Przetargi.pl
„Dostosowanie części budynku Oddziału VI Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego przy ul. Mehoffera 72/74 do wymogów określonych dla funkcjonowania Dziennego Domu Opieki Medycznej dla osób starszych i niesamodzielnych w SCOL Sp. z o.o.– zgodnie z wnioskiem RPMA 09.02.02-14-A 708/18.”

Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 03-131 Warszawa, ul. Mehoffera
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 811 06 88 , fax. 22 811 06 88
  • Data zamieszczenia: 2019-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze sp. z o.o.
    ul. Mehoffera 72/74
    03-131 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 811 06 88, fax. 22 811 06 88
    REGON: 14661326400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.scol.warszawa.pl/przetargi

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dostosowanie części budynku Oddziału VI Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego przy ul. Mehoffera 72/74 do wymogów określonych dla funkcjonowania Dziennego Domu Opieki Medycznej dla osób starszych i niesamodzielnych w SCOL Sp. z o.o.– zgodnie z wnioskiem RPMA 09.02.02-14-A 708/18.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4. Opis przedmiotu zamówienia 4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej polegającej na Dostosowaniu części budynku Oddziału VI Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego przy ul. Mehoffera 72/74 do wymogów określonych dla funkcjonowania Dziennego Domu Opieki Medycznej dla osób starszych i niesamodzielnych w SCOL Sp. z o.o.– zgodnie z wnioskiem RPMA 09.02.02-14-A 708/18.” 4.2 w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym przy ul. Mehoffera 72/74 w Warszawie wchodzącym z skład Stołecznego Centrum Opiekuńczo-Leczniczego Sp. z o. o. przy ul. Mehoffera 72/74, 03-131 Warszawa. 4.3 Przedmiot zamówienia obejmuje realizacje wszystkich robót budowlanych wynikających z dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro Projektowe Szlis Architekt Jacek Szlis, ul. Małego Rycerza 6A, 03-287 Warszawa pn. „Stworzenie od podstaw Dziennego Domu Opieki Medycznej dla Osób Starszych i Niesamodzielnych w Stołecznym Centrum Opiekuńczo Leczniczym Sp. z o.o. w Warszawie – zgodnie z wnioskiem RPMA 09.02.02.-14-a708/18” 4.4 Szczegółowy zakres robót budowlanych obejmuje opracowana: a) Dokumentacja techniczna: dokumentacja projektowa budowlano-architektoniczna, dokumentacja projektowa instalacji sanitarnych dokumentacja projektowa instalacji elektrycznej wewnętrznej b) Specyfikacja Technicznego Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych: c) Przedmiary robót –kosztorysy nakładcze. 4.5 Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określa projekt umowy, stanowiący Załącznik Nr 6 do SIWZ. 5. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien zapoznać się z załączoną do SIWZ dokumentacją oraz uzyskać wszelkie informacje niezbędne do oceny ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 6. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia wskazane jest dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej w miejscu wykonywania zamówienia nie jest wymagane, ale wskazane dla rzetelnego przygotowania oferty. Wykonawcy mogą dokonać wizji lokalnej terenu robót w obecności przedstawiciela Zamawiającego. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej na dzień 23.04.2019 r. w godzinach 1000-1200. Termin wizji należy potwierdzić telefonicznie pod numerem telefonu 660 638 535. 7. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z: a) warunkami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, b) obowiązującymi normami, przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, tj. m.in.: • Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2013.1129), • Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2012.462 z późn. zm.) oraz zgodnie z przepisami szczególnymi właściwymi dla każdej z projektowanych branż, • Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz.U.2012.463), • Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2018 poz. 1202). • Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2002. 75.690 z późn. zm.), 8. Roboty budowlane należy wykonać z uwzględnieniem następujących uwag: a) prace wykonywane będą na terenie, gdzie jest czynny obiekt Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego, w którym całodobowo przebywają pacjenci. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający musi zapewnić ciągłość udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki długoterminowej w Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym, Zamawiający zastrzega, iż wszystkie prace związane z pracami związanymi z instalacją sanitarną, wodociągową i elektryczną, a które mogłyby zakłócić prace pozostałych oddziałów w Zakładzie, muszą być wcześniej zgłoszone Zamawiającemu oraz prowadzone w taki sposób, aby nie zakłócały pracy Zamawiającego. Prace związane z wymianą instalacji należy zgłosić Zamawiającemu przynajmniej z 2 - dniowym wyprzedzeniem. UWAGA! b) Prace wykonywane będą w obiekcie, na terenie którego prowadzone są już prace modernizacyjne przez innego wykonawcę. W związku z tym dostęp do ujęcia wody i energii Wykonawca ma obowiązek ustalić z wykonawcą, który obecnie prowadzi prace modernizacyjne oddziału VI. 9. Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany, aby wszystkie pozostałe po procesie budowy materiały zostały przetworzone, unieszkodliwione i/lub magazynowane w sposób „przyjazny środowisku” (o ile jest to możliwe ponownie zostały użyte), co oznacza, że Wykonawca jest zobowiązany postępować zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r.(Dz.U.2019 poz.701). 10. Wykonawca sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120 poz. 1130), w którym należy uwzględnić zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia ludzi dla wszystkich robót objętych projektem. 11. Wykonawca zrealizuje niezbędne czynności i poniesie wszelkie koszty związane z realizacją zadania tj. wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia jak również związane z organizacją, utrzymaniem i późniejszą likwidacją placu budowy oraz inne koszty towarzyszące np.: robót przygotowawczych, porządkowych, koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, koszty wynikające z warunków uzgodnień i koszty uzyskania niezbędnych decyzji. 12. Wykonawca zobowiązany jest do organizowania na terenie placu budowy minimum raz na tydzień narad budowy z udziałem Zamawiającego, nadzoru inwestorskiego i w razie potrzeby nadzoru autorskiego i innych osób w zależności od potrzeb. Na spotkaniu przekazywane będą informacje o stanie zaawansowania robót i rozstrzygane bieżące zagadnienia związane z budową. 13. Wszelkie roboty dodatkowe, zamienne i niewymagające wykonania winny być opisane w przygotowanym przez Wykonawcę ,,protokole konieczności” i niezwłocznie przedstawione wraz ze szczegółową wyceną do akceptacji Zamawiającemu. 14. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez własnych pracowników na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP. 15. Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny. 16. Wykonawca odpowiada za koordynację prac objętych umową i utrzymanie porządku na terenie budowy. 17. Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą w oprawionych, opisanych i zaopatrzonych w spis treści w 2 egzemplarzach (w tym 1 oryginał.), w skład której wejdą m.in.: a) dziennik budowy, b) decyzja dot. zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę lub skutecznego zgłoszenia robót budowlanych, c) oświadczenie Kierownika budowy, d) aktualne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, e) deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty higieniczne, aprobaty techniczne na wbudowane materiały, f) protokoły badań i prób, g) dokumentacja fotograficzna, h) komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi ew. zmianami zaakceptowanymi przez nadzór autorski i inspektora nadzoru, 18. Jeżeli w SIWZ pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard, jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny, Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty „równoważne”. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca musi załączyć dane techniczne wykazujące ich parametry oraz odpowiednie obliczenia. Na Wykonawcy leży obowiązek udowodnienia, iż przedstawione w dokumentacji projektowej materiały i urządzenia są równoważne w stosunku do przedstawionych przez Zamawiającego. 19. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów wskazanych w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, że zastosowane materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 20. W przypadku wątpliwości, co do równoważności zaproponowanych w ofercie rozwiązań, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. 21. Wykonanie robót budowlanych będzie zgodne z wytycznymi zatwierdzanymi i projekcie budowlanym. 22. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien zapoznać się z załączoną do SIWZ dokumentacją, dokonać wizji terenu robót i jego otoczenia oraz uzyskać wszelkie informacje niezbędne do oceny ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 23. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonymi do stosowania przez ustawę Prawo budowlane posiadającymi aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. 24. Nieumieszczenie w zestawieniu zamiennych, równoważnych materiałów oznaczać będzie, że w trakcie realizacji prac zastosowane będą materiały wynikające z dokumentacji. 25. Zamawiający dopuszcza prace budowlane od poniedziałku do soboty w godzinach od godz. 08.00 do 20.00. Prace Wykonawcy w dni ustawowo wolne od pracy oraz pozostałe, poza godzinami wymienionymi wyżej wymagają pisemnej zgody Zamawiającego. 26. Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca winien zapewnić sobie w swoim zakresie pomieszczenie socjalne i zaplecze na terenie Zakładu. Miejsce ustawienia zaplecza wskaże Wykonawcy upoważniony przedstawiciel Zamawiającego w terminie 2 dni od podpisania umowy. 27. Wykonawca w porozumieniu z inspektorem nadzoru ze strony Zamawiającego zobowiązany jest dokonywać w toku realizacji Umowy wszelkich czynności faktycznych i formalności administracyjnych związanych z procesem budowy. O wszystkich czynnościach tego rodzaju, Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego niezwłocznie oraz ze stosownym wyprzedzeniem uzyskać pełnomocnictwo/pełnomocnictwa lub upoważnienia od Zamawiającego. 28. Prace budowlane należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlanych. Wykonawca musi zapewnić kierownictwo budowy, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad w takim zakresie, w jakim jest to wymienione w dokumentach kontraktowych lub może być logicznie wywnioskowane. 29. Wykonawca, jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a) ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2018 poz. 799 ze zm.), b) ustawy z dnia 24.05.2018 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 poz. 701). 30. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ma obowiązek udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania odpadami, jako warunek dokonania odbioru przedmiotu zamówienia. 31. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy i koordynacji robót z Zamawiającym lub osobą przez niego upoważnioną w zakresie organizacji robót, koordynacji i bezpieczeństwa wykonywania robót. 32. Wykonawca zobowiązany jest stosować odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót - zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i p. ppoż. 33. W szczególności do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: a) uzgodnienie z Zamawiającym w terminie wskazanym we wzorze umowy, ostatecznego Harmonogramu rzeczowego robót. Zamawiający przewiduje rozliczenie z Wykonawcą fakturą końcową wystawioną po podpisaniu bezusterkowego protokołu odbioru końcowego. Wykonawca bez akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego nie zostanie dopuszczony do wykonywania prac zgodnie z Umową, a ewentualne opóźnienie w zakończeniu przedmiotu Umowy z tego wynikające będzie traktowane, jako powstałe z winy Wykonawcy i nie będzie podstawą do przedłużenia umownego terminu zakończenia przedmiotu Umowy, b) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia rozporządzenie z dnia 26 czerwca 2002 r. (Dz.U.2018.963 t.j ). nadzoru danej branży robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, c) uzyskanie zatwierdzenia materiałów budowlanych przed wbudowaniem – udzielonego przez inspektora nadzoru oraz przekazywanie na bieżąco: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności wyrobów z polską lub europejska normą, aprobat technicznych - dla tych materiałów, przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów, d) wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia, jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, e) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, na własny koszt. Wykonawca obowiązany jest do wykonywania i ponoszenia kosztów badań, prób, testów i sprawdzeń wymaganych przepisami, a dotyczących wykonywanych robót budowlanych celem potwierdzenia prawidłowości wykonania, osiągnięcia zakładanych parametrów, czy też oceny bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania, f) przygotowanie wszelkich wniosków i dokumentów związanych z realizacją robót i odbiorem końcowym, g) przekazanie Zamawiającemu gwarancji producentów na zamontowane urządzenia i sprzęt. 34. Zamawiający wymaga minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane- nie krótszy niż 60 miesięcy (5 lat) i nie był dłuższy niż 84 miesiące (7 lat) - bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonych protokołem odbioru końcowego. Termin gwarancji jest jednym z kryterium oceny ofert. Wykonawca przy protokole odbioru końcowego przekaże Zamawiającemu karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń, których okres będzie minimum 24 miesięcy. 35. W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązany będzie do udziału w organizowanych przeglądach obiektu oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia usterek. W okresie gwarancji Wykonawca będzie wykonywał bezpłatnie wszelkie przeglądy urządzeń zamontowanych w budynku. 36. Na podstawie art. 29 ust. 3a. Ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę i podwykonawcę osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych, czyli tzw. pracowników fizycznych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj.: Dz.U. z 2018r. poz. 917 ze zm.) 37. Pracownikami fizycznymi nie są: osoby kierujące budową, wykonujące obsługę geodezyjną, dostawcy materiałów budowlanych, inspektorzy nadzoru. 38. Wykonawca w terminie minimum 2 dni przed rozpoczęciem prac dostarczy wykaz imienny pracowników wykonujących pracę na terenie budowy zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. 39. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób, o których mowa w punkcie 36 na podstawie umowy o pracę w siedzibie Wykonawcy. Zamawiający wyznaczy żądanie w terminie 2 dni roboczych, o czym powiadomi Wykonawcę drogą elektroniczną na wskazany w umowie adres mailowy. 40. W przypadku zmiany osób, o których mowa w punkcie 36 Wykonawca przedstawi Zamawiającemu nowy wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji przedmiotu zamówienia w terminie 5 dni od zaistnienia faktu zatrudnienia nowych pracowników. 41. Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na podstawie umowy o pracę co zostanie ustalone przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli (personel) osoba taka będzie musiała opuścić plac budowy a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w projekcie umowy (zał. nr 6 do SIWZ) za każdy taki przypadek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium: w wysokości: 4 000,00 złotych (cztery tysiące złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione : a) w pieniądzu na rachunek nr: 96 1240 6074 1111 0000 4999 2025 z podaniem nr postępowania oraz części której dotyczy: ZP/18/2019 - DDOM b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, a kopia dowodu (potwierdzona „za zgodność z oryginałem” przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy) jego wniesienia dołączona do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formach określonych w pkt. 2 lit. b-e, dowód wniesienia wadium nie może być wpięty w sposób trwały do pozostałych stron oferty. Zamawiający zaleca złożenie oryginału dowodu wniesienia wadium w oddzielnej kopercie, w sposób umożliwiający Zamawiającemu jego zwrot w terminach określonych w ustawie Pzp. Kopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 3. Zatrzymanie wadium. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych w pkt. 2 lit. b-e powyżej, dokumenty te muszą zawierać określenie przypadków, w których wadium zostaje zatrzymane przez Zamawiającego, tj., kiedy Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub kiedy Wykonawca, który złożył ofertę: d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. Zwrot wadium. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Powyższy dokument Zamawiający samodzielnie pobierze z ogólnodostępnego rejestru. 1.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 2 składa: Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Każdy Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązany jest zgodnie z art. 24 ust 11 ustawy do złożenia w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji dotyczącej nazw i adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów). W przypadku przynależności do grupy kapitałowej wykonawcy wraz ze złożeniem oświadczenia, powinni przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w Rozdziale V pkt.1.2 w SIWZ o ile zostały one określone przez Zamawiającego, mogą oni spełniać łącznie, natomiast wykazanie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt.1.1. musi wykazać każdy z Wykonawców. 3 Wykonawca, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu wskazanych przez Zamawiającego powyżej oraz nie wykaże braku podstaw wykluczenia, zostanie wykluczony z postępowania. 4 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 4.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4.2 W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, dokument (zobowiązanie) powinno określać: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonaniu zamówienia, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4.3 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w SIWZ. 4.4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach