Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/2020

Gmina Pacanów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-133 Pacanów, Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 765 403 , fax. 413 765 980
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pacanów
    Rynek 15
    28-133 Pacanów, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 765 403, fax. 413 765 980
    REGON: 29101054700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ug.pacanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych – liczba Części - 3 Zadanie zostało podzielone na trzy części, na które składa się odrębne oferty: 1. Część I zamówienia obejmuje: zakup biletów miesięcznych umożliwiających przejazd dzieci i uczniów do przedszkoli i szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Pacanów w roku szkolnym 2019/2020, obejmujący łącznie 233 uczniów i 12 kursów (5 kursów do szkoły i 7 kursów ze szkoły po zajęciach. Łączna długość kursów 269,2 km.). Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 185 dni. Wykonawca w każdym dniu obowiązywania umowy, realizował będzie przedmiot zamówienia z wykorzystaniem minimum 3 pojazdów (bus/autobus) wraz z niezbędnym personelem, dostosowanych do ilości pasażerów na poszczególnych trasach zgodnie z rozkładem jazdy przewozów regularnych. Pojazdy powinny posiadać niskie stopnie umożliwiające uczniom bezpieczne wsiadanie i wysiadanie. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) zapewni Zamawiający. Szczegółowy wykaz tras oraz ilość dzieci i uczniów stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia 2. Część II zamówienia obejmuje: Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Pacanów do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Kupieninie w roku szkolnym 2019/2020 Przedmiotem II części zamówienia jest dowóz 2 uczniów (jedno dziecko w wieku 5 lat wymaga fotelika samochodowego) do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Kupieninie. Dowóz uczniów będzie odbywał się z miejscowości (trasa przejazdu): Sroczków - Pacanów – koniec trasy Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Kupieninie. Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 195 dni. Wykonawca w czasie dowozu musi zapewnić dzieciom opiekę osoby dorosłej. Opieki nad dziećmi nie może sprawować kierowca pojazdu. Ilość przejechanych kilometrów, za które Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie będzie liczona od momentu (miejsca) zabrania pierwszego dziecka. Szacunkowa dzienna ilość kilometrów (z miejsca zabrania pierwszego dziecka do siedziby szkoły i z powrotem) wynosi ok. 51,6 km. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia trasy przejazdu jedynie w okresie zimowym w przypadku gdy warunki atmosferyczne całkowicie uniemożliwią przejazd odcinkami dróg stanowiącymi najkrótszą odległość między punktami skrajnymi (punktem startowym i końcowym). Wyrażenie zgody musi mieć co najmniej formę mailową. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany częstotliwości kursów, jak również i zmianę (w górę i w dół) długości trasy kursu, jeżeli wystąpią okoliczności uzasadniające potrzebę takiej zmiany. Do takich okoliczności Zamawiający w szczególności zalicza: zmianę godzin zajęć lekcyjnych, wypadki losowe uczniów powodujące wydłużenie trasy kursu, zwiększenie lub zmniejszenie liczby uczniów dowożonych w ramach poszczególnych tras. Zmiany powyższe powodują jedynie zmniejszenie lub wydłużenie trasy kursu. Nie ma to jednak wpływu na stawkę za 1 km zaoferowaną przez Wykonawcę. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. Osoba/y (przedstawiciele Wykonawcy) wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Obowiązkiem Opiekunów będzie zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym w pojeździe oraz doprowadzenie uczniów z autobusu do placówki. Zamawiający wymaga aby w każdym pojeździe znajdował się jeden opiekun). Pojazd musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać pasy bezpieczeństwa dla dzieci oraz musi posiadać odpowiednią ilość miejsc siedzących. Wymagania dotyczące sposobu realizacji II części przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia 3. Część III zamówienia obejmuje: Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Pacanów do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Broninie w roku szkolnym 2019/2020 Przedmiotem III części zamówienia jest dowóz 6 uczniów niepełnosprawnych. Dowóz uczniów będzie odbywał się z miejscowości (trasa przejazdu): Kółko Żabieckie – Grabowica – Słupia - Pacanów –Biechów - Wójeczka – koniec trasy Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Broninie. Przewidywana ilość dni nauki wynosi ok 185 dni. Wykonawca w czasie dowozu musi zapewnić dzieciom opiekę osoby dorosłej. Opieki nad dziećmi nie może sprawować kierowca pojazdu. Ilość przejechanych kilometrów, za które Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie będzie liczona od momentu (miejsca) zabrania pierwszego dziecka. Szacunkowa dzienna ilość kilometrów (z miejsca zabrania pierwszego dziecka do siedziby szkoły i z powrotem) wynosi ok.: a) 78 dni x 79,4 km (dowóz i odwóz 3 uczniów dojeżdżających codziennie oraz dowóz lub odwóz 3 uczniów zamieszkujących w internacie), b) 107 dni x 72 km (dowóz i odwóz 3 uczniów dojeżdżających codziennie w dniach, w których nie dowożeni są uczniowie zamieszkujący w internacie). Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia trasy przejazdu jedynie w okresie zimowym w przypadku gdy warunki atmosferyczne całkowicie uniemożliwią przejazd odcinkami dróg stanowiącymi najkrótszą odległość między punktami skrajnymi (punktem startowym i końcowym). Wyrażenie zgody musi mieć co najmniej formę mailową. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany częstotliwości kursów, jak również i zmianę (w górę i w dół) długości trasy kursu, jeżeli wystąpią okoliczności uzasadniające potrzebę takiej zmiany. Do takich okoliczności Zamawiający w szczególności zalicza: zmianę godzin zajęć lekcyjnych, wypadki losowe uczniów powodujące wydłużenie trasy kursu, zwiększenie lub zmniejszenie liczby uczniów dowożonych w ramach poszczególnych tras. Zmiany powyższe powodują jedynie zmniejszenie lub wydłużenie trasy kursu. Nie ma to jednak wpływu na stawkę za 1 km zaoferowaną przez Wykonawcę. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. Osoba/y (przedstawiciele Wykonawcy) wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Obowiązkiem Opiekunów będzie zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym w pojeździe oraz doprowadzenie uczniów z autobusu do placówki. Zamawiający wymaga aby w każdym pojeździe znajdował się jeden opiekun). Pojazd musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać pasy bezpieczeństwa dla dzieci oraz musi posiadać odpowiednią ilość miejsc siedzących Wymagania dotyczące sposobu realizacji III części przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia Umowa realizowana będzie w dni nauki szkolnej w okresie: Część I i III - od 02.09.2019r. do 26.06.2020r., Część II – od 02.09.2019 r. do 31.07.2020r. (dwa tygodnie lipca).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium: I część zamówienia w kwocie 2 000,00 PLN (dwa tysiące złotych). II część zamówienia w kwocie 900,00 PLN (dziewięćset złotych) III część zamówienia w kwocie 1000,00 PLN (jeden tysiąc złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (T.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 58 8517 0007 0040 0400 0172 0020. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ wykonawca składa wraz z ofertą. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Dowóz uczniów do szkół w roku szkolnym 2019/2020 część …” Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): OSO.271.1.2019 9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 11. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. 12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.4.2. SIWZ. 13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.12. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 17. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli w dniu, w którym upływa termin składania ofert nie będzie opublikowany średni kurs PLN w stosunku do walut obcych ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed tym dniem. 18. W przypadku, o którym mowa w pkt 10.17. SIWZ, wraz z dokumentem lub dokumentami potwierdzającymi wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, sporządzonymi w języku obcym, wykonawca składa tłumaczenie tych dokumentów na język polski.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności przedstawiając aktualną licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach