Przetargi.pl
"Dostawa paliwa"

Nadleśnictwo Ruszów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-950 Ruszów, Leśna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 714 339 , fax. 757 714 468
  • Data zamieszczenia: 2018-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ruszów
    Leśna 2
    59-950 Ruszów, woj. dolnośląskie
    tel. 757 714 339, fax. 757 714 468
    REGON: 93102406600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ruszow.wroclaw.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Dostawa paliwa"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw: oleju napędowego oraz benzyny bezołowiowej dla Nadleśnictwa Ruszów z/s ul. Leśna 2, 59-950 Ruszów 3.2. Zamówienie obejmuje dostawę: a. oleju napędowego, b. benzyny bezołowiowej, 3.3. Zamawiający przewiduje składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na każdą część zamówienia oddzielnie: a. Część pierwsza zamówienia: „ Dostawa paliwa dla Nadleśnictwa Ruszów’’. Część pierwsza zamówienia obejmuje sukcesywną, według wymagań Zamawiającego, w okresie trwania umowy dostawę paliw płynnych, poprzez tankowanie pojazdów, maszyn, urządzeń i sprzętu będących w dyspozycji Zamawiającego na stacjach paliw należących do Wykonawcy t. j. 1) dostawa do 12 500 l oleju napędowego spełniającego wymagania określone w normie PN-EN 590:2013-12 (DIN-EN 590) 2) dostawa do 1 000 l benzyny bezołowiowej Pb 95 o liczbie oktanowej (RON) co najmniej 95 i spełniającej wymagania określone w normie PN-EN 228:2013-4 (DIN-EN 228); b. Część druga zamówienia: ,, Dostawa paliwa na potrzeby realizacji projektu „Kompleksowy projekt ochrony gatunków i siedlisk przyrodniczych na obszarach zarządzanych przez PGL Lasy Państwowe”. Część druga zamówienia obejmuje sukcesywną, według wymagań Zamawiającego, w okresie trwania umowy dostawę paliw płynnych, poprzez tankowanie pojazdu będącego w dyspozycji Zamawiającego na stacjach paliw należących do Wykonawcy t.j. dostawa do 3 500 l oleju napędowego spełniającego wymagania określone w normie PN-EN 590:2013-12 (DIN-EN 590). 3.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji, polegającej na zmniejszeniu bądź zwiększeniu ilości dostaw paliwa w zależności od potrzeb Zamawiającego, maksymalnie o 20 % w stosunku do poszczególnych części zamówienia. Zmiana ilości zamawianego w ten sposób paliwa nie wpłynie na zmianę warunków umowy. W związku z tym, dla ułatwienia kalkulacji zaoferowanych cen, Zamawiający informuje, iż gwarantuje Wykonawcom nabycie paliwa na poziomie nie mniejszym niż: a. 80 % ilości paliwa przewidzianego do zakupu dla części pierwszej zamówienia – pkt. 3.3.a SIWZ b. 80 % ilości paliwa przewidzianego do zakupu dla części drugiej zamówienia – pkt. 3.3.b SIWZ 3.5. W ramach zastosowania prawa opcji, Zamawiający informuje również o możliwości skorzystania z opcji zlecenia Wykonawcy dostaw obejmujących przedmiot niniejszego zamówienia, w zakresie przekraczającym wartości określone w pkt. 3.3. SIWZ, na poziomie nie większym niż: a. 20 % ilości paliwa przewidzianego do zakupu dla części pierwszej zamówienia – pkt. 3.3.a SIWZ b. 20 % ilości paliwa przewidzianego do zakupu dla części drugiej zamówienia – pkt. 3.3.b SIWZ 3.6. Dostawy paliwa będą odbywać się na zasadach zakupu z odroczonym terminem płatności. 3.7. Należność za dostarczone paliwo, będzie regulowana przelewem, na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. 3.8. Dostawy przedmiotu zamówienia będą wykonywane na koszt i ryzyko Wykonawcy. 3.9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną za jakość dostarczanych paliw. 3.10. Zamawiający z uwagi na możliwe wahania cen rynkowych, dopuszcza w trakcie realizacji zamówienia możliwość zmiany ceny za 1 litr paliwa z uwagi na zmianę ceny rynkowej przez oferowanego producenta paliw, natomiast wysokość udzielonego rabatu nie może ulec zmianie w całym okresie obowiązywania umowy. 3.11. Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ bądź innym integralnym z SIWZ dokumencie, nazwy własne materiałów (wyrobów) nie mają na celu naruszenia art.29 i art.7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Należy rozumieć to jako określenie wymaganych minimalnych parametrów użytkowych, funkcjonalnych i technicznych lub standardów jakościowych. 3.12. Oznacza to również, że zgodnie z art. 29 ustawy Pzp, na wskazane z nazwy materiały (wyroby) Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) o nie gorszych parametrach użytkowych, funkcjonalnych i technicznych niż opisane w SIWZ. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W powyższym zakresie Wykonawca powinien okazać się na każde żądanie Zamawiającego stosownym dokumentem wystawionym przez producenta. 3.13. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane dostawy nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej załączniki nr 6 i 7 do SIWZ po wykonaniu odpowiedniego zakresu przedmiotu umowy na który zostanie wystawiona faktura. 3.14. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 5 do SIWZ. 3.15. Załatwienie wszystkich formalności oraz wszelkie poniesione koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy. 3.16. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 3.17. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09134100-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: w zakresie części 1 zamówienia – 1 890,00 zł, słownie: jeden tysiąc osiemset dziewięćdziesiąt złotych w zakresie części 2 zamówienia - 490,00 zł, słownie: czterysta dziewięćdziesiąt złotych 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: a. Pieniądzu; b. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. Gwarancjach bankowych; d. Gwarancjach ubezpieczeniowych; e. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku : PKO BP S.A. Bolesławiec Nr 51 1020 2137 0000 9202 0101 5841 Z podaniem w tytule przelewu: „Wadium - znak sprawy K.270.1.165.2018 4. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 tj. z dnia 7 listopada 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1988) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 5. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy PZP) uważa się za wniesione w terminie jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Nadleśnictwa Ruszów przed upływem terminu składania ofert. 6. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadia wnoszone w formach niepieniężnych jako beneficjenta gwarancji powinny wskazywać Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Ruszów. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 19). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP, e) okres ważności gwarancji, obejmujący przynajmniej cały okres związania z ofertą. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania przetargowego, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy pzp, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa powyżej za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi do oferty oświadczenie o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ, a także na wezwanie Zamawiającego, przedłoży kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego uprawnienie (koncesję) na obrót paliwami ciekłymi, a w przypadku dostaw paliw pochodzących z importu, koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty (wg Załącznika nr 1a dot. części 1 zamówienia oraz załącznika nr 1b dot. części 2 zamówienia) wykonawca dołączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, wzór Załącznik 2 i 3 w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 7.1 SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1. SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Ponadto, oprócz oświadczeń stanowiących wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest złożyć: a. formularz ofertowy (z ceną netto i z podatkiem VAT) (wzór – Załącznik nr 1a dot. cz. 1 zamówienia oraz załącznik nr 1b dot. cz. 2 zamówienia do SIWZ). b. w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. c. w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy podpisuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. Dokumenty należy sporządzić zgodnie ze wzorami dołączonymi do SIWZ w sposób wymieniony w pkt. 11. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. W przypadku wskazania przez wykonawcę w ofercie dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 7.9.1), 7.9.2) w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku, o którym mowa powyżej, Zamawiający będzie żądał od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 7.9.1, 7.9.2 SIWZ , jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy, o ile są one aktualne. Jeżeli Wykonawca powołuje się na oświadczenia lub dokumenty, będące w posiadaniu Zamawiającego, potwierdzające okoliczności, o których mowa w pkt 7.9.1, 7.9.2 SIWZ, zaleca się wskazanie w ofercie informacji dotyczących numeru i nazwy postępowania Zamawiającego, w którym powyższe dokumenty zostały złożone. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach