Przetargi.pl
Dowożenie uczniów do szkół w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019

Gmina Lubartów ogłasza przetarg

  • Adres: 21-100 Lubartów, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 553 586 , fax. 818 545 901
  • Data zamieszczenia: 2017-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubartów
    ul. Lubelska 18A
    21-100 Lubartów, woj. lubelskie
    tel. 818 553 586, fax. 818 545 901
    REGON: 54342700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://uglubartow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowożenie uczniów do szkół w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części: CZĘŚĆ - I Przedmiotem zamówienia jest dowóz do szkół i odwóz do miejsca zamieszkania uczniów. Dowóz uczniów z miejsca ich zamieszkania (z ustalonych przez Zamawiającego w każdej miejscowości przystanków) do siedziby szkół podstawowych, oraz z siedziby szkół podstawowych do miejsca zamieszkania uczniów (do ustalonych przez Zamawiającego w każdej miejscowości przystanków) w formie zakupu biletów miesięcznych w roku 2018 i 2019. Przejazd uczniów szkół podstawowych odbywać się będzie na podstawie imiennego biletu miesięcznego. Dowóz odbywał się będzie w roku 2018 i 2019 w okresie od 01 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r., z wyłączeniem dni wolnych zgodnie z kalendarzem roku szkolnego oraz dni ustalonych przez Zamawiającego, w godzinach umożliwiających przybycie uczniów do szkoły, nie później niż 10 minut przed ustaloną godziną rozpoczęcia zajęć szkolnych i opuszczenie szkoły o ustalonej przez Zamawiającego godzinie. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi w oparciu o minutowy rozkład jazdy, dla określonej trasy, sporządzony przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Usługa obejmuje dowóz uczniów na trasach tj.: 1.Trasy w okresie od dnia 01 stycznia 2018 r. do dnia 31 stycznia 2018 r.: Trasa I - Annobór (remiza) – Annobór – Majdan Kozłowiecki (rondo) – Majdan Kozłowiecki (stara szkoła) – Wandzin (szkoła) – Wandzin – Wandzin (tory) – Trzciniec – Łucka (szkoła); - szacunkowa długość trasy 10,5 km (dowóz i 2 x odwóz); - szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 46 Trasa II - Rokitno (Lipy) – Rokitno – Rokitno (centrum) – Rokitno – Wólka Rokicka – Wólka Rokicka-Kolonia – Baranówka – Łucka (szkoła) – 8,2 km - szacunkowa długość trasy 8,2 km (dowóz i odwóz); - szacunkowa liczba dzieci dowożonych – 27; - na trasie nr I i II potrzebny jest 1 pojazd o min. liczbie miejsc siedzących 46 lub pojazdy o łącznej min. liczbie miejsc siedzących 46; - na trasie nr I i II uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa III - Szczekarków (zakręt) – Szczekarków – Lubartów (S.P nr 3); - szacunkowa długość trasy 6 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 16; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych – 16; - na trasie nr III uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa IV - Lisów (bagno) – Lisów – Lubartów (S.P nr 1) - szacunkowa długość trasy 5,7 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 18; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych – 18; - na trasie nr IV uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa V - Chlewiska – Lubartów (SP nr 3) - szacunkowa długość trasy 5,8 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 38; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych – 38; - na trasie nr V uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:45. 2) Trasy w okresie od dnia 01 lutego 2018 r. do dnia 31 czerwica 2018 r.; Trasa I - Szczekarków (zakręt) – Szczekarków – Lubartów (S.P nr 3); - szacunkowa długość trasy 6 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 16; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych – 16; - na trasie nr I uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa II - Lisów (bagno) – Lisów – Lubartów (S.P nr 1) - szacunkowa długość trasy 5,7 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 18; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 18 - na trasie nr II uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa III - Chlewiska– Lubartów (SP nr 3) - szacunkowa długość trasy 5,8 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 38; -szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 38 - na trasie nr III uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:45. 3) Trasy w okresie od dnia 01 września 2018 r. do dnia 30 czerwca 2019 r.: Trasa I - Szczekarków (zakręt) – Szczekarków – Lubartów (S.P nr 3); - szacunkowa długość trasy 6 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 9; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 9; - na trasie nr I uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. Trasa II - Lisów (bagno) – Lisów – Lubartów (S.P nr 1) - szacunkowa długość trasy 5,7 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 7; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 7; - na trasie nr II uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:50. - na trasę nr I i II może być pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 16; Trasa III - Chlewiska– Lubartów (SP nr 3) - szacunkowa długość trasy 5,8 km (dowóz i odwóz); - na trasę potrzebny jest pojazd/pojazdy o min. liczbie miejsc siedzących 30; - szacunkowa liczba dzieci dowożonych - 30; - na trasie nr III uczniów należy dowieźć do szkoły na godz. 07:20 – 07:45. Odwóz jest odwrotnością dowozu; planowana godzina odwozu ok. 13:15 – 15:20. Uczniowie w pojazdach mają mieć zapewnione miejsca siedzące. Z uwagi na zmiany organizacyjne pracy szkoły w trakcie roku szkolnego, oraz zmiany organizacyjne dotyczące uczniów aktualna liczba uczniów objętych może ulec zmianie, tym samym trasa dowozu może ulec zmianie oraz godziny dowozu i odwozu uczniów. Dokładne godziny kursowania pojazdów przewoźnik uzgadniał będzie z dyrektorami poszczególnych szkół. Główny kod CPV: 60000000-8 Usługi transportowe Dodatkowe kody CPV: 60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego CZĘŚĆ - II Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Lubartów (z miejsc zamieszkania) do szkół w Lublinie wraz z zapewnieniem opieki w roku 2018 i 2019 w okresie od 01 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r., w dni nauki szkolnej. Usługa winna być wykonana środkiem transportu Wykonawcy według wyszczególnionego zadania: 1. Liczba osób do przewozu - 4 2. Szacunkowy przebieg dzienny środka transportu określa się na około 150 km. 3. Adresy uczniów: 1) Szczekarków 83A, 21-100 Lubartów - 1 osoba, 2) Skrobów-Kolonia 74 A, 21-100 Lubartów - 1 osoba; 3) Nowodwór 64C 21-100 Lubartów 1 - osoba; Dowóz na zajęcia: Lublin, ul. Hilszferda 6 - na godz. 8 00. 4) Skrobów –Kolonia 76, 21-100 Lubartów - 1 osoba; Dowóz na zajęcia : Lublin, ul. Bronowicka 26 - na godz. 8 00. Odbiór uczniów ze szkół od około godziny 1400 . 4. Wymagania dotyczące sposobu realizacji zamówienia: 1) godziny przejazdów (dojazd i powrót) od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej zgodnie z ustalonym planem lekcji, 2) wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki nad uczniami w czasie dowozu i w drodze powrotnej oraz zachowania szczególnego bezpieczeństwa w czasie przewozów uczniów, 3) wykonawca zapewni doprowadzenie dzieci przez opiekuna z samochodu do szkoły i ze szkoły do samochodu, 4) odbiór uczniów będzie następował z miejsca ich zamieszkania, 5) liczba uczniów objętych dowozem może się zwiększyć lub zmniejszyć o 1 osobę; po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów, 6) w przypadku zmian liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru, 7) zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna, 8) zamawiający wymaga oznaczenia pojazdu tablicami „dzieci", oraz pozostałymi oznaczeniami wynikającymi z przepisów obowiązującego prawa w zakresie przewozu dzieci niepełnosprawnych. 60000000-8 Usługi transportowe 60130000-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób 2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: CZĘŚĆ – I od 01 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r., Wykonawca będzie świadczył swoje usługi w dniach nauki szkolnej, z wyłączeniem dni wolnych od nauki, określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1603). CZĘŚĆ - II od 01 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r., Wykonawca będzie świadczył swoje usługi w dniach nauki szkolnej, z wyłączeniem dni wolnych od nauki, określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1603). 3 .Wymagania zamawiającego w związku z w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 4. Wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności kierowcy. Zakres obowiązków kierowcy przy przewozach uczniów: 1) dbanie o bezpieczne wejście ucznia, jego przewóz i wyjście do i z pojazdu, 2) zachowanie szczególnej ostrożności w czasie przewozu uczniów poprzez dostosowanie prędkości do warunków drogowych, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 3) dbanie o stan techniczny pojazdu, wykonywania obsługi codziennej, utrzymywania czystości i estetyki pojazdu, 4) prowadzenie dokumentacji jazdy, 5) taktowne i życzliwe zachowanie wobec uczniów 5. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) czynności kierowcy będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia - załączniku nr 2 b do SIWZ. b) wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, a także oświadczenie osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji, przedkładał dowody odprowadzenia składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia. 2) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. a) w przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o której mowa w pkt. b) i c) SIWZ wykonawca będzie każdorazowo płacił zamawiającemu karę w wysokości 5 000,00 PLN. b) w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. b) i c) SIWZ lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w ofercie, zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne. c) w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia liczby osób wymaganej przez Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 5% całkowitego wynagrodzenia, za każdą niezatrudnioną osobę poniżej łącznej liczby wskazanej w ust. 2. d) w uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi osobą pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez wykonawcę w ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: dla I części zamówienia: – wykonawca musi posiadać aktualne uprawnienia (licencję) na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydane na podstawie ustawy z dnia 6.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2016 r. poz. 1907.); dla II części zamówienia: – zamawiający nie stawia wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W ramach wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1b ustawy należy przedłożyć wraz z ofertą: - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (w formie oryginału) według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (w formie oryginału) według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu , w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do których te zdolności są wymagane. 2.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.2. Zamawiający na podstawie art. 22a ust 3 ustawy Prawo zamówień publicznych ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. 2.3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 2 rozdz. V SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1 rozdz. V SIWZ. 2.5. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń i dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi - załącznik nr. 4 do SIWZ. Zgodnie z §14 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz.1126) oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych, w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 1 § 14 rozporządzenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy w zakresie wymaganym niniejszą SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy w zakresie wymaganym niniejszą SIWZ, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów. Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa. Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku ofert składanych wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna itp. ) do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; 3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 4) jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Oferta powinna zawierać: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny ze wzorem formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ 2) Wszystkie oświadczenia, których przedstawienia żąda Zamawiający zgodnie z postanowieniami rozdziału VI ust. 1 niniejszej SIWZ. 3) Zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji na zasadach określonych w art. 22a niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeśli dotyczy. 4) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika. 5) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 2. Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w SIWZ. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopii, z wyłączeniem pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1 pkt 4). Zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów, musi być potwierdzona przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy; kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach