Przetargi.pl
„Dowóz uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna poprzez sukcesywną sprzedaż wraz z dostawą biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/2020, dowóz uczniów niepełnosprawnych do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Gromadka” w Nowym Sączu, do Zespołu Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu oraz do Zespołu Szkół w Chełmcu w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki a także dowóz dziecka niepełnosprawnego do Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Iskierka” Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Grybowie w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki.”.

CUW Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 33-370 Muszyna, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 4718191 , fax. 18 4718191 25
  • Data zamieszczenia: 2019-06-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: CUW Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
    ul. Rynek 13/2
    33-370 Muszyna, woj. małopolskie
    tel. 18 4718191, fax. 18 4718191 25
    REGON: 36471202300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/cuwmuszyna
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Organizacyjna Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowóz uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna poprzez sukcesywną sprzedaż wraz z dostawą biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/2020, dowóz uczniów niepełnosprawnych do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Gromadka” w Nowym Sączu, do Zespołu Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu oraz do Zespołu Szkół w Chełmcu w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki a także dowóz dziecka niepełnosprawnego do Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Iskierka” Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Grybowie w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki.”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne zadania Zadanie nr 1: Dowóz uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna poprzez sukcesywną sprzedaż wraz z dostawą biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/2020. Opis przedmiotu zamówienia: CPV – 60100000-9 – Usługi w zakresie transportu drogowego 1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dowozu uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna poprzez sukcesywną sprzedaż wraz z dostawą biletów miesięcznych w roku szkolnym 2019/2020 do: - Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Muszynie, - Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Złockiem, - Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Powroźniku, - Szkoły Podstawowej w Żegiestowie. 2. Dowóz uczniów realizowany będzie codziennie za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć oraz ferii i dni świątecznych w roku szkolnym 2019/2020 pojazdami przystosowanymi do przewozu zorganizowanej grupy dzieci, zgodnie z rozkładem jazdy który zostanie dostosowany do bieżących potrzeb Zamawiającego. 3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów Wykonawca użyje do przewozu środki transportu które będą w szczególności: 1) sprawne technicznie tj. będą spełniały wymogi ustawowe, 2) objęte ubezpieczeniem OC i NNW. 4. Świadczenie dowozu uczniów odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy opracowanym wspólnie z Zamawiającym na początku roku szkolnego 2019/2020 i dostosowanym do planu lekcji uczniów korzystających z dowozu. Późniejsze zmiany w rozkładzie jazdy wymagają akceptacji Zamawiającego. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian zakresu zamówienia wynikających z przyczyn organizacyjnych. 6. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. 7. Wykonawca przekaże do szkół wskazanych przez Zmawiającego bilety miesięczne na przejazd w terminie do 28 dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc w którym przewozy będą wykonywane na podstawie imiennej listy uczniów dostarczonej przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega, iż każdy uczeń powinien mieć miejsce siedzące w autobusie. 9. Szczegółowe informacje w zakresie wykazu pojedynczych tras, orientacyjnej ilości uczniów określone zostały w załączniku. 10. Zamówienie obejmuje dowóz uczniów do szkół na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna wraz z przewozem powrotnym uczniów do miejsca zamieszkania. 11. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dodatkowy kurs na trasach: Złockie - Jastrzębik i Powroźnik - Wojkowa, dla uczniów kończących zajęcia w godzinach wcześniejszych. 12. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny, sprawny i bezawaryjny dowóz uczniów. Uczniowie mają być dowiezieni do szkół nie wcześniej niż 20 min przed rozpoczęciem zajęć i nie później niż 10 min przed rozpoczęciem zajęć. 13. Wykonawca zobowiązuje się, że autobusy przywożące oraz odbierające dzieci ze szkół będą zatrzymywały się na najbliższym przystanku. 14. W przypadku awarii wyznaczonego pojazdu Wykonawca zapewni pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. 15. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane. 16. Przewoźnik ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość zorganizowania przewozu uczniów w połączeniu z przewozami otwartymi. 18. Termin wykonania zamówienia 02.09.2019 r. - 26.06.2020 r. 19. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie wystawionej faktury. Trasa Orientacyjna odległość w [km] Orientacyjna liczba uczniów/ opiekunów Andrzejówka Ługi – Złockie Złockie – Andrzejówka Ługi 10 10 23 23 1 opiekun Milik – Złockie Złockie – Milik 7 7 44 44 1 opiekun Jastrzębik – Złockie Złockie – Jastrzębik Złockie – Jastrzębik 4 4 37 37 1 opiekun Dubne, Leluchów – Muszyna Muszyna – Leluchów, Dubne 14 14 36 36 1 opiekun Wojkowa – Powroźnik Powroźnik – Wojkowa Powroźnik – Wojkowa 7,5 7,5 34 34 1 opiekun Żegiestów Stacja PKP - Żegiestów Wieś (szkoła) Żegiestów Wieś (szkoła) – Żegiestów Stacja PKP Żegiestów Palenica - Żegiestów Wieś (szkoła) Żegiestów Wieś (szkoła) – Żegiestów Palenica Łopata Polska - Żegiestów Wieś (szkoła) Żegiestów Wieś (szkoła) – Łopata Polska 3,5 1 1 3 3 1 1 1 opiekun Zadanie nr 2: Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Gromadka” w Nowym Sączu, do Zespołu Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu oraz do Zespołu Szkół w Chełmcu w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki. Opis przedmiotu zamówienia: CPV – 60100000-9 – Usługi w zakresie transportu drogowego 1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dowozu uczniów niepełnosprawnych wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowozu do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Gromadka” w Nowym Sączu, do Zespołu Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu oraz do Zespołu Szkół w Chełmcu w roku szkolnym 2019/2020. 2. Przewidywana liczba osób objętych dowozem w roku szkolnym 2019/2020 wynosi 8: - Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy „Gromadka” w Nowym Sączu, ul. Św. Rity 2 – 1 dziecko z Muszyny z ul. Ogrodowej, - Zespół Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu ul. Magazynowa 6 – 1 dziecko z Milika, - Zespół Szkół w Chełmcu, ul. Marcinkowicka 9 – 6 dzieci: 1 dziecko z Muszyny z ul. Leśnej, 1 dziecko ze Złockiego, 2 dzieci z Jastrzębika, 2 dzieci z Powroźnika. Wskazana liczba uczniów może wzrosnąć lub zmniejszyć się z przyczyn niezależnych od zamawiającego. 3. Dowóz uczniów realizowany będzie codziennie za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć oraz ferii i dni świątecznych w roku szkolnym 2019/2020 pojazdami przystosowanymi do przewozu zorganizowanej grupy dzieci niepełnosprawnych. 4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów Wykonawca użyje do przewozu środki transportu które będą w szczególności: 1) sprawne technicznie tj. będą spełniały wymogi ustawowe, 2) objęte ubezpieczeniem OC i NNW 3) właściwie oznakowane. 5. Świadczenie dowozu uczniów odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy opracowanym wspólnie z Zamawiającym na początku roku szkolnego 2019/2020 i dostosowanym do planu lekcji uczniów korzystających z dowozu. Późniejsze zmiany w rozkładzie jazdy wymagają akceptacji Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian zakresu zamówienia wynikających z przyczyn organizacyjnych. 7. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega, iż każdy uczeń powinien mieć miejsce siedzące. 9. Szczegółowe informacje w zakresie wykazu pojedynczych tras, orientacyjnej ilości uczniów określone zostały w załączniku. 10. Wykonawca w trakcie przewozu uczniów zobowiązany jest zapewnić pełnoletniego opiekuna, który będzie postępował według następujących zasad: - opiekun będzie odbierał uczniów od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do szkoły będzie przekazywał uczniów pod opiekę nauczyciela, - po zakończeniu zajęć opiekun będzie odbierał uczniów od nauczycieli w szkole i po odwiezieniu pod dom przekazywał pod opiekę rodziców/prawnych opiekunów lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazania ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia ucznia bez opieki, - opiekun ma za zadanie zachować szczególną dbałość o dobro dziecka w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu, a podczas przewozu należy zapewnić uczniom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd. 11. Kierowca pojazdu nie może być równocześnie opiekunem. 12. Zamówienie obejmuje dowóz uczniów do Niepublicznego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego „Gromadka” w Nowym Sączu, do Zespołu Szkół Nr 5 Specjalnych w Nowym Sączu oraz do Zespołu Szkół w Chełmcu wraz z przewozem powrotnym uczniów do miejsca zamieszkania. 13. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny, sprawny i bezawaryjny dowóz uczniów. Uczniowie mają być dowiezieni do szkoły nie wcześniej niż 20 min przed rozpoczęciem zajęć i nie później niż 10 min przed rozpoczęciem zajęć. 14. W przypadku awarii wyznaczonego pojazdu Wykonawca zapewni pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. 15. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane. 16. Przewoźnik ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem. 17. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie wystawionej faktury. 18. Termin wykonania zamówienia 02.09.2019-26.06.2020 r. 19. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian wynikających z postanowień zawartej umowy, w tym zmiany wartości umowy, z przyczyn których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy m.in. siły wyższej, zmiany trasy oraz zmiany liczby dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia liczby dzieci objętych dowozem w trakcie roku szkolnego o maksymalnie dwóch uczniów, Wykonawca nie może domagać się powiększenia wynagrodzenia ponad cenę zaoferowaną w ofercie w okresie obowiązywania umowy. Trasa Orientacyjna odległość w [km] Orientacyjna liczba uczniów/ opiekunów Muszyna, ul. Leśna, Muszyna ul. Ogrodowa, Milik, Złockie, Jastrzębik, Powroźnik – Nowy Sącz, Chełmiec Chełmiec, Nowy Sącz – Powroźnik, Jastrzębik, Złockie, Milik, Muszyna ul. Ogrodowa, Muszyna, ul. Leśna 60 60 8 uczniów 8 uczniów 1 opiekun Zadanie nr 3: Dowóz dziecka niepełnosprawnego do Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Iskierka” Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Grybowie w roku szkolnym 2019/2020 wraz z zapewnieniem opieki. Opis przedmiotu zamówienia: CPV – 60100000-9 – Usługi w zakresie transportu drogowego 1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie dowozu dziecka niepełnosprawnego wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowozu do Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Iskierka” Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Grybowie w roku szkolnym 2019/2020. 2. Przewidywana liczba osób objętych dowozem w roku szkolnym 2019/2020 wynosi 1. Wskazana liczba dzieci może wzrosnąć lub zmniejszyć się z przyczyn niezależnych od zamawiającego. 3. Dowóz realizowany będzie codziennie za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od zajęć oraz ferii i dni świątecznych w roku szkolnym 2019/2020 pojazdem przystosowanym do przewozu dzieci niepełnosprawnych. 4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Wykonawca użyje do przewozu środek transportu który będzie w szczególności: 1) sprawny technicznie tj. będzie spełniał wymogi ustawowe, 2) objęty ubezpieczeniem OC i NNW 3) właściwie oznakowany. 5. Świadczenie dowozu odbywać się będzie zgodnie z rozkładem jazdy opracowanym wspólnie z Zamawiającym na początku roku szkolnego 2019/2020 i dostosowanym do planu zajęć dziecka korzystającego z dowozu. Późniejsze zmiany w rozkładzie jazdy wymagają akceptacji Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian zakresu zamówienia wynikających z przyczyn organizacyjnych. 7. Wykonawca musi dysponować pojazdem do przewozu osób niepełnosprawnych. Dziecko ma czterokończynowe porażenie dziecięce w związku z czym pojazd musi być wyposażony w specjalny fotel/siedzenie z odpowiednimi zabezpieczeniami – podłokietnikami dla tego dziecka, które zapewnią mu utrzymanie równowagi. Kierowca oraz opiekun zobowiązani są do wniesienia oraz do wyniesienia dziecka z pojazdu. 8. Szczegółowe informacje w zakresie wykazu trasy, orientacyjnej odległości i liczby dni w roku szkolnym 2019/2020 określone zostały w załączniku. 9. Wykonawca w trakcie przewozu dziecka zobowiązany jest zapewnić pełnoletniego opiekuna, który będzie postępował według następujących zasad: - opiekun będzie odbierał dziecko od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu do ośrodka będzie przekazywał dziecko pod opiekę nauczyciela, - po zakończeniu zajęć opiekun będzie odbierał dziecko od nauczyciela w ośrodku i po odwiezieniu pod dom przekazywał pod opiekę rodziców/prawnych opiekunów lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazania dziecka w drodze powrotnej z ośrodka do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia dziecka bez opieki, - opiekun ma za zadanie zachować szczególną dbałość o dobro dziecka w czasie jazdy oraz przy wnoszeniu i wynoszeniu dziecka, a podczas przewozu należy zapewnić dziecku w szczególności bezpieczny dla jego zdrowia przejazd. 10. Kierowca pojazdu nie może być równocześnie opiekunem. 11. Zamówienie obejmuje dowóz dziecka do Centrum Edukacyjno-Terapeutycznego „Iskierka” Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Grybowie wraz z przewozem powrotnym dziecka do miejsca zamieszkania. 12. Wykonawca usługi ma zapewnić punktualny, bezpieczny, sprawny i bezawaryjny dowóz. Dziecko ma być dowiezione do ośrodka nie wcześniej niż 20 min przed rozpoczęciem zajęć i nie później niż 10 min przed rozpoczęciem zajęć. 13. W przypadku awarii wyznaczonego pojazdu Wykonawca zapewni pojazd zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. 14. W okresie zimowym pojazd dowożący dziecko musi być ogrzewany. 15 Przewoźnik ubezpiecza pojazd i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem. 16. Rozliczenie dowozu będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie wystawionej faktury/rachunku. 17. Termin wykonania zamówienia 02.09.2019-17.07.2020 r. 18. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian wynikających z postanowień zawartej umowy, w tym zmiany wartości umowy, z przyczyn których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy m.in. siły wyższej, zmiany trasy oraz zmiany liczby dowożonych dzieci. W przypadku zwiększenia liczby dzieci objętych dowozem w trakcie roku szkolnego o maksymalnie dwóch uczniów, Wykonawca nie może domagać się powiększenia wynagrodzenia ponad cenę zaoferowaną w ofercie w okresie obowiązywania umowy. Trasa Orientacyjna odległość w [km] Liczba dni w roku szkolnym 2019/2020 Muszyna, ul. Polna – Grybów, ul. Ogrodowa Grybów, ul. Ogrodowa – Muszyna ul. Polna 37 37 217
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną na dzień składania ofert licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie RP lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.). Zamawiający ocenia spełnienie warunków na podstawie przedłożonej licencji oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - zał. nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w rozdziale 5 SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie). 2. W celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3. Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób na terenie RP lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 58 z późn. zm.) 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w rozdziale 4 pkt. 1 ppkt.2 oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Wstępne Oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wstępne Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wstępne Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6.W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r., poz. 369). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców. – załącznik nr 4. 7. W celu definitywnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w rozdziale 4 pkt.1 ppkt.1 oraz braku podstaw do wykluczeniu wskazanych rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 Zamawiający może przed udzieleniem zamówienia wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale 6 SIWZ. Niniejsze postanowienie nie nakłada na Zamawiającego obowiązku takiego wezwania, a jedynie uprawnienie. 8. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 6 SIWZ potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 9. W celu definitywnego tj. zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 6 pkt. 7 SIWZ potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, na żądanie Zamawiającego, które to wezwanie ma charakter uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązku, przedkłada: a) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, d) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. 10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22 a ust. 1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 12. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w rozdziale 5, składa każdy z nich. 13. Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 15. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego. 17. Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty: 1) wypełnionego druku oferty (załącznik nr 3), 2) formularz cenowy (załącznik nr 7 - dla każdego zadania osobno), 3) pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty, 4) w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Obowiązujące zasady! 1. Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale lub kopi poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach