Przetargi.pl
DOSTAWA PALIW PŁYNNYCH DO POJAZDÓW I SPRZĘTU SILNIKOWEGO EKSPLOATOWANEGO W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W TORUNIU W SYSTEMIE BEZGOTÓWKOWYM NA PODSTAWIE KART PALIWOWYCH

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Prosta
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 658-01-45 , , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu
    ul. Prosta 32
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 658-01-45 , , fax. -
    REGON: 000598380
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kujawy.psp.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA PALIW PŁYNNYCH DO POJAZDÓW I SPRZĘTU SILNIKOWEGO EKSPLOATOWANEGO W KOMENDZIE WOJEWÓDZKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W TORUNIU W SYSTEMIE BEZGOTÓWKOWYM NA PODSTAWIE KART PALIWOWYCH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa polegająca na sprzedaży przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego paliw płynnych do pojazdów samochodowych służbowych i sprzętu silnikowego Zamawiającego w systemie bezgotówkowym na podstawie kart paliwowych. 3.2. Warunki zakupu paliwa: a) tankowanie do zbiorników pojazdów samochodowych Zamawiającego, b) tankowanie do zbiorników sprzętu silnikowego Zamawiającego, c) tankowanie do pojemników paliwowych dostarczonych przez Zamawiającego, na stacjach Wykonawcy. 3.3. Szacunkowa ilość paliwa przewidzianego do sprzedaży w ramach dostawy, w przewidzianym okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosi odpowiednio: a) benzyna bezołowiowa – do 12 000 litrów b) olej napędowy – do 54 000 litrów W okresie trwania umowy ww. prognozowane ilości paliwa mogą ulec zmianie, na którą Zamawiający nie ma wpływu, a wynika ona z braku możliwości przewidzenia ilości wyjazdów w ramach zdarzeń i akcji ratowniczo – gaśniczych, dlatego Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia paliwa przez cały okres trwania umowy wg cen i na warunkach określonych w SIWZ, formularzu ofertowym oraz umowie. 3.4. Umowa będzie obowiązywała przez okres 36 miesięcy tj. od dnia 1 stycznia 2021 roku do dnia 31 grudnia 2023 roku. 3.5. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień:  Kod CPV 09132100-4 – benzyna bezołowiowa  Kod CPV 09134100-8 – olej napędowy 3.6. Wykonawca gwarantuje wysoką jakość sprzedawanej benzyny bezołowiowej oraz oleju napędowego. 3.7. Benzyna bezołowiowa oraz olej napędowy będą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (tj. Dz. U. z 2015r., poz. 1680 ze zm.) oraz odpowiednio w normach PN-EN 228 i PN-EN 590. 3.8. Zakup paliw płynnych realizowany będzie sukcesywnie, w zależności od faktycznych potrzeb Zamawiającego. 3.9. Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty Wykonawcy za faktycznie pobrane paliwo w litrach rzeczywistych. Litry rzeczywiste to litry pobrane z dystrybutora w temperaturze rzeczywistej. 3.10. Sprzedaż paliw realizowana będzie w sieci stacji paliw Wykonawcy głównie na obszarze całego kraju. Przez sieć stacji Zamawiający rozumie stacje paliw Wykonawcy zlokalizowane na terenie całego kraju w ilości nie mniejszej niż 150 stacji, czynne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, zapewniające tankowanie paliw płynnych w systemie bezgotówkowym na podstawie kart paliwowych. 3.11. Ze względu na liczne tankowania wynikające z utrzymania pełnej gotowości operacyjnej pojazdów i sprzętu silnikowego Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu, Wykonawca musi posiadać co najmniej dwie stacje paliw w obrębie granic administracyjnych miasta Torunia (woj. kujawsko - pomorskie), przy czym odległość stacji paliw od siedziby Komendy Wojewódzkiej PSP w Toruniu zlokalizowanej przy ul. Prostej 32 nie może być większa niż 7 km. 3.12. Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego wydania Zamawiającemu kart paliwowych w szacowanej liczbie 23 szt., po 1 szt. dla 18 samochodów służbowych oraz 5 szt. kart na okaziciela z możliwością tankowania dowolnego rodzaju paliwa do dowolnego sprzętu i pojazdów bez limitu, uprawniające do tankowania na obszarze całego kraju, w terminach określonych w pkt 20. W tym 2 szt. przypisane do 2 pojazdów, które umożliwiają tankowanie pojazdów na terenie Litwy, Czech i Niemiec. Na karcie paliwowej zakodowana będzie nazwa Zamawiającego tj. skrót: KW PSP w Toruniu oraz numer rejestracyjny pojazdu lub odpowiednio nazwa sprzętu silnikowego. Każda karta zostanie zabezpieczona kodem PIN, który zostanie przekazany Zamawiającemu z chwilą wydania kart paliwowych. 3.13. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz pojazdów i ich numerów rejestracyjnych, w dniu podpisania umowy. 3.14. Każda zmiana dotycząca ruchu pojazdów (wycofanie pojazdu, zmiana numerów rejestracyjnych, wprowadzenie pojazdu do ruchu) będzie na bieżąco zgłaszana Wykonawcy celem dokonania odpowiedniej weryfikacji. 3.15. W przypadku zagubienia, kradzieży bądź zniszczenia karty paliwowej, Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym fakcie telefonicznie Wykonawcę, a następnie w terminie jednego dnia potwierdzi zgłoszenie telefoniczne, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksu. 3.16. Wykonawca, po telefonicznym zgłoszeniu zagubienia bądź kradzieży karty paliwowej dokona niezwłocznie jej zablokowania. 3.17. Zgłoszenia zagubienia, kradzieży bądź zniszczenia karty paliwowej, przyjmowane są przez Wykonawcę całodobowo pod numerem telefonu wskazanym przez Wykonawcę. 3.18. Wykonawca od momentu otrzymania telefonicznego zgłoszenia, przejmuje odpowiedzialność za transakcje bezgotówkowe realizowane przy użyciu zagubionej bądź skradzionej karty paliwowej. Począwszy od chwili telefonicznego powiadomienia Wykonawcy o zgubieniu lub kradzieży karty paliwowej dokonanego na podstawie pkt. 15, Zamawiający nie może zostać obciążony ceną paliwa wynikającą z transakcji dokonanych za pomocą karty, której dotyczyło zgłoszenie. 3.19. Wykonawca dokona wymiany karty na nową bądź wyda duplikat karty paliwowej zagubionej, skradzionej bądź zniszczonej, nie później niż w terminie 14 dni od daty telefonicznego zgłoszenia (potwierdzonego pocztą elektroniczną lub faksem). 3.20. Wykonawca w terminie do 14 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, jednocześnie nie później niż do 28 grudnia 2020 r. wyda Zamawiającemu 23 szt. kart paliwowych (szacunkowo). Na pisemny wniosek Zamawiającego, Wykonawca wyda kolejne karty paliwowe dla każdego kolejnego pojazdu służbowego i sprzętu silnikowego wprowadzonego do eksploatacji Zamawiającego, w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. 3.21. Wydanie przez Wykonawcę kart paliwowych w liczbie, o której mowa w pkt. 12, oraz ich eksploatacja w trakcie trwania umowy następuje bezpłatnie na koszt Wykonawcy. 3.22. Cena, jaką Zamawiający zapłaci za każdorazowo pobrane paliwo wynikać będzie z ilości faktycznie zatankowanego paliwa oraz ceny brutto 1 litra paliwa obowiązującej na danej stacji w dniu tankowania, pomniejszonej o wskaźnik obniżki cen (upustu) podany w ofercie. 3.23. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą z pobranego – zakupionego paliwa w okresach rozliczeniowych (dwa razy w miesiącu): a) za okres od 1 do 15 każdego miesiąca, b) za okres od 16 do ostatniego dnia każdego miesiąca na podstawie raportu przeprowadzonych transakcji sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego. 3.24. Wydanie przez Wykonawcę kart paliwowych w liczbie, o której mowa w pkt. 12, oraz ich eksploatacja w trakcie trwania umowy następuje bezpłatnie na koszt Wykonawcy. 3.25. Raporty Wykonawcy będą wykazem zbiorczym, usystematyzowanym wg kolejności dat pobrania – zatankowania paliwa przez Zamawiającego, zawierającym co najmniej następujące dane: a) daty i dokładny czas przeprowadzenia poszczególnych transakcji, b) numery rejestracyjne pojazdów, c) rodzaje sprzętu silnikowego, d) numery kart paliwowych, na które pobrano paliwo, e) ilość i cenę pobranego paliwa. 3.26. Za datę sprzedaży uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego. 3.27. Zapłata za zrealizowane dostawy następować będzie na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę, w drodze przelewu na konto podane na fakturze przez Wykonawcę w terminie określonym w ofercie Wykonawcy licząc od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego. 3.28. Za dzień zapłaty uważa się datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 3.29. Załącznikiem do faktury będzie sporządzony przez Wykonawcę, a zatwierdzony przez Zamawiającego „Raport transakcji w okresie rozliczeniowym”. 3.30. Wykonawca odpowiada za szkodę powstałą po stronie Zamawiającego w wyniku sprzedania przez Wykonawcę paliwa złej jakości. 3.31. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09132100-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5. Warunki udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. 5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 5 pkt. 1 i 8 Pzp; b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2. Warunki udziału w postępowaniu. 5.2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej  określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2.4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5.2.5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu. 5.3.1. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 5.2.1 lit. a) SIWZ, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności w zakresie posiadania koncesji na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2020., poz. 833 ze zm.). 5.3.2 Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 5.2.1 lit. b) i c) SIWZ. Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ. 5.3.3 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 5.3.4 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5.3.5 Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. 5.3.6 Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.3.7 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 5.3.2. SIWZ. 5.3.8 W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. 5.3.9 Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt 1-2 SIWZ. 5.3.10 Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt 1-2 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 5.4. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 Pzp. 5.5. Na podstawie art. 24 ust. 5 Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza również wykonawcę: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615); 2) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 Pzp, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. 6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6.1 W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.3.2. SIWZ Zamawiający nie żąda od wykonawcy dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie. 6.2 Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 6.3 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp; 2) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 6.4 Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. 6.5 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ: a) składa informację, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.6 Dokumenty, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 6.7 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.3. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.6. SIWZ stosuje się. 6.8 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.9 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.10 Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt. 1 i 8 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.11 Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp. 6.12 Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt. 1-2 SIWZ. 6.13 Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt. 1-2 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach