Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/2020

Gmina Waganiec ogłasza przetarg

  • Adres: 87-731 Waganiec, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 830 044 , fax. 542 830 640
  • Data zamieszczenia: 2019-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Waganiec
    ul. Dworcowa 11
    87-731 Waganiec, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 830 044, fax. 542 830 640
    REGON: 91086645900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.waganiec.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest jedno zadanie, które obejmuje dowozy uczniów do szkół, które są prowadzone przez Gminę Waganiec oraz powrotny przewóz ze szkół do miejsc zamieszkania uczniów w okresie nauki szkolnej, tj. od 02 września 2019 roku do 26 czerwca 2020 roku. Dzieci mają być dowożone według szczegółowego rozkładu jazdy uzgodnionego z Zamawiającym, we wszystkie dni nauki szkolnej wynikające z kalendarza roku szkolnego 2019/2020 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przerw świątecznych i dni ustawowo wolnych. Usługa będąca przedmiotem zamówienia podczas dowozów do szkół i powrotnego przewozu ze szkół do miejsc zamieszkania uczniów ma być wykonywana przez dwa autobusy. 2. Autobus nr 1 będzie świadczył usługi na rzecz Gminy Waganiec polegające na dowożeniu uczniów do Zespołu Szkół w Zbrachlinie oraz ich odwożeniu po zakończonych zajęciach do miejsc zamieszkania (zlokalizowanych na terenie gminy Waganiec) w roku szkolnym 2019/2020. Dowóz odbywał się będzie w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Pojazd służący do przewozu dzieci powinien być oznakowany i wyposażony zgodnie z wymogami prawa. Powinien spełniać warunki niezbędne do dopuszczenia go do ruchu drogowego w zakresie właściwego stanu technicznego, czystości, estetyki wewnątrz i na zewnątrz. Godziny dowozu uczniów do szkoły 7:00 – 8:00. Godziny odwozu uczniów do ich miejsc zamieszkania 12:40 – 16:00. Zamawiający przewiduje okazjonalne przewozy poza ww. godzinami. Średnia dzienna trasa wynosi ok. 100 km. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia/ zmniejszenia liczby dni w których odbywał się będzie dowóz o +/- 10 dni. Pojazd służący do przewozu dzieci powinien posiadać minimum 59 miejsc siedzących. 3. Autobus nr 2 będzie świadczył usługi na rzecz Gminy Waganiec polegające na dowożeniu uczniów polegających na dowożeniu uczniów do Szkoły Podstawowej w Niszczewach i Zespołu Szkół w Brudnowie oraz ich odwożeniu po zakończonych zajęciach do miejsc zamieszkania (zlokalizowanych na terenie gminy Waganiec) w roku szkolnym 2019/2020. Dowóz odbywał się będzie w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Pojazd służący do przewozu dzieci powinien być oznakowany i wyposażony zgodnie z wymogami prawa. Powinien spełniać warunki niezbędne do dopuszczenia go do ruchu drogowego w zakresie właściwego stanu technicznego, czystości, estetyki wewnątrz i na zewnątrz. Godziny dowozu uczniów do szkoły 6:45 – 8:00. Godziny odwozu uczniów do ich miejsc zamieszkania 12:30 – 16:00. Zamawiający przewiduje okazjonalne przewozy poza ww. godzinami. Średnia dzienna trasa wynosi ok. 130 km. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia/ zmniejszenia liczby dni w których odbywał się będzie dowóz o +- 10 dni. Pojazd służący do przewozu dzieci powinien posiadać minimum 25 miejsc siedzących. 4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 5. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, by czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług stanowiących przedmiot zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione (przez Wykonawcę /Podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę. Dotyczy to niżej wymienionych czynności: kierowca. Zamawiający wymaga, aby ww. zakres wykonywany był pod kierownictwem pracodawcy w wyznaczonym miejscu i w czasie określonym przez Wykonawcę w sposób zapewniający terminową realizację zamówienia. 2) Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące zamówienie były pracownikami Wykonawcy lub Podwykonawcy (w tym dalszego Podwykonawcy). 3) Zatrudnienie osób realizujących niniejsze zamówienie, powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania usług związanych z przedmiotem zamówienia. 4) Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania osób, o których mowa w pkt 1). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami zatrudnionymi przez Wykonawcę (Podwykonawcę/dalszego Podwykonawcę). 6) W sytuacjach niejednoznacznych, budzących wątpliwości w zakresie prawidłowości zatrudnienia osób zgodnie z wymogami SIWZ, Zamawiający celem przeprowadzenia skutecznej weryfikacji tych danych ma prawo wezwać Państwową Inspekcję Pracy. 7) Dodatkowo, w trakcie realizacji zamówienia, na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych udokumentować fakt zatrudniania osób realizujących przedmiot zamówienia, na podstawie umowy o pracę, poprzez przedłożenie Zamawiającemu poniższych dowodów: a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie objęte wezwaniem czynności jakie wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.05.2018 r, o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2018 r., poz. 1000 ze zm.) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 8) W sytuacjach niejednoznacznych, budzących wątpliwości w zakresie prawidłowości zatrudnienia osób zgodnie z wymogami SIWZ, Zamawiający celem przeprowadzenia skutecznej weryfikacji tych danych ma prawo wezwać Państwową Inspekcję Pracy 9) Nieudowodnienie przez Wykonawcę faktu wykonywania czynności, o których mowa w pkt 1), przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niewypełnienie wymagań SIWZ w zakresie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 10) Za każdorazowy przypadek niedopełnienia wymogu zatrudniania osób wykonujących wskazane w pkt 1) czynności na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości określonej w projekcie umowy – załącznik nr 5 do SIWZ. 6. Wspólny Słownik Zamówień (CPV). Główny kod CPV: 60.13.00.00-8.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada aktualne, zezwolenie lub licencję na wykonywanie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: - nie podlega wykluczeniu, - spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SIWZ. 3. Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca składa oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa ust. 3 – załącznik nr 3 do SIWZ. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa ust. 2, 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Oświadczenia, o których mowa w ust. 2, 3. Wykonawca jest zobowiązany złożyć w formie pisemnej wraz z ofertą – załączniki nr 2 i 3 do SIWZ. 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.waganiec.biuletyn.net, informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 798 ze zm.), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4 do SIWZ. 8. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 9. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 10. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 11. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów potwierdzających: a) spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj.: - Aktualne, zezwolenie lub licencję na wykonywanie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.). b) brak podstaw do wykluczenia, tj.: - Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Ww. odpis winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12. Dokumenty składane przez Wykonawców zagranicznych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale 7 ust. 11 lit. b) SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 2) stosuje się. 4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 13. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja): 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: a) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; b) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi obejmować wszystkie czynności związane ze złożeniem kompletnej oferty. 2) Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. Z pełnomocnictwa powinna wynikać wola wszystkich Wykonawców o ich wspólnym występowaniu w postępowaniu. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach