Przetargi.pl
Dostawę autorskiego programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkół w Gminie Morzeszczyn w ramach projektu „ Z pasją do nauki” – kompleksowy program rozwojowy dla szkół z Gminy Morzeszczyn

Urząd Gminy Morzeszczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 83132 Morzeszczyn, ul. 22 Lipca
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 5362724 w. 14 , fax. 585 362 792
  • Data zamieszczenia: 2016-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Morzeszczyn
    ul. 22 Lipca 4
    83132 Morzeszczyn, woj. pomorskie
    tel. 058 5362724 w. 14, fax. 585 362 792
    REGON: 53452300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawę autorskiego programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkół w Gminie Morzeszczyn w ramach projektu „ Z pasją do nauki” – kompleksowy program rozwojowy dla szkół z Gminy Morzeszczyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybór Dostawcy i dostawa autorskiego programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkół w Gminie Morzeszczyn w ramach projektu „Z pasją do nauki - kompleksowy program rozwojowy dla szkół z Gminy Morzeszczyn” w tym : 1. Projekt obejmuje Szkołę Podstawową w Morzeszczynie, Szkołę Podstawową w Nowej Cerkwi oraz Publiczne Gimnazjum w Morzeszczynie, dla których organem prowadzącym jest Gmina Morzeszczyn. 2. W projekcie uczestniczyć będą uczniowie klas I-VI szkoły podstawowej i klas I-III gimnazjum. Dla uczniów klas I do V szkoły podstawowej i klas I do II gimnazjum przewidziany jest program 2-letni, dla klas VI szkoły podstawowej i klas III gimnazjum przewidziany jest program 1 roczny. 3. Programy zajęć dla uczniów będą ukierunkowane na realizację następującej tematyki: a. podnoszenie sprawności czytania i rozumowania, techniki zapamiętywania, budowanie strategii uczenia się uczniów (do 40% zajęć) b. eksperymenty naukowe dot. matematyki i przedmiotów przyrodniczych (min. 50% zajęć) c. odkrywanie wewnętrznych zasobów uczniów i wspieranie radzenia sobie ze stresem, emocjami, umiejętność pracy zespołowej (do 10% zajęć). 4. Programy zajęć realizowane w poszczególnych grupach wiekowych uczniów powinny być dostosowane do odpowiedniego etapu edukacyjnego i możliwości poznawczych uczniów (min. 3 programy dla szkoły podstawowej dla klas I-II, III-IV i V-VI i min. 1 program dla gimnazjum). 5. Każdy program obejmować powinien: a. autorskie podręczniki dla uczniów, b. szczegółowe scenariusze zajęć i podręczniki dla nauczycieli wraz z wytycznymi dotyczącymi metodyki zajęć, umożliwiające trenerom prowadzenie zajęć bez konieczności dodatkowego przeszkolenia, c. dostęp do platformy e-learningowej związanej z tematyką zajęć. Panel e-learningowy powinien mieć charakter interaktywny, z przeznaczeniem do gier edukacyjnych oraz indywidualnego rozwiązywania zadań przez uczniów, podlegających weryfikacji na platformie przez prowadzących zajęcia. Dostęp wymagany dla uczniów i trenerów w roku szkolnym 2016/2017 i 2017/2018. d. zapewnienie help-desku metodycznego dla trenerów w okresie realizacji projektu (rok szkolny 2016/2017 i 2017/2018) umożliwiający szybkie i sprawne udzielanie wyjaśnień i porad dotyczących prowadzonych zajęć, e. opieka metodyczna - prowadzenie hospitacji zajęć (2 hospitacje na program na 1 prowadzącego) oraz spotkania metodyczne (1 spotkanie na semestr x 3 grupy wiekowe) Obowiązkowym elementem autorskich programów w szkole podstawowej i gimnazjum są gry fabularne, dramy i gry społeczne. Gry zostaną dostarczone przez Zamawiającego. 6. Celem zajęć będzie osiągnięcie przez uczniów następujących efektów kształcenia (każdorazowo adekwatnie do etapu edukacyjnego): Umiejętność uczenia się: 1) Wyższa jakość czytania: a) wzrost tempa czytania o min. 40% (min. 20% u uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok), b) wzrost stopnia wydobycia informacji z treści o min. 15% (min. 7% u uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 2) Opanowanie technik pamięciowych: a) piktogramów, b) łańcuchowa, c) zakładek osobistych i cyfrowych, d) rzymski pokój, e) główny system pamięciowy i technika słów zastępczych (n/d uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 3) Dłuższy czas koncentracji uwagi o min. 20% (min.10% u uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 4) Umiejętność organizowania materiału do nauki. Umiejętność notowania Mapami Myśli (dot. uczniów z II i III etapu edukacyjnego). Znajomość podstaw Map Myśli (dot. uczniów z I etapu edukacyjnego) 5) Wykształcenie przekonania „poradzę sobie”. Kompetencje matematyczne: 1) Lepsze rozumienie treści matematycznych zadań tekstowych. 2) Umiejętność rozwiązywania zadań logicznych, w tym: a) zauważanie powtarzalności, b) wyciąganie wniosków (n/d uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 3) Poprawa myślenia strategicznego: a) umiejętność tworzenia i użycia strategii, b) umiejętność planowania i wykonania sekwencji działań (n/d uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 4) Umiejętność myślenia przestrzennego (n/d uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 5) Umiejętność szybkiego zapamiętywania wzorów matematycznych dzięki mnemotechnikom (n/d uczniów z klas I-II SP i uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 6) Umiejętność posłużenia się wiedzą matematyczną w sytuacji geometrycznej. Kompetencje naukowo-techniczne: 1) Umiejętność rozpoznawania zagadnień naukowych. 2) Wzrost zainteresowania badaniem świata pod kątem biologicznym, geograficznym, fizycznym i chemicznym. 3) Umiejętność przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów. 4) Umiejętność interpretacji i wykorzystywania dowodów naukowych, wyjaśniania zjawisk przyrodniczych w sposób naukowy (n/d uczniów uczestniczących w programie obejmującym 1 rok). 7. Zajęcia mają służyć nauce przez zabawę i nie mogą być prostym powieleniem treści i form lekcji. 8. Elementem zajęć powinny być gry fabularne/społeczne i eksperymenty naukowe. 9. Programy, scenariusze i podręczniki powinny być napisane językiem wrażliwym na płeć i niepełnosprawność, by na zajęciach była przekazywana uczniom niestereotypowa wiedza. Podręczniki i scenariusze powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania. 10. Programami zajęć planuje się objąć łącznie 320 uczniów ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Morzeszczynie oraz Szkoły Podstawowej w Nowej Cerkwi, w tym 241 uczniów będzie realizować program 2-letni (4 semestry zajęć), zaś 79 uczniów – program 1-roczny (2 semestry zajęć). Każda grupa zajęciowa w 1 semestrze będzie realizować 28 godzin zajęć (14 spotkań 2-godzinnych).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22111000-1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach