobusami i pracę osób polegającą na opiece nad dziećmi podczas dowozu i odwozu, objętych przedmiotem zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci do szkół podstawowych w Starym Cykarzewie, Starym Broniszewie, Borownie, Czarnym Lesie, Lubojnie, Mykanowie oraz do przedszkoli w Starym Cykarzewie, Lubojnie , Kuźnicy Kiedrzyńskiej, Borownie, Mykanowie. Usługa świadczona będzie w dni powszednie, z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002r w sprawie organizacji roku szkolnego (ferie zimowe i letnie, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna oraz dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ustalonych zgodnie a § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z 05 października 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego Dz. U. Nr 186, poz. 1245).Dowóz odbywał się będzie z podziałem na dwie części. Poszczególne części obejmą następujące trasy:Część II- dowóz dzieci do Szkoły Podstawowej w Starym Cykarzewie z Grabówki, Cykarzewa Północnego ; Jamna , Rusinowa ;- dowóz dzieci z Grabówki, Cykarzewa Północnego, Jamna, do Przedszkola w Starym Cykarzewie- dowóz dzieci z Rusinowa, Nowego Broniszewa do Szkoły Podstawowej w Starym Broniszewie- dowóz dzieci z Borowna do Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Borownie,- dowóz dzieci z Łochyni i Grabowej do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mykanowie.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad uczniami w czasie dowozu i w drodze powrotnej oraz zachowania szczególnego bezpieczeństwa w czasie przewozów uczniów.Zamawiający wymaga aby bezwzględnie przestrzegana była zasada, iż dzieci nie mogą być w trakcie dowozów i odwozów bez opieki .Samochody ilością miejsc muszą być dostosowane do ilości przewożonych dzieci.Podmiot realizujący zamówienie ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie opieki dzieciom i młodzieży podczas dowozów i odwozów.Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna1) Zamawiający wymaga by maksymalny możliwy czas oczekiwania na pojazd zastęp-czy nie przekroczył 60 minut. Czas na podstawienie pojazdu liczony jako czas od po-wzięcia informacji o braku możliwości kontynuowania dowozu przez pojazd „ kurso-wy”.2) Szczegółowy harmonogram ustalony zostanie z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana. Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania samochodów sprawnych technicznie gwarantujących bezpieczny dojazd dzieci do szkół. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć samochody dostosowane ilością miejsc pasażerskich siedzących do liczby dzieci do przewiezienia na danej trasie.3) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć właściwą opiekę dzieci i młodzieży w czasie dowozu dzieci do i ze szkół tj. do zadań Wykonawcy należy, aby dzieci podczas dowozów znajdowały się pod opieką osoby odpowiedzialnej za dowożone dzieci ( nie może to być kierowca) , szczególną opieką należy otaczać dzieci przedszkolne – dzieci przedszkolne oraz z klas I-III muszą być przekazane pod opiekę osób dorosłych. Zamawiający wymaga aby opiekun odbierał uczniów z pod budynku szkoły - przedszkola / tj. drzwi szkoły-przedszkola/ i odprowadzał dzieci przed budynek szkoły - przedszkola / tj. drzwi szkoły- przedszkola/4) Ilość dzieci w trakcie roku może ulec korekcie ,tj zwiększeniu lub zmniejszeniu ( wynika to ze zmian miejsca zamieszkania ). Zamawiający zastrzega ,iż około 20 razy w ciągu roku szkolnego ( okazjonalnie – czas egzaminów , uroczystości szkolnych ) może ulec zmianie godziny i trasy dowozów i odwozów dzieci ustalonych pierwotnie z dyrektorami szkół na początku roku szkolnego.5) W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub w związku ze zmianą organizacji pracy szkoły nie będzie koniecznym wykonywanie jakiegokolwiek kursu, Wykonawca nie będzie dokonywał obciążenia za taki niezrealizowany przejazd. Informację o braku kursu. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy na co najmniej 48 godzin przed jego planową realizacją.6) Zamawiający wymaga, aby w realizacji przedmiotu zamówienia, na stanowisku kierowcyzatrudnione były osoby posiadające uprawnienia do transportu drogowego osób, wymaganeustawą z dnia 06 września 2001r o transporcie drogowym oraz ustawą z dnia 20 czerwca1997r Prawo ruchu drogowym.7) Wykonawca musi posiadać wszelkie uprawnienia do wykonywania odpłatnego transportudrogowego, stosownie do treści ustawy z dnia 06 września 2001r o transporcie drogowym aponadto pojazdy muszą posiadać aktualną i ważną polisę ubezpieczenia OC i NW8) Przewóz dzieci musi odbywać się pojazdami spełniającymi wymagania w sprawie warunkówtechnicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia przewidziane przepisamiprawa. Dodatkowo wszelkie pojazdy muszą być prawidłowo oznakowane w obowiązującetablice informacyjne o przewozie dzieci i spełniać przepisy z zakresu bhp oraz ppoż.9) Koszt dojazdu pojazdu z bazy do punktu startowego oraz z punktu końcowego do bazywinien być skalkulowany w stawce za kurs.10) Do obowiązków Wykonawcy należy:a) zapewnienie punktualnego, bezpiecznego i bezawaryjnego przewozu dzieci w godzinachustalonych według rozkładu jazdy;b) przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie czasu pracy kierowców oraz przestrzeganie ogólnych warunków przewozu;c) w przypadku awarii pojazdu przed wyjazdem Wykonawca zobowiązany jest podstawićniezwłocznie sprawny pojazd zastępczy; wszelkie koszty związane z podstawieniempojazdu zastępczego obciążą Wykonawcę;d) przestrzeganie bezpieczeństwa wszystkich przewożonych osób;e) zapewnienie sprawnego ogrzewania i stosowanie go przy stosowych warunkachpogodowych,f) utrzymanie pojazdu w należytym porządku i czystości,g) zachowania kultury osobistej przez kierowcę.4. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, ze zm.):1)rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które wymagają zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia tj.:-wykonywać będą czynności polegające na kierowaniu autobusami, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;-wykonywać będą czynności polegające na opiece nad dziećmi, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy – Wykonawca w terminie pięciu dni roboczych od daty podpisania umowy( lecz nie później niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usług), przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione na podstawie umowy o prace, zarówno przez Wykonawcę jak i ewentualnych podwykonawców, 3)w trakcie realizacji zamówienia w celu weryfikacji zatrudniania, przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1, Zamawiający może żądać w szczególności:a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,b) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,d) innych dokumentów-zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika4) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez wykonawcę (podwykonawców) wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: W okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy w celu przeprowadzenia kontroli, Niespełnianie wymagań określonych w niniejszym punkcie traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na kierowaniu autobusami i pracę osób polegającą na opiece nad dziećmi podczas dowozu i odwozu, objętych przedmiotem zamówienia. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na kierowaniu autobusami i pracę osób polegającą na opiece nad dziećmi podczas dowozu i odwozu, objętych przedmiotem zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach