Przetargi.pl
Dostawa trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich przeznaczonych do przewozu osób

Miejski Zakład Komunikacji sp. z o. o. w Ostrołęce ogłasza przetarg

  • Adres: 07-410 Ostrołęka, ul. Kołobrzeska 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 7691097, 7691462 , fax. 029 7691097, 7691462
  • Data zamieszczenia: 2009-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacji sp. z o. o. w Ostrołęce
    ul. Kołobrzeska 1 1
    07-410 Ostrołęka, woj. mazowieckie
    tel. 029 7691097, 7691462, fax. 029 7691097, 7691462
    REGON: 14164195900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mzk.ostroleka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jedostki samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich przeznaczonych do przewozu osób
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dostawa trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich przeznaczonych do przewozu osób. Specyfikacja modelu bazowego: I. Wymagania ogólne: 1.Autobusy mają być fabrycznie nowe i muszą posiadać aktualną homologację autobusu miejskiego rocznik 2009. 2.Autobusy w oferowanej kompletacji muszą być z bieżącej oferty sprzedaży. 3.Autobusy muszą mieć częściowo zaniżoną podłogę, umożliwiającą przewóz wózków inwalidzkich, o zdolności przewozowej min. 20 osób na miejscach siedzących i min. 30 osób na miejscach stojących. 4.Gabaryty pojazdów:- długość - od 8 do 9 metrów, szerokość - od 2,3 metra 5. Nadwozie - konstrukcja pojazdów z profili zamkniętych, spawanych nierdzewnych lub zabezpieczona przeciw korozji technologią gwarantującą jej min. 12 letnią trwałość. Poszycie zewnętrzne - blacha aluminiowa lub ocynkowana klejona do szkieletu, dach, przód i tył pojazdu - dopuszcza się tworzywo PWS lub podobne. Drzwi wejściowe z aluminium lub podobnego materiału odpornego na korozję i porównywalnej wytrzymałości mechanicznej. Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie. Lusterko wewnętrzne zapewniające widoczność pojazdu z pozycji kierowcy. 6. Autobusy mają być pomalowane zgodnie z kolorystyką obowiązującą u Zamawiającego II. Wymagania dotyczące wnętrza autobusów: 1.Wnętrze autobusów ma być wyposażone w wystarczającą ilość uchwytów umożliwiających pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy. Wymaganie to należy uznać za spełnione, jeśli dla wszystkich możliwych umiejscowień manekina badawczego, co najmniej dwie poręcze lub uchwyty znajdują się w zasięgu jego ruchomego ramienia. Pętle paskowe, gdy są zamontowane, mogą być liczone jako uchwyty, jeśli są odpowiednio utrzymywane w swym położeniu. 2. Zagospodarowanie wnętrza autobusu winno uwzględniać potrzeby wszystkich pasażerów, także na wózkach inwalidzkich i z wózkami dziecięcymi. 3. Przestrzeń pasażerska: a) podłoga wodoodporna wyłożona szczelnie wykładziną antypoślizgową łatwo zmywalną. W pojazdach winno znajdować się miejsce do wjazdów wózków inwalidzkich z możliwością podróży pasażera na wózku inwalidzkim, b) ściany sufitu pokryte płytą laminowaną, c) fotele typu miejskiego - Astromal, Ster lub równoważne z miękką wykładziną i uchwytami. Mocowane do ścian bocznych i/lub podłogi. Uchwyty sufitowe i boczne dla pojazdów podróżujących na stojąco. d) przestrzeń pasażerska ogrzewana nagrzewnicami niezależnie od silnika z pieca wodnego, o mocy gwarantującej właściwą temperaturę w pojazdach, nagrzewnica z nadmuchem. Zamawiający używa obecnie pieców Eberspächer i Webasto, w przypadku innych pieców konieczna jest dostawa oprogramowania na PC w celu diagnostyki systemu i odczytu parametrów technicznych. Złącze diagnostyczne pieca c. o. umieszczone w dostępnym dla obsługi miejscu. e) w dachu zainstalowany uchylny szyber dach oraz wentylatory wywiewne, f) autobusy mają posiadać naturalną i wymuszoną wentylację przestrzeni pasażerskiej. Jako naturalna wentylacja winne być wykorzystane także otwierane przesuwnie szyby okien bocznych, g) oświetlenie sufitowe i wejść do pojazdów, h) celem zmniejszenia awaryjności autobusów, ich instalacja elektryczna wraz z elektronicznymi modułami sterującymi winna być umieszczona w przestrzeni podsufitowej. Instalacja elektryczna winna być oparta o rozwiązania szyny CAN, i) autobusy muszą posiadać co najmniej dwoje drzwi w układzie 1-2-0. Dwoje drzwi wejściowych umożliwiających bezpośredni dostęp do obniżonej podłogi, w tym co najmniej jedne drzwi dwuskrzydłowe o szerokości efektywnej co najmniej 1200 mm, j) na wewnętrznej stronie drzwi mają być uchwyty umożliwiające otwieranie drzwi przy wyłączonym układzie zdalnego sterowania oraz ułatwiające wsiadanie, k) układ sterowania drzwi ma eliminować możliwości przypadkowego otwarcia drzwi podczas jazdy i uniemożliwić jazdę przy otwartych drzwiach. Drzwi mają posiadać układ zabezpieczenia przed przyciśnięciem pasażera w czasie wsiadania lub wysiadania, l) układ sterowania drzwi ma zapewnić co najmniej: - możliwość otwierania wszystkich drzwi przez pasażera ( z zewnątrz i wewnątrz pojazdu) po wybraniu takiej opcji przez kierowcę, - dźwiękową sygnalizację zamykania drzwi, -zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi jednym przyciskiem oraz każdym indywidualnie, - sygnalizację świetlną dla kierowcy o położeniu każdych z osobna drzwi autobusu, - sygnalizację dźwiękową i świetlną dla kierowcy o zamiarze wysiadania przez pasażera przez wybrane przezeń drzwi ( funkcja przystanek na żądanie) 4. Stanowisko kierowcy wyposażone w: a) kabinę kierowcy wydzieloną od reszty pojazdu typu zamkniętego - przeszklona w górnej części, która skutecznie zabezpieczy kierowcę od uderzenia z tyłu w sytuacji awaryjnego hamowania, z okienkiem umożliwiającym sprzedaż biletów, b) kabina ma posiadać regulowany układ ogrzewania i wentylacji, c) siedzenie kierowcy regulowane na zawieszeniu pneumatycznym, d) osłony przeciwsłoneczne z przodu i boczne, e) źródło prądu o napięciu 12 V umożliwiające pracę radiotelefonu oraz miejsce na zamontowanie i podłączenie radioodtwarzacza i radiotelefonu wraz z anteną. Autobus ma posiadać instalację nagłośnieniową składającą się z mikrofonu dla kierowcy, wzmacniacza oraz minimum dwóch głośników rozmieszczonych w przestrzeni dla pasażerów. 5. Urządzenia informacji i obsługi pasażerów: a) elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe: PRZEDNIA ( pełnowymiarowa, szerokość autobusu, min. rozdzielczość: 16 punktów w pionie, 112 w poziomie ) BOCZNA ( dwurzędowa, min. rozdzielczość: 16 punktów w pionie, 84 w poziomie) TYLNA ( numerowa ) - wewnętrzna o czerwonym kolorze liter, dwurzędowa (min. rozdzielczość: 16x120), możliwość wyświetlania dowolnych reklam i komunikatów specjalnych. b) kasowniki elektroniczne dwusystemowe w wandaloodpornej obudowie, współpracujące z komputerem pokładowym, 2 sztuki w autobusach dwudrzwiowych i 3 sztuki w autobusach trzydrzwiowych, łączące w sobie funkcje oznaczenia ważności biletów papierowych oraz rejestracji bezstykowych biletów elektronicznych ( kart bezstykowych). Kasowniki biletów papierowych - nadruk na bilecie kombinacji 16 znaków ( liter i cyr) - niezawodna praca w zakresie temperatur -25°C do + 60°C. Kasowniki kart bezstykowych muszą umożliwiać pracę w różnych systemach biletów: elektroniczna portmonetka, bilet czasowy, bilet terminowy, bilet wieloprzejazdowy, system wejścia-wyjścia. Kasowniki w obudowie wandaloodpornej w kolorze żółtym, wyposażone w wyświetlacz LCD min 2 x 16 znakow z podświetleniem, podglądem czasu i daty oraz komunikatów specjalnych dla pasażerów, z panelem dotykowym umożliwiającym wybór taryfy przy posługiwaniu się kartą bezstykową lub uzyskanie informacji na temat statusu karty. Sygnalizacja dźwiękowa i optyczna skasowania biletu papierowego lub zarejestrowania karty elektronicznej, niesprawności, właczenia/wyłączenia, próby rejestracji biletu zablokowanego. c) komputer pokładowy typu KPP-2 lub równoważny z wbudowanym urządzeniem zapowiadającym przystanki, podłączonym do wzmacniacza i głośników zapewniającym prawidłowe nagłośnienie pojazdu, umożliwiający kontakt radiowy z posiadaną już stacją bazową oraz oprogramowaniem, bądź w razie awarii systemu radiowej transmisji danych, przekazywanie rejestrów i programowanie za pomocą karty Compact Flash. Komputer pokładowy powinien spełniać następujące funkcje oraz rejestrować parametry: - sterowanie urządzeniami informacji pasażerskiej ( tablice elektroniczne, zapowiedzi, pomiar drogi rzeczywistej - identyfikacja przystanków, obsługa kasowników), - wymiana danych powinna następować automatycznie w czasie nocnego postoju pojazdu na terenie MZK Ostrołęka. d) radiomodem wraz z anteną oraz modułem GPS, umożliwiający odbiór uaktualnianych danych ze stacji bazowej do komputera pokładowego ( tablice elektroniczne, urządzenia zapowiadające), przesyłanie danych technicznych rejestrowanych przez komputer pokładowy do stacji bazowej, e) oprogramowanie systemu musi być kompatybilne z użytkowanym przez Zamawiającego i przystosowane do kreowania oraz wyświetlania napisów na tablicach o dowolnym kroju i grubości czcionki. III. Układ pneumatyczny: 1.Ma zapewnić bezawaryjną pracę w zmiennych warunkach klimatycznych, w szczególności w niskich temperaturach oraz przy dużej wilgotności. Ma posiadać skuteczny układ osuszania. 2.Wskazane jest, aby producentem był ten, którego zespoły są już eksploatowane u Zamawiającego, tj. Knorr, Webaco lub równoważne. 3.Wszystkie przewody i złączki pneumatyczne mają być wykonane z materiałów nierdzewnych. 4.Zawieszenie pneumatyczne pojazdów przód i tył z amortyzacją i stabilizacją pojazdów. System ECAS do poziomowania pojazdów. 5.Hamulce dwuobwodowe wspomagane pneumatycznie, mechanizmy hamowania tarczowe przód i tył, z hamulcem postojowym. Układ hamowania wyposażony w ABS. 6.Układ kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym. IV. Ogumienie: 1.Autobusy mają być wyposażone w ogumienie bezdętkowe typu miejskiego ( wymagane jest koło zapasowe ) V. SILNIK 1.Autobusy powinny być napędzane silnikiem wysokoprężnym , rzędowym, z doładowaniem, spełniającym normę co najmniej EURO 4 o mocy min. 130 k W. VI. SKRZYNIA BIEGÓW 1.Skrzynia biegów automatyczna 6 stopniowa lub manualna 6 biegowa synchronizowana. Ponadto program diagnostyczny na PC dla automatycznej skrzyni biegów będącej w wyposażeniu autobusu, współpraca Windows XP. VII. WYMAGANIA DODATKOWE 1.Centralne smarowanie punktów smarnych przedniej osi. 2.Instalacja elektryczna 24 V. 3.Malowanie poszycia lakierem akrylowym w/g barw uzgodnionych z Zamawiającym. 4.Zbiornik paliwa min. 140 l., dodatkowy zbiornik na paliwo do pieca C.O. o pojemności 30 l. Wlewy zamykane na klucz. 5.Pojazdy wyposażone w przyłącza instalacji pneumatycznej z przodu i z tyłu pojazdów, umożliwiające zewnętrzne zasilanie instalacji. 6.Autobusy zabezpieczone antykorozyjnie. 7.Gwarancja na cały pojazd min. 24 miesiące przy limicie min. 150.000 km, na powierzchnie lakiernicze gwarancja 60 miesięcy. Dostępność serwisu na rynku polskim. Zamawiający otrzyma niezbędną dokumentację techniczną ( w języku polskim), w celu możliwości dokonywania napraw we własnym zakresie oraz zamówienia niezbędnych materiałów i podzespołów pojazdu, w czasie gwarancji i po jej zakończeniu. 8.Możliwość wykonywania przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych zakupionych pojazdów w siedzibie Zamawiającego. 9.Bezpłatne szkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie wykonywania przeglądów okresowych. 10.Wyposażenie pojazdów w niezbędne wyposażenie wymagane prawem ( 2 szt. gaśnic, apteczka, klin, podnośnik, koło zapasowe ). 11.Radioodtwarzacz CD. 12.Zaczep holowniczy przedni i tylny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341210001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy- warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy. 2.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawcy mają dostarczyć oświadczenia i dokumenty: -aktualny odpis z KRS albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert -oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Parametry techniczno-eksploatacyjne oraz warunki gwarancyjne
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mzk.ostroleka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach