Przetargi.pl
„Dowóz dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2020 r. w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia – zgodnie z kalendarzem roku szkolnego – ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 6 części).

Miasto Mysłowice ogłasza przetarg

  • Adres: 41400 Mysłowice, Ul. Powstańców
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 223 40 75 , fax. 32 223 40 75; 222 25 65
  • Data zamieszczenia: 2018-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Mysłowice
    Ul. Powstańców 1
    41400 Mysłowice, woj. śląskie
    tel. 32 223 40 75, fax. 32 223 40 75; 222 25 65
    REGON: 27625539300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.myslowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowóz dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2020 r. w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia – zgodnie z kalendarzem roku szkolnego – ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 6 części).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: „Dowóz dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2020 r. w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia – zgodnie z kalendarzem roku szkolnego – ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej” (z podziałem na 6 części), w tym: 1.1. Część nr 1: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Mysłowice do placówki w Dąbrowie Górniczej”. 1.2. Część nr 2: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Katowicach”. 1.3. Część nr 3: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Mysłowicach”. 1.4. Część nr 4: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci i młodzieży z terenu miasta Mysłowice do szkoły w Mysłowicach”. 1.5. Część nr 5: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Mysłowice do szkół i placówek w Katowicach”. 1.6. Część nr 6: „Zapewnienie transportu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych i młodzieży niepełnosprawnej z terenu miasta Mysłowice do szkoły w Katowicach”. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w części nr 1-6 zawiera Załącznik I (Informacje dotyczące ofert częściowych) do niniejszego ogłoszenia. 3. Przedmiot zamówienia (w części nr 1-6) obejmuje okres od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2020 r. w dniach nauki szkolnej, tj. od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do dnia ich zakończenia – zgodnie z kalendarzem roku szkolnego – ogłaszanym corocznie przez Ministra Edukacji Narodowej, w tym (szacunkowo): w 2018 r. – 83 dni dowozu, w 2019 r. – 197 dni dowozu, w 2020 r. – 115 dni dowozu. 4. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia (w części nr 1-6) określa projekt umowy (Załącznik Nr 9 do SIWZ). Pomiędzy Zamawiającym (administratorem) a wykonawcą (przetwarzającym) zostanie zawarta odrębna umowa dotycząca powierzenia przetwarzania danych osobowych (Załącznik Nr 10 do SIWZ). Zamawiający przekaże wykonawcy z którym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik Nr 9 do SIWZ) oraz umowa dotycząca powierzenia przetwarzania danych osobowych (Załącznik Nr 10 do SIWZ) imiona i nazwiska dowożonych dzieci i młodzieży wraz z ich adresami zamieszkania, numerami telefonów rodziców albo opiekunów prawnych oraz adresem szkół/placówek oświatowych. 5. Rozwiązania równoważne. 5.1. W opisie przedmiotu zamówienia nie wskazano znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 29 ust. 3 uPzp. 5.2. W opisie przedmiotu zamówienia nie odniesiono się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp. Wobec powyższego, nie znajduje zastosowania art. 30 ust. 4 uPzp. 5.3. Mając na uwadze informacje, o których mowa wyżej, nie znajduje zastosowania art. 30 ust. 5 uPzp. 6. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPzp, Zamawiający (w części nr 1-6) wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 6.1) kierowanie pojazdem/ami samochodowym/i; 6.2) sprawowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi i młodzieżą niepełnosprawną do 25 roku życia (część nr 1, 2, 3, 5, 6), opieki nad dziećmi i młodzieżą do 25 roku życia (część nr 4), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a uPzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia określono w pkt 26 siwz oraz w § 6 ust. 2 pkt 1 lit. d projektu umowy (Załącznik Nr 9 do SIWZ). Zamawiający (w części nr 1-6) zastrzega, że powyższe wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia nie dotyczą: – wykonawcy/ów będącego/ych osobą/ami fizyczną/ymi prowadzącą/ymi działalność gospodarczą, która/e będzie/będą samodzielnie (osobiście) wykonywała/y czynności, o których mowa w ppkt 6.1, 6.2, – wykonawcy/ów działającego/ych w charakterze spółki prawa handlowego, w której wspólnik/cy będzie/będą samodzielnie (osobiście) wykonywał/li czynności, o których mowa w ppkt 6.1, 6.2.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca/y jest/są zobowiązany/i wnieść wadium w wysokości: – 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 1, – 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 2, – 7 000,00 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 3, – 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 4, – 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 5, – 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) – w przypadku złożenia oferty na część nr 6. W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia, wykonawca/y jest/są zobowiązany/i wnieść wadium w wysokości równej sumie kwot wadium wymaganego dla poszczególnych części zamówienia (np. w przypadku złożenia oferty na część nr 1 i 6 wykonawca/y jest/są zobowiązany/i wnieść wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)). 2. Zgodnie z art. 45 ust. 6 uPzp, wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: – pieniądzu, – poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, – gwarancjach bankowych, – gwarancjach ubezpieczeniowych, – poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 110, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca/y wpłaca/ją przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Miasto Mysłowice – ING Bank Śląski S.A., nr 13 1050 1214 1000 0023 5654 6974. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Oryginał wadium wniesionego w formie niepieniężnej wykonawca/y jest/są zobowiązany/i dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z uPzp, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w uPzp oraz być ważne przez okres związania ofertą określony w siwz. 6. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 1 uPzp), wadium w formie gwarancji/poręczenia musi być wystawione na wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego albo wystawione po zawiązaniu konsorcjum wyłącznie na pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu zachowuje ważność przez cały okres jego przechowywania na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi być ważne co najmniej od dnia, w którym przypada termin składania ofert, do dnia, w którym upływa termin związania ofertą. 8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp. 9. Zwrot, a także ponowne wniesienie wadium następuje według przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby wykonawca niezależnie od części na którą/e składa ofertę, wykazał że posiada odpowiednie uprawnienia do wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób, określone we właściwych przepisach, w szczególności w ustawie o transporcie drogowym, uprawniające do wykonywania przewozu osób zgodnie z przedmiotem niniejszego zamówienia. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiajacy wymaga, aby posiadanie odpowiednich uprawnień, o których mowa wyżej, wykazał co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który będzie osobiście realizował kluczową część zamówienia – czynności dowozu dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych, z którą wiąże się obowiązek posiadania odpowiednich uprawnień. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa wyżej, wykonawca/y nie może/mogą polegać na kompetencjach lub uprawnieniach do prowadzenia określonej działalności zawodowej innego/ych podmiotu/ów na zasadach określonych w art. 22a uPzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp. 1.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 4 do SIWZ). 1.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 uPzp. 1.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 1.5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 1.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ppkt 1.1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1.6.1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 1.6.2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ppkt 1.1. 2. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 23 i art. 25a ust. 6 uPzp. 2.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. członkowie/partnerzy konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa (Załącznik Nr 5 do SIWZ), zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Na podstawie art. 24 ust. 11 uPzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do pisma zawierającego ww. informacje. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Na podstawie art. 26 ust. 2f uPzp, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5. Podwykonawstwo na zasadach określonych w art. 36a, art. 36b, art. 36ba uPzp. 5.1. Na podstawie art. 36a ust. 1 uPzp, wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający na podstawie art. 36a ust. 2 pkt 1 uPzp (w części nr 1-6) zastrzega jako kluczową część zamówienia – czynności dowozu dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych, które wykonawca/y jest/są zobowiązany/i realizować osobiście i nie może/mogą zlecić tych czynności podwykonawcy/om. Pozostałe czynności wykonawca/y może/mogą zlecić podwykonawcy/om. Jednocześnie wykonawca/y ponosi/zą odpowiedzialność za realizację całości przedmiotu zamówienia, również w części którą powierzy/ą podwykonawcy/om. 5.2. Zgodnie z art. 36b ust. 1 uPzp, Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w pkt 8 formularza ofertowego (Załącznik Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Na podstawie art. 36b ust. 1b w związku z ust. 1a uPzp, w przypadku zamówień na usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający zażąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Zgodnie z art. 36b ust. 2 uPzp, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 uPzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5.3. Zgodnie z art. 36ba ust. 1 uPzp, jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp. Zgodnie z art. 36ba ust. 2 uPzp, jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zapisy, o których mowa wyżej stosuje się wobec dalszych podwykonawców. Zgodnie z art. 36ba ust. 4 uPzp, powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 6. Oświadczenia i dokumenty należy złożyć w formie zgodnej z poniższymi zasadami. 6.1. Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a uPzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 6.2. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w ppkt 6.1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 6.3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 6.4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6.5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6.7. Pełnomocnictwo (Załącznik Nr 5 do SIWZ) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 6.8. Pełnomocnictwo wykonawcy (Załącznik Nr 6 do SIWZ), zgodnie z którym ustanawia pełnomocnika w zakresie przez siebie wskazanym, składane jest oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach