Przetargi.pl
Dostawa wraz z montażem oraz uruchomieniem kamer obrotowych wraz z wyposażeniem oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, sprawa nr 76/ZP/14

Departament Administracyjny MON ogłasza przetarg

  • Adres: 00-911 Warszawa, Al. Niepodległości 218
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 6840086 , fax. 22 6840642, 6874189
  • Data zamieszczenia: 2014-09-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Departament Administracyjny MON
    Al. Niepodległości 218 218
    00-911 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 6840086, fax. 22 6840642, 6874189
    REGON: 01487280600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mon.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa wraz z montażem oraz uruchomieniem kamer obrotowych wraz z wyposażeniem oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, sprawa nr 76/ZP/14
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: a) wykonanie dostawy z montażem oraz uruchomieniem dwóch kamer obrotowych wraz z niezbędnym wyposażeniem, b) wykonanie dokumentacji powykonawczej o klauzuli zastrzeżone. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z założeniami opisanymi w dokumencie: Program inwestycji dla zadania nr 80097: Warszawa, al. Niepodległości 218, K-3575. Wykonanie nadzoru wizyjnego wejścia do budynku nr 4. 3. Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli 36 miesięcy gwarancji jakości. 4. Na poświadczenie udzielenia gwarancji jakości Wykonawca wystawi dokument w którym potwierdzi, że: a) jakość zrealizowanego przedmiotu zamówienia jest zgodna z NO-04-A004. Obiekty wojskowe. Systemy alarmowe, b) w przypadku awarii dostarczonych urządzeń, Wykonawca zapewni sprawność telewizyjnego systemu nadzoru na czas trwania naprawy tych urządzeń, poprzez zamontowanie urządzeń zastępczych o nie gorszych parametrach, c) czas reakcji Wykonawcy na zgłoszone przez Zamawiającego awarii w okresie gwarancji nie będzie dłuższy niż 4 godziny licząc od daty i godziny zgłoszenia przez Zamawiającego, d) przedmiot zamówienia nie posiada wad pomniejszających jego wartość lub użyteczność wynikającą z przeznaczenia, e) zobowiąże się do usunięcia wszystkich powstałych wad na własny koszt, jeżeli ujawnią się one w okresie, na który gwarancja zostanie udzielona, f) termin i sposób usunięcia powstałych wad będzie każdorazowo uzgadniany z Użytkownikiem i przez niego akceptowany, g) zapewni całodobowy kontakt telefoniczny, faxowy, poprzez pocztę elektroniczną. 5. Udzielenie gwarancji jakości nie wyłącza możliwości wykorzystania przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu zamówienia. 6. Termin gwarancji liczy się od dnia odbioru końcowego dokonanego przez Zamawiającego, co potwierdzone zostanie w protokole odbioru. 7. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić harmonogram realizacji dostawy, uzgodniony z Zamawiającym, w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy. 8. Wykonawca przeprowadzi rozruch i testy przy udziale wyznaczonych przedstawicieli ze strony Zamawiającego. 9. Wykonawca przeprowadzi szkolenie z funkcjonowania i obsługi urządzeń ze wskazanymi przez Zamawiającego osobami. Przeprowadzenie szkolenia będzie potwierdzone listą z podpisami osób przeszkolonych. Koszty szkolenia Wykonawca wliczy w cenę oferty. 10. Wykonawca jest zobowiązany do takiego prowadzenia prac montażowych (demontażowych), aby zminimalizować ich uciążliwość dla użytkowników obiektu, mając na uwadze w szczególności zapewnienie porządku w czasie prowadzenia prac oraz po ich zakończeniu w danym dniu. 11. Prace montażowe (demontażowe) Wykonawca może prowadzić tylko w dni robocze w godzinach służbowych, tj. 7.30 - 15.30 (poniedziałek - piątek). 12. Prace poza godzinami służbowymi oraz w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy mogą odbywać się tylko w wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach po uzyskaniu zgody od Zamawiającego. 13. Wszelkie prace należy wykonywać z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP. 14. Prace należy prowadzić w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi, mienia i ochronę środowiska. 15. W dniu zgłoszenia gotowości do odbioru prac, Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) wykonaną w 2 egz. dokumentację powykonawczą, której nada klauzulę zastrzeżone, b) wykaz dostarczonych i zainstalowanych środków trwałych zawierający: nazwę urządzenia, typ/dane techniczne, producenta, nr fabryczny, rok produkcji, wartość brutto, ilość, c) instrukcje urządzeń w języku polskim, d) karty katalogowe, certyfikaty, deklaracje zgodności urządzeń w języku polskim, e) listę osób przeszkolonych. 16. Odbioru końcowego dokona komisja. Z odbioru sporządzony zostanie protokół potwierdzający stan ilościowy i jakościowy zamówienia. 17. Zdemontowane urządzenia i materiały Wykonawca opisze, zda i rozliczy w magazynie Zamawiającego na własny koszt. 18. Wykonawca zobowiązany jest przenieść na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne w ramach przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. 2006 r., Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) do nieograniczonego w czasie i przestrzeni korzystania w różnych formach i postaciach w zależności od potrzeb wynikających z projektu i treści materiału będącego przedmiotem tej umowy oraz udziela zgody na wykonanie autorskich praw zależnych. Przekazanie praw następuje z dniem dokonanego odbioru końcowego. 19. Tam, gdzie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, i uzyskają akceptację Zamawiającego. 20. Tam, gdzie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia została wskazana technologia wykonania robót, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie innej równoważnej technologii pod warunkiem, że zapewni ona uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w SIWZ i uzyska akceptację Zamawiającego. 21. Wykonawca wykaże w ofercie, że oferowane materiały / technologie równoważne spełniają wymagania Zamawiającego określone w SIWZ. 22. Dla Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, Zamawiający przewiduje wizję lokalną oraz wgląd do dokumentów: Programu inwestycji dla zadania nr 80097: Warszawa, al. Niepodległości 218, K-3575. Wykonanie nadzoru wizyjnego wejścia do budynku nr 4, któremu nadano klauzulę zastrzeżone, dokumentacji istniejących systemów zabezpieczeń technicznych, której nadano klauzulę poufne, w dni powszednie od godz. 8.00 do godz. 14.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu: 1) w przypadku chęci wglądu do ww. dokumentacji lub udziału w wizji lokalnej należy potwierdzić przybycie przedstawicieli Wykonawców faxem na nr +48 22 684 06 42, lub adres e-mail: mkucharska@mon.gov.pl, 2) przybyłe osoby winne posiadać ze sobą dowód tożsamości ze zdjęciem, 3) przybyłe osoby winne okazać: a) oryginału lub potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego co najmniej II stopnia potwierdzającego zdolność do ochrony informacji niejawnych o klauzuli co najmniej poufne, b) oryginałów lub potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii poświadczeń bezpieczeństwa przedstawicieli Wykonawcy, uprawniających do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej poufne oraz zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, zgodnie z art. 19 i 20 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, c) pisemnych upoważnień dla wskazanych przedstawicieli do udziału w wizji lokalnej i zapoznania się z dokumentami, 4) dokumentacja zostanie udostępniona do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 23. Zamawiający dopuszcza skierowanie do realizacji przedmiotu zamówienia również inne osoby niż wymienione w Wykazie osób. Wszystkie osoby skierowanie do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać: 1) ważne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyższą, wydane na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r, Nr 182, poz. 1228), a w przypadku personelu bezpieczeństwa, o którym mowa w art. 52 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyższą albo pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej o którym mowa w art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, 2) aktualne zaświadczenia o odbytym szkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych, wydanym na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych - zgodne ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz. U. nr 258, poz. 1751), jeżeli jest wymagane zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju (organizacji międzynarodowej), w którym dana osoba uzyskała dopuszczenie do informacji niejawnych, a w przypadku personelu bezpieczeństwa, o którym mowa w art. 52 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, dodatkowo zaświadczenie potwierdzające odbycie specjalistycznego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego przeprowadzonego przez ABW lub SKW Należy podać dane identyfikujące dokument stwierdzający posiadanie wymaganych uprawnień do dostępu do informacji niejawnych (rodzaj dokumentu, numer, data wydania). Uprawnienia wymienione w oświadczeniu będą podlegały weryfikacji zgodnie z obowiązującymi dwustronnymi umowami lub porozumieniami o wzajemnej ochronie informacji niejawnych między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem kraju lub organizacji międzynarodowej, w którym dana osoba uzyskała dopuszczenie do informacji niejawnych. 24. Zamawiający przekaże Wykonawcom zaproszonym do składania ofert Program inwestycji dla zadania nr 80097: Warszawa, al. Niepodległości 218, K-3575. Wykonanie nadzoru wizyjnego wejścia do budynku nr 4, któremu nadano klauzulę zastrzeżone, zgodnie z wymaganiami określonymi w Instrukcji sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony. Wykonawcy po otrzymaniu ww. Program inwestycji dla zadania nr 80097 muszą przestrzegać następujących zasad: 1) otrzymane materiały niejawne mogą być udostępnione tylko i wyłącznie pracownikom wyznaczonym do opracowania oferty - posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyższą albo pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej o którym mowa w art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, wydane na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych - zgodne ze wzorem określonym w załączniku do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, 2) z otrzymanych materiałów niejawnych nie można sporządzać kopii, odpisów, wypisów lub wyciągów bez pisemnej zgody Zamawiającego, 3) po opracowaniu oferty przetargowej Wykonawca prześle niezwłocznie Zamawiającemu otrzymaną dokumentację Program inwestycji dla zadania nr 80097: Warszawa, al. Niepodległości 218, K-3575. Wykonanie nadzoru wizyjnego wejścia do budynku nr 4 oraz przekaże Zamawiającemu imienny wykaz osób zapoznanych z ww. dokumentem niejawnym, opracowany wykaz musi zawierać: imię i nazwisko, nazwę i nr dokumentu uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oraz datę jego wydania, nr i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych 25. Szczegółowy opis przedmiotu zawiera SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 351200001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składając ofertę każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1.000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: nr: 16 1010 1010 0041 8313 9120 0000. 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert do godz. 11.00 w pokoju nr 727 (do oferty należy załączyć kserokopię). 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, 2) termin obowiązywanie gwarancji, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert do godz. 11.00. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 i 15. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zwraca wadium w przypadku zaistnienia dwóch przesłanek: - Wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert oraz - Wykonawca złożył wniosek o zwrot wadium. Zamawiający uzna, że oświadczenia w przedmiocie wycofania oferty oraz zwrotu wadium zostały wniesione skutecznie, jeżeli zostaną złożone w formie pisemnej przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 12. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach