Przetargi.pl
Dostawa okularów przeciwsłonecznych dla personelu latającego będącego na zaopatrzeniu 5 WOG - u w Dęblinie, Nr 46/11/N,

Jednostka Wojskowa 4219 ogłasza przetarg

  • Adres: 08-521 Dęblin,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-81 5519510, 5517818 , fax. 0-81 5519536
  • Data zamieszczenia: 2011-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Jednostka Wojskowa 4219
    08-521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 0-81 5519510, 5517818, fax. 0-81 5519536
    REGON: 06027283200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.5wog.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa okularów przeciwsłonecznych dla personelu latającego będącego na zaopatrzeniu 5 WOG - u w Dęblinie, Nr 46/11/N,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest jednorazowa dostawa 428 szt. okularów przeciwsłonecznych (okularów pilota) dla personelu latającego Sił Powietrznych jednostek będących na zaopatrzeniu 5 WOG u w Dęblinie. Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony poniżej, a także w załączniku Nr 1 do siwz tj. formularzu ofertowym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Przeznaczenie okularów przeciwsłonecznych Okulary przeciwsłoneczne pilota przeznaczone są dla personelu latającego Sił Powietrznych w warunkach odpowiadających warunkom eksploatacji statków powietrznych. Przedmiotowe okulary potrzebne są do ochrony oczu przed promieniowaniem słonecznym, uderzeniem ciał stałych np. piasku i rozbryzgami cieczy z jednoczesnym zachowaniem bezpieczeństwa i komfortu przy długotrwałym i nieprzerwanym użytkowaniu. 2. Wymagania użytkowe i parametry techniczne. Okulary przeciwsłoneczne pilota muszą spełniać następujące wymagania: 2.1 Konstrukcja okularów powinna składać się z metalowej ramki oprawy i oprawionych w niej szybek ochronnych filtrów chroniących przed olśnieniem słonecznym o zabarwieniu szarym, szaro zielonym lub brązowym. 2.2 Oprawy powinny być w kolorze czarnym z możliwością łatwego dopasowania wielkości oprawy do indywidualnych potrzeb użytkownika oprawy powinny być dostępne w dwóch lub trzech wielkościach lub regulacją wielkości. Miejsca, w których oprawy okularów stykają się bezpośrednio z twarzą końce zauszników oraz noski powinny być wykonane z materiału zapewniającego wysoki komfort użytkowania przy długotrwałym, nieprzerwanym użytkowaniu. 2.3 Zauszniki powinny być proste, stosunkowo płaskie, a końce zauszników lekko zagięte do wewnątrz, przylegające do głowy. Ponadto zauszniki powinny zapobiegać przemieszczaniu się okularów w trakcie ruchów głowy, być regulowane, cienkie na końcu z możliwością dopasowania pod hełm pilota. 2.4 Szybki ochronne powinny być wykonane z utwardzonego szkła organicznego lub innych wysokiej jakości materiałów stosowanych w optyce oftalmicznej np. CR-39, poliwęglan. Powinny zapewniać ochronę przed olśnieniem słonecznym zgodnie z poniższymi parametrami. 2.5 Nominalna wysokość szybki ochronnej mierzona w punkcie patrzenia powinna wynosić nie mniej niż 35 mm. Dodatkowo szybki ochronne powinny posiadać filtr antyrefleksyjny, bez polaryzacji, mogą być pokryte powłoką lustrzaną. 2.6 Do kompletnych okularów należy dołączyć futerał etui plastikowy twardy w kolorze czarnym, szarym lub brązowym, wewnątrz powlekany miękkim flokiem oraz ściereczki z mikrofibry. 2.7 Szczegółowa specyfikacja wymagań oraz metod badań okularów przeciwsłonecznych przedstawiono w tablicy nr 1 została opracowana w oparciu o następujące Polskie Normy: PN EN 1836+A1 : 2009 Ochrona indywidualna oczu okulary i filtry chroniące przed olśnieniem słonecznym do zastosowań ogólnych, filtry do bezpośredniej obserwacji słońca. PN EN 167:2005 Ochrona indywidualna oczu Optyczne metody badań. PN EN 168:2005 Ochrona indywidualna oczu Nieoptyczne metody badań. PN EN ISO 8980 4:2007 Optyka oftalmiczna Gotowe soczewki okularowe niekrojone. Cześć 4: Wymagania i metody badań dotyczące powłok przeciwodblaskowych. 2.8 Oceniane parametry w tablicy 1 podzielono na trzy grupy Parametry dotyczące konstrukcji oraz jakości zastosowanych materiałów pozycje od 1 do 4 Parametry optyczne pozycje od 5 do 9 Parametry określające ochronę przed czynnikami zewnętrznymi pozycje od 10 do 13 Parametry określające znakowanie oraz informacje dla użytkownika pozycje od 14 do 15Szybki ochronne okularów spełniające niniejsze wymagania umożliwiają obserwację informacji wyświetlanych na ekranach ciekłokrystalicznych. 3. Zasady odbioru 3.1 Tryb oceny zgodności Ocenę zgodności wykonania wyrobu z postanowieniami niniejszej Wymagań Techniczno Użytkowych WTU należy prowadzić według zasad określonych w ustawie z dnia17 listopada 2006 roku o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa Dz. U. z 2006 r. Nr 23, poz. 1700 z późn. zm. oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 kwietnia 2007 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności państwa Dz. U. z 2007 r. Nr 78, poz. 528 z późn. zm. Zgodnie z § 4 przywołanego rozporządzenia dla okularów przeciwsłonecznych ustala się tryb I oceny zgodności. 3.2 Nadzór nad wyrobem. 3.2.1 Postanowienia ogólne. Nadzór nad czynnościami związanymi z wyrobem prowadzi Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe RPW lub inny organ wskazany przez Zamawiającego w umowie. Organ ten dokonuje odbioru wojskowego wyrobu. W celu kontroli jakości i odbioru zwolnienia wyrobów ustala się następujące rodzaje badań kontrolnych: zdawczo odbiorcze Z O okresowe O Podstawowymi dokumentami przy wykonywaniu oceny zgodności, badań kontrolnych i odbiorze zwolnieniu okularów przeciwsłonecznych są: niniejsze WTU; normy wskazane w niniejszych wymaganiach Wyroby przedstawione do badań zgodności z wymaganiami niniejszych WTU powinny być odebrane zwolnione przez służby Kontroli Jakości J Dostawcy Wykonawcy. Odbiór należy potwierdzić odpowiednimi dokumentami i pieczęciami działu KJ. W przypadku uzyskania wyników badań zdawczo odbiorczych lub okresowych niezgodnych z wymaganiami określonymi w niniejszych WTU RPW wstrzymuje odbiór zwolnienie badanej partii wyrobów. Odbiór zwolnienie partii może nastąpić po usunięciu błędów wykonania oraz potwierdzeniu poprawności wykonania wyrobów pozytywnymi wynikami wymagań. Wyrób powinien także spełniać dodatkowe wymagania jakościowe, jeżeli zapisano je w umowie. Sposób potwierdzenia tych badań określa umowa. 3.2.2 Badania zdawczo-odbiorcze. Badania zdawczo odbiorcze wykonuje się w celu sprawdzenia, czy wyroby są wykonane zgodnie z wybranymi wymaganiami niniejszych wymagań. Pozytywny wynik badań jest podstawą odbioru wyrobu. Wyroby do badań pobiera się z partii wyrobów o liczebności nie większej niż 5000 kpl. o tym samym oznaczeniu klasyfikacyjnym, tej samej jakości i cenie, przedstawionych do jednorazowego odbioru. Próbki do badania pobiera przedstawiciel RPW z udziałem komisji Dostawcy Wykonawcy. Badania wykonują: przedstawiciel RPW siłami i środkami Dostawcy/Wykonawcy. W zakresie określonym w tablicy 2 Lp.1,2,3. laboratoria w zakresie określonym w tablicy 2, Lp.4. Dla pierwszej partii wyrobów dostarczonych zgodnie z zawartą umową badania laboratoryjne należy wykonać w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN EN ISO ICE 17025. Dla kolejnych partii dopuszcza się przeprowadzenie badań w innym laboratorium. Jeden egzemplarz wyników badań laboratoryjnych Dostawca/Wykonawca przekazuje RPW. W przypadku zaistnienia przesłanek, które mogą świadczyć o pogorszeniu jakości wyrobu lub innych materiałów składowych RPW może pobrać losowo z bieżącej partii produkcyjnej wyroby i laboratorium akredytowane lub spełniające wymagania normy PN EN ISO ICE 17025. Pozytywne wyniki przeprowadzonych badań należy zaliczyć do badań zdawczo odbiorczych partii. Potwierdzone w badaniach niezgodności wyrobów z wymaganiami określonymi w niniejszych wymaganiach skutkuje rozmieszczeniem badań zdawczo odbiorczych lub zwiększeniem liczności próby wg uzgodnień między Dostawcą Wykonawcą a RPW. Badania te Dostawca Wykonawca wykonuje w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN-EN ISO ICE 17025, bez dodatkowego finansowania przez MON, a jeden egzemplarz wyników badań przekazuje RPW. 3.2.2 Badania okresowe. Badania okresowe wykonuje się w celu okresowego sprawdzenia czy wyroby są zgodne z wymaganiami podanymi w niniejszych WTU, w celu sprawdzenia stabilności procesu technologicznego podczas ich wytwarzania, w celu sprawdzenia stabilności procesu technologicznego podczas ich wytwarzania, potwierdzenia możliwości kontynuowania wytwarzania wyrobów według obowiązujących wymagań oraz w celu stwierdzenia możliwości odbioru/zwolnienia wyrobów. Badania okresowe wykonuje Dostawca Wykonawca, przy udziale i pod kontrolą przedstawiciela RPW nie dotyczy badań laboratoryjnych . Badania okresowe przeprowadza się dla co piątej partii wyrobów, co najmniej raz w roku, po wykonaniu dla tej partii badań zdawczo odbiorczych, pod warunkiem, że badania zdawczo odbiorcze tej partii zakończyły się wynikiem pozytywnym. Do badań okresowych pobierana jest próbka o liczności wymaganej w prowadzonych badaniach. Wyroby do badania okresowych pobiera przedstawiciel RPW z udziałem komisji Dostawcy Wykonawcy. Badania powinny być przeprowadzone zgodnie z zakresem określonym w tablicy 2. Badania laboratoryjne wykonuje się w laboratorium akredytowanym lub spełniającym wymagania normy PN EN ISO/ICE 17025. Dostawca Wykonawca przekazuje RPW jeden egzemplarz wyników badań. Pozytywne wyniki badań okresowych są podstawą odbioru/zwolnienia partii wyrobów przez RPW. Partię wyrobów należy uznać za niezgodną z wymaganiami, jeżeli chociażby jedna z badanych laboratoryjnie własności dla jednego z badanych wyrobów, nie spełnia wymagań podanych w niniejszych wymaganiach. 3.2.4. Zakres, wymagania i metody badań. Zestawienie zakresów wymagań i metod badań dla poszczególnych rodzajów badań kontrolnych przedstawiono w tablicy 2.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 337330007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda składana oferta będzie musiała być zabezpieczona wadium o wartości 4 800, 00 zł. słownie: cztery tysiące osiemset złotych Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275 W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez inne podmioty oryginał musi zostać złożony w kasie Jednostki Wojskowej Nr 4219 w Dęblinie przy ul. Brygady Pościgowej 5 przed upływem terminu składania ofert, a kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę dołączona do oferty. Z treści złożonego poręczenia, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego upełnomocnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść na konto Jednostki Wojskowej Nr 4219 w Dęblinie Nr 84 1130 1206 0028 9105 1620 0001, z dopiskiem WADIUM do dnia 31 października 2011 r. do godz. 12.00. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie uznany termin uznania rachunku zamawiającego data potwierdzenia wpływu środków na rachunek zamawiającego). Wykonawcę, który nie wniósł wadium wyklucza się por. art. 24 ust. 2 pkt. 2 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 2. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.5wog.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną