Przetargi.pl
DOSTAWA PIPET LABORATORYJNYCH I SZKŁA LABORATORYJNEGO

Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 40-007 Katowice, ul. Bankowa 12
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3592048 , fax. 32 3592048
  • Data zamieszczenia: 2013-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych
    ul. Bankowa 12 12
    40-007 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 3592048, fax. 32 3592048
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.us.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA PIPET LABORATORYJNYCH I SZKŁA LABORATORYJNEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest DOSTAWA PIPET LABORATORYJNYCH I SZKŁA LABORATORYJNEGO, zwanych dalej produktami lub materiałami. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, zgodnie z poniższym podziałem: Część A: Pipety laboratoryjne - Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem 2A do siwz; Część B: Pipety laboratoryjne - Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem 2B do siwz; Część C - Szkło laboratoryjne - Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z załącznikiem 2C do siwz.
    2. Szczegółowy opis techniczny przedmiotu zamówienia zawierający minimalne wymagane parametry techniczne materiałów zawarto w załącznikach nr 2A - 2C do siwz, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
    3.Zakres zamówienia obejmuje zakup materiałów wraz z ich dostarczeniem do Zamawiającego i rozładunkiem w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, a także - w zakresie części A i B (pipety laboratoryjne) - zapewnienie obsługi serwisowej w okresie gwarancji.
    4.Zamówienie będzie realizowane przez okres:
    a) w zakresie części A (pipety laboratoryjne) - 12 miesięcy od daty zawarcia umowy lub do wartości umowy, jeśli wyczerpanie tej kwoty nastąpi przed upływem 12 miesięcy;
    b) w zakresie części B (pipety laboratoryjne) - 14 dni od daty zawarcia umowy;
    c) w zakresie części C (szkło laboratoryjne) - 18 miesięcy od daty zawarcia umowy lub do wartości umowy, jeśli wyczerpanie tej kwoty nastąpi przed upływem 18 miesięcy. Zamawiający zastrzega, iż umowa w zakresie części C zostanie zawarta nie wcześniej niż w dn. 12.07.2013r.
    Dostawy w zakresie części A i C będą realizowane sukcesywnie, partiami w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień.
    Wykonawca zobowiązany będzie dokonać dostawy partii materiałów w terminie do 21 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego faksem, pocztą, pocztą elektroniczną lub dostarczonego osobiście.
    5. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu i realizacji zamówienia:
    1)Zamawiający zastrzega, że podane w załącznikach nr 2A i 2C ilości zamawianych produktów nie są ilościami wiążącymi lecz szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania podanych ilości szacunkowych, w przypadku zmiany potrzeb Zamawiającego, których nie jest w stanie przewidzieć na etapie przygotowania postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie ponadto prawo do realizacji innej struktury zakupów niż przewidziana w SIWZ. Wykonawcy nie będzie przysługiwało w powyższych przypadkach (z tytułu zmniejszenia zamawianych ilości/asortymentu, a tym samym nie wykorzystania pełnej kwoty umowy), żadne roszczenie. W przypadku przekroczenia ilości podanych w ofercie, obowiązywać będą ceny jednostkowe netto z oferty wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
    2)Ponieważ kontynuacja programów badawczych Zamawiającego wymaga stosowania materiałów tego samego producenta, Zamawiający na podstawie zawartych umów w zakresie części A i C będzie nabywał też inne produkty niż określone w załącznikach nr 2A i 2C do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W takim przypadku podstawą ustalenia ceny netto materiałów będą ich aktualne ceny netto, zgodnie z katalogiem asortymentowo-cenowym, określone w PLN z podaniem właściwej stawki VAT z uwzględnieniem zaoferowanego w ofercie rabatu/upustu, z zastrzeżeniem, iż wartość umowy nie może zostać przekroczona.
    3)Dotyczy części A i C - Wykonawca zobowiązany jest (w przypadku asortymentu nie wymienionego w formularzu cenowym) udostępniać na stronie internetowej WWW, w formie on-line, aktualny katalog asortymentowo-cenowy (cennik) obowiązujący w okresie realizacji umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania.
    4) Dotyczy części A i C - Wykonawca będzie informował Zamawiającego niezwłocznie na wskazany adres e-mail o wszelkich zmianach dotyczących katalogu.
    5)Towar musi być fabrycznie nowy i pochodzić z bieżącej produkcji.
    6)Materiały winny posiadać niezbędne certyfikaty, świadectwa, deklaracje zgodności i karty charakterystyk, dopuszczające je do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
    7)Wykonawca dostarczy towar w godzinach od 8:00 do 13:00 w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku.
    8)Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć produkty w taki sposób, by nie uległy uszkodzeniom podczas transportu i dostarczyć je w oryginalnych opakowaniach producenta.
    9)Zapłata należności nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 21 dni od przyjęcia przez Zamawiającego prawidłowo sporządzonej faktury
    10) W ramach obsługi serwisowej pipet, Wykonawca przeprowadzi diagnostykę pipet, obejmującą w szczególności sprawdzenie ich powtarzalności, dokładności oraz wymiany o-ringów, uszczelek itp. (dotyczy części A i B).
    6. Szczegółowe wymagania dotyczące szkła laboratoryjnego, będącego przedmiotem zamówienia w zakresie części C, określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
    7.Dopuszczenie składania ofert równoważnych:
    a) Zamawiający określając w SIWZ zamawiane materiały, będące przedmiotem niniejszego postępowania posłużył się nazwami handlowymi, jednak w tym zakresie dopuszcza się składanie ofert równoważnych. Zamawiający określił referencyjnego producenta w celu dokładnego sprecyzowania wymagań, jakie muszą spełniać oferowane przez Wykonawców materiały. Zamawiający zamieścił informację o materiałach, z których korzysta, mając na uwadze w szczególności ich zadawalającą jakość, niemożliwą do obiektywnego opisania, a stwierdzoną podczas prowadzonych praktyk badawczych. Wskazanie przez Zamawiającego w SIWZ marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny wyrób lub konkretnego producenta. Nazewnictwo lub symbolika podana została w celu prawidłowego określenia przedmiotu zamówienia. W przypadku podania przez Zamawiającego numerów katalogowych jakość oferowanych materiałów nie może być gorsza niż materiałów oznaczonych numerem katalogowym określonym w załącznikach opisujących przedmiot zamówienia. W zakresie oferowanego szkła laboratoryjnego (część C) Zamawiający dopuszcza odchylenia od podanych wymiarów +/- 1 mm.
    b) Wykonawca, który powołuje się na produkty równoważne, zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania pozwalające na kontynuację badań naukowych Zamawiającego bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności (procedur) oraz, że oferowane produkty nie spowodują zwiększenia kosztów z tytułu konieczności nabycia dodatkowych materiałów. Z dostarczonych dokumentów w sposób nie budzący wątpliwości powinno wynikać, iż oferowany przedmiot Zamówienia posiada takie same lub lepsze parametry jakościowe jak opisane przez Zamawiającego w SIWZ. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. Wymóg równoważności będzie oceniany poprzez porównanie parametrów materiałów - żądanego i oferowanego, dostępnych w opisach i charakterystykach podawanych przez producentów oraz na podstawie złożonych oświadczeń Wykonawcy.
    8.Adres dostawy: Uniwersytet Śląski, Dział Logistyki, pok. 420, ul. Bankowa 12 , 40-007 Katowice lub - w zakresie części A i C - adres wskazany przez Zamawiającego w zamówieniu, o którym mowa w rozdz. I pkt 4 siwz.
    9.Wymagany minimalny okres gwarancji na oferowane pipety (dotyczy części A i B):12 miesięcy. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się w dacie podpisania Protokołu odbioru ilościowo-jakościowego.
    10.Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji zamówienia z udziałem podwykonawców. W przypadku korzystania z podwykonawców w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik nr 4 do SIWZ)
    11.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
    12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
    13.Rozliczenia finansowe dokonywane między Zamawiającym, a Wykonawcą dokonywane będą w polskich złotych (PLN).
    14.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
    15.Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
    16. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
    17. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
    18. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienia publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% zatrudnionych stanowią osoby niepełnosprawne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 384371008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości:
    - w zakresie części A: 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych, 00/100);
    - w zakresie części B: 30,00 zł (słownie: trzydzieści zł, 00/100);
    - w zakresie części C: 5.500,00 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset zł, 00/100)
    2.Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach:
    1)w pieniądzu, na rachunek Zamawiającego:
    ING Bank Śląski Spółka Akcyjna o/Katowice, nr rachunku: 29 1050 1214 1000 0022 0331 4816 lub
    2)w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (zobowiązanie pieniężne) lub
    3)w gwarancjach bankowych lub w gwarancjach ubezpieczeniowych lub 4)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
    3. Za datę wniesienia wadium przelewem uważa się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego -Wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.
    4.Wymagania dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji i poręczeń:
    1)nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi/wierzycielowi (Zamawiającemu) należności, w przypadku, gdy:
    a.zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
    b.oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana, a zleceniodawca/dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznegona warunkach określonych w ofercie;
    c. dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia nalezytego wykonania umowy,
    d.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy/dłużnika (Wykonawcy).
    2)zobowiązanie gwaranta/poręczyciela winno być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta/wierzyciela (Zamawiającego),
    3)gwarancja/poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Powyższe warunki muszą wynikać z gwarancji lub poręczenia.
    5. Wadium, bez względu na sposób jego wniesienia, musi obejmować cały okres związania ofertą,o którym mowa w rozdziale VI pkt 2 SIWZ. 6. W przypadkach, o których mowa w rozdziale VI pkt 5 SIWZ, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, do wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wykonawca dokonuje przedłużenia okresu ważności wadium samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego zgodnie z przepisem art. 85 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych albo na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z przepisem art. 184 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    7. W przypadku wniesienia wadium przelewem zaleca się, aby Wykonawca dołączył do oferty kserokopię dokonania przelewu.
    8. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach (gwarancje, poręczenia) oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium Wykonawca winien dołączyć do oferty.
    9. Zamawiający dokona zwrotu wadium Wykonawcom zgodnie z postanowieniami art. 46 ust. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
    1) w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie,
    2) którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
    b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia nalezytego wykonania umowy;
    c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
    UWAGA: Gwarant/poręczyciel nie może uzależniać wykonania obciążającego go świadczenia na rzecz Zamawiającego od zachowania jakichkolwiek innych rygorów poza złożeniem przez Zamawiającego gwarantowi pisemnego oświadczenia, w którym zawarte jest żądanie wypłacenia oznaczonej kwoty pieniężnej na mocy udzielonej gwarancji (np. rygorem powodującym wadliwość złożonego dokumentu będą zapisy typu: w celu identyfikacji żądanie zapłaty należy przesłać za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta, bank musi potwierdzić, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu beneficjenta; kwota gwarancji ulega zmniejszeniu w miarę upływu terminu jej ważności; gwarant jest zwolniony z realizacji gwarancji na skutek działań wojennych, stanu wyjątkowego, strajków, manifestacji, rewolucji, wewnętrznych zamieszek, aktów terroru, sabotażu, działania energii jądrowej, itp.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.us.edu.pl/zamowienia-publiczne/1/d/1
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną