Przetargi.pl
Dostawa stacji ładowania pojazdów elektrycznych do Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński w ramach Projektu pn.: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński”

Gmina Miejska Lidzbark Warmiński ogłasza przetarg

  • Adres: 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 678 500 , fax. 897 672 303
  • Data zamieszczenia: 2020-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Lidzbark Warmiński
    ul. A. Świętochowskiego 14
    11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 678 500, fax. 897 672 303
    REGON: 51074350000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa stacji ładowania pojazdów elektrycznych do Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński w ramach Projektu pn.: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa stacji ładowania pojazdów elektrycznych do Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński w ramach Projektu pn.: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) budowę infrastruktury systemów zasilających stacje ładowania, 2) dostawę, montaż, uruchomienie i przetestowanie dwóch stacji ładowania typu półszybkiego, 3) dostawę, montaż, uruchomienie i przetestowanie dwóch stacji ładowania typu wolnego. 3. Wymagania dotyczące stacji ładowania: • Ładowarka typu półszybkiego - ładowarka prądu stałego, o mocy 40 kW – powinna doładować baterie autobusu o ok. 20% w czasie jednej godziny, zasilana prądem zmiennym (AC) o napięciu 400 V. • Ładowarka typu wolnego – ładowarka prądu stałego, o mocy nie mniejszej niż 20 kW i nie większej niż 22 kW - powinna łączyć funkcję ładowarki podstawowej o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania akumulatorów zastosowanych w autobusie w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane akumulatory w czasie nie dłuższym niż 10 godzin, zasilana prądem zmiennym (AC) o napięciu 400 V. 4. Zakres prac obejmuje: 4.1 ul. Kolejowa w Lidzbarku Warmińskim: • Przebudowa istniejącej szafki kablowej w zakresie niezbędnym do wykonania przyłączenia, • Montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego, • Dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącej jednostanowiskowej stacji ładowania o mocy 40 KW, • Wykonanie pomiarów i sporządzenie dokumentacji powykonawczej, • Testowanie stacji ładowania 4.2 ul. Krasickiego w Lidzbarku Warmińskim: • Dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącej jednostanowiskowej stacji ładowania o mocy 40 KW, • Wykonanie pomiarów i sporządzenie dokumentacji powykonawczej. • Testowanie stacji ładowania 4.3 ul. Żytnia w Lidzbarku Warmińskim: • Montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego i rozdzielnicy zasilającej stacje ładowania, • Dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie dwóch naściennych jednostanowiskowych stacji ładowania o mocy od 20 do 22 KW każda, • Wykonanie pomiarów i sporządzenie dokumentacji powykonawczej. • Testowanie stacji ładowania 5. Wymagania dodatkowe: 5.1 Prace należy wykonać zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik nr 11 do SIWZ. 5.2 Stacje ładowania muszą być kompatybilne z autobusami dostarczonymi w ramach Projektu pn.: „Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński”. Konsultacje i ustalenia techniczne z dostawcą autobusów, oraz ryzyka z nimi związane leżą po stronie Wykonawcy. 5.3 Wykonawca ładowarek i dostawca autobusów zobowiązani są w ramach współpracy ze sobą do uzgodnienia lokalizacji i typu gniazd ładowania, protokołu komunikacji oraz optymalnej długości przewodów ładowania. Wykonawca przeprowadzi pełną integrację systemów komunikacji ładowarek z autobusami. 5.4 Oferowane stacje ładowania muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego (Dz. U. 2019 poz. 1316). 5.5 Na dzień dostawy stacje ładowania muszą posiadać wszystkie wymagane prawem certyfikaty i atesty, spełniać standardy, normy właściwe dla tego typu urządzeń elektroenergetycznych i systemów ładowania autobusów elektrycznych. 5.6 Dostarczone stacje mają charakteryzować się wysokim stopniem bezpieczeństwa, wysoką sprawnością i bezawaryjnością, możliwością nieprzerwanej pracy w warunkach środowiskowych i klimatycznych dla wskazanych lokalizacji, minimalną emisją zakłóceń elektromagnetycznych oraz minimalną emisją hałasu, brakiem niekorzystnego oddziaływania na sieć zasilającą oraz zautomatyzowaną obsługę (bez zbędnej ingerencji obsługi lub kierowcy pojazdu). 5.7 Stacje ładowania muszą zapewnić bezpieczne ładowanie autobusu (w tym bezpieczeństwo pożarowe). 5.8 Po podłączeniu autobusu do ładowarki, uruchomienie i zakończenie procesu ładowania musi odbywać się samoczynnie, bez konieczności ingerencji użytkownika/kierowcy autobusu w stacji ładowania oraz posiadać możliwość bezawaryjnego przerwania procesu ładowania. 5.9 Stacje ładowania muszą posiadać zabezpieczenie przed uruchomieniem przez osoby trzecie. 5.10 Każda stacja ładowania winna umożliwiać identyfikację procesu ładowania, posiadać sygnalizację rozpoczęcia i zakończenia procesu ładowania, zaniku napięcia od strony zasilania oraz stanu awarii. Stacje ładowania muszą posiadać rozliczenia czasu ładowania, pomiar pobranej podczas ładowania energii elektrycznej, w poszczególnych dniach itp. Zaleca się, aby była możliwość wygenerowania dedykowanych raportów zawierających co najmniej w/w dane. 5.11 Stacje ładowania mają posiadać wysoki stopień uniwersalności i nie mogą ograniczać się do ładowania wyłącznie wybranej grupy/modelu/producenta autobusów elektrycznych. 5.12 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej dla punktów ładowania. 5.13 Wykonawca zobowiązany jest do dopełnienia wszelkich procedur i uzyskania stosownych dokumentów umożliwiających dopuszczenie stacji ładowania do użytkowania (w tym UDT). 5.14 Po montażu stacji ładowania Wykonawca przeprowadzi niezbędne pomiary i odbiory techniczne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami a w szczególności wymaganiami UDT. Wyniki pomiarów i badań Wykonawca załączy do dokumentacji powykonawczej i przekaże Zamawiającemu. 5.15 Stacje ładowania muszą spełniać wszystkie wymogi związane z bezpieczeństwem eksploatacji i dopuszczeniem do ruchu obowiązujące w Polsce i UE. 5.16 Wykonawca w okresie gwarancji zobowiązany jest wykonać bez dodatkowych opłat przeglądy dostarczonych urządzeń zgodnie z warunkami gwarancji, DTR oraz obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnić wszelkie materiały eksploatacyjne niezbędne do wykonywania przywołanych wyżej czynności. 5.17. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do dostarczenia najpóźniej w dniu dostawy ładowarek, bez dodatkowych opłat (wynagrodzenie zostało uwzględnione w cenie oferty), sporządzoną w języku polskim następującą dokumentację techniczną i oprogramowanie: a) dokumenty niezbędne do prawidłowej eksploatacji, w tym harmonogram czynności obsługowych, wykaz elementów eksploatacyjnych urządzeń, które podlegać będą cyklicznym wymianom w ramach serwisu, b) dokumentację techniczno-ruchową/instrukcję obsługi zawierającą informacje w zakresie: obsługi, konserwacji, ewentualnych materiałów eksploatacyjnych c) deklaracje zgodności CE, d) książkę/kartę gwarancyjną e) w przypadku wystawcy faktury nie będącego producentem: oświadczenia producenta lub umowę z producentem, potwierdzających współpracę w zakresie sprzedaży i obsługi serwisowej wyrobów producenta, f) oprogramowanie i konieczne urządzenia do obsługi i diagnozowania. 5.18. Wykonawca przed przystąpieniem do montażu sytemu ładowania ma obowiązek uzgodnienia miejsca montażu z Zamawiającym i uzyskania akceptacji Zamawiającego. 5.19. Wykonawca po wykonaniu przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Energa Operator, zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wypełnionego i podpisanego oświadczenia o gotowości instalacji przyłączeniowej. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w: a) dokumentacji projektowej b) wzorze umowy 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) umową; 2) dokumentacją projektową; 3) obowiązującymi przepisami prawa i normami dotyczącymi przedmiotu zamówieniu a w szczególności: Rozporządzeniem Ministra Energii z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego (Dz. U. 2019 poz. 1316), 4) SIWZ; 5) należytą starannością, z aktualną, posiadaną najnowszą wiedzą techniczną, przepisami bhp, ppoż. oraz z zasadami doświadczenia zawodowego;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31000000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 złotych (słownie: pięć tysięcy złotych), na cały okres związania ofertą, który wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, z późn. zm.). 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim w Banku Millennium S.A. Nr 13116022020000000061931481, z dopiskiem: „Wadium – Dostawa stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. a) Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce lub kopercie, oryginał tego dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą. 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub • nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub • zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, f) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, g) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 30 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium, h) wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego, i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą, j) w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, w wymaganej wysokości i wymaganym terminie. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, zostanie odrzucona. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. Oświadczenie należy przekazać Zamawiającemu w oryginale w formie pisemnej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach