Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2020/2021 w okresie od 01 września 2020 roku do 25 czerwca 2021 roku

Gmina Grodziec ogłasza przetarg

  • Adres: 62-580 Grodziec, Główna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 2485500 w. 25, , fax. 63 307 70 05
  • Data zamieszczenia: 2020-08-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodziec
    Główna 17
    62-580 Grodziec, woj. wielkopolskie
    tel. 63 2485500 w. 25, , fax. 63 307 70 05
    REGON: 31101908800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodziec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2020/2021 w okresie od 01 września 2020 roku do 25 czerwca 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2020/2021 w okresie od 01 września 2020 roku do 25 czerwca 2021 roku na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy dla uczniów następujących placówek oświatowych Gminy Grodziec: Szkoły Podstawowej w Grodźcu - pl. Ks. Abpa Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec; Szkoły Podstawowej w Królikowie- Królików 82, 62-580 Grodziec; Przedszkola Samorządowego w Grodźcu – pl. Ks. Abp. Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec. 1) Zakres zamówienia: a) ilość uczniów dziennie – 153, b) szacunkowa ilość kilometrów dowozów w dniach nauki szkolnej (188 dni) - 67304 km, c) dni dowozów w roku szkolnym 2020/2021 w okresie od 01 września 2020 roku do 25 czerwca 2021 roku – 188 dni. 2) Usługa objęta przedmiotem zamówienia publicznego odbywać się będzie w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2140 ze zm). 3) Przewóz ma być realizowany w oparciu o utworzone przez Wykonawcę linie komunikacji regularnej na podstawie biletów miesięcznych. Wykonawca opracuje optymalne trasy dowozu i rozkłady jazdy autobusów w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 1 do SIWZ. 4) Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały uczniom dojazd autobusami z miejsca zamieszkania do danej szkoły - najpóźniej do godz. 7:50 oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów na poszczególnych trasach do ilości przewożonych uczniów. 5) Przystanek musi być zlokalizowany zgodnie z przepisami w tym zakresie w sposób zapewniający bezpieczeństwo podróżnych i innych użytkowników drogi publicznej. 6) Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby przewożonych uczniów na poszczególnych liniach. 8) Przewóz uczniów do placówek szkolnych odbywać się będzie w trakcie roku szkolnego 2020/2021 tj. od dnia 01.09.2020 r. do dnia 25.06.2021 r., codziennie w dni nauki szkolnej, bez: ferii zimowych, dni świątecznych oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy. 9) W okresie zawieszenia lub ograniczenia działalności placówek oświatowych na terenie Gminy Grodziec, uniemożliwiających lub ograniczających realizowanie w pełnym zakresie usług przewozu uczniów szkół i przedszkola z terenu gminy Grodziec w związku z obowiązywaniem stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii na skutek występowania wirusa SARS-CoV-2, Zamawiający może dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych poprzez: - czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części, - zmianę sposobu wykonywania usług objętych umową, - zmianę, w tym zmniejszenie zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę, w tym zmniejszenie wynagrodzenia wykonawcy lub zmianę sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy. 10) W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym z Zamawiającym. 11) Liczba przewożonych osób nie może być większa od dopuszczalnej liczby określonej w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu oraz zgodna z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego. 12) Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował odpowiednią ilością pojazdów, zapewniającą dowóz wszystkich uczniów każdego dnia zajęć szkolnych, (z wyjątkiem okresów wolnych od zajęć szkolnych), o stanie technicznym zgodnym z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2140 ze zm.). 13) W przypadku awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zastępczego środka transportu, w taki sposób, aby nie powodował opóźnień czasowych kursu. Wobec powyższego zobowiązany jest posiadać autobus rezerwowy. W przypadku niezapewnienia zastępczego środka transportu w czasie powyżej 90 minut, usługa dowozu będzie traktowana jako niedowiezienie lub nieodwiezienie uczniów. 14) Przewóz uczniów odbywać się będzie według rozkładów jazdy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w trakcie trwania roku szkolnego wynikających z harmonogramu zajęć szkolnych, istnieje możliwość zmiany długości tras oraz zmiany liczby przystanków. 15) Wykonawca w ramach usługi zapewnia opiekę uczniom. Wykonawca będzie sprawował opiekę nad uczniami w trakcie ich dowozu do szkół oraz w drodze powrotnej (kierowca nie może pełnić funkcji opiekuna). Do obowiązków opiekuna należy w szczególności: a) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie wsiadania do autobusu, b) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie jazdy, c) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie wysiadania z autobusu, jak i przy przechodzeniu przez drogę po wyjściu z autobusu. Opiekun autobusu szkolnego ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia autobusu na przystanku w swojej miejscowości. Za bezpieczeństwo uczniów dochodzących do autobusu oraz powracających do domu po przywozie do swojej miejscowości odpowiedzialność ponoszą ich rodzice/ prawni opiekunowie. Podczas dowozu opiekun odprowadza uczniów dowożonych pod drzwi wejściowe szkoły/przedszkola i przekazuje ich wyznaczonemu przez dyrektora szkoły/przedszkola nauczycielowi dyżurnemu. Podczas odwozów opiekun szkolnego autobusu odbiera uczniów spod drzwi szkoły/przedszkola i wprowadza do autobusu szkolnego zgodnie z ustalonym porządkiem. Ilość opiekunów musi być dostosowana do liczby wykonywanych kursów w taki sposób, aby w każdym wykonywanym kursie (autobusie) był opiekun. Kierowca autobusu nie może być jednocześnie opiekunem, w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun. Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących dla uczniów na określonej trasie. 16) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozów i pozostających w związku z przewozem. 17) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozu i odwozu uczniów niż zaproponowane przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektywnych i korzystnych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na dokonanie zmiany harmonogramu dowozu i odwozu uczniów. 18) Rozliczenia będą dokonywane na podstawie faktur w cyklu miesięcznym na podstawie wydanych biletów miesięcznych, tj. cena 1 biletu miesięcznego oraz rzeczywista ilość uczniów, dla których zostały zakupione bilety w oparciu o listę uczniów przedłożoną przez Dyrektorów poszczególnych szkół i przedszkola. 19) Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych osób bilety miesięczne szkolne zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 295). 20) Dla osób nieuprawnionych do ulgi, o której mowa w pkt 19, Wykonawca wystawi bilet miesięczny (bez ulgi). 21) W przypadku gdy pomimo wystawienia i zakupu biletów przez Zamawiającego usługi objęte umową nie będą wykonywane z uwagi na zamknięcie placówek oświatowych spowodowane epidemią wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) Strony zgodnie postanawiają, że za okres, w którym usługi nie będą faktycznie wykonywane wynagrodzenie określone w ust. 1 nie przysługuje. W razie gdyby Zamawiający nabył bilety miesięczne na okres, w którym usługi nie mogą być świadczone z powodu okoliczności wskazanych w zdaniu poprzednim, to wystawione bilety będą ważne i zostaną wykorzystane w okresie, w którym świadczenie usług zostanie wznowione. W razie gdyby do przerwania wykonywania usług z ww. powodów nastąpiło w trakcie miesiąca, to cena biletów za okres, w którym usługi zostaną wznowione zostanie proporcjonalnie obniżona w stosunku do liczby dni nieświadczenia usług w miesiącu, w którym nastąpiło zawieszenie ich wykonywania i za który to okres Zamawiający zapłacił cenę zgodnie z ust. 1 powyżej. W razie braku możliwości rozliczenia umowy w sposób określony w zdaniach poprzednich Strony ustalą inny sposób wykorzystania zakupionych i faktycznie niewykorzystanych biletów przyjmując, że Wykonawcy należne jest wynagrodzenia wyłącznie za okres faktycznego wykonywania usług. 22) W przypadku zamówienia biletu miesięcznego: a) do 15 dnia danego miesiąca, w którym zamówienie jest realizowane – jego cena wynosi 100% wartości biletu określonego w Formularzu Ofertowym, za wyjątkiem miesiąca lutego 2021 r., w związku z przewidywanymi feriami zimowymi trwającymi od 15 lutego 2021 r. do 28 lutego 2021 r. – wówczas cena biletu miesięcznego wyniesie 50 % wartości biletu określonego w Formularzu Ofertowym. b) od 16 dnia do końca danego miesiąca, w którym zamówienie jest realizowane – jego cena wynosi 50 % wartości biletu określonego w Formularzu Ofertowym. 23) Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku zmiany liczby zapotrzebowanych biletów miesięcznych lub nie zamówienia żadnych biletów miesięcznych z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii, w tym m.in. wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19) oraz zdalnego nauczania lub innych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia. 24) Nadzór nad prawidłowością realizacji zamówienia sprawować będą dyrektorzy szkół i przedszkola, do których dowożeni będą uczniowie. 25) Podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i należy je rozpatrywać 26) z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż, posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SIWZ; Wymagana forma-oryginał 2) Zobowiązanie, o którym mowa w rozdz. VII SIWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu; 3)Inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania: a) dokumenty, z których wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy,w szczególności: - w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, a umocowanie do złożenia oferty nie wynika z odpisu z ww. dokumentu, należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres; Wymagana forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia powyższego dokumentu poświadczona przez notariusza. b) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia (o ile dotyczy); Wymagana forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia powyższego dokumentu poświadczona przez notariusza. 4) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach